cimbomcu Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Lyon of Leipzig mochten niet de CL winnen > check Inter mocht niet de EL winnen > check Benfica mag niet de voorrondes doorkomen > moet nog Als dat gebeurt gaan we mooi naar pot 2 en ontlopen we United, City, Barcelona, Atletico etc etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Zou inderdaad wel een enorm verschil zijn. In Pot 3 komen dan echt veel ploegen waarvan Ajax wel moet kunnen winnen. Uit Pot 4 kun je dan het beste Atalanta, Olympique Marseille en Borussia Monchengladbach ontlopen denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Met onze huidige selectie zijn momenteel veel ploegen uit pot 3 ook sterker dan ons hoor. Kan mij ook haast niet voorstellen dat Benfica zich niet gaat plaatsen. Lijken een sterke ploeg te hebben komend seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Kiev, Besiktas, Salzburg, Olympiacos en Celtic zijn we gewoon beter. En weet ook niet waarom we onder zou moeten doen voor de anderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Dan raad ik je toch aan eens naar de selecties te gaan kijken van Lazio, Leipzig, Inter. Hebben echt op iedere plek een betere speler staan. Komt daarnaast ook nog eens bij dat ze speltechnisch, tactisch veel beter zijn dan ons/wij niet met zulke spelsystemen om kunnen gaan. Bij Inter komt Hakimi er dan ook nog eens bij en ook Tonali lijkt eraan te komen. Daar staat straks gewoon een Europees topteam, waar wij echt blij mogen zijn als we ons als subtop kunnen benoemen. Dit jaar werd al duidelijk dat onze huidige groep niet veel in Europa te zoeken heeft. Zeker als je blijft vasthouden aan dit centrale blok van 4. Vind een aantal tegenstanders uit pot 3 die mogelijk zijn beter dan Valencia, Lille en Chelsea van dit jaar. En dat baart mij wel zorgen over het Europese seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Met Blind, Schuurs, Alvarez/Eiting en Gravenberch in de as kan je inderdaad beter Europa League gaan spelen straks. Ten Hag zojuist dus gezegd dat het duo Alvarez - Gravenberch hem wel bevalt en hij daar toekomst in ziet. Nou, lekker dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 42 minuten geleden zei Zeus: Met Blind, Schuurs, Alvarez/Eiting en Gravenberch in de as kan je inderdaad beter Europa League gaan spelen straks. Ten Hag zojuist dus gezegd dat het duo Alvarez - Gravenberch hem wel bevalt en hij daar toekomst in ziet. Nou, lekker dan. Schandalig. Hoe vaak heeft Alvarez vorig jaar laten zien geen middenvelder te zijn? En dan toch weer eigenwijs zijn. Alleen maar aanvallende spelers kopen en dan moet zo'n verdedigende as het seizoen ingaan. Ik vind het onbegrijpelijk. Maar ik vind het vooral ook onbegrijpelijke keuzes van Ten Hag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 (bewerkt) Dat interview in de VI ook vandaag met TH.. Ziet daadwerkelijk toekomst in Gravenberch-Alvarez als duo. Moet er toch niet aan denken dat we daar weer een heel jaar naar moeten gaan kijken. Oh dat zei Zeusie ookal. 22 augustus 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Dit is niks ja. Ik vind al sinds het vertrek van De Ligt, De Jong & Schöne dat er een RCV en op zijn minst één middenvelder bij moet komen. Dat je het dan op RCV met Schuurs, Alvarez en Timber zou willen bekijken, nja, vooruit dan maar. Maar op het middenveld geen versterking is gewoon belachelijk. En bij Ajax hoort Alvarez inderdaad geen middenvelder te zijn. Je kon na een paar wedstrijden al zien dat hij hoogstens een CV is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 3 uur geleden zei Regis: Dan raad ik je toch aan eens naar de selecties te gaan kijken van Lazio, Leipzig, Inter. Hebben echt op iedere plek een betere speler staan. Komt daarnaast ook nog eens bij dat ze speltechnisch, tactisch veel beter zijn dan ons/wij niet met zulke spelsystemen om kunnen gaan. Bij Inter komt Hakimi er dan ook nog eens bij en ook Tonali lijkt eraan te komen. Daar staat straks gewoon een Europees topteam, waar wij echt blij mogen zijn als we ons als subtop kunnen benoemen. Dit jaar werd al duidelijk dat onze huidige groep niet veel in Europa te zoeken heeft. Zeker als je blijft vasthouden aan dit centrale blok van 4. Vind een aantal tegenstanders uit pot 3 die mogelijk zijn beter dan Valencia, Lille en Chelsea van dit jaar. En dat baart mij wel zorgen over het Europese seizoen. Als je meedraait met Chelsea draai je ook mee met die ploegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Riep Bosz niet ook ooit in de voorbereiding dat hij in Riedewald de enige 6 in de selectie zag? Uiteindelijk heeft ie geen minuut met die jongen op die positie gespeeld. Maw; zou de opmerking van Ten Hag wel met een korreltje zout nemen. Anders wel erg zorgwekkend ja... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skkky50 Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Tagliafico naar Leicester zie ik alleen als echte optie als Ajax zich niet plaatst voor de Champions League. En die kans lijkt mij vrij klein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Ajax is al geplaatst. Misschien de combinatie grotere competitie plus hoger salaris. Maar zou best kunnen dat er nog een iets grotere club voor hem komt. Barca schijnt op die positie nu naar Angeliño te kijken, dus dat is mogelijk één minder als dat doorgaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Zit naar Benfica - Ajax in de Youth League te kijken. Het niveau van Ajax houdt niet echt over zeg... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Ik begin me echt zorgen te maken over het tactisch inzicht van Ten Hag. Je speelt nu met een middenveld met Alvarez, Gravenberch en Promes.Waarvan er 1 een verdediger is en 1 een aanvaller en maar één echte middenvelder die wat toevoegt aan het spel. Het lijkt haast of hij het zo wil... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 3 minuten geleden zei RogerGarcia: Ik begin me echt zorgen te maken over het tactisch inzicht van Ten Hag. Je speelt nu met een middenveld met Alvarez, Gravenberch en Promes.Waarvan er 1 een verdediger is en 1 een aanvaller en maar één echte middenvelder die wat toevoegt aan het spel. Het lijkt haast of hij het zo wil... Even een kleine kanttekening dan daarbij: op 1 a 2 slordige momentjes na speelt Gravenberch echt een hele sterke pot. Hij en schuurs lichtpuntjes vandaag imo. Alvarez valt weer vreselijk door de mand. Kan nog niet een bal naar dezelfde kleur spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Gravenberch en Schuurs spelen fantastisch. Sowieso voorin draait het echt heel goed. Na de woorden van Ten Hag ben ik bang dat Vd Beek naar Barca gaat. Hij had het over experimenteren met Promes op 10 vanwege eventueel vertrek Donny. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Tegen Utrecht stond Promes ook al op tien en was hij ontzettend slordig in zijn passing. Geen speler voor in de kleine ruimte, moet gewoon lopen. Weg van de bal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 9 minuten geleden zei cimbomcu: Na de woorden van Ten Hag ben ik bang dat Vd Beek naar Barca gaat. Hij had het over experimenteren met Promes op 10 vanwege eventueel vertrek Donny. Eerlijk gezegd hoop ik dat Donny vertrekt. Iedereen roept nu wel om een extra middenvelder, maar er is op dit moment geen ruimte in de selectie voor een nieuwe middenvelder. Alvarez, Marin, Eiting, Martinez, Gravenberch, Ekkelenkamp, Lang (/aanval), Labyad (/aanval), Donny, Kudus. Dat zijn er te veel om nog een dure middenvelder te halen, en dan heb je ook nog Taylor die echt heel hard op de deur gaat kloppen komend seizoen. Ik ben het wel eens met dat Alvarez niet voldoet, maar dan moeten er eerst andere middenvelders gesleten worden. Lijkt me een 1+1 dat als Donny gaat, er een verbeterde versie van Eiting komt (vervangers voor Donny hebben we al). Erg jammer voor Carel, maar die man gaat het door zijn blessureleed niet meer redden. Dit had dé voorbereiding van hem moeten zijn, zit 'ie weer in het gips.. 1 uur geleden zei StanleyW: Zit naar Benfica - Ajax in de Youth League te kijken. Het niveau van Ajax houdt niet echt over zeg... Het fysieke zal ook meespelen natuurlijk. Gemiddelde leeftijd van Benfica was 1.5 jaar ouder, en ik las ergens dat Benfica ook spelers uit de selectie van het 1e heeft teruggehaald voor dit toernooi, in tegenstelling tot Ajax die een heel elftal had kunnen opstellen met spelers die mee zijn met de 1e selectie. Heb het begin deels gezien (eerste half uur oid), maar het was inderdaad echt ontzettend slordig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Als Donny vertrekt krijg je straks Klaassen of Til. Ze moeten gewoon inzien dat er een zes gehaald moet worden. Alvarez focussen op CV en Eiting mag je van mij sowieso al weg doen. Verder vind ik hopen dat Donny vertrekt wel raar. Op Europees niveau de enige speler die op alle fronten (fysiek, technisch, tactisch) en in alle soorten tempo's mee kan. Je hebt het gezien in die CL-campagne. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 8 minuten geleden zei Zeus: Als Donny vertrekt krijg je straks Klaassen of Til. Ik ga het niet zeggen, maar dan eet ik bij wijze van spreken mijn sokken op. Dat kan ik me namelijk echt niet voorstellen. Hopen is misschien hard gezegd, maar stilstaan is achteruitgang (cheesy). Ik denk dat het de balans in het elftal en de mogelijkheden die er komen als Donny vertrekt, misschien een positieve impuls kan geven, omdat dat geld wél gebruikt kan worden als investeringsmiddel (i.t.t. CL-plaatsing). Maar ik zou 'm niet zelf achterop de fiets wegbrengen, in tegenstelling tot een Marin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Snap het gezeur hier ook niet zo. Taylor viel ook al uitstekend in. Hoeft van mij helemaal geen middenvelder bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Je denkt dat Taylor in de Champions League op zijn gemak even al het benodigde defensieve arbeid op gaat knappen op het middenveld? Er is geen enkele middenvelder die dat écht zou kunnen. Of je moet graag Alvarez of Martinez op het middenveld zien spelen, zoals afgelopen seizoen. Zelfs zij doen dat nog ondermaats, met name positioneel. Dan nog niet te spreken over dat ze qua techniek niet op een Ajax-middenveld horen. Als jij zegt: prima zo, mag je dus inderdaad naar een Alvarez of Martinez gaan kijken. Want wat Ten Hag wél weet is dat hij het in defensief opzicht niet van Gravenberch en Marin moet hebben. Tenzij Ten Hag helemaal blind is zal hij ook wel inzien dat Alvarez nu geen geweldige voetballer is, maar het gebrek aan defensieve kwaliteit bij de overige middenvelders maakt kennelijk toch dat hij zo'n uitermate sobere en defensieve man nodig acht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 Onana: geblesseerd of transferperikelen? Mazraoui: druk/last van de borst? goed onderzoeken aub Waarom Kotarski 0 minuten? Magallan mag ofcourse weg, werd weer bevestigd Marin geen minuten, voorbij gestreefd door de jeugd? Eiting: weer geblesseerd.. Labyad: heel goed bevallen als spits Traore: viel vandaag prima in, teken aan de wand dat eerder Labyad als spits start dan hij. Unuvar: geblesseerd of niet klaar voor? Mendez: Same as Unuvar Neres: Blij dat hij weer met de groep traint Lang: ben wel fan, veel dreiging Anthony: Primaa Brobbey: zelfde als Unuvar en Mendez Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 22 augustus 2020 Share Geplaatst 22 augustus 2020 7 minuten geleden zei Zeus: Je denkt dat Taylor in de Champions League op zijn gemak even al het benodigde defensieve arbeid op gaat knappen op het middenveld? Er is geen enkele middenvelder die dat écht zou kunnen. Of je moet graag Alvarez of Martinez op het middenveld zien spelen, zoals afgelopen seizoen. Zelfs zij doen dat nog ondermaats, met name positioneel. Dan nog niet te spreken over dat ze qua techniek niet op een Ajax-middenveld horen. Als jij zegt: prima zo, mag je dus inderdaad naar een Alvarez of Martinez gaan kijken. Want wat Ten Hag wél weet is dat hij het in defensief opzicht niet van Gravenberch en Marin moet hebben. Tenzij Ten Hag helemaal blind is zal hij ook wel inzien dat Alvarez nu geen geweldige voetballer is, maar het gebrek aan defensieve kwaliteit bij de overige middenvelders maakt kennelijk toch dat hij zo'n uitermate sobere en defensieve man nodig acht. Jij gaat er van uit dat een aankoop dat wel gaat doen? Waar baseer je dat op? Ik ga er inderdaad van uit dat onze middenvelders dat straks op CL niveau moeten kunnen inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten