Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Socrates:

Maar hee, Southgate laat ook gewoon een Tomori in bloedvorm thuis voor fucking Harry Maguire. Er zijn genoeg kutcoaches op dat WK straks, er is altijd hoop.

Hoho Maguire is de laatste wedstrijen bij United foutloos hoor. En de PL is hij helemaal goed bezig. De laaste wedstrijden gewoon in topvorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Socrates:

Ik herken dat sentiment helemaal niet hier, sterker nog, er is vaak juist veel sympathie voor de Belgen. Op dat toernooi waar Nederland niet bij was droeg de vaderlandse media het volk nog net niet op om voor België te supporteren. 

In België leeft dat meer, tegen de kazen/kezen (wat was het nu?) en het zo arrogante en platte Holland. Overigens lijkt het tegenwoordig eerder andersom: de Nederlanders worden wat meer nuchter en de Belgen verliezen een beetje de rationaliteit door hun opgevoerde chauvinisme. Dat vind ik wel jammer.

Geen idee hoe oud je bent maar als je even wat rondkijkt op Nederlandse voetbalsites als VI en Voetbalzone dan zie je dat die rivaliteit echt wel volop leeft. Het stikt daar rondom derby's altijd van de sneren naar elkaar toe. 

Het is wel iets wat sinds 2012 enorm gegroeid is, in de jaren 90 en 2000 was het klasseverschil zo groot dat we meer naar de andere toplanden keken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lenstra:

Ik moet altijd grinniken om Socrates' onbegrip voor elke vorm van chauvinisme, dat is iets waar ik heel erg naar uitkijk dit WK   

Ik niet. Net zoals ik ook niet uitkijk naar geïmproviseerde carnaval wat overal weer in Nederland opsteekt. Gelukkig hebben we dit jaar wel een shirt gekregen wat erbij past. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Aaron21:

Ik zou gerust willen fuseren met NL. Kunnen we meer winnen.

De Bruyne en De Jong.

Dat zou nog eens mooi zijn. Frenkie doet de opbouw, De Bruyne de creatieve passes naar voren.

1 minuut geleden zei Lenstra:

Ik moet altijd grinniken om Socrates' onbegrip voor elke vorm van chauvinisme, dat is iets waar ik heel erg naar uitkijk dit WK ;)  

Niet zozeer onbegrip - je kan het sociologisch prima verklaren - maar ik vind het wel vies ja. Zeker in het geval van Nederland en de Oranjesupporters. Dat is geen passie of grinta of iets, hè. Dat is gewoon sulligheid ten top. Bruine boterhammen met pindakaas en oranje kazen op je hoofd dragen-gehalte. En dat het geluidsniveau aan de overkant tegenvalt enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Socrates:

Dat zou nog eens mooi zijn. Frenkie doet de opbouw, De Bruyne de creatieve passes naar voren.

Niet zozeer onbegrip - je kan het sociologisch prima verklaren - maar ik vind het wel vies ja. Zeker in het geval van Nederland en de Oranjesupporters. Dat is geen passie of grinta of iets, hè. Dat is gewoon sulligheid ten top. Bruine boterhammen met pindakaas en oranje kazen op je hoofd dragen-gehalte. En dat het geluidsniveau aan de overkant tegenvalt enzo.

Ja prima maar ik doe niet mee aan die zelfhaat. Trots op het land dat al sinds 1588 zulke fantastische prestaties neerzet en als klein land toch vaak als groot land wordt gezien. Zeker ook op voetbalgebied.

Bij mij zit die liefde voor het vaderland net zo diep als bij een Italiaan of Zuid-Amerikaanse landen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Nations League:

Ja prima maar ik doe niet mee aan die zelfhaat. Trots op het land dat al sinds 1588 zulke fantastische prestaties neerzet en als klein land toch vaak als groot land wordt gezien. Zeker ook op voetbalgebied.

Bij mij zit die liefde voor het vaderland net zo diep als bij een Italiaan of Zuid-Amerikaanse landen. 

Hoe kom je precies op zelfhaat? 

En prima hoor, doe wat je niet laten kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Nations League:

Jij vindt het 'vies', dat vind ik inderdaad zelfhaat.

Dat vraag ik niet. Wat heeft niet met oranje kazen op je kop lopen en weigeren 'het is stil aan de overkant' mee te zingen precies te maken met je eigenwaarde? 

Dat is een hele bijzondere verbinding die je daar legt hoor.

Sterker nog, ik zou eerder beargumenteren dat het wél blijk geeft van wat zelfrespect.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chiemel:

Ons kaaskoppen noemen vind ik nogal racistisch. Het is dat je bruine boterhammen met pindakaas er nog bij noemt, dan betrek je in ieder geval onze Indische kolonialen er nog bij.

Over voedsel gesproken: ik heb dus altijd al het gevoel gehad dat jouw pf een pot met augurken was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Socrates:

Dat vraag ik niet. Wat heeft niet met oranje kazen op je kop lopen en weigeren 'het is stil aan de overkant' mee te zingen precies te maken met je eigenwaarde? 

Dat is een hele bijzondere verbinding die je daar legt hoor.

Sterker nog, ik zou eerder beargumenteren dat het wél blijk geeft van wat zelfrespect.

Huh wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites