Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Muziekquiz 2017

Jimmyy

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 203
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[FONT=tahoma]Nog twee dagen tot de deadline dus bij deze nog even een herinnering, want zo op het eerste oog moet ik nog wel van een aantal mensen punten binnenkrijgen. Daarnaast wil ik direct even laten weten dat ik de komende weken weinig online zal zijn. Ik ga mijn best doen om deze quiz zo goed als mogelijk op tempo te blijven houden, maar ik kan niets garanderen. Ik zit momenteel in Peru en het internet hier is werkelijkwaar om te janken. Op mijn eigen laptop kom ik helemaal niet op het internet, enkel op de huispc die we met 25 man delen is er een beetje internet wat ik nu gebruik. Ik hoop dus dat ik de video's online kan krijgen, maar dat kan ik nu dus nog niet garanderen. @Yves @Bakkes12 @Bolderbast @RobBouwman @Bm @Dysproz @Hansje @Richarð. @King XVI @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @Juca @Max.V. @Kloppie @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @The Kerfts @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Chimpa @Jeroen. @Fabian. @Niels @Lakigigar @Rogier. @Joske11 [/FONT]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[CENTER][FONT=tahoma][img]http://i1280.photobucket.com/albums/a481/Jimmy_Krugers/ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png[/img][/FONT][/CENTER] [FONT=tahoma][SIZE=18px][B]Uitslag Ronde 6[/B][/SIZE] Deze zesde ronde bleek een lastige voor de meeste van jullie. Nog niet eerder is er zo laag gescoord. Het aantal lege vakken was bij de meeste antwoordformulieren groter dan het aantal juist ingevulde. Toch was er één iemand die wederom van zich deed spreken. Hij was het aan zijn stand verplicht als de nestor van MU. Vijftig punten maarliefst, normaliter zou dit een volle bak zijn, ware het niet dat er met dank aan de bonusvraag (die hij ook juist beantwoordde) 53 punten te verdienen waren ditmaal. Toch wederom een daverende overwinning voor Yves. In zijn schaduw schuift MetalMichael op naar de tweede plaats door Erwin. voorbij te gaan. Daarachter is het gat naar nummer vier Magikarp, die nog net voor de uitslag erop kwam instuurde en daarmee door het oog van de naald kruipt, ongeveer gelijk gebleven. [YOUTUBE]scCtgM1pKw0[/YOUTUBE] [SIZE=16px][B]Antwoorden Ronde 6[/B][/SIZE] 1. Black Sabbath - Paranoid (1970) 2. Janis Joplin - Me and Bobby McGee (1971) 3. Earth and Fire - Memories (1972) 4. Gerard Cox - 't is weer voorbij die mooie zomer (1973) 5. George McCrae - Rock your baby (1974) 6. ABBA - S.O.S. (1975) 7. Neil Diamond - Beautiful noise (1976) 8. Fleetwood Mac - Go your own way (1977) 9. Billy Joel - She's always a woman (1978) 10. Art Garfunkel - Bright eyes (1979) En als je goed hebt gekeken naar de antwoorden, dan zie je ook de link die gezocht werd bij de bonusvraag. De fragmenten staan namelijk op volgorde van jaartal, uit elk jaar één nummer. [SIZE=16px][B]Punten Ronde 6[/B][/SIZE] Yves - 50 MetalMichael - 37 PJHoutman - 30 GAE EAGLES - 30 Kelvin - 30 Magikarp - 30 Erwin. - 25 Chiemel - 20 Grote Ree - 19 JanVertonghen' - 17 Christian. - 15 Fabian. - 10 Richarð. - 10 Dysproz - 10 [SIZE=16px][B]Stand na Ronde 6[/B][/SIZE] Yves - 283 MetalMichael - 241 Erwin. - 233 Magikarp - 217 Kelvin - 209 PJHoutman - 193 JanVertonghen' - 186 GAE EAGLES - 168 Christian. - 156 Grote Ree - 155 007mark - 138 RobBouwman - 134 Dysproz - 131 Bm - 120 Fabian. - 108 Richarð. - 97 Chiemel - 95 Juca - 89 Bakkes12 - 86 Hansje - 63 Joske11 - 48 Baddoo - 47 Bolderbast - 44 Zeus - 41 pecswollenaer - 39 King XVI - 24 De volgende ronde zal vannacht of morgen online komen. @Yves @Bakkes12 @Bolderbast @RobBouwman @Bm @Dysproz @Hansje @Richarð. @King XVI @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @Juca @Max.V. @Kloppie @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @The Kerfts @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Chimpa @Jeroen. @Fabian. @Niels @Lakigigar @Rogier. @Joske11[/FONT] bewerkt door Jimmyy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[FONT=tahoma][center][img]http://i1280.photobucket.com/albums/a481/Jimmy_Krugers/ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png[/img][/center] [SIZE=18px][b]Ronde 7[/b][/SIZE] De vorige ronde is de meeste van jullie niet al te best afgegaan, hopelijk gaat het ditmaal weer iets beter. In elk geval heeft deze ronde wederom een specifiek thema, hetgeen zou moeten helpen bij het raden van de juiste artiesten en titels. Het thema is namelijk [b]Kleuren[/b], oftewel in elke artiest en/of titel zitten één of meerdere kleuren verwerkt. [YOUTUBE]5g5NTyw3R_4[/YOUTUBE] De deadline is [b]zondag 12 maart 20.00 uur[/b]. @Yves @Bakkes12 @Bolderbast @RobBouwman @Bm @Dysproz @Hansje @Richarð. @King XVI @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Fabian. @Joske11[/FONT]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het eerst enigszins in de buurt van de perfecte score.

Al had ik Purple Rain en Paint It Black nog wel verwacht hoor om eerlijk te zijn :)

Wat te voor de hand liggend imo. Kan er zo nog een paar bedenken. Red red wine bvb of the Black Crowes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Yves'] Wat te voor de hand liggend imo. Kan er zo nog een paar bedenken. Red red wine bvb of the Black Crowes.[/QUOTE] Inderdaad @Grote Ree , het moet wel een quiz blijven he :P Nummers als Purple Rain en Paint it black denk ik dat iedereen wel herkent. Eén weggevertje per ronde doe ik vaak nog wel, maar meer ook niet. En in mijn ogen is nummer 1 al dat weggevertje.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[FONT=tahoma]Overigens, nog iets meer dan 24 uur tot de deadline dus daarom nog even een reminder, want ik mis nog wel van een flink aantal mensen hun inzending. Je hebt nog tot morgen 20.00 uur! @Yves @Bakkes12 @Bolderbast @RobBouwman @Bm @Dysproz @Hansje @Richarð. @King XVI @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Fabian. @Joske11[/FONT]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[FONT=tahoma][center][img]http://i1280.photobucket.com/albums/a481/Jimmy_Krugers/ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png[/img][/center] [SIZE=18px][b]Uitslag Ronde 7[/b][/SIZE] Excuses allereerst voor de late uitslag. Het internet hier in Peru is de laatste dagen verschrikkelijk, of eigenlijk beter gezegd gewoon niet aanwezig. Nu gelukkig een klein beetje internet en dus direct de mogelijkheid aangegrepen de uitslag erop te zetten. En als het lukt zo direct ook gelijk de volgende ronde. Ronde 7 bleek een ronde die goed te doen was. Iets wat veel wel weer even konden gebruiken nadat de afgelopen rondes toch wat moeilijker bleken. De kleuren leken zeker te helpen bij het vinden van de juiste artiesten en titels, en dat terwijl ik klassiekers als ‘Paint it black’ en ‘Purple rain’ er niet eens in heb gestoken. Volle bakken zijn er echter niet gehaald. Wel waren twee mannen daar heel dicht bij, maar ene Rochelle wist wat te voorkomen. Rochelle? Ja, Rochelle. Die verzorgde namelijk de vocals op de hit van Yellow Claw en was dus vereist als featuring voor de volle punten. Eén van die mannen is Erwin., na een matige zesde ronde pakt hij met deze fraaie score de tweede plaats weer terug. De andere rondewinnaar is, zoals verwacht toch wel een beetje, Yves. Zelfs nu de eindzege al een zekerheidje lijkt, laat hij het niet aan het toeval over. [YOUTUBE]5g5NTyw3R_4[/YOUTUBE] [SIZE=16px][b]Antwoorden Ronde 7[/b][/SIZE] 1. Green Day - Boulevard of broken dreams 2. Spandau Ballet - Gold 3. Coldplay - Yellow 4. Cyndi Lauper - True colors 5. The War On Drugs - Red eyes 6. Van Morrison - Brown eyed girl 7. Yellow Claw ft. Rochelle - Shotgun 8. Procol Harum - A whiter shde of pale 9. The Scene - Blauw 10. Chris de Burgh - Lady in red [SIZE=16px][b]Punten Ronde 7[/b][/SIZE] Yves - 49 Erwin. - 49 Magikarp - 40 MetalMichael - 37 PJHoutman - 37 Christian. - 37 Grote Ree - 37 007mark - 37 GAE EAGLES - 35 JanVertonghen' - 31 Richarð. - 30 Fabian. - 20 Dysproz - 19 Chiemel - 12 [SIZE=16px][b]Stand na Ronde 7[/b][/SIZE] Yves - 332 Erwin. - 282 MetalMichael - 278 Magikarp - 257 PJHoutman - 230 JanVertonghen' - 217 Kelvin - 209 GAE EAGLES - 203 Christian. - 193 Grote Ree - 192 007mark - 175 Dysproz - 150 RobBouwman - 134 Fabian. - 128 Richarð. - 127 Bm - 120 Chiemel - 107 Juca - 89 Bakkes12 - 86 Hansje - 63 Joske11 - 48 Baddoo - 47 Bolderbast - 44 Zeus - 41 pecswollenaer - 39 King XVI - 24 @Yves @Bakkes12 @Bolderbast @RobBouwman @Bm @Dysproz @Hansje @Richarð. @King XVI @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Fabian. @Joske11[/FONT]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[FONT=tahoma][center][img]http://i1280.photobucket.com/albums/a481/Jimmy_Krugers/ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png[/img][/center] [SIZE=18px][b]Ronde 8[/b][/SIZE] Ditmaal weer eens een ronde zonder fragmenten, maar even iets anders. Je hebt van die mensen die alle liedjes woord voor woord mee kunnen zingen, maar nooit weten hoe een liedje heet. Ben jij zo’n iemand? Dan zul je bij deze ronde vast goed uit de verf komen! Al gaat het er uiteindelijk toch wel om dat je de songtekst bij een juiste artiest en titel weet te plakken. En om het nog een stukje moeilijker te maken, heb ik de songteksten hoogstpersoonlijk vertaald naar het Nederlands (en de ene Nederlandstalige die ertussen zit naar het Engels). Om jullie toch een klein beetje te helpen heb ik er wel bij gezet of je op zoek moet gaan naar een Engelstalig nummer of een nummer in een andere vreemde taal. Net als bij de andere rondes zijn er weer 5 punten te verdienen voor een volledig juist antwoord en 2 punten voor een juiste artiest of titel. [SIZE=16px][b]Opgaven[/b][/SIZE] 1. Engelstalig: Op een donkere snelweg in de woestijn, de koele wind in m´n haren De geur van korte rokjes, stijgt op in de lucht 2. Engelstalig: Kom op, kom op, zet de radio aan Het is vrijdagavond en dat duurt niet lang 3. Engelstalig: Geboren in een verlaten stadje De eerste klap die ik kreeg was toen ik de grond raakte 4. Engelstalig: Ik hoor het echoën van de drums vannacht Maar zij hoort alleen de fluisteringen van een stil gesprek 5. Vreemde taal: Vertel me waar hij komt, dan weet ik waar ik heen moet gaan Mama zegt, dat als we goed zoeken, we hem uiteindelijk altijd zullen vinden 6. Engelstalig: Ik hoor nog steeds je stem wanneer je naast me slaapt Ik voel nog steeds jouw aanraking in mijn dromen 7. Nederlandstalig: Everytime when I see you walking around the heaven opens a little bit Stars, you let them fade with your eyes that always shine 8. Engelstalig: Oh leven, het is groter, het is groter dan jij, en jij bent mij niet De lengtes waar ik naar toe ga, the afstand in je ogen 9. Vreemde taal: Ik ken een robot, ze heet Anna, Anna heet ze Ze kan je verbannen, je zo hard verbannen 10. Engelstalig: De club is niet de beste plek om je liefde te vinden Dus is het de bar waar ik heen ga Omdat dit een nieuw concept is, is het voor mij lastig in te schatten hoe lastig deze opgaven voor jullie zijn. Ik zal er als kleine hint alvast bijzeggen dat je het niet te ver moet zoeken, alle nummers die ik heb gekozen zijn songs die iedereen kent en stuk voor stuk ‘het inkoppertje van de ronde’ zouden zijn als ze in een normale ronde zouden zitten. Mocht het toch erg lastig blijken en bijna niemand hoge punten blijken te scoren, geef ik wellicht eind van de week nog wat kleine tips (bijvoorbeeld het jaartal van de song). Omdat de opgaven er ditmaal pas donderdag opstaan ipv maandag of dinsdag, heb ik de deadline logischerwijs ook verplaatst. Ik had het liefst niet willen zitten aan de standaarddeadline van zondag 20.00 uur, maar dit is simpelweg overmacht. Anders zouden jullie maar 3 dagen hebben voor de antwoorden. Daarom is de deadline van deze ronde [b]woensdag 22 maart 20.00 uur[/b]. @Yves @Bakkes12 @Bolderbast @RobBouwman @Bm @Dysproz @Hansje @Richarð. @King XVI @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Fabian. @Joske11[/FONT]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[FONT=tahoma]De deadline is officieel gezien zojuist gepasseerd, maar door mijn gebrekkige internetconnectie heb ik geen reminder kunnen versturen en daarom geef ik jullie de tijd tot [b]morgen (donderdag) 20.00 uur[/b]. Het niveau van de opgaven blijkt mee te vallen als ik zo de scores van iedereen bekijk, hints gaan dus niet meer gegeven worden. @Yves @Bakkes12 @Bolderbast @RobBouwman @Bm @Dysproz @Hansje @Richarð. @King XVI @Erwin. @MetalMichael @Kelvin @GAE EAGLES @Grote Ree @PJHoutman @JanVertonghen' @Baddoo @007mark @Chiemel @Christian. @Magikarp @pecswollenaer @Fabian. @Joske11[/FONT]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png

Uitslag Ronde 8

Songteksten zijn de meeste van jullie wel redelijk in thuis zo te zien, want ondanks dat ze vertaald waren naar het Nederlands (en in één geval de omgekeerde weg) wisten de meesten er toch een flink aantal te herkennen. Vier mensen maarliefst wisten overal de juiste titel op te plakken, echter brak Sean Paul drie van hen op. Hij werkt namelijk samen met Sia op het nummer Cheap thrills en had er dus bij moeten staan voor een volle bak, hetgeen daardoor enkel Magikarp is gelukt, chapeau!

Het lijkt er ook op dat er met deze ronde eindelijk iets is gevonden wat Yves niet zo goed ligt, voor het eerst dit seizoen scoort hij minder dan 40 punten! Daarmee komt overigens zijn voorsprong verre van in gevaar, want ook voormalig nummer twee Erwin. bleek hier niet op zijn best te zijn. Hij ziet hierdoor MetalMichael passeren en Magikarp tot dichtbij naderen. Tussen dat drietal gaat het nog spannend worden in de laatste twee rondes, terwijl ook daarachter enkele plaatsen zeer dicht bij elkaar staan.

Antwoorden Ronde 8

1. Eagles - Hotel California

2. Sia ft. Sean Paul - Cheap thrills

3. Bruce Springsteen - Born in the USA

4. Toto - Africa

5. Stromae - Papaoutai

6. Cascada - Everytime we touch

7. Marco Borsato - Dromen zijn bedrog

8. R.E.M. - Losing my religion

9. Basshunter - Boten Anna

10. Ed Sheeran - Shape of you

Punten Ronde 8

Magikarp - 50

Kelvin - 49

GAE EAGLES - 49

Christian. - 49

PJHoutman - 45

JanVertonghen' - 44

MetalMichael - 41

Yves - 39

Erwin. - 30

Grote Ree - 24

Stand na Ronde 8

Yves - 371

MetalMichael - 319

Erwin. - 312

Magikarp - 307

PJHoutman - 275

JanVertonghen' - 261

Kelvin - 258

GAE EAGLES - 252

Christian. - 242

Grote Ree - 216

007mark - 175

Dysproz - 150

RobBouwman - 134

Fabian. - 128

Richarð. - 127

Bm - 120

Chiemel - 107

Juca - 89

Bakkes12 - 86

Hansje - 63

Joske11 - 48

Baddoo - 47

Bolderbast - 44

Zeus - 41

pecswollenaer - 39

King XVI - 24

De volgende ronde zal morgen (of eigenlijk voor jullie vanavond/vannacht) online komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites