Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

https://nl.motorsport.com/formula-e/news/formule-e-kwalificatie-riyad-stoffel-vandoorne-grijpt-pole/7680161/

Voor de liefhebbers van de Formule E, vanavond om 18.00 de eerste race van het kampioenschap. Nyck de Vries vanaf P3.

Denk trouwens dat het nieuwe format voor de kwalificatie wel een enorm eerlijker verloop gaat zijn voor het kampioenschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei 007mark:

https://nl.motorsport.com/formula-e/news/formule-e-kwalificatie-riyad-stoffel-vandoorne-grijpt-pole/7680161/

Voor de liefhebbers van de Formule E, vanavond om 18.00 de eerste race van het kampioenschap. Nyck de Vries vanaf P3.

Denk trouwens dat het nieuwe format voor de kwalificatie wel een enorm eerlijker verloop gaat zijn voor het kampioenschap.

Ik zat daar vanmiddag met een schuin oog naar te kijken. Een soort knock-out systeem in een 1 vs 1 duel in de kwalificatie. Right... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Lazy:

Ik zat daar vanmiddag met een schuin oog naar te kijken. Een soort knock-out systeem in een 1 vs 1 duel in de kwalificatie. Right... 

Eerst poulefase en daarna k.o. format inderdaad.

Wel veel beter dan vorig seizoen, waarbij 4 groepen van 6 waren. Eerste groep was dan 1 tm 6 van kampioenschap. Maar die reden dus op slechtste baan dus konden zich nooit plaatsen voor superpole (beste 6 van alle 24 rijders). Koplopers in kampioenschap moesteb dus steevast van achteren komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Michael Masi is niet langer de wedstrijdleider van de Formule 1. De Australiër is dinsdag aan de kant gezet door autosportfederatie FIA.

De taken van Masi worden overgenomen door Eduardo Freitas en Niels Wittich. Masi krijgt door de FIA nog wel een andere functie aangeboden.

De 44-jarige Masi raakte in opspraak na de laatste race van het seizoen, de Grand Prix van Abu Dhabi. Daarin pakte Max Verstappen ten koste van Lewis Hamilton de wereldtitel na een late safetycarsituatie.

Heeft ie toch nog ze zin gekregen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei La Pulga:

Heeft ie toch nog ze zin gekregen ook.

Wie? Hamilton? Die heeft hier echt geen rol in gespeeld hoor, kan ik me in ieder geval niet voorstellen.

Ik erger me trouwens enorm aan mensen die Hamilton twee en een halve maand na het bewuste moment nog steeds beschuldigen van het zijn van een slechte verliezer. De beste man heeft Max de hand geschud en is lekker een paar maanden gekapt met die social media onzin om leuke dingen te doen met vrienden en familie. Ik kan me echt geen enkel moment na de race voor de geest halen waar hij een slechte verliezer is gebleken. Sterker nog: ik vind het een uitstekende verliezer gezien de omstandigheden en de manier waarop het is gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Beppu:

Wie? Hamilton? Die heeft hier echt geen rol in gespeeld hoor, kan ik me in ieder geval niet voorstellen.

Ik erger me trouwens enorm aan mensen die Hamilton twee en een halve maand na het bewuste moment nog steeds beschuldigen van het zijn van een slechte verliezer. De beste man heeft Max de hand geschud en is lekker een paar maanden gekapt met die social media onzin om leuke dingen te doen met vrienden en familie. Ik kan me echt geen enkel moment na de race voor de geest halen waar hij een slechte verliezer is gebleken. Sterker nog: ik vind het een uitstekende verliezer gezien de omstandigheden en de manier waarop het is gegaan.

Moet je het nieuws goed volgen. Zowel Hamilton als Mercedes wilden Masi weg hebben als racedirector. Dus hij heeft wel degelijk een rol hierin gespeeld. Jammer dat het voor Masi het zo moest lopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei delichris:

Moet je het nieuws goed volgen. Zowel Hamilton als Mercedes wilden Masi weg hebben als racedirector. Dus hij heeft wel degelijk een rol hierin gespeeld. Jammer dat het voor Masi het zo moest lopen. 

Klopt.

En over dat social media, daar zit neem ik aan toch gewoon je hele management achter? Die kunnen dan wekelijks even een leuk fotootje plaatsen hoe hij één van de 100 racejes heeft gewonnen en dan kan Sir Lewis rustig zijn telefoon uitzetten en genieten van zijn miljoenen op de rekening. Hij wilde gewoon de aandacht van Verstappen afhouden en dit was zijn enige manier om dat te doen. Ik vind het in ieder geval raar staan tegen je eigen fans die je al jaren volgen.

Dat hij in een dipje zat kan ik mij uiteraard volkomen voorstellen en dat hij geen berichtjes etc wilde ontvangen ook. Maar Sir Lewis is gewoon uit op aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volkomen terecht dat Masi eruit wordt gegooid. De laatste race was een voorbeeld van de vele fouten die hij gemaakt heeft. Kijk, mocht hij in eerste instantie (of wel tijdens de eerste gecommuniceerde melding) elke gedubbelde auto voorbij hebben gelaten (en ja, dat kon meer dan prima) dan had niemand erover kunnen klagen. Het feit blijft dat het een raar besluit was om alleen de gedubbelde auto's achter Verstappen weg te halen en niet voor de neus van Sainz, die in principe een tweede plaats door de neus geboord werd. Plus, met zulke controverse om je heen, kan je sowieso niet blijven zitten op die functie. Dat mag duidelijk zijn. 

Voor de rest was het volkomen begrijpelijk dat Hamilton verdwenen was van social media voor een paar maanden. Dat heeft weinig te maken met een slechte verliezer zijn. Sterker nog, ik denk dat als Verstappen in de positie van Hamilton een slechtere verliezer was geweest. Hamilton heeft Verstappen keurig gefeliciteerd en stond op het podium, terwijl hij letterlijk een kampioenschap uit zijn handen had zien vallen. Ik snap dan ook volkomen dat je geen zin in zo'n onzinnige aangelegenheid. Ik denk dat er weinig mensen zijn die dat wel gedaan hadden. Niemand die een wereldtitel verliest op zondag, staat woensdag lekker op gala waar het gaat om de overwinning van dat kampioenschap te vieren. Geen gezond mens zou dat doen. Dat heeft dus weinig met aandacht te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei delichris:

@aron24 Noem dan nog een meer fouten op die Masi gemaakt heeft. En vergeet niet dat Masi afgaat op wat de stewards zeggen. Masi laat ze wel racen en dat wilden de coureurs, teams, fans heel graag.

Zijn manier van communiceren is in eerdere races ook al probleem geweest. Saudi-Arabië is daar een voorbeeld van. Spa was ook belachelijke beslissing (race had direct afgevlagd, ofwel nooit gestart, moeten worden en in kwalificatie had hij gelijk naar Vettel moeten luisteren). En nee, daar is hij misschien niet alleen verantwoordelijk voor, maar wel eindverantwoordelijk. Het gaat hier dus ook niet om het laten racen argument, want daar is Spa het anti-voorbeeld van. Daarover heen komt dan nog de controverse van de laatste race, dan snap ik heel goed dat Masi eruit gegooid wordt. Wat mij betreft komen daar nog wat stewards bij, want die hebben de afgelopen seizoenen ook al genoeg fouten gemaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei delichris:

Zullen we Toto Wolf er dan ook maar uitgooien? Want hoe hij richting Masi meerdere malen heeft gedaan was buiten proporties. Hij heeft tenslotte het zo vaak gepresteerd dat Mercedes het voordeel kreeg.

Je gaat hier volledig over het punt heen, ook wel een keurige drogreden. Wolff is automatisch bias door zijn positie bij Mercedes en werkt dan ook niet binnen de FIA, die kan je hoogstens bestraffen, om in voetbaltermen te praten, met een kaart. Masi is daarentegen iemand die binnen een 'neutrale' organisatie werkt en zal daarbij ten alle tijden niet 'bias' moeten zijn. Als er gegronde redenen zijn om daar aan te twijfelen, en die zijn er, kan je niet blijven zitten. Daar komen ook nog eens slechte communicatie en inconsequente beslissingen (niet alleen zijn fout) bij. Dan kan ik volkomen begrijpen waarom de FIA hem eruit gooit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei delichris:

FIA gooit hem er niet uit. Hij krijgt gewoon een andere functie. Als hij eruit gegooit zou worden dan werkte hij niet meer bij de FIA. En de FIA kan best iemand uit de F1 gooien hoor. Kijk maar naar Flavio. Die is ook geschorst. Dus het kan zeker wel.

Volgens mij gooien ze Masi toch echt uit zijn functie, dus wat betreft, zit ik gewoon correct. Voor de rest, Flavio heeft effectief wat schandaligs gedaan, Wolff heeft eigenlijk alleen maar een grote mond gehad. Dat is totaal onvergelijkbaar. Het meeste wat je dan doen, is zeggen: 'foei, dat mag niet meer, als straf twee, om maar een getal te noemen, wedstrijden toekijken vanaf de tribune.' Maar dat moet je dan ook consequent doen, of wel, ook ieder ander die een grote mond had schorsen. Ik gok dat ze dan bezig blijven. Nogmaals, voor de rest heeft Wolff ook weinig met de functie van Masi te maken. Masi functioneert niet, dus komt er een ander. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites