Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei Bogatyr:

Waarom wordt dat toch altijd zo snel geroepen? Je mag best een andere mening hebben, maar om dan meteen iemand als Calimero weg te zetten... dat gaat wel erg snel he. ;c

Enkele puntjes (buiten de fout van VVD) die mij zijn opgevallen:

* Fout van Konate op Martinelli in het strafschopgebied niet gefloten. Voor mij is het moeilijk te zien of hij de bal speelt, maar ik zou eerder denken van niet. Op ieder ander deel van het veld wordt hier een fout gefloten. Vanuit een andere camerahoek in slow motion is duidelijk te zien dat Konaté de bal speelt. Terecht geen penalty dus. 

* Díaz trapte de bal twee keer weg om een snelle vrije trap te voorkomen, en toch bleef de kaart uit. Het was echt een bizarre wedstrijd gisteren qua beslissingen.

* De afgekeurde goal van Jesus was ook zoiets vreemds. (Hier heb ik alle herhalingen nog niet van terug gezien dus mea culpa als ik hier fout zit). Of je twee van de drie potentiële overtredingen daadwerkelijk overtredingen vindt of niet, Havertz controleert de bal met zijn arm en dus zou de goal ook na een VAR-check afgekeurd zijn. 

Ik zou graag eens willen zien dat een Arsenal-speler hiermee wegkomt, zowel wat Van Dijk als Díaz deden. Ik herinner me nog een gele kaart voor Rice en Trossard een paar weken geleden. En dit is niet de eerste keer dat Van Dijk ongestraft blijft bij zulke acties. Ik begrijp de frustratie van Arsenal-fans wel, want het wordt echt een beetje teveel. De scheidsrechters in de Premier League zitten de laatste jaren echt onder het gewenste niveau.

Heb twee situaties even genuanceerd in de quote. In de situatie Diaz heb je misschien een punt, maar ik kan me bijvoorbeeld ook een situatie herinneren aan het eind van de eerste helft waarin Gabriel gewoon naar achter leunt tegen Nunez aan, vervolgens zonder enige reden valt en hij krijgt hier een vrije trap voor. Later in de wedstrijd kreeg Trossaerd een vrije trap omdat hij een bal in zijn gezicht kreeg, wat natuurlijk helemaal geen overtreding is. 

Ik ben helemaal met je eens dat het niveau van de arbitrage in Engeland omhoog moet, maar het is meer willekeur dan dat er bepaalde clubs voorgetrokken worden. Dat het narratief nu is dat Arsenal constant benadeeld wordt komt vooral door Arteta die elke week moord en brand schreeuwt in de pers (‘Diesgrace!’) en alle Arsenal-fans nemen dat gedrag over. Grappig genoeg zei hij, toen hij de kans had om er wat aan te doen nadat er een objectief 100% foute beslissing werd gemaakt bij Tottenham-Liverpool vorig jaar, dat scheidsrechters ook gewoon mensen zijn die fouten kunnen maken. Ik blijf erbij dat dit de perfecte mogelijk was om met alle clubs samen een statement te maken, beslissingen zijn vrijwel nooit 100% objectief waarneembaar maar in dit geval was dat wel zo. Als alle clubs hier hadden gezegd dat ze dit niet langer accepteren, had er misschien een interessante ontwikkeling kunnen plaatsvinden. Maar voor bijvoorbeeld Arsenal en Tottenham pakte de beslissing gunstig uit, waardoor ze het niveau van de arbitrage ineens niet zo’n probleem vonden. En nu is het weer allemaal een complot tegen Arsenal. 

Verder nog: heb je voorbeelden van Van Dijk die vaker wegkomt met dit soort acties? Ik kan me zelf even niets voor de geest halen namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn meer Arsenal fans op mu waardoor men denkt dat scheidsrechters anti Arsenal fluiten. Klopt geen ene ruk van natuurlijk. Konate raakt de bal daar zo duidelijk. Bal verandert heel duidelijk van richting. Dat zou je toch wel moeten zien. 

En dat United net als Brighton moet doen? We hebben het hier over United hé. Misschien wel de meest besproken manager positie in de wereld. Zoveel tijd zou zelf SAF vandaag niet eens krijgen. 

Hij heeft zijn spelers gekregen, geen team van kunnen maken en vooral onzin gepraat in de media. Dan is het wel een keertje game over, ja

bewerkt door Acquafresca
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Acquafresca:

En dat United net als Brighton moet doen? We hebben het hier over United hé. Misschien wel de meest besproken manager positie in de wereld. Zoveel tijd zou zelf SAF vandaag niet eens krijgen. 

En juist daarom moet je het duidelijk uitspreken dat je als de club de boel eerst weer op orde wilt krijgen en een duidelijk beleid hebben waarvan dat je weet dat het tijd gaat kosten. Dan kan je vervolgens gebaseerd op het beleid een manager aanstellen en zo bouwen naar het doel: Structureel weer CL gaan spelen en strijden om de titel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Maar Ten Hag kan dan alsnog toch wel beter presteren dan de afgelopen twee seizoenen? Vind het vooral heel bizar dat het vertrouwen in hem uitgesproken wordt en in de zomer de aankopen redelijk naar zijn hand zijn gezegd en dat ze hem er nu (al) uitgooien. 

Niet om Ten Hag te verdedigen want het is dramatisch wat er gepresteerd wordt, alleen als je naar alleen de laatste wedstrijd al kijkt, hoeveel echt grote kansen er worden verkwanseld. De data van het seizoen tot nu toe geeft aan dat ze ongeveer 14-15 doelpunten hadden moeten maken en ze zitten op slechts 8. Conversie van slechts 19% van de grote kansen (scoringskans groter dan 40%)

Ben benieuwd of met een opvolger ze ineens wel aan het scoren gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Arles:

Verder nog: heb je voorbeelden van Van Dijk die vaker wegkomt met dit soort acties? Ik kan me zelf even niets voor de geest halen namelijk.

Ik bedoel vooral dat hij al vaker een rode kaart moest krijgen en hem gewoon niet krijgt, zoals gisteren. Op enkele voorbeelden te geven: In een recenter verleden nog tegen Sheffield United-speler Austin Trusty en de tackle op het scheenbeen van Amadou Onana. In een verder verleden de (weliswaar onbedoelde) tackle op het been van Dries Mertens bij Napoli. Wat betreft mijn eerste voorbeeld: ik heb dit toen een paar keer terug gezien, en het is echt een van de meest onbegrijpelijke niet-beslissingen die ik ooit heb gezien. Dat het niet eens door de VAR werd bekeken, laat staan dat er actie werd ondernomen, is gewoonweg onvoorstelbaar. Casemiro kreeg trouwens voor eenzelfde situatie een schorsing van 4 wedstrijden.

Wat betreft Arteta: zijn constante kritiek in de pers, draagt weinig bij aan het verbeteren van het niveau van de arbitrage, dat klopt. Als ze echt verbetering willen, zouden managers en clubs via officiële wegen hun zorgen moeten uiten en samenwerken aan oplossingen. Door telkens openlijk te klagen, zonder een concrete verandering te opperen, dragen ze zo bij aan vijandigheid rond de arbitrage, dat is een feit. Maar hoe ik het dit seizoen aanvoel is dat er heel veel in het nadeel van Arsenal is gefloten. En ik bekijk zo'n fases altijd met gezond boerenverstand en ik kom telkens tot dezelfde conclusie. 

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei rich ruzzian:

Niet om Ten Hag te verdedigen want het is dramatisch wat er gepresteerd wordt, alleen als je naar alleen de laatste wedstrijd al kijkt, hoeveel echt grote kansen er worden verkwanseld. De data van het seizoen tot nu toe geeft aan dat ze ongeveer 14-15 doelpunten hadden moeten maken en ze zitten op slechts 8. Conversie van slechts 19% van de grote kansen (scoringskans groter dan 40%)

Ben benieuwd of met een opvolger ze ineens wel aan het scoren gaan. 

Aan de andere kant laat een xPoints ranking zien dat United het inderdaad iets minder doet dan verwacht, maar zeker niet veel. In het beste geval zouden ze in de huidige situatie onderaan het linkerrijtje staan. Dat is United onwaardig als je ziet welke tegenstanders ze tot dusverre getroffen hebben. United mist onredelijk veel kansen maar geeft zo te zien ook veel grote mogelijkheden weg. Ten Hag had dat echt niet meer omgedraaid denk ik. 

9 minuten geleden zei Bogatyr:

Ik bedoel vooral dat hij al vaker een rode kaart moest krijgen en hem gewoon niet krijgt, zoals gisteren. Op enkele voorbeelden te geven: In een recenter verleden nog tegen Sheffield United-speler Austin Trusty en de tackle op het scheenbeen van Amadou Onana. In een verder verleden de (weliswaar onbedoelde) tackle op het been van Dries Mertens bij Napoli. Wat betreft mijn eerste voorbeeld: ik heb dit toen een paar keer terug gezien, en het is echt een van de meest onbegrijpelijke niet-beslissingen die ik ooit heb gezien. Dat het niet eens door de VAR werd bekeken, laat staan dat er actie werd ondernomen, is gewoonweg onvoorstelbaar. Casemiro kreeg trouwens voor eenzelfde situatie een schorsing van 4 wedstrijden.

Wat betreft Arteta: zijn constante kritiek in de pers, draagt weinig bij aan het verbeteren van het niveau van de arbitrage, dat klopt. Als ze echt verbetering willen, zouden managers en clubs via officiële wegen hun zorgen moeten uiten en samenwerken aan oplossingen. Door telkens openlijk te klagen, zonder een concrete verandering te opperen, dragen ze zo bij aan vijandigheid rond de arbitrage, dat is een feit. Maar hoe ik het dit seizoen aanvoel is dat er heel veel in het nadeel van Arsenal is gefloten. En ik bekijk zo'n fases altijd met gezond boerenverstand en ik kom telkens tot dezelfde conclusie. 

Dat van Casemiro (twee handen, enkele seconden om de keel heen gedrukt) is echt niet eenzelfde situatie als onderstaand akkefietje van Van Dijk. Niet sportief - daar heeft Virgil wel vaker last van - maar dit is vanuit het enige (bij mijn kennis dan) camerastandpunt ook te beoordelen als het iemand tegen de grond werpen. Ik vind dit in ieder geval geen rood. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.premierleague.com/stats/top/clubs/total_red_card?se=719

Hier kan iedereen zelf zien, per seizoen welke PL clubs het meeste roden kaarten krijgen...

En dan is al heel snel te zien dat dit seizoen Arsenal al 3 rode kaarten heeft, vorige twee seizoenen daarvoor, niet in het lijstje komt, maar ALLE seizoenen daarvoor wel, en met heel veel rode kaarten. En dat Liverpool maar in 1 van al die seizoenen in de lijst staat namelijk vorig seizoen met 5 rode kaarten, en in alle andere seizoenen , geen 1x meer in de top 10 staat met teams van meeste rode kaarten. En City komt alleen voor in 2019/2020 met 4 rode kaarten.

Dus zoal @Urbeto laatst aangaf dat PSV het meeste rode kaarten meekrijgt, krijgt Arsenal al 6-8 seizoenen, gigantisch veel rode kaarten tegen hun gefloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Kyrill:

https://www.premierleague.com/stats/top/clubs/total_red_card?se=719

Hier kan iedereen zelf zien, per seizoen welke PL clubs het meeste roden kaarten krijgen...

En dan is al heel snel te zien dat dit seizoen Arsenal al 3 rode kaarten heeft, vorige twee seizoenen daarvoor, niet in het lijstje komt, maar ALLE seizoenen daarvoor wel, en met heel veel rode kaarten. En dat Liverpool maar in 1 van al die seizoenen in de lijst staat namelijk vorig seizoen met 5 rode kaarten, en in alle andere seizoenen , geen 1x meer in de top 10 staat met teams van meeste rode kaarten. En City komt alleen voor in 2019/2020 met 4 rode kaarten.

Dus zoal @Urbeto laatst aangaf dat PSV het meeste rode kaarten meekrijgt, krijgt Arsenal al 6-8 seizoenen, gigantisch veel rode kaarten tegen hun gefloten.

Maar wat zegt dat dan volgens jou? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Urbeto:

Maar wat zegt dat dan volgens jou? 

Gewoon ik deel het, zoals jij dat van PSV deelde, maar ik ben de beroerdste niet, wil er best over uit-weiden.

Ten eerste natuurlijjk zijn ook heel veel rode kaarten van Arsenal terecht maar dit zijn feiten en bewijs. Net als het feiten zijn zowel Trossard als Declan Rice 2e geel en rood kregen voor bal wegtrappen en dat Jeremy Doku en Luis Diaz, dit allebei niet kregen. Het zegt mij betreft in ieder geval dat sowieso Arsenal zorgvuldiger moet spelen en dat Arsenal veel makkelijjkere rode kaarten krijgt, dan andere top teams als Liverpool en City. Heeft niks met Calimero te maken, verre van, bekijk zelf de link maar dan zie je het met je eigen ogen ;)

Feit is ook dat veel scheidsrechters in Engeland, uit Manchester komen. De arbitrage en VAR is in Engeland gewoon heel slecht, zkr voor de miljarden die er daar in omgaan, in die competitie,kan het net zo goed afschaffen. Ik vind het het iig echt ronduit bizarre hoeveel rode kaarten Arsenal krijgt.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bas huijsmans:

Neem aan dat je hiermee de VAR bedoelt? 

My bad, ja de VAR idd, sorry. Uiteraard arbitrage niet nee.

Bijvoorbeeld bij Arsenal-Southmapton, eerder dit seizoen had de VAR bijna 5 minuten nodig om te zien dat Martinelli, niet buitenspel stond bij zijn goal:-D

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei putdus:

Bizar dat een trainer zoveel aankopen mag doen. Ten hag doel ik op. Gewoon de hele club in handen van 1 man 

Dat is toch al zo lang wij leven?  Eigenlijk is sinds Ratcliffe zich ingekocht heeft er pas schot gekomen in een reorganisatie hoger op door een sportief en technisch directeur aan te stellen. Denk dast een volgende trainer deze vrijheid niet meer zo gaat hebben, 

19 minuten geleden zei Kyrill:

Gewoon ik deel het, zoals jij dat van PSV deelde, maar ik ben de beroerdste niet, wil er best over uit-weiden.

Ten eerste natuurlijjk zijn ook heel veel rode kaarten van Arsenal terecht maar dit zijn feiten en bewijs. Net als het feiten zijn zowel Trossard als Declan Rice 2e geel en rood kregen voor bal wegtrappen en dat Jeremy Doku en Luis Diaz, dit allebei niet kregen. Het zegt mij betreft in ieder geval dat sowieso Arsenal zorgvuldiger moet spelen en dat Arsenal veel makkelijjkere rode kaarten krijgt, dan andere top teams als Liverpool en City. Heeft niks met Calimero te maken, verre van, bekijk zelf de link maar dan zie je het met je eigen ogen ;)

Feit is ook dat veel scheidsrechters in Engeland, uit Manchester komen. De arbitrage en VAR is in Engeland gewoon heel slecht, zkr voor de miljarden die er daar in omgaan, in die competitie,kan het net zo goed afschaffen. Ik vind het het iig echt ronduit bizarre hoeveel rode kaarten Arsenal krijgt.

Als jij nou eens even een excelletje maakt waarbij je alle gegeven directe rode kaarten, twee keer geel = rood kaarten, niet gegeven rode kaarten, niet gegeven tweede gele kaarten, onterecht gegeven kaarten, etc ingeeft. Dan hebben we tenminste een fatsoenlijke bron om die discussie aan te blijven zwengelen. Mooi projectje Karel. Dan ben je van de straat :checkit:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst zat de bondscoach van Noorwegen in het complot voor een blessure van Odegaard, nu zijn het weer de scheidsrechters op basis van een aantal waarnemingen. Maken ze die eierdopjes van calimero tegenwoordig van aluminiumfolie ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Kyrill:

Ten eerste natuurlijjk zijn ook heel veel rode kaarten van Arsenal terecht maar dit zijn feiten en bewijs. Net als het feiten zijn zowel Trossard als Declan Rice 2e geel en rood kregen voor bal wegtrappen en dat Jeremy Doku en Luis Diaz, dit allebei niet kregen. Het zegt mij betreft in ieder geval dat sowieso Arsenal zorgvuldiger moet spelen en dat Arsenal veel makkelijjkere rode kaarten krijgt, dan andere top teams als Liverpool en City. Heeft niks met Calimero te maken, verre van, bekijk zelf de link maar dan zie je het met je eigen ogen

De speelstijl van Arsenal is dan ook veel meer gebaseerd op ontregelen, ‘professionele’ overtredingen maken, tijdrekken bij voorsprong etc dan bij Liverpool en City het geval is. Logisch dus dat je dan meer gele kaarten krijgt. En die directe rode kaart voor Saliba vorige week was gewoon terecht. 

Natuurlijk zit de arbitrage er soms naast en dat is ontzettend frustrerend als dat in het nadeel van jouw club gebeurt. Maar dat daarbij sprake van een vooropgezet plan zou zijn is natuurlijk onzin. Of geloof je echt dat scheidsrechters vanuit de FA instructies krijgen om Arsenal structureel te benadelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Arles:

De speelstijl van Arsenal is dan ook veel meer gebaseerd op ontregelen, ‘professionele’ overtredingen maken, tijdrekken bij voorsprong etc dan bij Liverpool en City het geval is. Logisch dus dat je dan meer gele kaarten krijgt. En die directe rode kaart voor Saliba vorige week was gewoon terecht. 

Natuurlijk zit de arbitrage er soms naast en dat is ontzettend frustrerend als dat in het nadeel van jouw club gebeurt. Maar dat daarbij sprake van een vooropgezet plan zou zijn is natuurlijk onzin. Of geloof je echt dat scheidsrechters vanuit de FA instructies krijgen om Arsenal structureel te benadelen?

Nouja, je moet niet te snel voorbij lopen aan het feit dat veel Engelse scheidsrechters uit Manchester komen. Daar is men misschien toch wel wat op het spoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Volgens die bron dus 2 uit een voorstad van Manchester.

Je moet effe beter kijken staat Manchester en zitten 6 koppen heel dichtbij geplakt, waarbij bij Londen alleen maar getal 1 staat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kyrill:

Je moet effe beter kijken staat Manchester en zitten 6 koppen heel dichtbij geplakt, waarbij bij Londen alleen maar getal 1 staat 

Screenshot_20241028_170126_Chrome.jpg.6c9252cd24be73b801f9207e7cfdbd10.jpg

Weet niet wat jou definitie van komen uit Manchester is natuurlijk.

Overigens zeggen die cijfertjes niks over het aantal scheidsrechters, maar als je goed kijkt dan zie je dat ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites