Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei PJHoutman:

Cricket en rugby gaan wel gewoon door trouwens. Lijkt er steeds meer op dat ze bang waren voor supportersgroepen (bijv. Liverpool) die het actief gaan vieren. Maar dat zal nu wel gewoon uitstel ipv afstel worden. 

Maakt voor mij alleen maar zuurder op.  Dat tweede al helemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Mansveld:

Beetje zoals je vriendjes in dit topic ouwehoeren over het feit dat ze even geen Engels voetbal kunnen kijken? Of mensen die hier met Palestijnse vlaggen staan te zwaaien en haten op Israël maar daar niet vandaan komen? Eigenlijk bedoel je iedereen, want iedereen doet het. Maar even afgeven op rechts maakt je dag weer goed natuurlijk.

Wtf. Quote je mij nou om mij gelijk te geven of een reactie uit te lokken? Ga lekker wappie uithangen in je  zelf gecreëerde bubbel idioot

bewerkt door Acquafresca
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Socrates:

En nu spring je wéér naar een andere discussie want dit sluit wederom niet aan op de berichten die je citeert. Ik ben kritisch überhaupt op de bestaanswijze van de monarchie. Dan kan je wel zeggen dat het voor anderen anders is, maar dat draagt niet bijster veel bij. De 'Britten' zijn overigens ook geen eensgezind homogeen volk (generalisatie) en de waarde die het heeft ligt hier eerder op emotioneel vlak dan op werkelijke sociaal-maatschappelijke invloed die nu verloren gaat.

Maar verplichte rouw (opgedragen vanuit de staat) is een ontzettend vreemd concept waar je een heleboel vragen bij kan stellen. Als je kijkt hoe de Westerse beschaving omgaat met rouw (veelal individuele aangelegenheid, nooit ten kosten van de publieke zaak) is het des te vreemder en in zekere zin misplaatster.

Wie ben jij nou met je geneuzel die bepaalt of een monarchie wel of niet deugt? Ik vind van niet overigens, maar als die Britten daar dol op zijn ga jij er toch helemaal niet over?    Of zie jij nu protesten omdat evenementen worden afgelasst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei cimbomcu:

Wie ben jij nou met je geneuzel die bepaalt of een monarchie wel of niet deugt? Ik vind van niet overigens, maar als die Britten daar dol op zijn ga jij er toch helemaal niet over?    Of zie jij nu protesten omdat evenementen worden afgelasst?

Een vrij mens met een eigen mening. Vies, hè? Mag gewoon, heel gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Satyr:

Alles gaat door, behalve het voetbal. Cricket, golf, rugby, ijshockey, paardenraces, motorraces, alles

Schandalig, want alle Britten willen 24/7 rouwen en niet naar hun sportwedstrijdjes kijken ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei PJHoutman:

Het staat in de wet, maar Koningin Elizabeth had wel degelijk ook niet-ceremoniële soft power door haar rijkdom en status. Zo lobbyde ze bijvoorbeeld actief tegen zaken die haar slecht zouden uitkomen: 

https://www.theguardian.com/uk-news/2021/feb/07/revealed-queen-lobbied-for-change-in-law-to-hide-her-private-wealth

https://www.theguardian.com/uk-news/2021/jul/28/queen-secretly-lobbied-scottish-ministers-climate-law-exemption

Wel even wat anders dan gewoon een oude vrouw met een dure metalen hoed. 

Ik heb net dat hele eerste artikel gelezen... 

Zacht uit te drukken niet bepaald netjes, ze haar zelf boven wet wil en plaatst. Omdat het "embarrassing" kan zijn als mensen, en het "volk" echt weten hoe rijk ze daadwerkelijk is. Terwijl dat dus wel moet gelden voor bijvoorbeeld multimiljonairs, en Beurs genoteerde bedrijven...... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Socrates:

Een vrij mens met een eigen mening. Vies, hè? Mag gewoon, heel gek.

Een mening hebben is best, ik ben het met je eens namelijk. Maar anderen je mening doordrukken en hun opvatting debiel vinden is respectloos.  En nee, niet mierenneuken dat je niet debiel zegt, je bedoelt het. 

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Een mening hebben is best, ik ben het met je eens namelijk. Maar anderen je mening doordrukken en hun opvatting debiel vinden is respectloos.  En nee, niet mierenneuken dat je niet debiel zegt, je bedoelt het. 

Waar druk ik iets door dan? Ik leg amper uit. En neen, ik vind geen mening debiel, ik vind verkeerde interpretaties door slecht lezen vooral respectloos. 

Maar goed, dit is een beetje wat je altijd doet. Als je het niet meer weet begin je over vorm en retoriek. Zeker in deze context nogal misplaatst, daar ik herhaaldelijk maar inhoud en intentie blijf herhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Acquafresca:

Wtf. Quote je mij nou om mij gelijk te geven of een reactie uit te lokken? Ga lekker wappie uithangen in je  zelf gecreëerde bubbel idioot

Lezen, verder hoef je me niet direct wappie en idioot te noemen. Zo praat je maar tegen je zooitje thuis.

bewerkt door Mansveld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Socrates:

Waar druk ik iets door dan? Ik leg amper uit. En neen, ik vind geen mening debiel, ik vind verkeerde interpretaties door slecht lezen vooral respectloos. 

Maar goed, dit is een beetje wat je altijd doet. Als je het niet meer weet begin je over vorm en retoriek. Zeker in deze context nogal misplaatst, daar ik herhaaldelijk maar inhoud en intentie blijf herhalen.

Wat jij altijd doet is er hard ingaan ''farce'' ''belachelijk ''een taak van niks'' ''elitaire bubbel''  erin te gooien om daarna na wat kritiek terug te vallen op ''nee maar gaat mij om de inhoud, staatsrechtelijk niet juist'' blabla. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Wat jij altijd doet is er hard ingaan ''farce'' ''belachelijk ''een taak van niks'' ''elitaire bubbel''  erin te gooien om daarna na wat kritiek terug te vallen op ''nee maar gaat mij om de inhoud, staatsrechtelijk niet juist'' blabla. 

Jezus hee.. Ik moest uitleggen dat voetbalwedstrijdjes die niet doorgaan mij niet boeien terwijl ik daarvoor al continu louter mijn ongenoegen over de monarchie en de maatschappelijke reactie op de dood van een monarch uitsprak.

Als jij (en een ander) nou wat sneller van begrip was hoefde ik dat niet uit te leggen. Echt, wat een verbanden ook. 

Ik heb het al vaker gezegd, maar als je met dit soort totaal willekeurige nonsens komt: val mij niet lastig ermee. Hier kan ik echt helemaal niks mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Socrates:

Jezus hee.. Ik moest uitleggen dat voetbalwedstrijdjes die niet doorgaan mij niet boeien terwijl ik daarvoor al continu louter mijn ongenoegen over de monarchie en de maatschappelijke reactie op de dood van een monarch uitsprak.

Als jij (en een ander) nou wat sneller van begrip was hoefde ik dat niet uit te leggen. Echt, wat een verbanden ook. 

Ik heb het al vaker gezegd, maar als je met dit soort totaal willekeurige nonsens komt: val mij niet lastig ermee. Hier kan ik echt helemaal niks mee.

Dat je het nog probeert met hem joh, ik had het allang opgegeven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minutes ago, Kyrill said:

Voetbal is gewoon enige afgelaste sport nu in de UK.... Geen wonder dat mensen er daar over klagen... 😕😒

die andere sporten hebben geen 700 miljoen kijkers 

@delichris ga daar maar vanuit. geen wedstrijden voor de begrafenis op maandag

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites