Mansveld Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 13 uur geleden zei Acquafresca: Wat is dat met mensen die in een ander land wonen, geen roots hebben in dat land en zich bezig houden met binnenlandse politiek en het gedrag van die mensen. Net die mensen uit extreem rechtse hoeken die Vs geweldig vonden tijdens Trump en nu weer kut. Ik kan er geen begrip ervoor tonen eerlijk gezegd. Verder speelt natuurlijk haar stilte rondom Hillsborough een grote rol hierin. Beetje zoals je vriendjes in dit topic ouwehoeren over het feit dat ze even geen Engels voetbal kunnen kijken? Of mensen die hier met Palestijnse vlaggen staan te zwaaien en haten op Israël maar daar niet vandaan komen? Eigenlijk bedoel je iedereen, want iedereen doet het. Maar even afgeven op rechts maakt je dag weer goed natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 1 minuut geleden zei Azpi: zou kunnen inderdaad, heb in sommige artikelen ook maandag zien voorbij komen. BBC The funeral is expected to be held at Westminster Abbey in about 10 or 11 days' time, with the date to be confirmed by Buckingham Palace. Guardian The period of mourning begins on Friday and lasts for 10 days. It is thought the funeral could be held on Monday 19th September. ze tellen vanaf vrijdag De rouwperiode die de Britse koninklijke familie aanhoudt vanwege de dood van koningin Elizabeth duurt tot zeven dagen na de begrafenis. Dat meldt de BBC op basis van een verklaring van Buckingham Palace. De periode is vandaag ingegaan. Nog niet is bekendgemaakt wanneer Elizabeth wordt begraven, maar volgens het protocol moet de uitvaart tien dagen na het overlijden plaatsvinden. Dat betekent dat de rouwperiode voor de koninklijke familie ruim twee weken duurt. De periode van nationale rouw voor het Britse volk duurt tot de avond op de dag van de uitvaart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 9 minuten geleden zei Socrates: Het zijn niet alleen voetbalwedstrijdjes, wel meer evenementen in het algemeen en zelfs politeke activiteiten. Een 'staatshoofd' met een louter ceremoniële taak. In mijn optiek zou niemand zijn of haar dood tot gevolg moeten hebben dat het land (of in elk geval bepaalde sectoren) een week plat ligt. Niemand zijn of haar dood is zoveel waard. Maar al zeker niet een opgedragen icoon, want dat is het. Het gaat hier niet om iemand die vanuit dikke ellende zich omhoog heeft gewerkt en de democratie heeft uitgeroepen of gemarginaliseerde groepen uit de vernieling geholpen heeft. Neen, het betreft iemand die geheel elitair op basis van familielijn naar voren is geschoven om te vertroetelen, te temperen en in een groot paleis te zetten met een adelijk leven. Zonder grote maatschappelijke bijdragen. Het is een opgedragen icoon met een opgedragen status en men stuurt het land nu in een opgedragen rouwstatus. He-le-maal niets is hier natuurlijk danwel rationeel aan, helemaal niets. Ik zou net zeggen dat iedereens dood (of beter gezegd leven) nog veel meer waard is.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 Of je dit nou wel of niet goed vindt of afkeurt, op deze manier kom je SOWIESO in problemen met het aankomende WK van Qatar.... Dit is nu 2-3 speeldagen die je moet uitstellen... In toch al overvol seizoen. It is what it is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 Mooi toch dit, kunnen we met ze allen naar Barcelona kijken morgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 5 minuten geleden zei Steels: Ik zou net zeggen dat iedereens dood (of beter gezegd leven) nog veel meer waard is.. Hee kerel, als het enige is wat je op zo'n bericht te zeggen hebt deze ongekend zoutloze dooddoener is: ga lekker een ander vermoeien joh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 1 minuut geleden zei Socrates: Hee kerel, als het enige is wat je op zo'n bericht te zeggen hebt deze ongekend zoutloze dooddoener is: ga lekker een ander vermoeien joh. Wel, ik vind het gewoon getuige van bijzonder weinig medeleven en een ongekend egoïsme dat je niet kan verkroppen dat een land in rouw gaat ten koste van jouw voetbalplezier. Ik heb ook helemaal nix met koningshuizen maar kan wel opbrengen dat er velen echt om rouwen in Groot-Brittannië.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 Zojuist zei Steels: Wel, ik vind het gewoon getuige van bijzonder weinig medeleven en een ongekend egoïsme dat je niet kan verkroppen dat een land in rouw gaat ten koste van jouw voetbalplezier. Ik heb ook helemaal nix met koningshuizen maar kan wel opbrengen dat er velen echt om rouwen in Groot-Brittannië.. Je hebt niet goed gelezen dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 @Socrates Het zou naïef van je zijn als je denkt dat het alleen een ceremoniële taak is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 23 minuten geleden zei Steels: Ik zou net zeggen dat iedereens dood (of beter gezegd leven) nog veel meer waard is.. Cool, dan ga we vanaf nu bij de dood van ieder mens wedstrijden aflasten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 1 minuut geleden zei cimbomcu: @Socrates Het zou naïef van je zijn als je denkt dat het alleen een ceremoniële taak is. Heel naïef inderdaad om de wet te volgen, waarin letterlijk is opgenomen dat De Kroon een ceremonieel staatshoofd betreft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 5 minuten geleden zei Socrates: Heel naïef inderdaad om de wet te volgen, waarin letterlijk is opgenomen dat De Kroon een ceremonieel staatshoofd betreft. Naïef gelul noem ik dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 (bewerkt) 9 minuten geleden zei Socrates: Heel naïef inderdaad om de wet te volgen, waarin letterlijk is opgenomen dat De Kroon een ceremonieel staatshoofd betreft. Het staat in de wet, maar Koningin Elizabeth had wel degelijk ook niet-ceremoniële soft power door haar rijkdom en status. Zo lobbyde ze bijvoorbeeld actief tegen zaken die haar slecht zouden uitkomen: https://www.theguardian.com/uk-news/2021/feb/07/revealed-queen-lobbied-for-change-in-law-to-hide-her-private-wealthhttps://www.theguardian.com/uk-news/2021/jul/28/queen-secretly-lobbied-scottish-ministers-climate-law-exemption Wel even wat anders dan gewoon een oude vrouw met een dure metalen hoed. 9 september 2022 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 Zojuist zei cimbomcu: Naïef gelul noem ik dat. Wat jij het noemt doet er niet zoveel toe, de werkelijkheid is dat ze staatsrechtelijk geen enkele bevoegdheid heeft, buiten die van ceremoniële aard. Dat is een feit, maar ja, dat is tegenwoordig voor sommigen ook niet veel meer waard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 (bewerkt) 3 minuten geleden zei PJHoutman: Het staat in de wet, maar Koningin Elizabeth had wel degelijk ook niet-ceremoniële soft power door haar rijkdom en status. Zo lobbyde ze bijvoorbeeld actief tegen zaken die haar slecht zouden uitkomen: https://www.theguardian.com/uk-news/2021/feb/07/revealed-queen-lobbied-for-change-in-law-to-hide-her-private-wealthhttps://www.theguardian.com/uk-news/2021/jul/28/queen-secretly-lobbied-scottish-ministers-climate-law-exemption Wel even wat anders dan gewoon een oude vrouw met een dure metalen hoed. Natuurlijk, iedereen met veel status en geld kan invloed (soft power) hebben, maar dat doet nog niks af aan het gegeven dat ze een ceremoniële taak heeft. Pas als ze de staatsrechtelijke bevoegdheid zou hebben om iets door te drukken is dat anders. 9 september 2022 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 Ze had gewoon een hele grote status daar Socrates, dat is voor de Britten veel belangrijker dan een voetbalpotje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 1 minuut geleden zei cimbomcu: Ze had gewoon een hele grote status daar Socrates, dat is voor de Britten veel belangrijker dan een voetbalpotje. Niemand heeft een grotere status dan Socrates die zijn voetbalwedstrijdjes moet zien a.s. weekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 (bewerkt) 9 september 2022 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 (bewerkt) 10 minuten geleden zei cimbomcu: Ze had gewoon een hele grote status daar Socrates, dat is voor de Britten veel belangrijker dan een voetbalpotje. Waar is dit nou een reactie op? Ik val letterlijk het concept 'opgedragen status' aan. 9 minuten geleden zei Mansveld: Niemand heeft een grotere status dan Socrates die zijn voetbalwedstrijdjes moet zien a.s. weekend. Hee ouwe populist, ik geef geen reet om die voetbalwedstrijden. Als je ook maar een beetje begrijpend kan lezen had je inmiddels geweten dat mijn kritiek vanuit staatsrechtelijk en sociaal-maatschappelijk oogpunt is. 9 september 2022 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 Het gaat inderdaad totaal niet om 'voetbalwedstrijdjes' te kunnen zien. Het openbare leven platleggen vanwege iemand die haar gehele bekendheid te danken heeft aan het feit dat ze toevallig in het juiste (of foute, ligt eraan hoe je het bekijkt) bed verwekt is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 28 minuten geleden zei Socrates: Waar is dit nou een reactie op? Ik val letterlijk het concept 'opgedragen status' aan. Hee ouwe populist, ik geef geen reet om die voetbalwedstrijden. Als je ook maar een beetje begrijpend kan lezen had je inmiddels geweten dat mijn kritiek vanuit staatsrechtelijk en sociaal-maatschappelijk oogpunt is. Juist dat sociaal-maatschappelijk oogpunt geeft reden waarom het aflassen voor hun zo belangrijk is. De Queen is voor Britten sociaal-maatschappelijk van grote waarde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 3 minuten geleden zei Tim': Het gaat inderdaad totaal niet om 'voetbalwedstrijdjes' te kunnen zien. Het openbare leven platleggen vanwege iemand die haar gehele bekendheid te danken heeft aan het feit dat ze toevallig in het juiste (of foute, ligt eraan hoe je het bekijkt) bed verwekt is. Snap je punt hoor. Ook mee eens. Alleen weten we allemaal dat een groot deel van de Britten bepaalde zaken compleet verheerlijken, waaronder het koningshuis. Het zijn in dat opzicht echt een stel chauvinisten. Dus in dat licht past zo’n rouwperiode perfect bij het land. Zou hier inderdaad nooit gebeuren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 Ja, ik ben het er ook niet mee eens hoor. En zeker moeten ze van dinsdag/woensdag/donderdag afblijven want andere landen en clubs hebben er niks mee te maken. Maar wat die Britten onderling zelf doen, moeten ze zelf weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2022 Share Geplaatst 9 september 2022 1 minuut geleden zei cimbomcu: Juist dat sociaal-maatschappelijk oogpunt geeft reden waarom het aflassen voor hun zo belangrijk is. De Queen is voor Britten sociaal-maatschappelijk van grote waarde. En nu spring je wéér naar een andere discussie want dit sluit wederom niet aan op de berichten die je citeert. Ik ben kritisch überhaupt op de bestaanswijze van de monarchie. Dan kan je wel zeggen dat het voor anderen anders is, maar dat draagt niet bijster veel bij. De 'Britten' zijn overigens ook geen eensgezind homogeen volk (generalisatie) en de waarde die het heeft ligt hier eerder op emotioneel vlak dan op werkelijke sociaal-maatschappelijke invloed die nu verloren gaat. Maar verplichte rouw (opgedragen vanuit de staat) is een ontzettend vreemd concept waar je een heleboel vragen bij kan stellen. Als je kijkt hoe de Westerse beschaving omgaat met rouw (veelal individuele aangelegenheid, nooit ten kosten van de publieke zaak) is het des te vreemder en in zekere zin misplaatster. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten