Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

PSV Eindhoven

vinnypassy

Aanbevolen berichten

In principe? Je weet toch voor dat het seizoen start al dat josefzoon zelfs te kort komt voor de juup en dat locadia een typische spits is? Tel daar bij op dat je ook al 1 jaar hebt kunnen "genieten" van pereirop op de vleugels, dan weet je dus van 3 man dat ze zwaar te kort kome op die posities. Als jze dan na 2 wedstrijden al zien dat zinchenko geen vleugelspeler is, mag je de scout die dat aangedragen heeft ook gelijk met verlof sturen. Er stond dit jaar gewoon een, voor PSV begrippen, hele matige selectie die totaal uit balans was. En door de financiële malaise die er daar heerst zie ik dit ook niet niet 1/2/3 veranderen.

Zeg dan gewoon niks. Jozefzoon was prima als back up. Locadia heeft bijna altijd goed gepresteerd op de vleugel en Pereiro valt tegen door zijn wisselvalligheid. Maar geen van allen komt zwaar te kort. Zinchenko kan ook prima op de vleugels spelen. Er stond helemaal geen matige selectie. Er is gewoon onder niveau gepresteerd.

Financiële malaise.. ook weer lekker overdreven. PSV kan makkelijk spelers aantrekken in de zomer. Zeker als de grootverdieners weggaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan wel zeggen dat Pereiro te kort komt maar hij wordt wel clubtopscorer dit seizoen. Dat heeft natuurlijk ook deels met het aantal wedstrijden te maken, in de aanval heeft alleen Luuk de Jong meer gespeeld maar om te zeggen dat Pereiro dan veels tekort komt is te makkelijk.

De grote verandering dit seizoen is dan ook vooral dat Luuk niet meer scoort, het is volgens mij echt niet zo dat hij nou veel minder ballen kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg dan gewoon niks. Jozefzoon was prima als back up. Locadia heeft bijna altijd goed gepresteerd op de vleugel en Pereiro valt tegen door zijn wisselvalligheid. Maar geen van allen komt zwaar te kort. Zinchenko kan ook prima op de vleugels spelen. Er stond helemaal geen matige selectie. Er is gewoon onder niveau gepresteerd.

Financiële malaise.. ook weer lekker overdreven. PSV kan makkelijk spelers aantrekken in de zomer. Zeker als de grootverdieners weggaan.

Schei toch uit man. Weet jij hoeveel Josefzoon gespeeld heeft in 4 seizoenen psv? Ik heb het even na gekeken namelijk: 45 wedstrijden. Gedeeld over 4 seizoenen is dat 11 wedstrijden per seizoen. Als invaller voornamelijk. Dan spreek je echt niet over een prima back-up. zijn statistieken in die 45 wedstrijden? Welgeteld 5 goals. Dus beetje psv-brilletje af doen als je een discussie wilt aangaan. Locadia goed gepresteerd op de vleugel? Die heeft inderdaad "redelijke statistieken" als je het vergelijkt met de gemiddelde linksbuiten in de eredivsie, qua goals dan. Ongeveer gemiddeld een 20 goals in 65 wedstrijden. Assists daarentegen zijn abominabel. Pereiro valt niet alleen tegen door zijn wisselvalligheid, het is bovenal geen buitenspeler. Het is wat Pino zegt: vergelijkbaar met een Traoré, kan prima ballen, maar niet op de vleugels. Zinchenko heeft dus daadwerkelijk nog niet 1x laten zien dat hij prima op de vleugels kan spelen, dus dan moet je dat vast bij zijn vorige club hebben gezien.

Ja financiële malaise ja, je bent niet voor niks de gemeente nodig om je hachie te redden en je haalt dit jaar geen CL, wat nog wel eens een knauw zou kunnen geven. Tel daarbij op dat ik niet 1/2/3 een speler zie rondlopen die een immens bedrag gaat opleveren en daar komt weer een verloren seizoen.

Discussies worden echt leuker wanneer je je bril af zet hoor. Dat levert vele malen leuker leesvoer op dan maar een beetje doen alsof alles goed gaat. En het argument van iemand hier over die 2x kampioen gaat ook niet echt op, aangezien je kampioen word op een manier die waarschijnklijk de aankomende 100 jaar niet meer voor gaat komen.

Ben het dan ook totaal niet met je eens dat er onder niveau gepresteerd is, je hebt namelijk geheel naar verwachting gespresteerd. Namelijk een 3e plek. Onder niveau zou een 4e/5e plek zijn ofzo. Tis hardstikke leuk dat je "normaal gesproken" een paar toppers hebt die het verschil maken ( lees guardado, de jong) maar de rest er om heen is gewoon van een bar slecht niveau. Die Schwaab is misschien net ietsje beter dan Westermann, isimat is echt 3 klasses minder dan een rekik of Bruma. Dat zijn al 2 belangrijke plekken, namelijk je verdediging. Tel daar bij op dat Zoet absoluut geen zekere keeper is ( of dat komt door dat hij die klunsen voor zich staan heeft of omdat hij gewoon niet zo goed is als men denkt ben ik nog niet uit) en je hebt al een aardige partij tegengoals te pakken.

bewerkt door Elsjorro1990
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan wel zeggen dat Pereiro te kort komt maar hij wordt wel clubtopscorer dit seizoen. Dat heeft natuurlijk ook deels met het aantal wedstrijden te maken, in de aanval heeft alleen Luuk de Jong meer gespeeld maar om te zeggen dat Pereiro dan veels tekort komt is te makkelijk.

De grote verandering dit seizoen is dan ook vooral dat Luuk niet meer scoort, het is volgens mij echt niet zo dat hij nou veel minder ballen kreeg.

Ik zeg niet dat Pereiro de speler an sich te kort komt, ik zeg dat pereiro als vleugelspeler niet serieus te nemen is. Die man haalt op die positie nog niet de helft van zijn potentie er uit. Zelfde geld voor een speler als Traoré: door de klasse die ze hebben zullen ze af en toe eens een vleugje kunnen laten zien, maar niet elke wedstrijd voor een bepaalde periode. Dus geen vleugelspeler. En als je dan vervolgens ook nog 1 van je 2 vleugelspelers verkoopt, is het op zijn minst raar te noemen dat je daar niet op reageerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pröpper, Willems, Zoet.

Wie legt na dit seizoen daar nog geld voor neer dan? en dan bedoel ik 15+? Pröpper heeft werkelijk, vergeleken met de 1e, een dramatisch 2e seizoenshelft gespeeld, Willems loopt eigenlijk al 2 seizoenen lang te kutten en Zoet, is dat die keeper die 8 interlands voor oranje gespeeld heeft en in elke interland ook een blunder maakte? die gaan echt geen 15+ opleveren. En mocht brands dat wel lukken, stijgt hij weer een beetje in mijn aanzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het argument van iemand hier over die 2x kampioen gaat ook niet echt op, aangezien je kampioen word op een manier die waarschijnklijk de aankomende 100 jaar niet meer voor gaat komen.

Ik vind best dat je een punt hebt met je betoog, maar hier sla je de plank mis. PSV is kampioen geworden, omdat zij het beste presteerden. Met het aantal van 84 punten, uitstekende vorm en weinig bepalende spelers die vertrokken, was er voor aanvang van het huidige seizoen geen reden om te zeggen dat PSV een matige selectie zou hebben. Gewoon uitgebalanceerd en te veel spelers in een veel slechtere vorm dan seizoen 2015/2016.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie legt na dit seizoen daar nog geld voor neer dan? en dan bedoel ik 15+? Pröpper heeft werkelijk, vergeleken met de 1e, een dramatisch 2e seizoenshelft gespeeld, Willems loopt eigenlijk al 2 seizoenen lang te kutten en Zoet, is dat die keeper die 8 interlands voor oranje gespeeld heeft en in elke interland ook een blunder maakte? die gaan echt geen 15+ opleveren. En mocht brands dat wel lukken, stijgt hij weer een beetje in mijn aanzien.

Willems was vorig seizoen een van de beste spelers van PSV, die had toen al moeten vertreekken, staat op de radar bij veel clubs denk dat je daar wel 10+M voor kan vangen.

Pröpper en Zoet zijn gewoon international en hebben echt niet zo dramatisch gespeeld als jij denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind best dat je een punt hebt met je betoog, maar hier sla je de plank mis. PSV is kampioen geworden, omdat zij het beste presteerden. Met het aantal van 84 punten, uitstekende vorm en weinig bepalende spelers die vertrokken, was er voor aanvang van het huidige seizoen geen reden om te zeggen dat PSV een matige selectie zou hebben. Gewoon uitgebalanceerd en te veel spelers in een veel slechtere vorm dan seizoen 2015/2016.

PSV is kampioen geworden door een huzarenstukje van jewelste. Ik mag toch hopen dat je wel begrijpt dat het hoogstwaarschijnlijk de aankomende 100 jaar niet weer voorkomt dat de nr 1 op de laatste speeldag verliest van de al gedegradeerde hekkensluiter. Om maar aan te geven hoe klein het verschil is tussen geslaagd/niet geslaagd. Ook vorig jaar was het niet heel goed ofzo. Ja in de CL, dan bleken sommige spelers wel boven zich uit te kunnen stijgen, maar het algehele gemiddelde niveau lag ook dat jaar nou niet bijster hoog, maar werd er veel verbloemt door de doelputen van onze grote vriend Luuk. Nu die doelpunten wegvallen, zie je wat er eigenlijk overblijft van dit PSV: Weinig. Het vorige jaar zegt daarbij ook nog eens niks over dit jaar. Je raakt namelijk wel degelijk een hele belangrijke speler kwijt met Bruma. En dat vang je dan op met Isimat, die al heeft laten zien te kort te komen voor dat niveau en met Schwaab, die blijkt net zo slecht te kunnen voetballen als Westermann.

Echt zo moeilijk is het echt niet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willems was vorig seizoen een van de beste spelers van PSV, die had toen al moeten vertreekken, staat op de radar bij veel clubs denk dat je daar wel 10+M voor kan vangen.

Pröpper en Zoet zijn gewoon international en hebben echt niet zo dramatisch gespeeld als jij denkt.

Zegt dat dan wat over de rest van de selectie? was dat namelijk niet het seizoen dat Willems werkelijk waar als een natte krant balde dat eerste halve seizoen. Pröpper heeft niet dramatisch gespeeld, hij heeft dramatisch gespeeld in vergelijking met hoe hij de 1e seizoenshelft presteerde. Daar zit wel een wezenlijk verschil in. En over Zoet ben ik het echt oneens. Leuke keeper hoor en heeft echt wel wedstrijden gehad dat die onpasseerbaar is, maar koppelt dit soms wedstrijden lang aan beginnersfoutjes. Doelpunten die bij de korte hoek binnen vallen. Je weet dat dit regel nummr er 1 is voor een keeper? Wat er ook gebeurd, korte hoek mag nooit een goal vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwah hij is wel iets beter dan die Isimat, maar ook weer niet zoveel beter hoor.

Kom op Pino, je blijft hangen. Bruma maakte, vooral in het begin, niet echt een zekere indruk. Maar zeker zijn laatste seizoen stond hij vaak gewoon heel goed te ballen. Dan ga je er met die Isimat echt wel 10 klasses op achter uit. Het boeit verder ook niet zo, we zullen het zien. Maar ik denk dat de PSV-supporters zich rustig mogen opmaken voor nog een seizoen als deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag toch best een andere mening hebben dan jij? Ik vind die Bruma nog steeds maar matig hoor. Niveautje Veltman.

Absoluut. Ik bedoelde dan ook niet hangen als in hangen in een mening maar in het verleden. Maar goed, we zullen het zien. Misschien verrast Brands mij wel en zet die een dijk van een selectie neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schei toch uit man. Weet jij hoeveel Josefzoon gespeeld heeft in 4 seizoenen psv? Ik heb het even na gekeken namelijk: 45 wedstrijden. Gedeeld over 4 seizoenen is dat 11 wedstrijden per seizoen. Als invaller voornamelijk. Dan spreek je echt niet over een prima back-up. zijn statistieken in die 45 wedstrijden? Welgeteld 5 goals. Dus beetje psv-brilletje af doen als je een discussie wilt aangaan. Locadia goed gepresteerd op de vleugel? Die heeft inderdaad "redelijke statistieken" als je het vergelijkt met de gemiddelde linksbuiten in de eredivsie, qua goals dan. Ongeveer gemiddeld een 20 goals in 65 wedstrijden. Assists daarentegen zijn abominabel. Pereiro valt niet alleen tegen door zijn wisselvalligheid, het is bovenal geen buitenspeler. Het is wat Pino zegt: vergelijkbaar met een Traoré, kan prima ballen, maar niet op de vleugels. Zinchenko heeft dus daadwerkelijk nog niet 1x laten zien dat hij prima op de vleugels kan spelen, dus dan moet je dat vast bij zijn vorige club hebben gezien.

Ja financiële malaise ja, je bent niet voor niks de gemeente nodig om je hachie te redden en je haalt dit jaar geen CL, wat nog wel eens een knauw zou kunnen geven. Tel daarbij op dat ik niet 1/2/3 een speler zie rondlopen die een immens bedrag gaat opleveren en daar komt weer een verloren seizoen.

Discussies worden echt leuker wanneer je je bril af zet hoor. Dat levert vele malen leuker leesvoer op dan maar een beetje doen alsof alles goed gaat. En het argument van iemand hier over die 2x kampioen gaat ook niet echt op, aangezien je kampioen word op een manier die waarschijnklijk de aankomende 100 jaar niet meer voor gaat komen.

Ben het dan ook totaal niet met je eens dat er onder niveau gepresteerd is, je hebt namelijk geheel naar verwachting gespresteerd. Namelijk een 3e plek. Onder niveau zou een 4e/5e plek zijn ofzo. Tis hardstikke leuk dat je "normaal gesproken" een paar toppers hebt die het verschil maken ( lees guardado, de jong) maar de rest er om heen is gewoon van een bar slecht niveau. Die Schwaab is misschien net ietsje beter dan Westermann, isimat is echt 3 klasses minder dan een rekik of Bruma. Dat zijn al 2 belangrijke plekken, namelijk je verdediging. Tel daar bij op dat Zoet absoluut geen zekere keeper is ( of dat komt door dat hij die klunsen voor zich staan heeft of omdat hij gewoon niet zo goed is als men denkt ben ik nog niet uit) en je hebt al een aardige partij tegengoals te pakken.

Mooi betoog maar je zit er gewoon compleet naast. Jozefzoon is gehaald voor de bank, dus daar zat hij ook voornamelijk. En die kon best gevaarlijk zijn in zijn invalbeurten. Locadia redelijke statistieken als je het vergelijkt met de gemiddelde linksbuiten in de Eredivisie? Ik denk dat geen enkele linksbuiten zijn statistieken evenaart. Idem voor Pereiro op rechts. Je kan van Zinchenko niet verwachten dat hij er gelijk staat.

En dat de rest van barslecht niveau is ben ik totaal niet met je eens. Moreno, Propper, van Ginkel, Willems en Guardado zijn topspelers in de Eredivisie. Die hebben het voornamelijk laten afweten dit seizoen en dat is de reden dat PSV een slecht seizoen heeft.

Hoezo is de 3e plek naar verwachting gepresteerd? Je kon op het begin van het seizoen echt niet zeggen dat Ajax en Feyenoord betere selecties hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PSV is kampioen geworden door een huzarenstukje van jewelste. Ik mag toch hopen dat je wel begrijpt dat het hoogstwaarschijnlijk de aankomende 100 jaar niet weer voorkomt dat de nr 1 op de laatste speeldag verliest van de al gedegradeerde hekkensluiter. Om maar aan te geven hoe klein het verschil is tussen geslaagd/niet geslaagd.

Ik zeg toch ook dat ze prima in vorm waren? Als PSV vorig seizoen geen kampioen was geworden op de laatste speeldag was er echt geen paniek geweest en was er ook niet gesproken van een slecht seizoen. Dat jij er telkens die laatste speeldag erbij pakt is leuk, maar overall hebben ze een uitstekend seizoen gedraaid en dat was mijn punt.

Ook vorig jaar was het niet heel goed ofzo. Ja in de CL, dan bleken sommige spelers wel boven zich uit te kunnen stijgen, maar het algehele gemiddelde niveau lag ook dat jaar nou niet bijster hoog, maar werd er veel verbloemt door de doelputen van onze grote vriend Luuk. Nu die doelpunten wegvallen, zie je wat er eigenlijk overblijft van dit PSV: Weinig. Het vorige jaar zegt daarbij ook nog eens niks over dit jaar. Je raakt namelijk wel degelijk een hele belangrijke speler kwijt met Bruma. En dat vang je dan op met Isimat, die al heeft laten zien te kort te komen voor dat niveau en met Schwaab, die blijkt net zo slecht te kunnen voetballen als Westermann.

Echt zo moeilijk is het echt niet hoor.

Kom op hey. Hierboven rep je nog over het afzetten van een bril en nu ga je drogredenen aanhalen? "De doelpunten van Luuk verbloemden veel?" Daar draaide het hele systeem van PSV om.

Het spel was afgelopen seizoen uitstekend. In ieder geval het beste van de Eredivisie. Dat je daar dan dit seizoen niet mee op de proppen komt, omdat er te veel spelers die goeie vorm niet meer halen, had je niet op voorhand kunnen voorspellen. Dat Bruma belangrijk is ben ik overigens wel met je eens, maar het probleem van PSV ligt toch met name voorin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg toch ook dat ze prima in vorm waren? Als PSV vorig seizoen geen kampioen was geworden op de laatste speeldag was er echt geen paniek geweest en was er ook niet gesproken van een slecht seizoen. Dat jij er telkens die laatste speeldag erbij pakt is leuk, maar overall hebben ze een uitstekend seizoen gedraaid en dat was mijn punt.

Kom op hey. Hierboven rep je nog over het afzetten van een bril en nu ga je drogredenen aanhalen? "De doelpunten van Luuk verbloemden veel?" Daar draaide het hele systeem van PSV om.

Het spel was afgelopen seizoen uitstekend. In ieder geval het beste van de Eredivisie. Dat je daar dan dit seizoen niet mee op de proppen komt, omdat er te veel spelers die goeie vorm niet meer halen, had je niet op voorhand kunnen voorspellen. Dat Bruma belangrijk is ben ik overigens wel met je eens, maar het probleem van PSV ligt toch met name voorin.

Drogreden? Hoezo is dat een drogreden dan. Je hele systeem ophangen aan 1 speler lijkt me ook niet echt wenselijk ofzo. Raakt die geblesseerd, of zoals dit jaar uit vorm, valt dus alles weg? Je hebt toch nog 10 andere spelers die dan wat kunnen bedenken. Dan blijkt dus dat die dat niet aan kunnen of dat de trainer niet tactisch genoeg onderbouwt is om het systeem om te zetten. Die keuze mag je zelf maken.

Jij zegt uitstekend. Ik heb dat echt weinig terug gezien. Maar goed, daar wel bij vermeld dat ik niet alle 34 wedstrijden stuk voor stuk gezien heb. het zullen er een stuk of 20/25 zijn geweest. Je kunt de vorm van je speler niet voorspellen. Maar je gaat constant door over vorm zoals ik constant die laatste speeldag er bij haal. Niet echt zin om een eindeloze discussie te voeren over eenzelfde punt, maar ik denk echt dat je de selectie behoorlijk overschat. Het probleem ligt deels voorin ja, maar de voorhoedespelers houden niet de doelpunten tegen. Een selectie bestaat niet uit de eerste elf namen die op het formuliertje ingevuld worden. Wat daar achter komt, is minstens net zo belangrijk. Dus stel ik dat de selectie matig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi betoog maar je zit er gewoon compleet naast. Jozefzoon is gehaald voor de bank, dus daar zat hij ook voornamelijk. En die kon best gevaarlijk zijn in zijn invalbeurten. Locadia redelijke statistieken als je het vergelijkt met de gemiddelde linksbuiten in de Eredivisie? Ik denk dat geen enkele linksbuiten zijn statistieken evenaart. Idem voor Pereiro op rechts. Je kan van Zinchenko niet verwachten dat hij er gelijk staat.

En dat de rest van barslecht niveau is ben ik totaal niet met je eens. Moreno, Propper, van Ginkel, Willems en Guardado zijn topspelers in de Eredivisie. Die hebben het voornamelijk laten afweten dit seizoen en dat is de reden dat PSV een slecht seizoen heeft.

Hoezo is de 3e plek naar verwachting gepresteerd? Je kon op het begin van het seizoen echt niet zeggen dat Ajax en Feyenoord betere selecties hadden.

compleet naast.. Jij noemt Josefzoon een redelijke back-up. En dat is die dus totaal niet. Ja een redelijke back-up voor FC Groningen misschien, maar toch niet voor PSV man. Schei uit hoor. Statistieken van Locadia waren inderdaad vergelijkbaar met de gemiddelde linksbuiten ja. Geen enkele linksbuiten? Hier heb je er alvast 1: Younes had betere statistieken. Ik zal als ik tijd heb de rest van de statistieken er eens bij pakken, maar om nog 1 te noemen die vergelijkbare statistieken haalde: Dabney dos santos. Met daarbij de notitie dat die iets van 3 goals minder had, maar ook niet bij een topclub speelt.

De discussie over of Pereiro wel genoeg doelpunten maakt is trouwens ook totaal niet relevant, het gaat er om of hij rendeert als vleugelspeler en ik denk dat we echt wel veilig kunnen stellen dat dat absoluut niet het geval is. Dat meneer dan tegen ajax 2 knappe goals maakt doet daar weinig aan af.

Wacht even hoor, van zinchenko kun je niet verwachten dat hij er gelijk staat.. Mochten we dat dan van Siem de Jong ook niet verwachten? Of hoe moet ik dat zien? Je huurt toch niet een speler om hem 1 seizoen lang niet te laten spelen en dan zeg je: Ja, maar hij hoeft ook niet gelijk te presteren.

De spelers die jij opnoemt zijn verder inderdaad van een prima niveau voor de eredivisie, al kun je bij Willems inmiddels je vraagtekens zetten, want die man is niet zo heel best in vorm sinds die blssures anderhalf jaar terug.

Ja dat hadden we wel kunnen zeggen op het begin van het seizoen. Een selectie bestaat namelijk niet uit 11 namen, maar uit een paar extra. Er is altijd te verwachten dat je te maken krijgt met tegenslagen als blessures/schorsingen en in dit geval slechte vorm. Als je dit niet van te voren incalculeert ben je dus echt niet goed bezig. En dat wil niet zeggen dat je 22 topvoetballers in je team moet hebben ofzo. Maar wel dat je een seizoen neit in kunt gaan met 14 middenvelders en 3 voorhoedespelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites