Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Duits voetbal

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Even hoor. Hoe Tuchel Dortmund laat voetballen. Genieten hoor. En dan inderdaad te bedenken dat Reus en Aubameyang er niet bij waren. Die Pulisic is 17 jaar toch? Super groot talent, goud waard die jongen. Verder erg benieuwd naar de ontwikkeling van Ousmane Dembele en die Passlack. Oh ja en Weigl is ook enorm goed.

Puur genot dit. Hoop dat ze Bayern dit jaar onder zich laten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even hoor. Hoe Tuchel Dortmund laat voetballen. Genieten hoor. En dan inderdaad te bedenken dat Reus en Aubameyang er niet bij waren. Die Pulisic is 17 jaar toch? Super groot talent, goud waard die jongen. Verder erg benieuwd naar de ontwikkeling van Ousmane Dembele en die Passlack. Oh ja en Weigl is ook enorm goed.

Puur genot dit. Hoop dat ze Bayern dit jaar onder zich laten

"17 Tore in den letzten 3 Pflichtspielen!"

Toevallig net Wolfsburg tegen Dortmund gezien? Het was weer genieten. Zeer knap van Tuchel. Binnen een maand of twee dit op de mat leggen met zo'n jonge ploeg. Gaan leuke potjes worden tegen Bayern.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh had Wolfsburg - BVB in de rust afgezet, nog best spijt van als ik de samenvatting zo zie

Ik zie een patroon bij Schalke: slecht seizoen -> trainer ontslaan -> nieuwe trainer -> nieuwe dure spelers -> hoog verwachtingspatroon -> mindere prestaties -> trainer ontslaan.

Nostradamus had het weer gezien :mrgy:

Nee maar even serieus, gaan natuurlijk niet direct tot ontslag over, maar het moet niet te lang meer duren. Vond die dude van Augsburg 'het' vorig seizoen ook al niet meer hebben.

Edit: En dan doel ik op de manager, niet op Baba

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baba speelde vorig seizoen dan ook niet bij FC Augsburg ;)

Echt puur genieten hoor dat Dortmund, wat is die Guerreiro een fantastische aankoop. Blij dat hij voor de EK-winst al binnen was gehaald. Werd in eerste instantie als linksback gehaald maar wat doet die jongen het goed op de positie van Gündogan zeg. Echt verbazingwekkend hoe snel hij zich aangepast heeft op die positie, Castro die als een tierelier draait en dan heb je ook nog gewoon Sebastian Rode op de bank zitten. Hopelijk kan Dortmund het dit seizoen enorm spannend houden rondom de titelrace, ze zijn in de breedte zo versterkt.

Achilleshiel blijft toch de achterhoede, de opties zijn daar (nog) niet zo ruim. Vooral centraal heb je eigenlijk maar 3 á 4 man (Sokratis, Bartra, Ginter en Bender, waarvan ik de laatste nog liever als VM zie) en dat is misschien toch tekort. Het zal nog een tijd duren dat Subotic weer fit is en mocht hij fit zijn dan zal hij wel vertrekken..

Mooi moment gister na afloop: Kuba die een daverend applaus kreeg van de BVB-aanhang. Één van de meest geliefde spelers van de laatste 10 jaar.

Cs0zchfWYAQLKvt.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind Bartra tot nu toe echt een geweldenaar bij BVB. Die pass op Guerreiro zeg, heerlijk hoor.

Stonden op bepaald moment wel echt onder druk, maar hoe ze er dan in de tweede helft uitkomen is echt genieten. Wat een geweldig elftal heeft Tuchel er van gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een heerlijke pot was dat gisteren zeg :< Werd bij vlagen echt geniaal gespeeld. Die 2-0 van Auba was ook zo fijn hè. Echt zitten genieten gisteravond. Eens met Markus over de aankopen. Dembele doet het tot nu toe geweldig, Guerreiro speelt heerlijk, Weigl lijkt de lijn van vorig jaar door te trekken. Nu nog wat talenten centraal achterin door laten breken en we zitten gebeiteld de komende jaren. @Markuss; Heb je enig zicht op hoe Marian Sarr zich ontwikkelt? Dat was/is er volgens mij ook wel eentje met potentieel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Michaelinho*']Wat een heerlijke pot was dat gisteren zeg :< Werd bij vlagen echt geniaal gespeeld. Die 2-0 van Auba was ook zo fijn hè. Echt zitten genieten gisteravond. Eens met Markus over de aankopen. Dembele doet het tot nu toe geweldig, Guerreiro speelt heerlijk, Weigl lijkt de lijn van vorig jaar door te trekken. Nu nog wat talenten centraal achterin door laten breken en we zitten gebeiteld de komende jaren. @Markuss; Heb je enig zicht op hoe Marian Sarr zich ontwikkelt? Dat was/is er volgens mij ook wel eentje met potentieel. [/QUOTE] Marian Sarr speelt sinds deze zomer bij Wolfsburg II dus die zal het niet gaan worden. Ik geef de grootste kansen aan Patrick Fritsch, heeft vorig een flinke blessure gehad maar speelt nu weer met -19 mee en traint regelmatig met de selectie. Een goede voetballende verdediger in de lijn van Hummels. Maar het kan hard gaan hoor, 2 jaar terug was Mohamed El-Bouazzati het grote talent (vooral door z'n fysiek) maar die is teruggevallen en nu verhuurd aan VfL Osnabrück. Qua aankopen vergeten we dan zelfs nog Emre Mor, als die zich een jaartje goed aanpast en de slimmere dingen van de andere spelers oppikt kan dat écht wat worden. Vind hem nu nog teveel pingelen en bij elke overtreding maar zeuren tegen de scheids.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt denk ik puur door FM dat iedereen denkt dat Passlack een rechtsback is. Hij heeft de laatste jaren eigenlijk alleen maar als AMR gespeeld bij Dortmund -17/-19 en bij de Duitse jeugdteams en dat deed hij geweldig als je z'n statistieken erbij pakt. Was daar een echte dribbelaar met een prima inzicht en een goeie trap, vind het daardoor zonde dat hij 2 linies gezakt is in Tuchel's ogen door de omstandigheden. Door de enorme concurrentie voorin en de penibele situatie rechtsachter (blessure Durm, Piszczek niet altijd fit) speelt hij op RB.

Passlack is een enorm talent maar het grootste talent is by far toch echt wel Pulisic hoor. Die jongen is deze week 18 geworden en al zo goed.

Edit: Gisteravond werd het nieuws bekend dat Hannes Wolf (trainer Dortmund -19) naar VfB Stuttgart vertrekt om daar hoofdcoach te worden. Heeft het echt prima gedaan de afgelopen jaren, 3 jaar op rij kampioen.

bewerkt door Markuss
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pulisic, tuurlijk. Maar dat kan je geen eigen jeugd noemen. Toch? Je moet me even helpen. EK (of WK) U18/17 dacht ik, werd Passlack man van het toernooi als rechtsback. Hij bleef gaan en bestreek de hele rechterkant. Bizar om te zien. Zo goed.

Ik denk dat jij het EK -17 2015 bedoeld waar Duitsland 2de werd na Frankrijk. Toen speelde Passlack, met rugnummer 2 weliswaar, op de AMR positie. Ik geloof dat Jonas Busam toen achter hem stond op RV maar dat moet ik even checken.

bewerkt door Markuss
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat jij het EK -17 2015 bedoeld waar Duitsland 2de werd na Frankrijk. Toen speelde Passlack, met rugnummer 2 weliswaar, op de AMR positie. Ik geloof dat Jonas Busam toen achter hem stond op RV maar dat moet ik even checken.

Heerlijk, we hebben een kenner. Kan goed kloppen. Was meteen verkocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk, we hebben een kenner. Kan goed kloppen. Was meteen verkocht.

Heb de opstellingen even opgezocht, inderdaad. Passlack was ook nog aanvoerder dat toernooi, was me helemaal ontgaan.

http://www.transfermarkt.nl/spielber...ericht/2558090

Pulisic kan je niet geheel eigen jeugd noemen nee, alleen volgens UEFA/FM maatstaven. Hij is januari 2015 overgekomen uit Amerika, nadat hij eerst nog stage gelopen heeft bij PSV. Hier een bericht daarover:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=206188

bewerkt door Markuss
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marian Sarr speelt sinds deze zomer bij Wolfsburg II dus die zal het niet gaan worden. Ik geef de grootste kansen aan Patrick Fritsch, heeft vorig een flinke blessure gehad maar speelt nu weer met -19 mee en traint regelmatig met de selectie. Een goede voetballende verdediger in de lijn van Hummels. Maar het kan hard gaan hoor, 2 jaar terug was Mohamed El-Bouazzati het grote talent (vooral door z'n fysiek) maar die is teruggevallen en nu verhuurd aan VfL Osnabrück.

Qua aankopen vergeten we dan zelfs nog Emre Mor, als die zich een jaartje goed aanpast en de slimmere dingen van de andere spelers oppikt kan dat écht wat worden. Vind hem nu nog teveel pingelen en bij elke overtreding maar zeuren tegen de scheids.

Dat heb ik dus even gemist van Sarr ;c.

Pulisic is echt een heerlijke speler ja. Die kon wel eens een hoop minuten gaan maken dit seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Markuss'] Ik denk dat jij het EK -17 2015 bedoeld waar Duitsland 2de werd na Frankrijk. Toen speelde Passlack, met rugnummer 2 weliswaar, op de AMR positie. Ik geloof dat Jonas Busam toen achter hem stond op RV maar dat moet ik even checken. [/QUOTE] Sterker nog, toen stond Passlack praktisch op '10' te voetballen. Wat een aanvallen zette die jongen op. Zeer onder de indruk. @Thierryvane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh had Wolfsburg - BVB in de rust afgezet, nog best spijt van als ik de samenvatting zo zie

Nostradamus had het weer gezien :mrgy:

Nee maar even serieus, gaan natuurlijk niet direct tot ontslag over, maar het moet niet te lang meer duren. Vond die dude van Augsburg 'het' vorig seizoen ook al niet meer hebben.

Edit: En dan doel ik op de manager, niet op Baba

Het is mij echt een raadsel hoe je tijdens de rust op de gedachte kon komen om de wedstrijd eraf te gooien. Veel beter wordt het niet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites