cimbomcu Geplaatst 30 mei 2017 Share Geplaatst 30 mei 2017 Hij schijnt in de omgang niet echt handig te zijn geweest. Veel tumult met beleidsbepalers en spelers, onder andere Aubemeyang. Dan kun je toch als bestuur niet anders? Heeft nou dit seizoen ook niet geweldig gepresteerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Markuss Geplaatst 30 mei 2017 Share Geplaatst 30 mei 2017 Zeker een dwaze beslissing. Komt voor mij ook gewoon totaal uit te lucht gevallen, wat hadden ze daar bij het bestuur gedacht? Dat ze gingen kunnen concurreren met Bayern? Derde plaats, kwartfinale CL en bekerwinst met een relatief jonge selectie. Kan slechter hoor. Ik zag dit Dortmund trouwens met het jaar sterker worden onder leiding van Tuchel, maar helaas beslist het bestuur daar nu anders over. Dat was wel de bedoeling dit jaar, er werd met een stapel geld gesmeten met de terugkeer van Götze, recordaankoop Schürrle, breedteversterking Rode. Daarnaast nog de aankoop van de felbegeerde toptalenten Ousmane Dembélé en Emre Mor, Europees Kampioen Raphael Guerreiro en Spaans international Marc Bartra. Waar Dortmund vaak kapot ging op hun zwakke, onervaren, bank had het nu eindelijk een brede selectie opgebouwd. In Duitsland was er zeker de verwachting dat het een nek-aan-nek race met Bayern München zou worden. Als je dan 3de wordt met een achterstand van 18 punten is dat met zo'n selectie gewoon falen. Ik hoop voor aankomend seizoen in de verdediging nog een extra versterking naast Ömer Toprak (had gehoopt op Süle maar helaas) en ik hoop dat Timo Horn van 1. FC Köln losgeweekt kan worden want van Bürki ben ik nog niet echt overtuigt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 30 mei 2017 Share Geplaatst 30 mei 2017 Dat laatste hoop ik niet. Laat Horn maar lekker in Keulen blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baddoo Geplaatst 31 mei 2017 Share Geplaatst 31 mei 2017 Ze mogen Trapp wel ophalen in Parijs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 31 mei 2017 Share Geplaatst 31 mei 2017 Dat was wel de bedoeling dit jaar, er werd met een stapel geld gesmeten met de terugkeer van Götze, recordaankoop Schürrle, breedteversterking Rode. Daarnaast nog de aankoop van de felbegeerde toptalenten Ousmane Dembélé en Emre Mor, Europees Kampioen Raphael Guerreiro en Spaans international Marc Bartra. Waar Dortmund vaak kapot ging op hun zwakke, onervaren, bank had het nu eindelijk een brede selectie opgebouwd. In Duitsland was er zeker de verwachting dat het een nek-aan-nek race met Bayern München zou worden. Als je dan 3de wordt met een achterstand van 18 punten is dat met zo'n selectie gewoon falen. Ik hoop voor aankomend seizoen in de verdediging nog een extra versterking naast Ömer Toprak (had gehoopt op Süle maar helaas) en ik hoop dat Timo Horn van 1. FC Köln losgeweekt kan worden want van Bürki ben ik nog niet echt overtuigt. Sorry, maar concurreren met dit Bayern is gewoonweg onrealistisch. Vergelijk beide elftallen eens? Bayern heeft op bijna iedere positie een betere speler, als je dat niet inziet als bestuur, dan scheelt er toch wat. Waar je dan wel op kan hameren is het feit dat Dortmund niet tweede is geworden, want dat zou toch moeten met deze selectie. Al hebben Leipzig en Hoffenheim natuurlijk wel een buitengewoon seizoen doorgemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ehcos Geplaatst 31 mei 2017 Share Geplaatst 31 mei 2017 Van de ervaren jongens bij BVB zijn ook enkel Sokratis en Aubameyang echt toppers. Reus ook natuurlijk maar die is altijd geblesseerd. Verder zijn het toch vooral jonge jongens zoals Guerreiro, Weigl, Dembele etc. De backs zijn natuurlijk ook gewoon erg matig. Schmelzer, Durm, tegenwoordig ook Piszczek, dat zijn geen toppers he. Guerreiro is dan eigenlijk nog beter als middenvelder dan als back, dus ja... Götze is ook lang out geweest, Schurrle (ik weet dat Tuchel hem wou mja) is gewoon matig, net als Rode. Emre Mor is een leuk talent maar is vooral mentaal nog niet klaar. Ik bedoel maar, de kern is erg talentvol, maar lang niet goed genoeg om Bayern te bedreigen voor de titel. Uiteindelijk is een derde plek (tweede of derde, who cares uiteindelijk) en de bekerwinst (met een heerlijke overwinning in München) dan toch gewoon prima. In de CL werden ze natuurlijk ook zwaar benadeeld met die aanslag tegen Monaco. Belachelijk dat Watzke akkoord ging om de wedstrijd 24u later door te laten gaan. Niet dat ik zeg dat ze anders wel doorgingen, maar het zou er toch anders hebben uitgezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 2 juni 2017 Share Geplaatst 2 juni 2017 1860 München maakt per volgend seizoen geen deel meer uit van het betaald voetbal in Duitsland. De roemruchte club daalde deze week af naar de derde Bundesliga, maar heeft vrijdag te horen gekregen dat het geen licentie zal ontvangen om volgend seizoen deel te nemen aan die competitie. Die Löwen zullen daardoor verder gaan in het amateurvoetbal. Investeerder Hasan Ismaik had 1860 met een financiële injectie van circa tien miljoen euro kunnen behoeden voor een dergelijk scenario, maar hij ziet af van die mogelijkheid. Dat laat de HAMG Group, het bedrijf waarover Ismaik de leiding heeft, weten in een officiële verklaring. 1860 zal zodoende volgend seizoen verder gaan op het vierde Duitse niveau. Daarmee lijkt de teloorgang van de club compleet. 1860 kwam tussen 1994 en 2004 nog uit op het hoogste niveau in Duitsland, maar de tweede club van de hoofdstad van Beieren was de laatste seizoenen steevast actief in de tweede Bundesliga. Afgelopen week volgde degradatie naar het derde niveau, maar door het verliezen van de licentie zal de enkelvoudig Duits kampioen volgend seizoen dus te bewonderen zijn in het amateurvoetbal. ------------ Leuk man die geldschieters Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 2 juni 2017 Share Geplaatst 2 juni 2017 Gelukkig hebben ze bij Roda wel een goede geldschieter...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 3 juni 2017 Share Geplaatst 3 juni 2017 (bewerkt) Tjah het is ook nooit goed he. Bij RB Leipzig betalen ze wel, maar dat is ook niet goed blijkbaar /s Toevallig die playoff gezien thuis tegen Regensburg. Als je ziet hoeveel man daar op af komt, sick. Leuke FM 18 uitdaging overigens. 3 juni 2017 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Markuss Geplaatst 6 juni 2017 Share Geplaatst 6 juni 2017 Ik ben benieuwd met Peter Bosz, misschien is een frisse wind met deze selectie wel goed. Dortmund is zich ondertussen ook alweer aan het roeren op de transfermarkt, gister werd eindelijk bekendgemaakt dat Dan-Axel Zagadou naar 'BVB' komt. Schijnt een Frans supertalent te zijn die bij Paris Saint-Germain geen mogelijkheden zag om door te breken op zijn favoriete positie, centrale verdediger. Hij komt gratis over omdat hij uit z'n contract liep in Parijs, was ook aanvoerder van de vertegenwoordigende Franse jeugdelftallen. Daarnaast is Dortmund bezig om Maximilian Philipp van SC Freiburg over te nemen voor een bedrag ergens tussen de 14 en 19 miljoen (niet alle bronnen zijn het eens over de transfersom). Hij kan op de vleugels en in de spits uit de voeten en heeft afgelopen seizoen een sterk seizoen gedraaid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 6 juni 2017 Share Geplaatst 6 juni 2017 (bewerkt) Heb jij inzicht in de reacties van BVB fans (of 1.Bundesliga fans in het algemeen) @Markuss ? Lees wat reacties op de Facebook van Sportschau en daar zijn er een aantal nogal sceptisch op de aanstelling (geen prijzen, dure trainer, buitenlander), maar men is vooral erg benieuwd hoe hij het gaat doen. Zelf vind ik het een vreemde aanstelling. Als Tuchel het verwijt krijgt niet over voldoende empathische en communicatieve vermogens beschikt, dan denk ik niet dat je er met Bosz heel veel op vooruit gaat. En dan nog gebrek aan resultaten en ervaring/prestaties in het buitenland; hoorde laatst van een goed ingevoerde journalist uit Israël dat Bosz (en Jordi) het helemaal niet zo goed gedaan hebben in dat bezette gebied. 6 juni 2017 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Markuss Geplaatst 6 juni 2017 Share Geplaatst 6 juni 2017 [quote name='Sophomore']Heb jij inzicht in de reacties van BVB fans (of 1.Bundesliga fans in het algemeen) @Markuss ? Lees wat reacties op de Facebook van Sportschau en daar zijn er een aantal nogal sceptisch op de aanstelling (geen prijzen, dure trainer, buitenlander), maar men is vooral erg benieuwd hoe hij het gaat doen. Zelf vind ik het een vreemde aanstelling. Als Tuchel het verwijt krijgt niet over voldoende empathische en communicatieve vermogens beschikt, dan denk ik niet dat je er met Bosz heel veel op vooruit gaat. En dan nog gebrek aan resultaten en ervaring/prestaties in het buitenland; hoorde laatst van een goed ingevoerde journalist uit Israël dat Bosz (en Jordi) het helemaal niet zo goed gedaan hebben in dat bezette gebied.[/QUOTE] @Sophomore Mijn Duitse BVB-vrienden zijn ook sceptisch, al heeft hij wel een goede indruk gemaakt in de wedstrijden tegen Schalke '04 (wat sowieso telt daar natuurlijk) én Lyon. Daarin vonden ze Ajax enorm goed druk zetten en met snelheid aanvallen zoals ze dat ook graag bij Dortmund zien. in de jaren 2011, 2012 en 2013 onder Klopp zagen ze dat toen, dat hopen ze nu weer terug te krijgen. Ook vanwege de volgens de media vrij hoge transfersom voor een trainer (hoogste ooit in de Buli is 4 miljoen) zijn de verwachtingen toch erg hoog. Met die tweede alinea ben ik het helemaal eens, daarom ben ik daar ook een beetje bang voor. Hopelijk weet hij zich hier iets meer aan te passen en krijgt hij de spelersgroep achter zich. Een type Klopp had je niet 1-2-3 gevonden in Duitsland (mogelijk Martin Schmidt) en Nagelsmann en Favre zeiden beide af dus toen kwam men bij Bosz uit. Als Nederlander hoop ik natuurlijk dat hij het fantastisch gaat doen, eerste goeie stap is dan om vooral niet Veltman mee te nemen naar Duitsland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 7 juni 2017 Share Geplaatst 7 juni 2017 Communicatief was Bosz altijd idd wat matigjes, maar vond het vorig seizoen bij Ajax flink meevallen, leek zich ervan bewust dat dat anders moest bij een grotere club. Ook geroemd door bijvoorbeeld Klaassen vanwege zijn duidelijkheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 7 juni 2017 Share Geplaatst 7 juni 2017 Communicatief was Bosz altijd idd wat matigjes, maar vond het vorig seizoen bij Ajax flink meevallen, leek zich ervan bewust dat dat anders moest bij een grotere club. Ook geroemd door bijvoorbeeld Klaassen vanwege zijn duidelijkheid. Wat weet jij nu van de interne communicatie bij Ajax? Daar kunnen wij als buitenstaander toch helemaal niks over zeggen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Markuss Geplaatst 7 juni 2017 Share Geplaatst 7 juni 2017 Daarnaast is Dortmund bezig om Maximilian Philipp van SC Freiburg over te nemen voor een bedrag ergens tussen de 14 en 19 miljoen (niet alle bronnen zijn het eens over de transfersom). Hij kan op de vleugels en in de spits uit de voeten en heeft afgelopen seizoen een sterk seizoen gedraaid. Dit is inmiddels rond: [twitter]872392176352854016[/twitter] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Markuss Geplaatst 8 juni 2017 Share Geplaatst 8 juni 2017 (bewerkt) Onderweg naar München? [twitter]872755737285599233[/twitter] 8 juni 2017 bewerkt door Markuss Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 8 juni 2017 Share Geplaatst 8 juni 2017 Dat was vorig jaar al min of meer het gerucht toch? Deed het goed bij Bremen toen het met de ploeg minder ging, maar belande op de bank toen het ging draaien na de winterstop. Heeft zeker talent, plus maakte één van de goals van het jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 juni 2017 Share Geplaatst 14 juni 2017 [twitter]874950358996529152[/twitter] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 19 juni 2017 Share Geplaatst 19 juni 2017 Anthony Modeste voor 35 miljoen naar China, waar die 10 miljoen per jaar gaat verdienen. Hij gaat daar dus 4x zoveel verdienen als hij nu bij 1.FC Köln doet. Wat een baas was het de afgelopen 2 seizoenen. Hopelijk kunnen ze voor dat geld een goede vervanger halen die hem doet vergeten. Zonde dat die gaat, maar voor dat geld begrijp ik het ook wel ergens. Al had/heeft hij het in Keulen heel erg naar zijn zin net als zijn familie. Dat heeft hij vaak genoeg laten blijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Markuss Geplaatst 4 juli 2017 Share Geplaatst 4 juli 2017 (bewerkt) Anthony Modeste voor 35 miljoen naar China, waar die 10 miljoen per jaar gaat verdienen. Hij gaat daar dus 4x zoveel verdienen als hij nu bij 1.FC Köln doet. Wat een baas was het de afgelopen 2 seizoenen. Hopelijk kunnen ze voor dat geld een goede vervanger halen die hem doet vergeten. Is dit inmiddels al rond eigenlijk? Dortmund heeft afscheid genomen van Matthias Ginter, kwam een paar jaar terug als groot talent voor zo'n 10 miljoen over van SC Freiburg en verlaat BVB nu voor Borussia Mönchengladbach. Zal wel de plek in gaan nemen van de naar Chelsea terugkerende Andreas Christensen. Heeft zich bij Dortmund eigenlijk nooit ontwikkeld tot de speler waarvan men hoopte dat hij zou worden. Heeft het ruim één seizoen geleden wel erg goed gedaan als rechtsback maar vond hem als CV eigenlijk altijd maar heel onbetrouwbaar. Ben erg benieuwd naar de centrale verdedigers Ömer Toprak en Zagadou (overgekomen van PSG). Over exact één week de eerste oefenpot, eens kijken wat Bosz precies van plan is. Geruchten over een tijdelijk vertrek zijn er bij Passlack (Hertha/Stuttgart) en Mikel Merino (Athletic Bilbao, of 'ie daar gaat spelen..). [twitter]882230353871728640[/twitter] 4 juli 2017 bewerkt door Markuss Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 4 juli 2017 Share Geplaatst 4 juli 2017 Modeste ging niet door toch? Wel opmerkelijk dat Ginter basisspeler was bij Duitsland, boven Süle bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GAE EAGLES Geplaatst 4 juli 2017 Share Geplaatst 4 juli 2017 Nee, Modeste is niet naar China. Traint weer gewoon mee met Köln, wil ook niet weg. Hij heeft het goed in Keulen en zijn familie ook. Maar het geld kon hij niet laten schieten, zou daar 10 miljoen per jaar gaan verdienen. Nu schijnt het dat West Ham hem wil halen, we gaan het zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 6 juli 2017 Share Geplaatst 6 juli 2017 Is dit inmiddels al rond eigenlijk? Zal wel de plek in gaan nemen van de naar Chelsea terugkerende Andreas Christensen. Kun jij meer vertellen over hoe die jongen zich ontwikkelt? Maakt hij kans bij Chelsea? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 9 juli 2017 Share Geplaatst 9 juli 2017 Stuk minder door Rüdiger. Ake en Terry zijn wel vertrokken natuurlijk. Laat ik het zo zeggen; als er ooit iemand bij Chelsea in aanmerking komt uit de 'eigen jeugd' om in het eerste te spelen dan is dat Christensen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 11 juli 2017 Share Geplaatst 11 juli 2017 JAmes naar bayern. Nu helemaal einde verhaal van muller of wat? Speelde james onder ancelotti ook al vanaf de zijkant? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten