Jump to content

Duits voetbal

vinnypassy
 Share

Recommended Posts

Edit: Laatste geruchten omtrent Dortmund en inkomende transfers zijn: Jeremy Toljan, Quincy Promes (indien Dembélé vertrekt) en een in mijn ogen onwaarschijnlijke transfer: Julian Draxler (ook als vervanger van Dembélé dan). Heeft een paar jaar geleden aangegeven zich niet voor te kunnen stellen ooit het geel/zwart te dragen. Kind van de aartsrivaal natuurlijk.

Blijkbaar gaat het snel, 5 miljoen volgens de geruchten:

[twitter]897862417966923776[/twitter]

Edited by Markuss

Als dat bedrag klopt bel ik de politie, want dit is pure diefstal

Schijnt dat Dortmund Felix Passlack één jaar naar Hoffenheim stuurt ter compensatie. Eigenlijk bij beide deals is het win-win voor Dortmund, Passlack een jaartje onder Nagelsmann en Dortmund een multifunctionele back erbij. Ik weet het niet met Felix, speelde voorheen altijd als aanvallende middenvelder en bij de selectie zien ze meer een back in hem. Had als AMR echt ongekend scorend vermogen (+ assists) in de jeugd.

70 minuten ongeveer.

En een rust van 25 minuten door de gigantische regenval. De hoofdtribune en tribune daar tegenover compleet leeg, omdat je daar blijkbaar nat werd. Je zou toch verwachten dat je daar redelijk overdekt zit, behalve als je helemaal bij het veld zit dan.

Snap geen klote van de opstelling van Wolfsburg. Arnold en Malli moeten toch spelen joh.

En een rust van 25 minuten door de gigantische regenval. De hoofdtribune en tribune daar tegenover compleet leeg, omdat je daar blijkbaar nat werd. Je zou toch verwachten dat je daar redelijk overdekt zit, behalve als je helemaal bij het veld zit dan.

Snap geen klote van de opstelling van Wolfsburg. Arnold en Malli moeten toch spelen joh.

Kwam volgens mij vooral door de draaiende wind dat iedereen die op de onderste ring zat nat werd.

Leipzig alweer onderuit tegen Schalke. Verdiend voor Schalke ook.

Volgens BILD zal Dortmund rond lunchtijd de transfer van Ousmane Dembélé bekend gaan maken, geruchten over een vervanger gaan rond en dat zou Malcolm (Girondins Bodeaux) moeten worden. Wat mij betreft houden ze die centen in de zak en geven ze Pulisic alle ruimte om zijn kunsten te laten zijn, een ongekend talent is dat.

Transfersom van Dembélé is bij ieder medium anders dus dat is nog wat gissen, áls het vandaag al bekend gemaakt gaat worden.

Ben vooral benieuwd of Dortmund nog wat gaat halen nu. Een snelle CV zou geen overbodige luxe zijn ;c

Kan mij Dortmund ook niet 1-2-3 herinneren met een snelle CV: Sokratis, Subotic, Hummels, Bender, Friedrich, Felipe Santana etc.

Edited by Markuss

Yarmolenko :<

Wat gaat er gebeuren met Emre overigens?

Snelle CV ja, Soktratis ook voor rust gewisseld zag ik tegen Hertha met al geel op zak?

Sokratis raakte geblesseerd vandaar kwam Toprak erin.

Ja, dat eerste is een goeie vraag. Genoeg geruchten doen de ronde nu 'zijn' nummer is afgepakt door Yarmolenko:

- huur/transfer naar Torino

- huur/transfer naar Celta

- hij blijft en gaat met het nummer van Dembélé spelen (7)

Ik hoop zelf overigens dat hij bij Dortmund onder contract blijft en ze hem verhuren aan een Mainz o.i.d.

Ben wel blij met Yarmolenko, cijfers zien er goed uit (ja, wel Oekraïense competitie) en hij is al wat ouder. Hopelijk kan hij er direct staan en laat hij het gelijk zien.

Kan mij Dortmund ook niet 1-2-3 herinneren met een snelle CV: Sokratis, Subotic, Hummels, Bender, Friedrich, Felipe Santana etc.

Nee dat weet ik, maar zeker richting Europa zou ik een wat snellere CV die ook echt kan verdedigen wel fijn vinden. Bartra is natuurlijk niet écht een geweldige verdediger en de rest is echt traag. Hoorde wel een gerucht dat Hummels mogelijk voor een vertrek bij Bayern staat. Ancelotti schijnt voor Martinez te gaan kiezen. Dortmund mag best proberen hem terug te halen! Is overigens ook niet snel, maar wel echt 10x beter dan de rest.

Yarmolenko heb ik amper zien spelen, maar is gezien het prijskaartje en zijn stats een prima aankoop. Hopen dat die meteen een bijdrage kan leveren. Opzich hebben we de selectie verder redelijk op orde denk ik. Al is het met al die blessures wel echt puzzelen. Ben benieuwd wat Bosz doet zodra Weigl terug is, die is natuurlijk beter dan Sahin. Maar Sahin is zeker niet onaardig in vorm.

Nee dat weet ik, maar zeker richting Europa zou ik een wat snellere CV die ook echt kan verdedigen wel fijn vinden. Bartra is natuurlijk niet écht een geweldige verdediger en de rest is echt traag. Hoorde wel een gerucht dat Hummels mogelijk voor een vertrek bij Bayern staat. Ancelotti schijnt voor Martinez te gaan kiezen. Dortmund mag best proberen hem terug te halen! Is overigens ook niet snel, maar wel echt 10x beter dan de rest.

Yarmolenko heb ik amper zien spelen, maar is gezien het prijskaartje en zijn stats een prima aankoop. Hopen dat die meteen een bijdrage kan leveren. Opzich hebben we de selectie verder redelijk op orde denk ik. Al is het met al die blessures wel echt puzzelen. Ben benieuwd wat Bosz doet zodra Weigl terug is, die is natuurlijk beter dan Sahin. Maar Sahin is zeker niet onaardig in vorm.

Sokratis was vorig jaar een van de betere verdedigers in de Buli he, het ziet er allemaal wat lomp uit en hij heeft de uitstraling van een loodgieter maar het is gewoon een prima solide verdediger hoor. Vind Bartra juist de mindere, heeft een uitstekende inspeelpass maar laat achterin nog wel regelmatig een steek vallen. Over de backs ben ik ook niet zo te spreken: Piszczek is niet meer van het juiste niveau vind ik en Schmelzer kan veel en lang rennen maar dat is het ook. Nu staat Zagadou als centrale verdediger even op linksback, ben benieuwd voor hoelang dat is.

Denk niet dat Hummels zomaar gaat terugkeren naar BVB hoor.

Als ik Bosz was zou ik Weigl er gewoon inzetten hoor, vind Sahin goed maar Weigl versnelt het spel zoveel malen sneller dan Sahin.

Edited by Markuss

Emre Mor zo goed als zeker naar Celta de Vigo, heeft de vermeldingen van Dortmund uit z'n Twitter-bio gehaald en is inmiddels in Spanje beland voor de ondertekening van zijn contract. Hmm toch wel erg jammer, had toch ook wel erg veel talent. Iets te vaak nog oogkleppen op maar had hem liever verhuurd zien worden, nu verkopen ze hem waarschijnlijk voor een bedrag van 13 miljoen en maken ze er nog een kleine winst op (+/- 10 miljoen gehaald). @cimbomcu [twitter]902504930036125696[/twitter] Edited by Markuss

• Tim' changed the title to Duits voetbal