Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Duits voetbal

vinnypassy

Aanbevolen berichten

En een rust van 25 minuten door de gigantische regenval. De hoofdtribune en tribune daar tegenover compleet leeg, omdat je daar blijkbaar nat werd. Je zou toch verwachten dat je daar redelijk overdekt zit, behalve als je helemaal bij het veld zit dan.

Snap geen klote van de opstelling van Wolfsburg. Arnold en Malli moeten toch spelen joh.

Kwam volgens mij vooral door de draaiende wind dat iedereen die op de onderste ring zat nat werd.

Leipzig alweer onderuit tegen Schalke. Verdiend voor Schalke ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens BILD zal Dortmund rond lunchtijd de transfer van Ousmane Dembélé bekend gaan maken, geruchten over een vervanger gaan rond en dat zou Malcolm (Girondins Bodeaux) moeten worden. Wat mij betreft houden ze die centen in de zak en geven ze Pulisic alle ruimte om zijn kunsten te laten zijn, een ongekend talent is dat.

Transfersom van Dembélé is bij ieder medium anders dus dat is nog wat gissen, áls het vandaag al bekend gemaakt gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vooral benieuwd of Dortmund nog wat gaat halen nu. Een snelle CV zou geen overbodige luxe zijn ;c

Kan mij Dortmund ook niet 1-2-3 herinneren met een snelle CV: Sokratis, Subotic, Hummels, Bender, Friedrich, Felipe Santana etc.

bewerkt door Markuss
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yarmolenko :<

Wat gaat er gebeuren met Emre overigens?

Snelle CV ja, Soktratis ook voor rust gewisseld zag ik tegen Hertha met al geel op zak?

Sokratis raakte geblesseerd vandaar kwam Toprak erin.

Ja, dat eerste is een goeie vraag. Genoeg geruchten doen de ronde nu 'zijn' nummer is afgepakt door Yarmolenko:

- huur/transfer naar Torino

- huur/transfer naar Celta

- hij blijft en gaat met het nummer van Dembélé spelen (7)

Ik hoop zelf overigens dat hij bij Dortmund onder contract blijft en ze hem verhuren aan een Mainz o.i.d.

Ben wel blij met Yarmolenko, cijfers zien er goed uit (ja, wel Oekraïense competitie) en hij is al wat ouder. Hopelijk kan hij er direct staan en laat hij het gelijk zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan mij Dortmund ook niet 1-2-3 herinneren met een snelle CV: Sokratis, Subotic, Hummels, Bender, Friedrich, Felipe Santana etc.

Nee dat weet ik, maar zeker richting Europa zou ik een wat snellere CV die ook echt kan verdedigen wel fijn vinden. Bartra is natuurlijk niet écht een geweldige verdediger en de rest is echt traag. Hoorde wel een gerucht dat Hummels mogelijk voor een vertrek bij Bayern staat. Ancelotti schijnt voor Martinez te gaan kiezen. Dortmund mag best proberen hem terug te halen! Is overigens ook niet snel, maar wel echt 10x beter dan de rest.

Yarmolenko heb ik amper zien spelen, maar is gezien het prijskaartje en zijn stats een prima aankoop. Hopen dat die meteen een bijdrage kan leveren. Opzich hebben we de selectie verder redelijk op orde denk ik. Al is het met al die blessures wel echt puzzelen. Ben benieuwd wat Bosz doet zodra Weigl terug is, die is natuurlijk beter dan Sahin. Maar Sahin is zeker niet onaardig in vorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat weet ik, maar zeker richting Europa zou ik een wat snellere CV die ook echt kan verdedigen wel fijn vinden. Bartra is natuurlijk niet écht een geweldige verdediger en de rest is echt traag. Hoorde wel een gerucht dat Hummels mogelijk voor een vertrek bij Bayern staat. Ancelotti schijnt voor Martinez te gaan kiezen. Dortmund mag best proberen hem terug te halen! Is overigens ook niet snel, maar wel echt 10x beter dan de rest.

Yarmolenko heb ik amper zien spelen, maar is gezien het prijskaartje en zijn stats een prima aankoop. Hopen dat die meteen een bijdrage kan leveren. Opzich hebben we de selectie verder redelijk op orde denk ik. Al is het met al die blessures wel echt puzzelen. Ben benieuwd wat Bosz doet zodra Weigl terug is, die is natuurlijk beter dan Sahin. Maar Sahin is zeker niet onaardig in vorm.

Sokratis was vorig jaar een van de betere verdedigers in de Buli he, het ziet er allemaal wat lomp uit en hij heeft de uitstraling van een loodgieter maar het is gewoon een prima solide verdediger hoor. Vind Bartra juist de mindere, heeft een uitstekende inspeelpass maar laat achterin nog wel regelmatig een steek vallen. Over de backs ben ik ook niet zo te spreken: Piszczek is niet meer van het juiste niveau vind ik en Schmelzer kan veel en lang rennen maar dat is het ook. Nu staat Zagadou als centrale verdediger even op linksback, ben benieuwd voor hoelang dat is.

Denk niet dat Hummels zomaar gaat terugkeren naar BVB hoor.

Als ik Bosz was zou ik Weigl er gewoon inzetten hoor, vind Sahin goed maar Weigl versnelt het spel zoveel malen sneller dan Sahin.

bewerkt door Markuss
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emre Mor zo goed als zeker naar Celta de Vigo, heeft de vermeldingen van Dortmund uit z'n Twitter-bio gehaald en is inmiddels in Spanje beland voor de ondertekening van zijn contract. Hmm toch wel erg jammer, had toch ook wel erg veel talent. Iets te vaak nog oogkleppen op maar had hem liever verhuurd zien worden, nu verkopen ze hem waarschijnlijk voor een bedrag van 13 miljoen en maken ze er nog een kleine winst op (+/- 10 miljoen gehaald). @cimbomcu [twitter]902504930036125696[/twitter] bewerkt door Markuss
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat bedrag klopt bel ik de politie, want dit is pure diefstal

Je kan de politie bellen Sopho, Toljan voor 5 miljoen naar Dortmund en Felix Passlack maakt de omgekeerde weg voor 2 jaar. Hopelijk werkt dit 2-jarige verhuur beter dan dat het deed bij Moritz Leitner een paar jaar geleden. Feit is wel dat er bij Felix Passlack een veel betere kop op zit, heb m'n twijfels of hij het als back gaat halen. Zie hem eigenlijk liever als aanvallende middenvelder aan de rechterkant.

Al met al een zéér succesvolle transferperiode voor Dortmund: met één van de grotere Duitse talenten op het middenveld (Dahoud), een groot talent op de back (Toljan), een groot (letterlijk) talent als centrale verdediger (Zagadou) en ietwat voor mij onbekende aanvaller (Philip) en een ervaren centrale verdediger (Ömer Toprak) + ervaren aanvaller (Yarmolenko).

Daarnaast hebben ze de overbodige Ginter, Bender, Stenzel en Ramos kunnen verkopen. Met Emre Mor en Ousmane Dembélé vertrekken 2 grote talenten helaas maar vooral het bedrag van laatstgenoemde stemt mij tot tevredenheid.

Grote talenten zijn verhuurd: Burnic, Passlack en Merino (voor 3 miljoen!) dus kan Dortmund nu achterover gaan leunen en wachten op een buitenkansje als Jadon Sancho van Manchester City.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom maar 5 miljoen voor Toljan eigenlijk?

Liep het laatste jaartje van z'n contract in bij Hoffenheim.

Jadon Sancho binnen voor 170K. Dortmund moet het overigens nog bevestigen, ken de jongen niet. Een Engelse volger toevallig?

[twitter]903238796103344128[/twitter]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borussia Dortmund en Manchester City zijn het eens geworden over de transfer van Jadon Sancho. De zeventienjarige aanvaller krijgt het nummer van Ousmane Dembélé.

Sancho stond te boek als een van de grootste talenten in de opleiding van Manchester City. Maar uit vrees voor te weinig speeltijd in de hoofdmacht van The Citizens had hij zijn zinnen gezet op een vertrek. Onder trainer Peter Bosz rekent hij op betere perspectieven.

De aanvaller had de clubs voor het uitkiezen, maar de Engelse jeugdinternational zag het meeste heil in Borussia Dortmund. De Duitse club staat bekend om de kansen die aanstormende talenten krijgen. De aanvaller tekent een contract voor drie jaar. Met de transfer is naar verluidt een bedrag gemoeid van acht miljoen euro.

'We zijn zeer opgetogen dat Jadon Sancho, een van de grootste talenten in het Europese voetbal, graag voor ons wilde en zal spelen', vertelde technisch directeur Michael Zorc op de clubwebsite. Hij krijgt in Dortmund rugnummer zeven, dat tot diens vertrek naar Barcelona was weggelegd voor Dembélé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites