Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei delichris:

De schuldigen zijn toch gewoon het bestuur. Die hebben er een zooitje van gemaakt en het huidige bestuur legt te veel druk op Koeman. 

Ja het vorige bestuur heeft er inderdaad een puinhoop van gemaakt en het huidige bestuur probeert dit recht te zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koeman probeert bij Barça op dezelfde manier succes te boeken als bij Oranje. Wisselende tactieken en samenstellingen afhankelijk van de tegenstander. Dat (b)lijkt absoluut niet te werken. Benieuwd of hij nog een kans krijgt om het om te draaien of dat ze hem tijdens de interlandperiode gaan wegsturen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei La Pulga:

Ja het vorige bestuur heeft er inderdaad een puinhoop van gemaakt en het huidige bestuur probeert dit recht te zetten. 

Om meer duidelijkheid richting Koeman zou het bestuur gewoon sieren. Zij zijn nu verantwoordelijk voor alles. Ze moeten Koeman gewoon het vertrouwen geven en dat doen ze niet. Ik weet niet of je het tweede seizoen van die serie over Koeman hebt gezien. Maar daar is ook duidelijk te merken dat ze hem weinig vertrouwen geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei delichris:

Om meer duidelijkheid richting Koeman zou het bestuur gewoon sieren. Zij zijn nu verantwoordelijk voor alles. Ze moeten Koeman gewoon het vertrouwen geven en dat doen ze niet. Ik weet niet of je het tweede seizoen van die serie over Koeman hebt gezien. Maar daar is ook duidelijk te merken dat ze hem weinig vertrouwen geven.

Ik denk dat de situatie wel duidelijk is, Barcelona heeft geen geld om hem te ontslaan anders was dat allang al gebeurd. Koeman wacht gewoon op zijn ontslag en doet hele rare dingen met tactieken en rare uitspraken. (verliezen van Bayern met 0-3 maar dan doodleuk zeggen dat het geen 2-8 werd, daar begon het al mee)

Je kan als bestuur zijnde geen vertrouwen uitspreken in een trainer die nog niet heeft weten te scoren in de CL en in de competitie verliest van Granada en gelijk speelt tegen Cadiz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei delichris:

Koeman heeft ook nog niet met zijn favoriete 11 kunnen spelen volgens mij. En vorig jaar heeft hij het ook niet slecht gedaan. Dat Barcelona weinig geld heeft komt ook door het voormalige en huidige bestuur. Anders was Messi wel gebleven.

Volgens mij speelde Koeman gister met zijn favoriete 11, met Luuk en Depay voorop;c

Huidige bestuur heeft er werkelijk waar niks mee te maken dat er nu geen geld is, die hebben het moeten doen met huurtransfers en transfervrije aankopen (die transfervrije aankopen worden ook nog eens zwaar onderbetaald voor een Barcelona speler zijnde)

Ik moet het nog maar zien of het met Fati - Aguero (die heeft denk ik al twee jaar niet gevoetbald) - Dembele het beter zal gaan, mag hopen van wel maar zolang je blijft vasthouden aan Roberto, Pique en Bussie dan wordt je gewoon overlopen. Dit is al een aantal jaar zo maar omdat er geen spelers zijn die dat verbloemen zoals Messi, Suarez en Iniesta valt het wat minder op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het huidige bestuur kan er wel voor zorgen dat er meer geld komt. Denk aan sponsorgeld en dat soort zaken. Het bestuur heeft tenslotte ook zijn akkoord gegeven voor de transfers die er nu zijn gedaan. Dus om Koeman de schuld te gaan geven gaat ook best ver. Tuurlijk is hij verantwoordelijk voor de prestaties. En Barcelona had gewoon meer moeten winnen. Maar hij had ook natuurlijk veel gezeik aan het begin van het seizoen en heeft te maken met blessures. En van de zomer wilden ze zijn contract nog verlengend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei delichris:

Het huidige bestuur kan er wel voor zorgen dat er meer geld komt. Denk aan sponsorgeld en dat soort zaken. Het bestuur heeft tenslotte ook zijn akkoord gegeven voor de transfers die er nu zijn gedaan. Dus om Koeman de schuld te gaan geven gaat ook best ver. Tuurlijk is hij verantwoordelijk voor de prestaties. En Barcelona had gewoon meer moeten winnen. Maar hij had ook natuurlijk veel gezeik aan het begin van het seizoen en heeft te maken met blessures. En van de zomer wilden ze zijn contract nog verlengend.

Voor de duidelijkheid, het is geen Football Manager waar je elk jaar een andere sponsor kan kiezen. Niemand die dit Barcelona wilt gaan sponsoren vooral zonder Messi. Een investeerder zit er natuurlijk ook niet in en het is gewoon handelen met de middelen die je heb. Hopen dat de jeugdstroom blijft doorgaan en af en toe een goede gratis deal ergens sluiten. 

Barcelona heeft niet eens geld nu voor een bankzitter van Ajax dat tevens ook gewoon een versterking zal zijn. (Neres bijvoorbeeld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk is het niet zoals FM, maar ik lees veel dat er wel voetbalclubs zijn die sponsordeals sluiten dus waarom Barcelona niet? En dat Barcelona zo in de shit zit is gewoon van meer dan 30 jaar wanbeleid. En niet van de afgelopen jaren. Ook onder Laporte was het al een schuldenlast die erg hoog was. En je zegt het zelf ze hebben geen geld dus Koeman ontslaan kan niet eens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei delichris:

Tuurlijk is het niet zoals FM, maar ik lees veel dat er wel voetbalclubs zijn die sponsordeals sluiten dus waarom Barcelona niet? En dat Barcelona zo in de shit zit is gewoon van meer dan 30 jaar wanbeleid. En niet van de afgelopen jaren. Ook onder Laporte was het al een schuldenlast die erg hoog was. En je zegt het zelf ze hebben geen geld dus Koeman ontslaan kan niet eens. 

30 jaar wanbeleid moet je me even uitleggen.

Sponsor worden van een club die een miljard in de schulden staat lijkt mij ook niet echt een goed beleid van het bedrijf. Ze mogen mij altijd contacteren hoor, ik zou graag shirtsponsor willen zijn voor Barcelona. 

Sinds Neymar weg is gegaan en Coutinho en Dembele er voor terugkwamen is het gewoon misgegaan. Telkens weer nieuwe dure spelers halen die totaal geen restwaarde meer hadden. 

Dat laatste heb ik inderdaad ook aangegeven, het is gewoon wachten tot hij zelf opstapt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ze allemaal toch lekker lullen @La Pulga. Vrijwel elke Barca-fan of intensieve volger met wat voetbalinzicht ziet dat Koeman een beperkte trainer is die er een puinhoop van maakt. Met zijn 3-5-2 uit de tijd van Feyenoord en maar blijven vasthouden aan Pique, Busquets en Roberto. En nu Luuk. Ik zei het gisteren al direct tegen een vriend na het zien van de opstelling: dit gaat weer zo'n wedstrijd worden, Benfica scoort er minimaal drie. Het kan echt niet meer.

Afgelopen weekend heb je vlagen kunnen zien van wat een nieuwe trainer zou moeten doen: inzetten op de jeugd in een klassieke 4-3-3. En dan straks met een as Araujo, Eric/Mingueza en Frenkie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat barcelona voetbal kun je alleen met technisch superieure spelers spelen die ook nog eens tactisch erg goed zijn. Welke spelers van Barcelona zullen makkelijk in de basis komen van Man City bijv? Alleen Frenkie de Jong (en dan nog kan die waarschijnlijk niet fysiek meekomen in de premier league). Pedri misschien maar niet dat die elke wedstrijd speelt (zoals Guardiola met Foden gedaan heeft)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei La Pulga:

30 jaar wanbeleid moet je me even uitleggen.

Sponsor worden van een club die een miljard in de schulden staat lijkt mij ook niet echt een goed beleid van het bedrijf. Ze mogen mij altijd contacteren hoor, ik zou graag shirtsponsor willen zijn voor Barcelona. 

Sinds Neymar weg is gegaan en Coutinho en Dembele er voor terugkwamen is het gewoon misgegaan. Telkens weer nieuwe dure spelers halen die totaal geen restwaarde meer hadden. 

Dat laatste heb ik inderdaad ook aangegeven, het is gewoon wachten tot hij zelf opstapt. 

De club staat al zeker 30 jaar in de schulden en niet ontkennen dat het niet zo is, want dat is wel degelijk zo. Dat is gewoon wanbeleid zo simpel is het. Zelfde als met Real deze staan ook al voor vele miljoenen in de schulden en maar spelers blijven kopen. Dan gaat het een keer mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onzin, dat is de huisstijl, je kan de jeugd daar makkelijk op in passen. Je zag het zaterdag bij vlagen.

Voor het Koeman-voetbal heb je juist hele andere spelers nodig: goede verdedigers en pure kilometervreters. En wonderspitsen met snelheid. In die 3-5-2 speelt werkelijk niemand, maar echt niemand in zijn kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de winter zullen er nog wel meer gaan vertrekken. La Liga heeft de salarisbudgetten bekend gemaakt. Barca mag maar iets van 95 miljoen aan salaris dit jaar uitgeven. 

Citaat

Real Madrid have been presented with a salary cap increase of €270 million in the La Liga 2021-22 spending limits.

Bitter rivals Barcelona, however, have seen their limit reduced by €280 million amid their recent financial woes.

This sees Real’s total spending limit set at just over €739 million, while Barcelona will only be able to spend €97 million — less than one-seventh of their rivals and only the seventh highest in the league.

Title-holders Atletico Madrid, meanwhile, have also seen their spending reduced from last season, with Diego Simeone’s side allowed to spend €171 million — an €81 million decrease from 2020-21.

Valencia, owned by Peter Lim, sit at the foot of the financial table with an imposed budget of just €31 million, having had €103 million to spend last campaign.

La Liga calculates these figures having audited its clubs, taking into account their earnings, spending, losses, overheads and debts. They are in place, in theory, to encourage sustainability and prevent clubs spending more than they should.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei oblomov:

dat barcelona voetbal kun je alleen met technisch superieure spelers spelen die ook nog eens tactisch erg goed zijn. Welke spelers van Barcelona zullen makkelijk in de basis komen van Man City bijv? Alleen Frenkie de Jong (en dan nog kan die waarschijnlijk niet fysiek meekomen in de premier league). Pedri misschien maar niet dat die elke wedstrijd speelt (zoals Guardiola met Foden gedaan heeft)

Laten we dan eerst beginnen met spelers die een bal kunnen aannemen. We hoeven zeker niet te meten met City maar kom nou, je mag toch wel verwachten dat je van Granada en Cadiz wint met je huidige selectie.  Je komt gewoon niet verder als je basis bestaat uit Busquets, Roberto en Pique. Dan zijn de eerste namen op het wedstrijdformulier en daar wordt je als Barca fan zijnde moe van omdat ze ook nog eens dik worden betaald. Zoals ik gister al aangaf, waar is Collado heen? Niet dat het een basisspeler moet zijn maar in ieder geval iemand vanaf de bank die wat kan forceren.

Technische spelers heeft Barca er trouwens genoeg. Pedri, Gavi, Puig, Nico, Fati, De Jong, Demir en in mindere mate Coutinho, Dembele, Dest en Depay. Laat die gasten lekker onderling uitvechten voor een basisplaats en geef ze gewoon het nodige vertrouwen. Ik zal er stront ziek van worden als ik De Jong in de spits zie lopen en dan zit je zelf op de bank.

Lekker om telkens te roepen dat het wanbeleid is maar ik zie hier niemand anders met een oplossing komen op zoeken na een sponsor na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minutes ago, La Pulga said:

Laten we dan eerst beginnen met spelers die een bal kunnen aannemen. We hoeven zeker niet te meten met City maar kom nou, je mag toch wel verwachten dat je van Granada en Cadiz wint met je huidige selectie.  Je komt gewoon niet verder als je basis bestaat uit Busquets, Roberto en Pique. Dan zijn de eerste namen op het wedstrijdformulier en daar wordt je als Barca fan zijnde moe van omdat ze ook nog eens dik worden betaald. Zoals ik gister al aangaf, waar is Collado heen? Niet dat het een basisspeler moet zijn maar in ieder geval iemand vanaf de bank die wat kan forceren.

Technische spelers heeft Barca er trouwens genoeg. Pedri, Gavi, Puig, Nico, Fati, De Jong, Demir en in mindere mate Coutinho, Dembele, Dest en Depay. Laat die gasten lekker onderling uitvechten voor een basisplaats en geef ze gewoon het nodige vertrouwen. Ik zal er stront ziek van worden als ik De Jong in de spits zie lopen en dan zit je zelf op de bank.

Lekker om telkens te roepen dat het wanbeleid is maar ik zie hier niemand anders met een oplossing komen op zoeken na een sponsor na.

Je kan wel technisch goed zijn maar dan nog moet je als team functioneren en mee verdedigen. Dat is nog veel belangrijker. Ik kijk niet zo vaak naar barcelona live maar coacht koeman? of zit die alleen maar wat voor zich uit te kijken?

bewerkt door oblomov
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei oblomov:

Je kan wel technisch goed zijn maar dan nog moet je als team functioneren en mee verdedigen. Dat is nog veel belangrijker. Ik kijk niet zo vaak naar barcelona live maar coacht koeman? of zit die alleen maar wat voor zich uit te kijken?

Koeman is de coach die 90% van de wedstrijd bezig is met de scheidsrechter. Dit slaat over na het team en zo krijg je het gezeur bij de scheids om elk dingetje. Dit doet overigens elke Spaanse club hoor.

Op basis van je filmpje, er zijn users hier die Pep een matige trainer vinden. :-D

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei La Pulga:

Koeman is de coach die 90% van de wedstrijd bezig is met de scheidsrechter. Dit slaat over na het team en zo krijg je het gezeur bij de scheids om elk dingetje. Dit doet overigens elke Spaanse club hoor.

Op basis van je filmpje, er zijn users hier die Pep een matige trainer vinden:-D

En terecht. Zelfs Ruud Brood wordt kampioen met de elftallen die Pep heeft getraind.

Waarom speelt Umtiti trouwens niet (meer)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rossi:

En terecht. Zelfs Ruud Brood wordt kampioen met de elftallen die Pep heeft getraind.

Waarom speelt Umtiti trouwens niet (meer)?

Voor een trainer als Ruud Brood werken die spelers bij City wel echt 50% minder hard. Iets met gezag hebben noemen ze dat.

Umtiti heeft een slepende knieblessure en is sindsdien niet meer op niveau teruggekomen. Zonde want voor zijn blessure was het echt een degelijke Barca verdediger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei La Pulga:

Voor een trainer als Ruud Brood werken die spelers bij City wel echt 50% minder hard. Iets met gezag hebben noemen ze dat.

Umtiti heeft een slepende knieblessure en is sindsdien niet meer op niveau teruggekomen. Zonde want voor zijn blessure was het echt een degelijke Barca verdediger.

Ah okay, zonde. Vond dat altijd een zeer goede verdediger. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik lang heb gedacht dat het wel goed zou komen onder Koeman, maar heb daar inmiddels ook mijn twijfels bij. Als je blijft aankomen met dit voetbal en de namen die hij er nu neerzet , dan gaat er inderdaad iets mis. Hij pakt er wel veel jeugd bij, maar dit lijstje wat Pulga hierboven neerpent is veelzeggend. Ook onbegrijpelijk dat je dan wel voor Luuk de Jong kiest, terwijl je tegelijkertijd toch allemaal jeugd inbrengt. Daar kun je echt wel meer mee dan dat ze nu laten zien. Ik stem voor Socrates als nieuwe coach, zal het waarschijnlijk beter gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites