Simonsav Geplaatst 26 november 2015 Auteur Share Geplaatst 26 november 2015 De tijd vliegt. Het lijkt nog maar kort geleden sinds we de vorige editie van deze FMusic hebben afgesloten, of er staat ons alweer een nieuwe te wachten. Meer nog, ik kan me nog perfect de dag herinneren, eind 2003, waarop toen ondergetekende samen met de man die MU oprichtte met het idee speelden om een muzieklijst te maken aan de hand van de verschillende lijstjes die de leden van diverse fora toen konden insturen. Het idee was groots, dus besloten we rustig te beginnen en onze eigenste Top 50 op dat moment slechts op één forum te organiseren, een forum wat niet veel later werd opgedoekt. Dat forum overleefde de tand des tijds niet, hetzelfde kan niet gezegd worden voor deze muzieklijst. Amper één jaar later was er voor het eerst de bekende "CM Scene Top 50" lijst die veel succes kende en waar massaal op gestemd werd. En dat is in al die jaren nog steeds niet veranderd. Elf edities hebben we ondertussen al achter de rug. Ongekend op het moment dat we ermee begonnen. Ook voor mij. Maar ik heb het altijd met plezier gedaan, zeker als ik jaarlijks weer het enthousiasme en de anticipatie zie bij iedereen en hoe er naar uit wordt gekeken door de vele muziekliefhebbers die zeker dit forum onderhand al kent. Dus guess what, we gaan gewoon verder met nummertje 12 ;sm; De grote vraag zal natuurlijk zijn of Pearl Jam ook dit jaar weel helemaal bovenaan zal prijken. Sinds 2011 bezit Black al het hoogste podiumplekje en dit jaar kan het de mijlpaal van vijf opeenvolgende eerste plekken bereiken. Toch slonk de grote voorsprong op de concurrenten vorig jaar wat, en zullen Pink Floyd, Johnny Cash of misschien wel Sigur Rós er gebrand op zijn om Vedder en co. het vuur aan de schenen te leggen. Zal dat echter genoeg zijn om ook het onmogelijk gedachte te verwezenlijken? We zullen het over enkele weken gaan zien. Voor wie nog eens terug wil bladeren, dit zijn alle voorgaande edities: CM Scene Music Top 50 - 2004 CM/FM Scene Music Top 50 - 2005 CM/FM Scene Music Top 50 - 2006 CM/FM Scene Music Top 50 - 2007 CM/FM Scene Music Top 50 - 2008 CM/FM Scene Music Top 50 - 2009 FM Scene Music Top 50 - 2010 FMUSIC 100 - 2011 FMUSIC 100 - 2012 FMUSIC 100 - 2013 FMUSIC 100 - 2014 Er is geen beperking op het formaat van je lijst. Wil je een top 500 maken, be my guest. Echter kunnen er maximaal 100 nummers punten krijgen. Dit zijn de lijst-formaten bij voorkeur, en hun puntenverdeling: Top 10 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 90.. etc Top 25 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 96, #3 krijgt 92.. etc Top 50 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 98, #3 krijgt 96.. etc Top 100 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 99, #3 krijgt 98.. etc Wat betreft de beperking van het aantal artiesten per lijstje/formaat, mag je bij een Top 100 maximum 10 nummers van dezelfde artiest in je lijst hebben. Bij een Top 10/25/50 mogen dat er maximum 5 van dezelfde artiest zijn. I. Lijstjes post je gewoon in dit topic. Probeer je lijst te beperken tot 1 forum, om verwarring te vermijden. II. Het gaat om een lijst aller tijden. Niet om je favoriete nummers van de afgelopen week. III. Probeer telkens de correcte artiest & titel op te geven. Maakt het een stuk aangenamer en vlotter voor de organisatie. IV. Een al geposte lijst wijzigen mag, maar meld het altijd of bij mij, of in een nieuwe post in dit topic. V. Heb je het te druk/geen zin, dan mag je altijd je lijstje van vorig jaar opgeven, zoals dat elk jaar wel een aantal mensen doen. Wil je niet terug gaan zoeken, PM mij dan gewoon even. VI. Hou je aan de opgegeven formaten. Een top 37 kan ik dus weinig mee. Neem je tijd in het samenstellen van je lijstje. Niets lijkt me vervelender dan een al geposte lijst nog te gaan moeten aanpassen omdat je 5 nummers bent vergeten. De deadline ligt dit jaar op zondag 27 december. De Top 100 van vorig jaar kun je hier nog eens nalezen. Veel plezier! :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 De tijd vliegt. Het lijkt nog maar kort geleden sinds we de vorige editie van deze FMusic hebben afgesloten, of er staat ons alweer een nieuwe te wachten. Meer nog, ik kan me nog perfect de dag herinneren, eind 2003, waarop toen ondergetekende samen met de man die MU oprichtte met het idee speelden om een muzieklijst te maken aan de hand van de verschillende lijstjes die de leden van diverse fora toen konden insturen. Het idee was groots, dus besloten we rustig te beginnen en onze eigenste Top 50 op dat moment slechts op één forum te organiseren, een forum wat niet veel later werd opgedoekt. Dat forum overleefde de tand des tijds niet, hetzelfde kan niet gezegd worden voor deze muzieklijst. Amper één jaar later was er voor het eerst de bekende "CM Scene Top 50" lijst die veel succes kende en waar massaal op gestemd werd. En dat is in al die jaren nog steeds niet veranderd. Elf edities hebben we ondertussen al achter de rug. Ongekend op het moment dat we ermee begonnen. Ook voor mij. Maar ik heb het altijd met plezier gedaan, zeker als ik jaarlijks weer het enthousiasme en de anticipatie zie bij iedereen en hoe er naar uit wordt gekeken door de vele muziekliefhebbers die zeker dit forum onderhand al kent. Dus guess what, we gaan gewoon verder met nummertje 12 ;sm; De grote vraag zal natuurlijk zijn of Pearl Jam ook dit jaar weel helemaal bovenaan zal prijken. Sinds 2011 bezit Black al het hoogste podiumplekje en dit jaar kan het de mijlpaal van vijf opeenvolgende eerste plekken bereiken. Toch slonk de grote voorsprong op de concurrenten vorig jaar wat, en zullen Pink Floyd, Johnny Cash of misschien wel Sigur Rós er gebrand op zijn om Vedder en co. het vuur aan de schenen te leggen. Zal dat echter genoeg zijn om ook het onmogelijk gedachte te verwezenlijken? We zullen het over enkele weken gaan zien. Voor wie nog eens terug wil bladeren, dit zijn alle voorgaande edities: CM Scene Music Top 50 - 2004 CM/FM Scene Music Top 50 - 2005 CM/FM Scene Music Top 50 - 2006 CM/FM Scene Music Top 50 - 2007 CM/FM Scene Music Top 50 - 2008 CM/FM Scene Music Top 50 - 2009 FM Scene Music Top 50 - 2010 FMUSIC 100 - 2011 FMUSIC 100 - 2012 FMUSIC 100 - 2013 FMUSIC 100 - 2014 Er is geen beperking op het formaat van je lijst. Wil je een top 500 maken, be my guest. Echter kunnen er maximaal 100 nummers punten krijgen. Dit zijn de lijst-formaten bij voorkeur, en hun puntenverdeling: Top 10 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 90.. etc Top 25 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 96, #3 krijgt 92.. etc Top 50 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 98, #3 krijgt 96.. etc Top 100 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 99, #3 krijgt 98.. etc Wat betreft de beperking van het aantal artiesten per lijstje/formaat, mag je bij een Top 100 maximum 10 nummers van dezelfde artiest in je lijst hebben. Bij een Top 10/25/50 mogen dat er maximum 5 van dezelfde artiest zijn. I. Lijstjes post je gewoon in dit topic. Probeer je lijst te beperken tot 1 forum, om verwarring te vermijden. II. Het gaat om een lijst aller tijden. Niet om je favoriete nummers van de afgelopen week. III. Probeer telkens de correcte artiest & titel op te geven. Maakt het een stuk aangenamer en vlotter voor de organisatie. IV. Een al geposte lijst wijzigen mag, maar meld het altijd of bij mij, of in een nieuwe post in dit topic. V. Heb je het te druk/geen zin, dan mag je altijd je lijstje van vorig jaar opgeven, zoals dat elk jaar wel een aantal mensen doen. Wil je niet terug gaan zoeken, PM mij dan gewoon even. VI. Hou je aan de opgegeven formaten. Een top 37 kan ik dus weinig mee. Neem je tijd in het samenstellen van je lijstje. Niets lijkt me vervelender dan een al geposte lijst nog te gaan moeten aanpassen omdat je 5 nummers bent vergeten. De deadline ligt dit jaar op zondag 27 december. De Top 100 van vorig jaar kun je hier nog eens nalezen. Veel plezier! :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 26 november 2015 Auteur Share Geplaatst 26 november 2015 En sticky graag..;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Whooohaaa. Leuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Mijne is al quasi klaar. Ga er me vanavond eens voorzetten. Verschil met de babes is dat ik het hier qua muziek al een grote lijst had gemaakt van al 400 liedjes. Ga het wel nog eens helemaal omgooien, en mogelijk gooi ik er nog 100 liedjes bij. Doe dan wel 200-500 in een spoiler en statistieken. Denk alleen niet dat anderen veel tips er gaan uit kunnen halen. Mooi Simon dat je dit organiseert :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Geweldig dat je dit weer gaat doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Top Simon, leukste topic van het jaar altijd. Ga er denk ik vanavond meteen aan zitten (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Jaaaaa :< Top dat je weer de moeite neemt om het te organiseren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 (bewerkt) Toch maar gewoon een top 100 gedaan. Dan is die meer accurater, en meer op gevoel gekozen van memories (want zag dat er veel te veel recente shit in stond.). Niemand kijkt toch naar een top 500. Blijft moeilijk om volledig accuraat te zijn. De eerste 20 zijn echt zeker in volgorde. Daarna wordt het steeds grover, en grover. En kan de ranking gebaseerd zijn op de mood van de day. Moeilijk om oude liedjes af te wegen tegen nieuwe. Sommige oude weggedaan die ik nu eigenlijk maar mwaah vind. Terwijl andere nu wel nog als muziek in oren klinken. Tja. Misschien iets vergeten, maar dan zat die alvast niet in die voorlijst van 400 liedjes, en was die dus het niet waard. Ook recente liedjes kan ik vergeten zijn, maar dat zal dan wel met een reden zo geweest zijn. Nummer 55 en 100 zijn de enige liedjes die ik nog geen twee maanden ken, rest moet ik toch al een hele tijd kennen. Sinds vorig jaar zullen in de top 20 enkel oscar and the wolf, keys n krated, america en the xx - angels nieuw zijn. Laatste uit de zomer, de eerste twee uit de winter eerder. 1. B-Complex - Beautiful Lies 2. Deadmau5 - I Remember (J Majik & Wickaman Remix) 3. America - Horse With No Name 4. Major Lazer - Get Free (Andy C Remix) 5. Rusko - Everyday (Netsky Remix) 6. Rusko - Somebody To Love (Sigma Remix) 7. Keys N Krates - Are We Faded 8. Sub Focus - You Make It Better (ft. Culture Shock & TC) 9. Deadmau5 - Alone With You 10. Bizarre Inc - Playing With Knives (Drumsound & Bassline Remix) 11. J Majik & Wickaman - Right Now (ft. Kate Loveridge) 12. Thomas Newman - Dead Already 13. Oscar and the Wolf - Strange Entity 14. Blue Foundation - Eyes On Fire 15. Netsky - Come Alive 16. Sigma - Nobody To Love 17. Camo & Krooked - Climax 18. Camo & Krooked - Can't Get Enough 19. The XX - Angels 20. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 21. Bobby McFerrin - Dont worry, be happy 22. Netsky - Love Has Gone 23. Showtek - Slow Down 24. Holden - Renata 25. Physics - Souldoubt (ft. Henree & Champagne) 26. Drumsound & Bassline ft. Tom Cane - Through The Night (Break the Noise remix) 27. Macky Gee - Bounce 28. Kasuza ft. Shingo Nakamura - Move On 29. Deadmau5 - Move For Me (ft. Kaskade) 30. Rosen Claes - Glancing 31. AC/DC - Thunderstruck 32. Inkyz - Voices 33. Vanessa Carlton - A Thousand Miles 34. Sub Focus - Endorphins (Ft. Alex Clare) (Sub Focus vs Fred V & Grafix Remix) 35. Xilent - Multishapes 36. Wilkinson - Need To Know 37. Disclosure - You & Me (ft. Eliza Doolittle) 38. Django Django - Default 39. Within Temptation - Ice Queen 40. Pendulum - Blood Sugar 41. Pendulum - Witchcraft 42. EZVH & Da Vosk Docta - I Wish She Was Real 43. Blue Stahli - Scrape 44. Bring Me To The Horizon - Sleepwalking 45. Wilkinson - Too Close (ft. Detour City) 46. Disclosure - Latch ft. Sam Smith 47. Zhu - Faded 48. Rollz - Give It Time 49. Psyko Punkz - Psyko Foundation 50. Higher Self ft. Lauren Mason - Ghosts [video=youtube;I0eMErWfA-k] 51. Bob Marley - Three Little Birds 52. Adele - Chasing Pavements 53. Rosen Claes - Daydreaming 54. Mutated Forms - Chasing Dreams 55. B-Complex - Girl with Flower 56. Biggie, 2pac & Akon - Ghetto Gospel 57. Traxx Project ft. Emily Underhill - A Second To Place 58. ZHU - Paradise Awaits 59. Tame Impala - The Less I Know The Better 60. GOOSE - British Mode 61. Arsenal - Melvin 62. Moby - Lift Me Up 63. Agnes Obel - Riverside 64. Lykke Li - I Follow Rivers (The Magician Remix) 65. Kings of Leon - Sex on Fire 66. Janet Jackson - Go Deep (Tchami Remix) 67. Knife Party - Bonfire 68. Eva Shaw ft. Showtek - Space Jungle 69. Fenech Soler - Maiyu 70. Xilent - Step One https://www.youtube.com/watch?v=SaeJyU3JHNQ 71. Modestep - Exile 72. Alvaro & D-wayne - Take U 73. R3HAB & VINAI - How We Party 74. Bob Marley - Could You Be Loved 75. Manau - La Tribu de Dana 76. Inkyz - Osiris 77. Rhythm Operator - Hope 78. Dinka - Road To Perdition 79. Bob Marley - Buffalo Soldier 80. Caesars - Jerk It Out https://www.youtube.com/watch?v=yKNUFd6WYYE 81. Netsky - Eyes Closed 82. Kings of Leon - Use Somebody 83. Modestep - Sunlight 84. Shingo Nakamura - Hakodate 85. George Strait - All My Exes Live in Texas 86. Blue Stahli - Corner 87. Rammstein - Ich Will 88. R3HAB & KSHMR - Karate 89. Eddie Rabbit - I Love A Rainy Night 90. Showtek - We Like To Party 91. 2PAC - Only God Can Judge Me 92. Calvin Harris - I'm Not Alone (Feature Cast Remix) 93. Erb N Dub - Slipping Away 94. Scut ft Metrika - Barcelona Moldavia (ft. DablaDo) 95. Gorki - Mia 96. Fenech Soler - Demons (Sigma Remix) 97. Knife Party - LRAD 98. Crookers - Knobbers 99. Lily Allen - Smile 100. Ariana Grande ft. The Weeknd - Love Me Harder Landen: [spoiler=]1. Verenigd Koninkrijk - 27 2. Verenigde Staten - 19 3. Nederland - 8 4. Australie - 7 5. Belgie - 7 6. Canada - 4 7. Zweden - 4 8. Polen - 3 9. Jamaica - 3 10. Frankrijk - 3 11. Slowakije - 2 12. Oostenrijk - 2 13. Japan - 2 14. Duitsland - 2 15. Denemarken - 1 16. Estland - 1 17. Zwitserland - 1 18. Italie - 1 19. Moldavie - 1 Groepen [spoiler=] Op basis van getal, en nadien op basis van gevoel. 1. Netsky - 4 2. Deadmau5 - 3 3. Bob Marley - 3 4. Showtek - 3 5. Modestep - 2 6. Pendulum - 2 7. Knife Party - 2 8. Shingo Nakamura - 2 9. Disclosure - 2 10. R3HAB - 2 J Majik & Wickaman - 2 B-Complex - 2 Sigma - 2 2PAC - 2 Rusko - 2 Fenech-Soler - 2 Blue Stahli - 2 Bring Me To The Horizon - 2 Inkyz - 2 Camo & Krooked - 2 R3Hab - 2 ZHU - 2 Rosen Claes - 2 Kings of Leon - 2 Drumsound & Bassline Smith - 2 Wilkinson - 2 27 november 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; leuke lijst hoor. Weer eens wat anders dan al die ouwe-lulle-lijsten. Zelf heb ik ook een ouwe-lulle-lijst voor een groot deel, dus das ook prima ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; leuke lijst hoor. Weer eens wat anders dan al die ouwe-lulle-lijsten. Zelf heb ik ook een ouwe-lulle-lijst voor een groot deel, dus das ook prima ;) tja das nu éénmaal mijn smaak. Probeer andere gebieden ook te verkennen, maar dat gaat nog maar met mondjesmaat. Pink Floyd en Johnny Cash vind ik wel goed bvb. maar top 100 materiaal vind ik het (nog) niet. The XX en Tame Impala bevallen me erg goed tot nu toe. De Belgische groepen Arsenal en GOOSE ook. Maar zo een liedjes moeten impact hebben, ofwel heel lang groeien. ... . Ik ga ook geen dagen bezig zijn met die lijst. Geeft toch geen zin, voor al die details.. terwijl het een dag later toch weer anders is. En nieuwe entry's komen er toch niet in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Simonnn _O_ Dank dat je het weer allemaal organiseert. Weet zelf nog niet of ik het weer zo gek ga maken als vorig jaar, probleem met een top-100 is dat ik dan te veel nummers ga moeten schrappen. Enfin, ik zie nog wel. Leuk lijstje inderdaad Laki. Eens wat anders dan een lijst vol The National en Pink Floyd. Wat pop, wat metal, beetje hiphop. Veel dingen die ik niet ken, ben wel thuis in de elektronica maar mijn smaak op dat vlak ligt ergens anders vrees ik. Maar dat is niet erg natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 (bewerkt) Simonnn _O_ Dank dat je het weer allemaal organiseert. Weet zelf nog niet of ik het weer zo gek ga maken als vorig jaar, probleem met een top-100 is dat ik dan te veel nummers ga moeten schrappen. Enfin, ik zie nog wel. Leuk lijstje inderdaad Laki. Eens wat anders dan een lijst vol The National en Pink Floyd. Wat pop, wat metal, beetje hiphop. Veel dingen die ik niet ken, ben wel thuis in de elektronica maar mijn smaak op dat vlak ligt ergens anders vrees ik. Maar dat is niet erg natuurlijk. Ja, er is natuurlijk meer dan die 100 liedjes. Maar je kan er ook niet alles insteken, en daarbuiten rangschikken is onbegonnen werk. En sowieso, meeste liedjes zijn ook nog afkomstig van mijn jeugd. :p Meeste electro die ik luister is drum & bass en house (deep house en future house). Misschien is dit wat voor je. Of Transforest Alignment van Luke Abbott? Vooral die laatste flirtte wel met top 100. Op een andere dag zet ik hem erin bij wijze van spreken :d 26 november 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; wacht dacht je van het accepteren top 200's? Denk dat geboeg deelnemers dat wel willen. Of vind je dat te veel werk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Je mag een top 200 inleveren, echter tellen alleen de eerste 100 nummers voor de lijst. Zo was het afgelopen jaren volgens mij tenminste... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Ja Simon. Mij wel top 200's aanpraten en zelf niet doen. :nee: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 26 november 2015 Auteur Share Geplaatst 26 november 2015 Misschien vanaf volgend jaar, maar nu nog niet ;sm; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Heel leuk lijstje hoor [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; :) Zitten een hoop dingen in waar ik helemaal niks mee kan, maar dat past bij zo'n lijstje, lekker eclectisch. Dan wel weer Holden enzo, dan kun je al niet meer echt stuk bij mij. En Luke Abbott ook nog, al staat die niet in je lijst. Goed bezig. Overigens ga ik het hier dit jaar weer eens opschroeven naar een top 200, heb wel het gevoel dat ik daar nu iets moois van kan gaan maken. Zal net als elk jaar een lijst worden die rust op een basis van rock/pop met hoge sentimentele waarden, doorspekt met elektronische klanken en ook hiphop zal her en der voor het eerst zijn intree maken dit jaar. Kunnen jullie je daar vast mentaal op voorbereiden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 (bewerkt) [Youtube]Z9IODJdi3GA[/Youtube] 1. Blur - the Universal [The Great Escape, 1995] 2. The Verve - The Drugs Don’t Work [urban Hymns, 1997] 3. Slowdive - When the Sun Hits [souvlaki, 1994] 4. The Smiths - How Soon Is Now? [Hatful of Hollow, 1994] 5. Radiohead - All I Need [in Rainbows, 2007] 6. the Stone Roses - I Am The Ressurection [The Stone Roses, 1989] 7. Sigur Ros – Festival [Með suð í eyrum við spilum endalaust, 2008] 8. The Verve - Love Is Noise [Forth, 2008] 9. Death Cab for Cutie – Transatlanticism [Transatlanticism, 2003] 10. dEUS - Instant Street [the Ideal Crash, 1999] [Youtube]9C4UbGbQYyc[/Youtube] 11. Pulp – Do You Remember The First Time? [His ‘n’ Hers, 1994] 12. the Strokes – Last Nite [is This It, 2001] 13. Nick Cave & the Bad Seeds – the Mercy Seat [Tender Prey,1988] 14. the National – Mr November [Alligator, 2005] 15. Gorillaz – On Melancholy Hill [Plastic Beach, 2010] 16. Arcade Fire – Neighbourhood #3 (Power Out) [Funeral, 2004] 17. LCD Soundsystem – North American Scum [sound Silver, 2007] 18. Arctic Monkeys – A Certain Romance [Whatever People Say What I Am, That’s What I Am Not, 2006] 19. Blur – This Is A Low [Parklife, 1994] 20. Spinvis – Kom Terug [Tot Ziens, Justine Keller, 2011] [Youtube]aoR0mGq_z2I[/Youtube] 21. Radiohead – Wolf At The Door [Hail To The Thief, 2003] 22. my bloody valentine – Only Shallow [Loveless, 1991] 23. Death Cab for Cutie – I Will Follow You Into The Dark [Plans, 2005] 24. Spoon – The Underdog [Ga Ga Ga Ga Ga, 2007] 25. Arcade Fire – The Suburbs [the Suburbs, 2010] 26. Nick Cave & the Bad Seeds – Higgs Boson Blues [Push The Sky Away, 2013] 27. the Stone Roses – This Is The One [The Stone Roses, 1989] 28. Pixies – Where Is My Mind? [surfer Rosa, 1988] 29. Neutral Milk Hotel – In The Aeroplane Over The Sea [in The Aeroplane Over The Sea, 1998] 30. Pulp – Disco 2000 [Different Class, 1995] [Youtube]jKM8-KMdsnU[/Youtube] 31. the Rolling Stones – You Can’t Always Get What You Want [Let It Bleed, 1969] 32. the National – Bloodbuzz Ohio [High Violet, 2010] 33. Kanye West – Runaway [My Beautiful Dark Twisted Fantasy, 2010] 34. the Smiths – There Is A Light That Never Goes Out [The Queen is Dead, 1986] 35. Wilco – Impossible Germany [sky Blue Sky, 2007] 36. Ride – Leave Them All Behind [Going Blank Again, 1992] 37. Nick Cave & the Bad Seeds – Stagger Lee [Murder Ballads, 1996] 38. Arctic Monkeys – 505 [Favourite Worst Nightmare, 2007] 39. Sufjan Stevens – Blue Bucket of Gold [Carrie & Lowell, 2015] 40. the Jesus and Mary Chain – Just Like Honey [Psychocandy, 1985] [Youtube]5Hum1G4TCM8[/Youtube] 41. the National – Karen [Alligator, 2005] 42. Slowdive – Allison [souvlaki, 1994] 43. Pixies – Here Comes Your Man [Doolittle, 1989] 44. the Libertines – Don’t Look Back Into The Sun [Don’t Look Back Into The Sun, 2003] 45. LCD Soundsystem – Losing My Edge [LCD Soundsystem, 2005] 46. Bon Iver – For Emma [For Emma, Forever Ago, 2008] 47. The Good, the Bad and the Queen – Kingdom of Doom [The Good, The Bad and The Queen, 2007] 48. Gorillaz – 19-2000 [Gorillaz, 2001] 49. Beirut – Nantes [The Flying Club Cup, 2007] 50. Sufjan Stevens – Vesuvius [The Age of Adz, 2010] 27 november 2015 bewerkt door Tijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Lekker lijstje, Tijn. (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Zeker, maar dat ben ik van Tijn ook wel gewend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 26 november 2015 Share Geplaatst 26 november 2015 Dat sowieso. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 27 november 2015 Share Geplaatst 27 november 2015 Heel leuk lijstje hoor [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; :) Zitten een hoop dingen in waar ik helemaal niks mee kan, maar dat past bij zo'n lijstje, lekker eclectisch. Dan wel weer Holden enzo, dan kun je al niet meer echt stuk bij mij. En Luke Abbott ook nog, al staat die niet in je lijst. Goed bezig. Overigens ga ik het hier dit jaar weer eens opschroeven naar een top 200, heb wel het gevoel dat ik daar nu iets moois van kan gaan maken. Zal net als elk jaar een lijst worden die rust op een basis van rock/pop met hoge sentimentele waarden, doorspekt met elektronische klanken en ook hiphop zal her en der voor het eerst zijn intree maken dit jaar. Kunnen jullie je daar vast mentaal op voorbereiden. Nog iets te recent ontdekt. Volgend jaar komt dat er wel in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 november 2015 Share Geplaatst 27 november 2015 Ik ga dit jaar ook voor een top 200. Veel pop, rock, 60s en zeker ook wat hiphop. Ook relatief veel nieuwe muziek omdat ik dit jaar redelijk wat nieuwe dingen heb ontdekt, terwijl ik daar voorgaande jaren wat minder mee bezig was. Deze nieuwelingen krijgen dan wel wat 'strafpunten' zodat het effect van de 'nieuwigheid' een beetje gecompenseerd wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 27 november 2015 Share Geplaatst 27 november 2015 (bewerkt) trouwens je zou kunnen denken dat ik erom doe hé maar ik sta er zelf versteld van. Hoe groot is de kans dat mijn favoriete wielrenner en mijn favoriete song Slowaaks is? Of dat mijn favoriete vrouw (gedeeld met Anna Nystrom weliswaar maar begint haar voorbij te steken) en favoriete serie Hongaars is? Ben van plan om de top 100 allemaal volledig te luisteren, en beetje te kijken naar andere lijsten, maar ik heb de indruk dat ik veel Chinees ga lezen? Tot gisteren dacht ik dat Pearl Jam een festival was :r :mrgy: Tja, als je dat nooit luistert heb je zulke dingen voor. Misschien dat ik ooit voor dit soort muziek weggelegd zal zijn, misschien ook niet. Denk eerder dat ik richting kwaliteitspop en kwaliteitselectro ga evolueren (met name Luke Abbott en Holden, en dat soort muziek, en met kwaliteitspop denk ik aan Agnes Obel - Riverside bvb.) Misschien nog een aanrader voor de rockfans. Dit vind ik ook heel erg mooi (was een drum&bass/dubstep band, maar hiermee doen ze iets totaal anders) en Pendulum is ook al drum&bass dat elektrorock opzoekt. Goede tijden allemaal. Ken ik al 3-4 jaar. Luister het eigenlijk wat te weinig nu. Band is jammer genoeg wel opgehouden met bestaan. Een deel doet nu verder met Knife Party. Maar dat is nog iets excentrieker, en meer dubstep. Dit was destijds een ware internethit. You blocked me on facebook, and now are you going to die! Is nog altijd één van mijn favoriete groepen voor de moment die ik ook volg. En ga nu even statistieken van favoriete groepen bewerken (had hier gisteren geen zin meer voor). 27 november 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten