Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Poh die Cloverfield trailer.. (h) Ben heel benieuwd naar die film

The Revenant ben ik ook godsgruwelijk nieuwsgierig naar. Ga met m'n schoonvader naar de bios voor die film.

Ik ga er as zondag om 20:00 heen vriend, kan niet wachten!! Zoveel zin in _O_ :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION];

[MENTION=4387]Starálfur[/MENTION];

[MENTION=12165]Justin[/MENTION];

[MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION];

[MENTION=677]Kokkie[/MENTION];

[MENTION=204]Tijn[/MENTION];

[MENTION=16089]Rexcoder[/MENTION];

[MENTION=13248]Hansje[/MENTION];

[MENTION=7785]Yitushita[/MENTION];

[MENTION=18663]Chiemel[/MENTION];

[MENTION=11104]-Koen-[/MENTION];

Voor de geinteresseerden en anderen die ik ben vergeten te mentionen...Vanaf morgen wordt het programma bekend voor IFFR en begint de ticketverkoop...

Wie hebben er zin om met het ''filmclubje'' toegankelijk voor iedereen naar bepaalde films samen te gaan op het IFFR?

Zie hier de info:

https://iffr.com/nl/praktische-informatie/kaartverkoop

en

https://iffr.com/nl/praktische-informatie/algemene-info#wanneer-vindt-het-volgende-festival-plaats

x

Kyrill

Lijkt me wel tof om een keer naar zo'n festival te gaan, alleen zijn de weekenden voor mij niet echt haalbaar omdat ik dan al een euro of dertig kwijt ben voordat ik überhaupt in Rotterdam ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo niet? Je woont in Delft/Delfgauw toch? Dan is Rotjeknor super dichtbij en je kijkt toch ook films??

Wij bijten echt niet.... [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION];

Cool, kijk maar (Y)

Ik zou juist naar het Iffr gaan voor de gezelschap en om leden te ontmoeten. Met een lekker filmpje en weer een leuke stad erbij. Ik zie het wel. Als ik kom maak ik er een twee of driedaagse van met meer films en evt daguitstap naar Amsterdam of Rotterdam. Ik zie wel waar il zin in heb. Weet niet of jullie s'middags of s'avonds gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie heeft het scenario bedacht van de film Het Vonnis

Alsjeblieft zeg ;e Ik had het al na twee minuten gehad met de toevalligheden, en de boodschap/het plot was al duidelijk na 5 minuten. Lekker forcerende film. Ideaal voor de luie kijker. snap waarom er hier zovelen Belgische series & films mijden... Als ze alleen maar "topseries" zoals Bevergem kunnen maken... Altijd maar dat chauvinisme (en dat stoefen over ons dialect), begint me licht te irriteren. Een tweetje. En regisseur Jan Verheyen mag zich net zoals een paar acteurs terug gaan bijscholen, of gewoon stoppen. Dat lijkt me beter. Nouja, blijkbaar heeft hij zijn passie toch al gevonden in het bedenken van misverstanden bij de Kampioenen.

Eens gekeken voor IFFR: (een verschrikkelijk onoverzichtelijke site trouwens.), en ik heb geen idee wat ik wil zien. Er draaien zoveel films.. (enorm groot festival). Nouja, van dehene die ik wil zien verwacht ik wel dat ze hier worden uitgebracht in BE. Zvizdan, Evolucion, Anomalisa, Demolition zagen er interessant uit, als ik rap eens keek. Zie wel wat jullie voorstellen van film, en zal dan wel kijken daarrond en in de dagen ervoor/erachter (als ik ga hé). ...

Reken maar van yes!

Is het niet, reken maar van jetje? ;c

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Vonnis is geen topper, maar een 2, je kan ook overdrijven hoor. Het is zeker een film met gebreken, zoals de keuze om je publiek al te vroeg in de film een kant te laten kiezen, maar als je zo'n cijfer geeft dan toon je ook geen enkele waardering voor Koen De Bouw, Veerle Baetens, Johan Leysen.. die allemaal heel erg sterk waren. Zeker Koen De Bouw die één van de beste rollen uit z'n carriere speelt. Voor een Belgisch rechtbankdrama was dit zeer degelijk, ook al was het vrij voorspelbaar, maar dat zijn bijna all rechtbankfilms, Belgisch of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is wellicht wat overdreven, maar leg het naast 12 Angry Men dat ook enorm voorspelbaar is, en dan zie je het verschil tussen klasse en geen klasse. Hoewel 12 Angry Men misschien wel het toonbeeld is van hoe een film is die volledig binnen de lijntjes kleurt (maar het dan perfect doet) -> met het voordeel van de ouderdom.

Het vonnis moet hoger kunnen mikken, zeker in een tijdperk zoals deze. Met veel geld alleen al geraak je er niet. Er rammelt gewoon vanalles aan de film, en van de "sterke" acteerprestaties heb ik niets gemerkt, maar dat kan ook aan mijn observatievermogen liggen. Kritiek op het rechtssysteem kan anders gegeven, en mocht ik dat script gelezen hebben, ik zou het wellicht direct door de versnipperaar gedaan hebben, en gevraagd hebben op een nieuw script of een nieuwe scriptschrijver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond wellicht eerste keer naar cinéma sinds lange tijd terug (een maand). Twee films die ik eigenlijk in december had gepland, maar toen te weinig zin, en nu even heel wat minder films kijken dan ervoor zorgden ervoor dat ik ze nog niet gezien heb. Ga vandaag maar eens kijken, heb er wel zin in. Rest draaien ze toch nog tot eind feb (carol, the hateful 8, the revenant), hoewel ik niet eens weet of ik the hateful 8 wel wil zien in het filmhuis... (geen zin in die lange inleiding al van 1u30 + in het algemeen gewoon een veel te lange film, denk dat ik hem thuis eens op het gemakje ga kijken, kan hem dan in twee delen kijken als het te lang/saai duurt (wat best een mogelijkheid is, gezien de andere films van Tarantino). Deze maand: volgende week zondag kijk ik ook nog The Summer of Sangailé (filmpje die éénmalig getoond wordt, al gereserveerd, is volgens mij een film gemaakt voor mij.. ). In Kinepolis ga ik niet graag (want veel duurder, en meeste films kan je toch downloaden). Blijkbaar wordt Er is Wieder da al niet meer vertoond. (Ze hebben hem amper één weekje getoond.. ). En films zoals Joy, The Danish Girl, The Big Short, The Good Dinosaur, The Boy, The Finest Hours en Creed kijk ik allen wel eens via de download. Voor volgende maand zijn de interessante films: Steve Jobs, Zootopia, Spotlight met als blockbuster: Deadpool (wat volgens mij met Suicide Squad wel eens een goede superheldenfilm kunnen zijn in de richting van Batman Begins en Iron Man) i.t.t. BvS en Cap3 - hoewel ik ze ook wel in de rapte zal kijken om dan meer dan waarschijnlijk af te kraken (vrees ik). Ik verwacht eigenlijk meer van Dr. Strange van de Marvelfilms gezien die wel sterk moet debuteren om een rendabele character te worden, en met Benedict Cumberbatch hebben ze toch geen klungel als lead actor.

Dit kijk ik dus :) El Club draait nog tot maandag, Ixcanul tot einde v/d maand (eigenlijk draaien ze echt al lang). Zou best kunnen dat de films niets voor mij zijn, maar tja, we zien wel.

16u Ixcanul

18u El Club

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tipje vandaag: la vie d'Adèle op canvas kort na 21u voor mensen die het nog niet gezien hebben. Ook twee Deense films op de NPO met Haevnen.

Niet naar cinéma gegaan, kga woensdag gaan naar Ixcanul/Carol. Had uiteindelijk geen zin in El Club omdat ik las dat er dierenmishandeling in voorkwam...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mijn lijst voor het IFFR 2016 is ook weer compleet:

Vrijdag 29 januari

Amerika_zpsiyzgrgz6.pngAnomalisa (Duke Johnson & Charlie Kaufman, 2015)

Zaterdag 30 januari

cn_zpskjnucqxf.gifKaili Blues (Gan Bi, 2015)

Chilie_zpstz42ikxn.pngEl viento sabe que vuelvo a casa (José Luis Torres Leiva, 2016)

Zuid-Korea_zpsmiha7a12.pngCommunication & Lies (Lee Seungwon, 2015)

Zondag 31 januari

Zuid-Korea_zpsmiha7a12.pngRight Now, Wrong Then (Sang-soo Hong, 2015)

Vrijdag 5 februari

Canada_zpscfdiimna.png/Ierland_zps8llkcd6a.pngRoom (Lenny Abrahamson, 2015)

Zaterdag 6 februari

Bulgarije_zpscdjqmen9.pngThirst (Svetla Tsotsorkova, 2015)

Brazilie_zpswmd0pnqf.pngCalifornia (Marina Person, 2015)

Thailand_zps0lbcu7wi.pngMotel Mist (Prabda Yoon, 2016)

Link naar opmerking
Deel via andere websites