Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Kyrill:

Recensies=/=heilige graal he jongens.

Goh ,ook vaak genoeg films met goede recensies die ik dodelijk saai vond,of slechte recensies wel heel goed bin

Tuurlijk, maar je kunt ook niet doen alsof ze helemaal niets zeggen. De meningen van veel kijkers geven immers vaak wel een indicatie over hoe goed de film is, hoe subjectief dat ook moge zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Tuurlijk, maar je kunt ook niet doen alsof ze helemaal niets zeggen. De meningen van veel kijkers geven immers vaak wel een indicatie over hoe goed de film is, hoe subjectief dat ook moge zijn. 

1 uur geleden zei Justin:

Ja dat weet ik, ik ga ook al wat langer mee qua films haha. Maar een 5,6 op imdb voor Joker 2 vind ik toch wel opmerkelijk. 

Ja true that. Dat vind ik mooie aan cineville en vroeger pathe unlimited  voor mij persoonlijk.

Als ik die abonnementen niet zou hebben zou ik veel kieskeuriger geweest zijn met mijn bioscoop bezoekjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Joker 2. Ik kan er kort over zijn.

Wat een schijt film :cab:

Er gebeurd eigenlijk geen moer, de liedjes zijn eindeloos en verstoren in dit geval enkel de film. Het verhaal gaat nergens heen. Phoenix speelt het wel weer goed maar het beklijft niet zoals in deel 1. Gaga is aardig maar ze zit duidelijk in deze film voor de muziek. Ik heb ook sterk het gevoel dat de regisseur deze film alleen heeft vemaakt omdat hij graag met Gaga wilde werken. Alle focus gaat lijkt het naar haar zing scenes, de film eromheen is maar een hulsel. Gaga kan echt wel acteren, maar daarvoor zat ze niet in deze film. 

De film is mooi gemaakt maar is verder vooral inhoudsloos.

Ik zie deze film als een mooi ontworpen flesje, maar dan zonder de inhoud erin.

Tijd, geld en talent had echt veel beter besteed kunnen worden, want de potentie is er echt wel.

4/10, en die komt uit m'n tenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond voor de tweede keer in jaren de film Glory gekeken. Zeker een aanrader. Het gaat voor de Amerikaanse burgeroorlog. Met een sterrencast Matthew Broderick, Denzel Washington en Morgan Freeman onder andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zombieland & Zombieland Double Tap

Ik had deze opgenomen, dus werd het tijd om het een keer te kijken. Het was niet slecht, maar ik vond het ook weer niet geweldig. Misschien had ik het als tiener wel leuker gevonden. Gelukkig was men wel wat origineler met de zombies en de hoeveelheid ervan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de week Eyes Wide Shut gezien en ik krijg de film niet uit mijn hoofd. Ben sowieso wel een fan van Stanley Kubrick, las dat hij dit zelf zijn beste werk vond en kan me dat best voorstellen. Het is zeker een film die even blijft hangen, heb me op internet nog even aan wat theorieën en interpretaties gewaagd en dat heeft me eigenlijk nog meer aan het denken gezet. Uitstekende film!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Arles:

Van de week Eyes Wide Shut gezien en ik krijg de film niet uit mijn hoofd. Ben sowieso wel een fan van Stanley Kubrick, las dat hij dit zelf zijn beste werk vond en kan me dat best voorstellen. Het is zeker een film die even blijft hangen, heb me op internet nog even aan wat theorieën en interpretaties gewaagd en dat heeft me eigenlijk nog meer aan het denken gezet. Uitstekende film!

Het is inderdaad echt een hele toffe en goede film, die bij meerdere malen kijken zelfs nog beter wordt..

Maar waar las jij dat ''Kubrick dit zijn beste werk vond?'' want deze film kwam 3 september 1999 pas uit en Kubrick overleed al 7 maart 1999....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Kyrill:

Het is inderdaad echt een hele toffe en goede film, die bij meerdere malen kijken zelfs nog beter wordt..

Maar waar las jij dat ''Kubrick dit zijn beste werk vond?'' want deze film kwam 3 september 1999 pas uit en Kubrick overleed al 7 maart 1999....

Meerdere bronnen, wel allemaal indirect dus we zullen het nooit zeker weten. De film was overigens af een week voordat hij overleed, dus dat hij pas een halfjaar later te zien was voor het grote publiek betekent niet dat Kubrick hem zelf nooit heeft kunnen beoordelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Arles:

Meerdere bronnen, wel allemaal indirect dus we zullen het nooit zeker weten. De film was overigens af een week voordat hij overleed, dus dat hij pas een halfjaar later te zien was voor het grote publiek betekent niet dat Kubrick hem zelf nooit heeft kunnen beoordelen. 

Eens eens goed punt. Maar weet natuurlijk nooit wat de studio, heeft aangepast na zijn dood voor de cinema release. Zou andere versie kunnen zijn,denk het niet maar kan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scream VI gezien. Natuurlijk niet omdat het heel goed is, wel vermakelijk. Had de vorige film in de bios gezien met mijn vriendin, deze wilde we dus ook even bekijken. Prima, een 6. Als je tijd te kort hebt overslaan, als je tijd teveel hebt kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A little late to the party, maar Saltburn inmiddels ook achter de rug. Bizarre film joh :-D. Vond Barry Keoghan wel weer briljant. Heb hem in meerdere films tamelijk absurde rollen zien vertolken maar elke keer slaagt hij wat mij betreft met vlag en wimpel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Arles:

A little late to the party, maar Saltburn inmiddels ook achter de rug. Bizarre film joh :-D. Vond Barry Keoghan wel weer briljant. Heb hem in meerdere films tamelijk absurde rollen zien vertolken maar elke keer slaagt hij wat mij betreft met vlag en wimpel. 

Een toffe/goede film doe even stuk in spoilers voor degene die niet gezien hebben;

Spoiler

Wel bizar hoe zijn karakter met al zijn misdaden lijkt weg te komen. Ik vind het ook toffe film maar ik had geen seconde het idee toen hij het verhaal vertelde hij daadwerkelijk ondervraagd zou worden of zijn, door de politie. En verder werd soms iets teveel uitgelegd maar zkr vermaakt ja

Ik zelf maandag in het filmhuis met cineville gekeken naar;

Schirkoa

Is/was in zijn laatste week. Op Rotten Tomatoes zelf nog geen 1 recensie bij deze film. Maar ik heb me zeker wel vermaakt, tof scenario, goede stem acteurs/actrices en mooi design. Ga voor een

7/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetjejuice, Beetlejuice

Vandaag geweest, zeer vermakelijk en heb er wel om moeten lachen. Winona Ryder en Jenna Ortega sowieso geweldige actrices, en deze rollen vertolkten ze ook weer erg goed. Ook Michael Keaton geweldig gedaan.

8,5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Substance

Ik deel de mening van andere users. Het is een zeer unieke/bijzondere film, met ranzige momenten, humor, bloed, naakt en het laat ons ook nog eens nadenken, over hoe wij denken over uiterlijk.

Het laatste gedeelte had niet gehoeven en persoonlijk had de film korter gemogen. 

Er liepen in het begin wat mensen weg. Die konden niet tegen bepaalde scenes (vooral, het ontstaan Sue). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei FMNOOB:

The Substance

Ik deel de mening van andere users. Het is een zeer unieke/bijzondere film, met ranzige momenten, humor, bloed, naakt en het laat ons ook nog eens nadenken, over hoe wij denken over uiterlijk.

Het laatste gedeelte had niet gehoeven en persoonlijk had de film korter gemogen. 

Er liepen in het begin wat mensen weg. Die konden niet tegen bepaalde scenes (vooral, het ontstaan Sue). 

Ik trek me daar al jaren weinig van aan. Hoeft mij betreft iig weinig per se over de kwalieit van de film te zeggen, kan wel maar niet per se. Vraag me alleen dan vaak wel af hebben die mensen los ticket voor 12-14 euro per persoon betaald, of hebben ze een abbonnemnt per maand voor 19-26 in de maand:classic_ninja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-10-2024 om 22:07 zei Arles:

A little late to the party, maar Saltburn inmiddels ook achter de rug. Bizarre film joh . Vond Barry Keoghan wel weer briljant. Heb hem in meerdere films tamelijk absurde rollen zien vertolken maar elke keer slaagt hij wat mij betreft met vlag en wimpel. 

Echt een pareltje in mijn ogen! Kon mij echt elke seconde boeien. Geweldige veelbelovende acteur ook. 

Lijkt overigens zoveel of Joel Edgerton. 

9dqwpnroutdc1.thumb.jpeg.2c352c1709cdc68b0ecbe9af1575d397.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

How to Make Millions Before Grandma Dies

Citaat

Als de oma van de luie, werkeloze Thaise gamer M (Putthipong Assaratanakul) ziek wordt, realiseert hij zich dat hij door de jaren heen weinig aandacht aan haar heeft besteed. In een gooi naar de erfenis probeert hij het contact met haar te herstellen door haar mantelzorger te worden. 

Naarmate ze meer tijd doorbrengen, ontstaat er een verrassende band tussen twee totaal verschillende generaties. How to Make Millions Before Grandma Dies is het debuut van regisseur Pat Boonnitipat en werd de bestverkopende Thaise film aller tijden.

Aanrader, echt mooie film.

9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

It Ends With Us

Citaat

Naar de bestseller van Colleen Hoover over Lily Bloom (Blake Lively), die na een traumatische jeugd opnieuw wil beginnen in Boston, waar ze hoopt haar droom van een eigen bloemenzaak waar te maken. Bij toeval ontmoet ze de charmante neurochirurg Ryle Kincaid (Justin Baldoni) met wie ze meteen een klik heeft. Ze vallen als een blok voor elkaar, maar na een tijdje krijgt Lily een kant van Ryle te zien die haar aan de relatie van haar ouders doet denken.

Wauw, dit was goed hoor. Zeer goede verhaallijnen in deze film, met onder meer huiselijk geweld als rode draad. Maar ook een oude liefde die dakloos was en waar de hoofdpersoon in het verleden op viel. En ook later in haar leven weer terug komt. Oprecht een van de betere films die ik ooit heb gezien.

10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring(extended versie op HBO Max)

Heb hier laatste 10-15 jaar tevaak grappen over gemaakt en kritiek geleverd. Ik eat humble pie. Ga er nooit meer op bashen. Heb er 4-5 dagen over gedaan, deze versie is 3 uur lang,is echt steen goed. Continue actie en spanning. Echt heel indrukwekkend met extended versie,veel scènes die ik nog niet kende.

10/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lee

Citaat

In Lee volgen we de legendarische fotograaf Lee Miller (Kate Winslet) wanneer ze als fotojournalist naar de frontlinies van de Tweede Wereldoorlog reist om de gruwelen van de Tweede Wereldoorlog bloot te leggen.

Vond deze erg goed gemaakt. Gruwelijke en indrukwekkende beelden ook van o.a. de concentratiekampen en wat daar werd aangetroffen. Ook goed in beeld gebracht hoe onbekend het voor andere mensen was, wat daar allemaal gebeurde. 

8,5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei 007mark:

Lee

Vond deze erg goed gemaakt. Gruwelijke en indrukwekkende beelden ook van o.a. de concentratiekampen en wat daar werd aangetroffen. Ook goed in beeld gebracht hoe onbekend het voor andere mensen was, wat daar allemaal gebeurde. 

8,5

Ik ben hier gister ook heen geweest. Ben het tot op zekere hoogte met je eens, alleen had de film van mij wel meer de diepte in gemogen. De beelden zijn heftig, maar het blijft allemaal wel wat afstandelijk en je leert te weinig over haar zelf imo. De manier van vertellen met dat interview tussendoor vond ik ook eerder onnodig en afleidend dan wat toevoegen. Ik heb 'm een 7+ gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Justin:

Ik ben hier gister ook heen geweest. Ben het tot op zekere hoogte met je eens, alleen had de film van mij wel meer de diepte in gemogen. De beelden zijn heftig, maar het blijft allemaal wel wat afstandelijk en je leert te weinig over haar zelf imo. De manier van vertellen met dat interview tussendoor vond ik ook eerder onnodig en afleidend dan wat toevoegen. Ik heb 'm een 7+ gegeven.

Ohja, dat interview heb ik mij eigenlijk niet aan gestoord. Behalve op het eind, dat het voor mij beetje uit het niets kwam dat ineens de zoon bleek te zijn. En dat nooit een interview is geweest, omdat ze al dood was toen? Wel beetje vreemd inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites