ElPrincipito Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari @Bogatyr Gaaf! Voegde hem gisteren nog toe aan de lijst om te kijken, toen was hij nog niet uit zag ik. Zal hem dit weekend eens bekijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari R.I.P. Apollo Creed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari @Bogatyr Ik heb hem donderdag gezien door jou post hier en ik moet zeggen deze film is zeker een aanrader. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 4 februari Share Geplaatst 4 februari Wil gezien, erg goede film over 2 Antwerpse agenten tijdens WO2. Aanrader wel. 7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 februari Auteur Share Geplaatst 4 februari Gisteren dubbele Bill in bioscoop gedaan. Zone of Interest 9/10 Indrukwekkende film echt heel erg goed. Mag hopen dat deze veel oscars wint, en niet Oppenheimer. The Beekeeper 7/10 Heerlijke actie met Jason Statham en Jeremy Irons. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Op 4-2-2024 om 19:44 zei ElPrincipito: Wil gezien, erg goede film over 2 Antwerpse agenten tijdens WO2. Aanrader wel. 7/10 Ik sluit me hier helemaal bij aan, ook het cijfer. Prima film, maar geen enorme hoogvlieger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari The Kitchen gezien, wil 1,5 uur van me leven terug Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari The Old Oak van mijn lijstje kunnen afstrepen. Het lijkt een simpele film, maar geeft toch een goed beeld weer van diverse problemen die daadwerkelijk in Groot-Brittannië spelen. Regisseur Ken Loach doet dit geweldig. Als je deze film leuk vond om te zien dan is I, Daniel Blake ook een aanrader om te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari De afgelopen weken ook weer diverse films gezien. Even in chronologische volgorde: The Fugitive (1993): 8/10. Dr. Richard Kimble (Harrison Ford) wordt beschuldigd van de moord op zijn eigen vrouw maar claimt onschuldig te zijn. Bij zijn transport naar de gevangenis ontsnapt hij en gaat hij terwijl de politie hem op de hielen volgt op zoek naar de sleutel van de moordzaak. Erg vermakelijke thriller met prima acteerwerk van Harrison Ford en Tommy Lee Jones. The Worst Person in the World (2021): 8/10. Noorse film van de hand van Joachim Trier die eigenlijk al sinds verschijning hoog op mijn kijklijst stond. Hij bleef echter achterwege op de streamingsdiensten en dus heb ik hem nu maar op Pathé Thuis gezien. De film gaat over de vierjarige zoektocht van Julie op het gebied van loopbaan en liefde. Mijn hoge rating komt vooral door de Anders Danielsen Lie's vertolking van Aksel. Ik herken heel veel van de doorsnee Scandinavische man in dit personage en Danielsen Lie brengt echt knap de verschillende lagen in karakter aan. Alleen al daarvoor is het het waard om deze film eens aan te zetten. The Holdovers (2023): 9/10. Een week of drie geleden ben ik in het lokale filmhuis naar The Holdovers geweest. @Kyrillschreef hier laatst toevallig ook al over, maar de film draait om de paar studenten die hun kerstvakantie on campus door moeten brengen. Met Paul Giamatti als maatschappijvreemde geschiedenisdocent Paul Hunham en de op het witte doek debuterende Dominic Sessa als met zichzelf in de knoop liggende student Angus Tully temidden van de witte decemberdagen ligt er een piekfijn recept voor de ideale feelgoodkomedie. Het slimme script, de fijne cinematografie en het uitstekende acteerwerk maken dit echt tot één van de leukste films die ik de laatste jaren heb gezien. The Holdovers probeert niets opnieuw uit te vinden maar pakt factoren uit diverse genres en maakt er een bijzonder vermakelijk en zelfs ontroerend geheel van. Gaat dit zien! Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017): 6.5/10. Deze misdaadkomedie kwam een tijdje terug voorbij in het Raad de film topic en stond sindsdien op mijn lijstje aangezien ik Woody Harrelson een erg goede acteur vind. Die mening is niet anders na het zien van TBOEM. Naast Harrelson spelen ook Frances McDormand en Sam Rockwell de sterren van de hemel. Waar het de film echter aan schort is een geloofwaardig script. Er zitten wat mij betreft véél te veel lacunes en simpelweg stompzinnige wendingen in het verhaal om de hoge ratings voor deze film te rechtvaardigen. Het script is een 4.5, het acteerwerk een 8.5. The Big Lebowski (1998): 7/10. Ik denk dat de meeste mensen hier deze film al wel eens gezien hebben en dus zal ik er niet al te ver over uitweiden. Net als bij Fargo kan ik wel gniffelen om de stijl van de gebroeders Coen, maar vind ik het net wat te chaotisch naar mijn eigen smaak. Vermakelijk om eens te zien, maar weinig reden voor herhaling. The Zone of Interest (2023): 7/10. Een verhaal vertellen door juist weinig te vertellen. Dat is wat The Zone of Interest van regisseur Jonathan Glazer poogt te doen. Ik zag deze film vorige week in de bioscoop in het kader van de internationale Holocaust herdenkingsdag. Het vertelt het verhaal van de illustere Auschwitz commandant Rudolf Höss en zijn gezin in de commandantswoning die tegen Auschwitz I aangebouwd is. Vanuit mijn achtergrond had ik gehoopt op een ontleding van de persoon Rudolf Höss. Wat beweegt een man die, naar eigen zeggen, de leiding had over de moord op 3 miljoen Joden? Hoe kan je 'op werk' massamoord overzien en thuis de familieman uithangen? Welke rol speelde het reilen en zeilen van Auschwitz en Birkenau in het huwelijk van Höss? Dat zijn allemaal vragen waar deze film niet of nauwelijks aandacht aan weet te besteden. Ik begrijp Glazers keuze om de gruwelen van Auschwitz hoofdzakelijk in de vorm van op de achtergrond blijvende verwijzingen (vooral aan de hand van geluid en schoorstenen) aan het licht te brengen maar de film laat hiermee een enorme kans op sprekend contrast liggen. Ook het gebrek aan dialoog in de film is voor mij eerder een gemiste kans dan een succesvolle vertolking van de grote leegte die Auschwitz heeft gelaten en die, zo interpreteerde ik hem, de persoon Rudolf Höss tekende. Ik zeg hiermee echter niet dat dit een slechte film is. De cinematografie is erg goed en de enscenering doet treffend zijn werk. Het zijn enkel de hierboven beschreven regiekeuzes die in mijn opinie sprekender uitgewerkt hadden mogen worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari Gisteren Cidade de Deus maar eens gekeken, want deze stond al enorm lang op mijn lijstje. En hij stelde niet teleur. Wat een fantastisch goede film! Een dikke 9,5/10 wat mij betreft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari "American Fiction" (2023) kan ik zeker aanbevelen; zeer goed verhaal over een wanhopige auteur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 10 februari Share Geplaatst 10 februari Vandaag Mission Impossible: Dead Reckoning part 1 gezien op Skyshowtime. Het was zeker een goede film en ik zit met smart te wachten op deel twee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 10 februari Auteur Share Geplaatst 10 februari Gisteren naar Poor Things geweest in de bioscoop. Weer een geweldige film van Yorgos Lanthimos na eerder al Killing of A Sacred Deer, The Lobster, Dogtooth(2009 al!!) en naturlijk The Favourite. Maar de grote ster hier is Emma Stone als Bella Baxter die echt groeit als mens/persoon. Ook Mark Ruffalo en WIllem Dafoe zijn erg goed, er zit veel seks in en erg beeldig, daar hoor je mij uiteraard niet over klagen. Al met al een zeer indrukkwekkende en geslaagde film. Ga voor een 9.5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 10 februari Share Geplaatst 10 februari The Boy and the Heron (2023): Het ziet er goed uit en de muziek sluit geweldig aan. Mooi om deze Japanse stijl te zien en incidenteel wat geschiedenis les van de Japanse cultuur. Het verhaal is prima, maar ik hoef het niet nog een keer te zien. Hayao Miyazaki heeft prima werk geleverd met dit verhaal! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari Vandaag naar Dune: Part One geweest in de bioscoop. Ook al eerder gezien in de bioscoop, was toentertijd meteen fan van de film. Toch nog een keer opnieuw kijken om over twee weken deel 2 rustig te bekijken. Vind het echt een geweldige film. Zowel qua acteren, audio, visueel, opbouw van het verhaal. Echt heel tof. Gelukkig stelt Denis Villeneuve nooit echt teleur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 15 februari Share Geplaatst 15 februari Captain Fantastic bekeken zojuist. Man, wat. een geweldige film! Heerlijk acteerwerk van Viggo Mortensen, dit keer zonder zwaard en ring. Ben Cash, zijn vrouw Leslie en hun zes kinderen wonen ver weg van de bewoonde wereld, diep in de bossen van de staat Washington. Ze hebben hier een klein paradijs voor zichzelf gecreëerd, waar ze in hun eigen onderhoud kunnen voorzien en hun kinderen alles kunnen leren wat ze nodig hebben om in het wild te overleven. Uiteindelijk allerlei gebeurtenissen waarna hij er met de kids op uit trekt. Ontroerend, vol humor en tevens mooie levenslessen. Traantje weggepinkt. 9/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 17 februari Share Geplaatst 17 februari The Holdovers (2023): Nou @Kyrill, ik heb hem gezien. Sluit mij volledig aan bij het commentaar van @Urbeto. De regisseur heeft laten zien dat je niet opnieuw het wiel hoeft uit te vinden voor een goede film. Die Oscarnominaties zijn echt wel terecht. The Last Duel (2021): Het onderwerp is interessant, maar zoals vaker met dit soort films mist het echt de diepgang. Daardoor is de film niet echt interessant voor mij. Animal Kingdom (2010): Een 17-jarige jongen komt terrecht bij zijn criminele familie en raakt verstrikt in de dilemma's die hieruit voortkomen. Geen keiharde actie, maar vooral het proces tussen criminele familieleden, (corrupte) agenten en jongen die overal tussen in zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 februari Auteur Share Geplaatst 19 februari Ik besloot gisteravond American Gangster, extended editie te kijken op dvd. Aan ene kant beter dan "theater" versie, aan anderen kant, was soms wel wat langdradig. Beter omdat je veel meer karakters leert kennen en ze ziet ontwikkeling. Maar 2 uur en 48 minuten is niet kort iig. Ga voor een 7,5/10 Over lange films gesproken, paar weken geleden La Meglio Gioventu gekeken part 1 en van de week ook Part 2. Erg indrukwekkende film, blijft wat het al was, een van mijn favoriete films allertijden. Je ziet Italiaanse mensen hun leven over periode van medio jaren 60 tot begin 2000. 10/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Blade Runner 2049 (2017) Vormgeving is leuk, cast is prima, maar de film blijft bij mij niet echt hangen. The Virgin Suicides (1999) Een thema waar men het liever niet over heeft. Het verhaal is natuurlijk extreem en de film is kort. Het laat je als kijker, net als enkele hoofdrolspelers, met veel vragen achter. Dat laatste is natuurlijk vaak zo als het in het echt gebeurd en daardoor een goede zet van de regisseur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Vanavond naar Dune 2, denk sinds Oppenheimer noet zo'n zin gehad in een film Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wolf_pd Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari 2 uur geleden zei Justin: Vanavond naar Dune 2, denk sinds Oppenheimer noet zo'n zin gehad in een film Ik ben dinsdagavond naar de Dune marathon geweest met Dune 1 en 2. 3:00 snachts thuis was pittig Er is wat geknipt in Dune 1 en er zijn enkele scenes die de film niet veranderen, maar wel beter maken qua flow en tempo. Einde was nu ook minder abrupt. Benieuwd naar je mening over Dune 2. Zal de mijne en spoilers voorlopig even voor me houden. Dat het visueel imposant was, is geen spoiler, want Villeneuve, en Dune 1 had dat natuurlijk ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Fantastische film zeg Zo hoor je een epische blockbuster te maken. Alles klopte zowat, goed verhaal, acteerwerk en vooral visueel fantastisch. En die muziek erin, kanonnen dat knalde ff lekker door die zaal heen zeg 9.3/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Ik wil dit weekend ook gaan, heb er wel oprecht zin in. Was meteen fan van deel 1 en ben zeer benieuwd naar dit deel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Same! 4 uur geleden zei Justin: Fantastische film zeg Zo hoor je een epische blockbuster te maken. Alles klopte zowat, goed verhaal, acteerwerk en vooral visueel fantastisch. En die muziek erin, kanonnen dat knalde ff lekker door die zaal heen zeg 9.3/10 Dit maakt me nog enthousiaster en nieuwsgieriger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten