King XVI Geplaatst 26 juli 2015 Share Geplaatst 26 juli 2015 Groep 1 Marvin Gaye (solo) Tom Barman (dEUS) Groep 2 BB King (solo) Marcus Miller (solo) Groep 3 Joe Satriani (solo) Groep 4 Thom Yorke (Radiohead) Netsky (solo) Groep 5 John Frusciante (Red Hot Chili Peppers) James Blake (solo) Groep 6 Damon Albarn (Blur) Jason Isbell (solo) Groep 7 John Mayer (solo) Mark Lanegan (qotsa) Groep 8 Leonard Cohen (solo) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 26 juli 2015 Share Geplaatst 26 juli 2015 enige waarvan ik hem ken is dat die als eerste eruit ging in expeditie robinson ;c (ws jeugd van tegenwoordig met het licht gaat uit ofzo? of nee dat was the opposites) Jeugd van Tegenwoordig muziek is als je in een cd-speler schijt en je hem dan aan zet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 26 juli 2015 Share Geplaatst 26 juli 2015 Heb het zelf nog nooit geprobeerd maar dat lijkt me erg sterk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 juli 2015 Share Geplaatst 26 juli 2015 Groep 1 Ed Sheeran (solo) Marvin Gaye (solo) Tom Barman (dEUS) Groep 2 Lana Del Rey (solo) BB King (solo) Groep 3 Stevie Ray Vaughan (solo) Billy Joel (solo) Townes van Zandt (solo) Groep 4 Thom Yorke (Radiohead) Michael Jackson (solo) Chet Faker (solo) Groep 5 Freddie Mercury (Queen) Agnes Obel (solo) James Blake (solo) Groep 6 Bob Marley (solo) Mark Knopfler (Dire Straits) Sting (solo) Groep 7 Frank Zappa (The Mothers of Invention) John Mayer (solo) Mark Lanegan (qotsa) Groep 8 MF DOOM (solo) David Gray (solo) Leonard Cohen (solo) Oke welke held heeft Townes van Zandt genomineerd? Wat een prachtige muziek _O_ En toch best wel wat grote namen moeten wegstemmen :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 juli 2015 Share Geplaatst 26 juli 2015 En schandalig dat mensen Billy Joel wegstemmen ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 Of John Martyn. Eeuwige legende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 Groep 1 John Lennon (The Beatles) Groep 2 BB King (solo) Marcus Miller (solo) Groep 3 Billy Joel (solo) Typhoon (solo) Townes van Zandt (solo) Groep 4 Thom Yorke (Radiohead) Michael Jackson (solo) Chet Faker (solo) Groep 5 John Frusciante (Red Hot Chili Peppers) Freddie Mercury (Queen) Agnes Obel (solo) Groep 6 Bob Marley (solo) Mark Knopfler (Dire Straits) Jason Isbell (solo) Groep 7 John Mayer (solo) Paolo Nutini (solo) Mark Lanegan (qotsa) Groep 8 Snoop Dogg (solo) Leonard Cohen (solo) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 Groep 1 John Lennon (The Beatles) Marvin Gaye (solo) Groep 2 Herbie Hancock (solo) BB King (solo) Slash (solo) Groep 3 Kanye West (solo) Billy Joel (solo) Typhoon (solo) Groep 4 Thom Yorke (Radiohead) Michael Jackson (solo) Groep 5 John Frusciante (Red Hot Chili Peppers) Freddie Mercury (Queen) James Blake (solo) Groep 6 Damon Albarn (Blur) Bob Marley (solo) Mark Knopfler (Dire Straits) Groep 7 Frank Zappa (The Mothers of Invention) Paolo Nutini (solo) Florence Welch (solo) Groep 8 MF DOOM (solo) Leonard Cohen (solo) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 En schandalig dat mensen Billy Joel wegstemmen ;e kende hem niet maar blijkbaar wel op gestemd, dus zijn muziek moet me aangetrokken hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 ok voor mij aardig wat onbekende namen, bij de meesten (na beluisteren) niet het gevoel dat ik veel gemist heb. Ik ben voornamelijk naar stukjes live gaan luisteren. Groep 1: Tom Barman (dEUS) Om zijn muzikale genialiteit, niet om zijn persoonlijkheid. John Lennon (The Beatles) Marvin Gaye (solo) Om hun status als iconen. De afvallers zongen ofwel vals live (Cornell),gooiden zeemzoete singer-songwriter abominaties naar mijn kop (Sheeran) of kon ik niet au serieux nemen (Froger) Groep 2: Lana del Rey Door haar erg mooi stemtimbre Kilo Kish Omdat ze erin slaagt RnB boeiend te maken door haar eigenzinnig kantje Hier vielen de ander af omdat ik niet hou van egotrippers op gitaar (Slash, Miller) of ze mij qua stijl noch stemgeluid aanspreken. Groep 3: Billy Joel Om zijn rijke oeuvre. Hij scoorde ook een aantal hits die ergens in mijn levensloop iets voor mij betekend hebben. Verder was deze groep gevuld met nog een egotripper, een stel neuzelaars en een enorm slaapverwekkende T van Z. Groep 4: Thom Yorke (Radiohead) Chet Faker (solo) Elk op hun manier uitblinkend in originaliteit en creativiteit Nu vind ik Mars Volta een goeie band, maar kan ik heer Rodriguez-Lopez er niet van loskoppelen, en hem als 'solo' artiest zien. De rest: never mind. Groep 5: Freddy Mercury Ikoon, technisch ook erg sterke zanger. Zegt me weinig naar persoonlijke voorkeur toe. Daan Stuyven Compleet gestoord, heeft een aantal echt goeie songs. Agnes Obel (solo) Lang bij getwijfeld, erg 13 in een dozijn-gevoel bij, maar wel mooi en subtiel uitgevoerd. Mag door omdat het pas de eerste ronde is. Afvallers waren te ADHD of maakten slappe housepop en de hype rond Blake heb ik nooit begrepen. Groep 6: Stephen Malkmus Heeft een erg eigen en apart stemgeluid. Velen houden er niet van, ik vind hem geweldig. Damon Albarn Bewees al geregeld een veelzijdig en vernieuwend artiest te zijn. Verder een collectie wereldverbeteraars, pingelaars en zeurpieten. Groep 7: St.Vincent Mijn enige 'ontdekking' in deze ronde. Erg eigenzinnig en verfrissend. Paolo Nutini Niet direct mijn 'stijl' maar zingt en performt met veel bezieling en beheersing. Mark Lanegan Nog zo'n bezielde performer, ademt muziek uit elke porie. Nooit veel aan Zappa gevonden, noch aan Florence met of zonder Machine. Mayer verveelt mij. Groep 8 Een groep die het midden hield tussen verveling en irritatie. Geen voorkeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 Jeugd van Tegenwoordig muziek is als je in een cd-speler schijt en je hem dan aan zet. Godverdomme zeg ;e Ik ben dan allicht een film snob maar jij bent dus 110% een muzieksnob. Dit is belachelijke statement. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 Godverdomme zeg ;e Ik ben dan allicht een film snob maar jij bent dus 110% een muzieksnob. Dit is belachelijke statement. Nee joh. Kansloze post ironische muziek is dat, die niks anders doet dan Hip Hop muziek enorm belachelijk maken met half flauwe grappen en kansloos gebrabbel. Voel me enorm beledigd door de onzin die zij op plaat zetten. Kan weinig dingen noemen die slechter zijn. Toen een keer De Machine geluisterd. Wat een enorme verschrikking was dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 Nee joh. Kansloze post ironische muziek is dat, die niks anders doet dan Hip Hop muziek enorm belachelijk maken met half flauwe grappen en kansloos gebrabbel. Voel me enorm beledigd door de onzin die zij op plaat zetten. Kan weinig dingen noemen die slechter zijn. Toen een keer De Machine geluisterd. Wat een enorme verschrikking was dat. Dat hoor jij ja, wij plebejers horen hele dikke gelikte beats (die overigens weinig met hiphop te maken hebben), met "raps" die grappig zijn en taaltechnisch vaak steengoed in elkaar zitten, afgewisseld met pretentieloze niks-aan-de-hand-nummers, met als leuke bijkomstigheid dat ze er live ook nog eens een heel dik feest van maken, maar ja wie zijn wij ;c Dat het niet je ding is oké, maar waarom je er in hemelsnaam zo'n aanstoot aan neemt is me een raadsel, maar goed dat heb ik ook bij je tirades tegen LeBron en tegenwoordig blijkbaar Chris Froome. Weet ook niet waarom ik dit nog eens uitleg trouwens maarja nu is het er al uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 Dat hoor jij ja, wij plebejers horen hele dikke gelikte beats (die overigens weinig met hiphop te maken hebben), met "raps" die grappig zijn en taaltechnisch vaak steengoed in elkaar zitten, afgewisseld met pretentieloze niks-aan-de-hand-nummers, met als leuke bijkomstigheid dat ze er live ook nog eens een heel dik feest van maken, maar ja wie zijn wij ;c Dat het niet je ding is oké, maar waarom je er in hemelsnaam zo'n aanstoot aan neemt is me een raadsel, maar goed dat heb ik ook bij je tirades tegen LeBron en tegenwoordig blijkbaar Chris Froome. Weet ook niet waarom ik dit nog eens uitleg trouwens maarja nu is het er al uit. Die gasten vallen met hun muziek de gehele Hip-Hop cultuur aan. Lappen alle regels van het genre compleet aan hun laars en alsof dat nog niet genoeg is doen ze het nog expres om het hele genre voor lul te zetten. Nemen de complete Hip-Hop cultuur in de zeik en daar neem ik een hoop aanstoot aan ja. Vind ik vele malen erger dan gewoon een kansloos slechte rapper als Kleine Viezerik, die denkt nog dat die iets bijzonders doet, maar die gasten van jvt hebben nog een behoorlijke intelligentie, maar die gebruiken ze volledig om een volledig genre in de zeik te zetten en daarvan te profiteren. Ben vast niet de enige die dat vindt, ken weinig mensen die hun muziekcarriere begonnen in de Hip-Hop en ze ook echt waarderen, die voelen zich net zoals ik compleet voor lul gezet. Dat iemand slechte muziek maakt, prima. Zo'n KoRn vind ik ook verschrikkelijke muziek, maar dat doet me daarbuiten niks, daar voel ik me niet door beledigd, dus zal ik nooit zo over door ranten. De enige over wie ik dat meer zou doen dan jvt is Drake, die vent is nog ff 20 keer zo erg als die gasten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 Die gasten vallen met hun muziek de gehele Hip-Hop cultuur aan. Lappen alle regels van het genre compleet aan hun laars en alsof dat nog niet genoeg is doen ze het nog expres om het hele genre voor lul te zetten. Nemen de complete Hip-Hop cultuur in de zeik en daar neem ik een hoop aanstoot aan ja. Vind ik vele malen erger dan gewoon een kansloos slechte rapper als Kleine Viezerik, die denkt nog dat die iets bijzonders doet, maar die gasten van jvt hebben nog een behoorlijke intelligentie, maar die gebruiken ze volledig om een volledig genre in de zeik te zetten en daarvan te profiteren. Ben vast niet de enige die dat vindt, ken weinig mensen die hun muziekcarriere begonnen in de Hip-Hop en ze ook echt waarderen, die voelen zich net zoals ik compleet voor lul gezet. Dat iemand slechte muziek maakt, prima. Zo'n KoRn vind ik ook verschrikkelijke muziek, maar dat doet me daarbuiten niks, daar voel ik me niet door beledigd, dus zal ik nooit zo over door ranten. De enige over wie ik dat meer zou doen dan jvt is Drake, die vent is nog ff 20 keer zo erg als die gasten. Hmm wellicht zit daar het verschil dan, ik heb nooit begrepen dat ze expres proberen de hiphop-cultuur aan te vallen en zou ook niet weten waarom ze dat zouden doen gezien het feit ze zelf ook gewoon liefhebbers zijn van hiphop en andere soortgelijke muziek daar omheen. Zou ook niet weten waarom je zo nodig regels zou moeten volgen en niet gewoon de muziek mag maken die je wil en die blijkbaar goed in smaak valt bij een hele hoop mensen. Ook mensen die van hiphop houden, want hier op het forum zitten er wel een paar geloof ik en ook in het echt ken ik genoeg mensen die zowel De Jeugd als een hoop hiphop goed kunnen waarderen. Vind het persoonlijk ook nog steeds heel andere soort muziek. Maar soit, ik weet dat jij altijd je quirks zal houden op muziekgebied die ik niet snel zal begrijpen en daarom mag ik je ook graag :huhu: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 Dat mensen hier de betweter uithangen en zeggen wat mensen moeten stemmen gaat nergens over, dus bij deze...pfffffffffffffffffrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrtttttttttttttttttttttttttttttttttt! (Dat is dikke schijt) Groep 1 Chris Cornell (Soundgarden/Audioslave) John Lennon (The Beatles) Marvin Gaye (solo) Groep 2 Herbie Hancock (solo) BB King (solo) Marcus Miller (solo) Groep 3 Stevie Ray Vaughan (solo) Billy Joel (solo) Typhoon (solo) Groep 4 Thom Yorke (Radiohead) Michael Jackson (solo) Rakim (solo) Groep 5 John Frusciante (Red Hot Chili Peppers) Freddie Mercury (Queen) Daan Stuyven (DAAN) Groep 6 Bob Marley (solo) Mark Knopfler (Dire Straits) Sting (solo) Groep 7 Groep 8 MF DOOM (solo) Snoop Dogg (solo) Leonard Cohen (solo) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 Hmm wellicht zit daar het verschil dan, ik heb nooit begrepen dat ze expres proberen de hiphop-cultuur aan te vallen en zou ook niet weten waarom ze dat zouden doen gezien het feit ze zelf ook gewoon liefhebbers zijn van hiphop en andere soortgelijke muziek daar omheen. Zou ook niet weten waarom je zo nodig regels zou moeten volgen en niet gewoon de muziek mag maken die je wil en die blijkbaar goed in smaak valt bij een hele hoop mensen. Ook mensen die van hiphop houden, want hier op het forum zitten er wel een paar geloof ik en ook in het echt ken ik genoeg mensen die zowel De Jeugd als een hoop hiphop goed kunnen waarderen. Vind het persoonlijk ook nog steeds heel andere soort muziek. Maar soit, ik weet dat jij altijd je quirks zal houden op muziekgebied die ik niet snel zal begrijpen en daarom mag ik je ook graag :huhu: Huhu hoort erbij idd ja. Als je niet kwaad kan worden om muziek, zal je ook nooit van andere muziek optimaal kunnen genieten, vind ik dan. Dan blijft het altijd maar allemaal inoffensive en niet zo spannend. Kom je een beetje bij mensen die zeggen alles leuk te vinden maar niet buiten de top 40 komen, of buiten de Top 2000. Maar goed, ik weet hun beweegredenen ook niet, maar het valt me echt enorm op en ik ben daar erg gevoelig in als het op Hip-Hop aankomt, dan is het bij mij ook echt dat het goed of slecht is en er niks tussenin zit, heb bij andere muziek dat totaal niet. Misschien omdat het zoveel meer voor me betekent dan alleen muziek, kan om die reden ook gewoon amper meer nieuwe Hip-Hop meer vinden die me bevalt, misschien is dat een gebrek, al zal het mijn mening niet veranderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 27 juli 2015 Share Geplaatst 27 juli 2015 [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; Oude en verbitterde hiphophead! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 28 juli 2015 Share Geplaatst 28 juli 2015 (bewerkt) Groep 1 John Lennon (The Beatles) Tom Barman (dEUS) Groep 2 BB King (solo) Slash (solo) Groep 3 Typhoon (solo) Townes van Zandt (solo) Groep 4 Thom Yorke (Radiohead) Chet Faker (solo) Groep 5 John Frusciante (Red Hot Chili Peppers) Agnes Obel (solo) Groep 6 Damon Albarn (Blur) Jason Isbell (solo) Groep 7 St. Vincent (solo) Florence Welch (solo) Mark Lanegan (qotsa) Groep 8 Leonard Cohen (solo) 29 juli 2015 bewerkt door Juca Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 28 juli 2015 Share Geplaatst 28 juli 2015 Is florecne welsch van florence and the machine? wijziging dus in mijn lijstje Jammer dta niemand op Tchami of Oliver Heldens stemt :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 29 juli 2015 Share Geplaatst 29 juli 2015 Lappen alle regels van het genre compleet aan hun laars en alsof dat nog niet genoeg is doen ze het nog expres om het hele genre voor lul te zetten. Welke regels? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 29 juli 2015 Share Geplaatst 29 juli 2015 [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; in groep twee heb je ze allemaal nog staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 29 juli 2015 Share Geplaatst 29 juli 2015 [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; in groep twee heb je ze allemaal nog staan Ah, waarschijnlijk gemist. Thanks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 juli 2015 Auteur Share Geplaatst 30 juli 2015 Vanavond tweede ronde.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 juli 2015 Auteur Share Geplaatst 30 juli 2015 Ronde 2 - Poules 9 t/m 16 We gaan nu over naar het tweede deel van de eerste afvalronde (de poulefase). In de poulefase zijn er 32 poules met 6 namen per poule. Van deze 6 gaan er maar 2 (!) door naar de volgende afvalronde. Dus iedere poule is een poule des doods. Hoe te stemmen? Je mag per poule aangeven welke artiesten je graag door ziet gaan naar de laatste 64, je mag per poule maximaal 3 selecteren. Minder mag ook. Ik kan mij zo voorstellen dat jullie niet alle artiesten bij naam kennen, zo zijn er bijvoorbeeld een aantal artiesten die vooral naam hebben gemaakt met een band. Ik zou zeggen, neem de tijd even om 1 of 2 nummertjes per artiest te luisteren wanneer je ze niet kent en wel een kans wil geven. Om jullie wat te helpen heb ik per artiest even genoemd waarvan ze met name bekend zijn (solo of bandnaam), dit heb ik gedaan op basis van mijn eigen inschatting. Motivaties bij jullie stemmen hoeven bij deze ronde nog niet. Deadline: Een echte deadline heb ik niet, het zal een paar dagen duren. Dit hangt af van jullie activiteit en mijn beschikbaarheid. Het absolute minimum voor het aantal stemmers is 10 per ronde. Groep 9 Beth Gibbons (Portishead) Bryan Adams*(solo) Deadmau5 (solo) Morrissey (solo) Nujabes (solo) SOHN (solo) Groep 10 Justin Vernon (Bon Iver) John Coltrane (solo) John Lee Hooker (solo) Kool Keith (solo) Richard Ashcroft (The Verve) Sade (solo) Groep 11 Aurora (solo) Chris Robinson (Black Crowes) Damien Rice (solo) Jason Mraz (solo) Noel Gallagher (Oasis) Roger Waters (Pink Floyd) Groep 12 2PAC (solo) Badly Drawn Boy (solo) Gregory Porter (solo) Layne Staley (Alice in Chains) PJ Harvey (solo) William Basinski (solo) Groep 13 Björk (solo) Elliott Smith (solo) Jack Johnson (solo) Miles Kane (Last Shadow Puppets) Pharoah Sanders (solo) Steven Wilson (Procupine Tree) Groep 14 Blaudzun (solo) Curtis Mayfield (solo) Jamie Cullum (solo) Jay Kay (Jamiroquai) Prince (solo) Wouter Hamel (solo) Groep 15 Adam Gontier*(Saint Ansonia) Cannonball Adderley (solo) Guus Meeuwis (solo) Jake Bugg (solo) Johnny Cash (solo) Richard D. James (solo) Groep 16 Ben Howard (solo) Gordon (single homo) Iggy Pop (The Stooges) Maverick Sabre (solo) Miles Davis (solo) Ulrich Schnauss (solo) [spoiler='Mentions van personen die gereageerd hebben'] [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=44]_Pjotr_[/MENTION]; [MENTION=6764]Kelvin[/MENTION]; [MENTION=14230]Vahnstad[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=55]Arsène[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=7213]Niejo101[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=22548]Rensationeel.[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=19413]JanVertonghen'[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=12165]Justin[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=19686]Bm[/MENTION]; [MENTION=3718]Denny[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten