Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Darts Topic

Mvdv

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei 007mark:

Snap niet waarom het omstreden is. Doet mee aan een mannentoernooi, maar dat doen Greaves, De Graaf, Suzuki, Winstanley ook regelmatig. Zeker de Challenge Tour.

Gewoon Neantherthaler gedrag. Ontzettend sneu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei neva:

Ik kan niet wachten tot een mannelijke prof-voetballer, -vechtsporter, -hockeyer of tennisser zich als transvrouw identificeert. Kijken of het dan nog zo grappig is.

Mensen lijken wel vergeten te zijn waarom er überhaupt speciale vrouwensporten bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rrrood:

Ik kan niet wachten tot een mannelijke prof-voetballer, -vechtsporter, -hockeyer of tennisser zich als transvrouw identificeert. Kijken of het dan nog zo grappig is.

Mensen lijken wel vergeten te zijn waarom er überhaupt speciale vrouwensporten bestaan.

Hoeveel voordeel heb je als darter? Praktisch niks, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rrrood:

Daarom zijn er zoveel vrouwelijke wereldkampioenen bij de mannen.

Is dat niet gewoon omdat een sport is die vooral door mannen wordt beoefend? Dat vrouwen dit tot een aantal jaar geleden überhaupt niet speelden en qua professionalisering (dus trainingstijd etc.) lichtjaren achterliggen?

Je kan wel 10 goudvissen in een meer vol karpers gooien, de kans dat je een karper aan de lijn krijgt blijft een stuk groter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zal vast een reden zijn dat mannen niet mee mogen doen met de vrouwen maar dat de vrouwen zich wel kunnen kwalificeren voor de mannentoernooitjes. 

Net zoals met hardlopen dat een man zich laat ombouwen en vervolgens alle gouden medailles pakt bij de vrouwtjes. Met vechtsporten lijkt me het ook niet echt heel eerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei neva:

Is dat niet gewoon omdat een sport is die vooral door mannen wordt beoefend? Dat vrouwen dit tot een aantal jaar geleden überhaupt niet speelden en qua professionalisering (dus trainingstijd etc.) lichtjaren achterliggen?

Je kan wel 10 goudvissen in een meer vol karpers gooien, de kans dat je een karper aan de lijn krijgt blijft een stuk groter. 

Darten. Dat is vooral een kwestie van een dartbord ophangen, juiste gewicht pijlen vinden en heel veel oefenen. Waarom had een vrouw dat niet net zo goed als een man kunnen doen? 

Of wat bedoel je met dat vrouwen qua professionalisering lichtjaren achterliggen? Zijn "ze" niet professioneel? 

bewerkt door Rrrood
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Rrrood:

Darten. Dat is vooral een kwestie van een dartbord ophangen, juiste gewicht pijlen vinden en heel veel oefenen. Waarom had een vrouw dat niet net zo goed als een man kunnen doen? 

Of wat bedoel je met dat vrouwen qua professionalisering lichtjaren achterliggen? Zijn "ze" niet professioneel? 

Precies. Echt precies mijn punt. Reden dat ze het niet doen lijkt me simpel. Maatschappelijke druk en algemene interesse. Als je als 16-jarige jongen 20 uur per week op je zolderkamer pijlen staat te gooien is dat anders dan als 16-jarig meisje. 

Als de dames net zoveel erkenning zouden krijgen als de heren zou het niveau alleen maar stijgen. Heel zwart wit gezien is het gewoon een kwestie van pijlen gooien. Geen fysieke krachtmeting waar je de limieten blijft opschuiven. Als je 7x triple 20, 1x triple 19 en 1x dubbel 12 perfectioneert win je alles. Ongeacht of je tegen Aileen de Graaf, Michael van Gerwen of Hendrina (voorheen Henk) de Vries staat.

Dat is bij fysieke sporten anders. Daar blijven de limieten ook opschuiven. Is hier niet het geval. Net als met bowlen bijvoorbeeld. Je kan me niet vertellen dat het fysieke gedeelte echt verschil maakt bij darten. Anders zouden het ook niet voornamelijk dikke, uitgerangeerde mannen zijn die in de top spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei neva:

Reden dat ze het niet doen lijkt me simpel. Maatschappelijke druk en algemene interesse. Als je als 16-jarige jongen 20 uur per week op je zolderkamer pijlen staat te gooien is dat anders dan als 16-jarig meisje. 

Als de dames net zoveel erkenning zouden krijgen als de heren zou het niveau alleen maar stijgen.

Welke maatschappelijke druk? Er is echt geen haan die ernaar kraait als jij 20 uur per week pijltjes gooit.

Daarbij krijgen dames misschien wel meer erkenning (Fallon Sherrock) dan mannen en ze verdienen net zoveel of hebben de kans om net zoveel te verdienen, want de dames mogen bij de mannen meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rrrood:

Welke maatschappelijke druk? Er is echt geen haan die ernaar kraait als jij 20 uur per week pijltjes gooit.

Veel te simpel. Tuurlijk wel. Of kijk alleen weer naar de algemene interesse in de sport. Je moet wel heel sterk zijn als je als zestienjarig meisje jezelf wil toeleggen op het darten en daarmee dezelfde uren gaat maken als je mannelijke tegenstanders. Daar zit het grote verschil.

Of laten we het anders stellen, wat zou voor jou een verklaring zijn waarom mannen beter zijn in darten dan vrouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei neva:

Veel te simpel. Tuurlijk wel. Of kijk alleen weer naar de algemene interesse in de sport. Je moet wel heel sterk zijn als je als zestienjarig meisje jezelf wil toeleggen op het darten en daarmee dezelfde uren gaat maken als je mannelijke tegenstanders. Daar zit het grote verschil.

Of laten we het anders stellen, wat zou voor jou een verklaring zijn waarom mannen beter zijn in darten dan vrouwen?

43 minuten geleden zei neva:

Geslacht?

Er is een reden dat vrouwen en mannensport bijna altijd gescheiden zijn. Zodat vrouwen ook kunnen winnen. Zodra je transgenders erbij zet, gooi je alles wat vrouwen hebben proberen te bereiken sinds het ontstaan van feminisme weg.

bewerkt door Rrrood
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei neva:

Is toch geen argument? 

Nogmaals, bij sporten waar een krachtproef aan vastzit, tuurlijk. Maar dit is puur vaardigheid. 

De cirkel is rond hoor, wat mij betreft. Beste argument wat er is. Mannen en vrouwen zijn nu eenmaal verschillend. En vrouwen zijn de eersten om dat toe te geven.

Decennia hebben ze moeten vechten om hun eigen takken van sport te krijgen, om het vervolgens weer ingepikt te zien worden door biologische mannen.

Hoe is dat feminisme?

Oh en puur vaardigheid: hoe verklaar je het verschil dan bij, bijvoorbeeld, schaken? Poker? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee, is daar verschil dan? 

Schaken:

"In ons ledenbestand is 95 procent man en 5 procent vrouw." Zoekend naar een antwoord op de vraag waarom vrouwen minder schaken, stuit je op tal van ontmoedigende oorzaken. Van stereotypen dat schaken een mannensport is tot verhalen over pestgedrag en (seksuele) intimidatie

Brengt me weer bij dit punt:

Citaat

Maar het geeft niet verder, we hoeven het niet eens te worden ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei neva:

Dat is bij fysieke sporten anders. Daar blijven de limieten ook opschuiven. Is hier niet het geval. Net als met bowlen bijvoorbeeld. Je kan me niet vertellen dat het fysieke gedeelte echt verschil maakt bij darten. Anders zouden het ook niet voornamelijk dikke, uitgerangeerde mannen zijn die in de top spelen.

Ho, stop de tijd. Dat is bij bowlen wél zo. Combinatie van kracht en fysiek uithoudingsvermogen is daar op het topniveau flink aanwezig. Kan daar nog wel verder op in gaat als je me niet op mijn woorden gelooft, maar dan moet ik vanaf mijn mobiel een verhaal gaan typen ;c

Zijn overigens ook allang niet meer dikke, uitgerangeerde mannen die daar goed zijn (al zijn ze er nog wel). Wel kán je dik zijn omdat het vooral kracht en uithoudingsvermogen vraagt, i.p.v. top atletische prestaties.

Ik denk trouwens ook dat het in het algemeen voor mannen gemakkelijker is om het fysiek vol te houden elke keer hetzelfde pijltje te gooien, zowel in training als in wedstrijd. Al zal het verschil inderdaad niet zo groot zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei neva:

Precies. Echt precies mijn punt. Reden dat ze het niet doen lijkt me simpel. Maatschappelijke druk en algemene interesse. Als je als 16-jarige jongen 20 uur per week op je zolderkamer pijlen staat te gooien is dat anders dan als 16-jarig meisje. 

Als de dames net zoveel erkenning zouden krijgen als de heren zou het niveau alleen maar stijgen. Heel zwart wit gezien is het gewoon een kwestie van pijlen gooien. Geen fysieke krachtmeting waar je de limieten blijft opschuiven. Als je 7x triple 20, 1x triple 19 en 1x dubbel 12 perfectioneert win je alles. Ongeacht of je tegen Aileen de Graaf, Michael van Gerwen of Hendrina (voorheen Henk) de Vries staat.

Niet dat ik het an sich oneens met je ben, maar is dat dan echt een kwestie van massa? Maw: Er zijn op elke 100 mannen 20 die op die manier de sport beoefenen en van elke 100 vrouwen misschien 1, dus is de kans veel kleiner dat er iemand opstaat die heel goed kan darten?

Dan nog vind ik wel dat ze een punt hebben: Het zorgt alsnog, in de vrouwen toernooien, voor een oneerlijk voordeel. Hoe je het ook bekijkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Niet dat ik het an sich oneens met je ben, maar is dat dan echt een kwestie van massa? Maw: Er zijn op elke 100 mannen 20 die op die manier de sport beoefenen en van elke 100 vrouwen misschien 1, dus is de kans veel kleiner dat er iemand opstaat die heel goed kan darten?

Dan nog vind ik wel dat ze een punt hebben: Het zorgt alsnog, in de vrouwen toernooien, voor een oneerlijk voordeel. Hoe je het ook bekijkt. 

Wat is het oneerlijke voordeel dan precies? Want dat zie ik niet zo in dit geval.

Voor ze mee mocht doen bij de vrouwen moest ze volgend mij voldoen aan hormoonwaardes en dergelijke. Wat geeft haar een voordeel op andere vrouwen? 

Buiten het feit dat ze waarschijnlijk meer tijd in darten heeft gestopt dan een hoop vrouwen in de womens series.

Link naar opmerking
Deel via andere websites