Aaron21 Geplaatst 9 september 2015 Share Geplaatst 9 september 2015 10 punten! een bedankje aan het adres van de VS kan er nu wel af. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 11 september 2015 Auteur Share Geplaatst 11 september 2015 Stemronde 20: ------- Inzending van: Djordison Geschiedenis MU Worldsongfestival: Zuid-Afrika Editie #1: (Locnville - There klundertje) - 19e plaats Editie #2: Afwezig Editie #3: Afwezig Editie #4: Afwezig Editie #5: Afwezig Editie #6: (Dan Patlansky - Bring the World to its Knees bas2204) - 3e plaats Editie #7: (Goldfish - Get Busy Living Miz) - 12e plaats Editie #8: Afwezig Editie #9: Afwezig Editie #10: (Matthew Mole - Take Yours, I'll Take Mine Viva La Vida) - 1e plaats Editie #11: (Jeremy Loops - Down South (feat. Motheo Moleko) Djordison) - ?e plaats Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: Djordison Editie #1: Afwezig Editie #2: Afwezig Editie #3: Afwezig Editie #4: Afwezig Editie #5: Afwezig Editie #6: Afwezig Editie #7: Afwezig Editie #8: Afwezig Editie #9: Afwezig Editie #10: Engeland (Jungle - Busy Earnin') - 9e plaats Editie #11: Zuid-Afrika (Jeremy Loops - Down South (feat. Motheo Moleko) Djordison) - ?e plaats Puntendeling: We zijn bijna op het spectaculaire einde van MU Wordvsionsongfestival. Eigenlijk is er nog niks beslist. Zowel om de podiumplaatsen, als om een plekje in de top-tien wordt nog hard gestreden. Deze keer is het aan titelhouder en huidige nummer drie Zuid-Afrika om hun stemmen bekend te maken. De onderste zeven punten worden namens Zuid-Afrika respectievelijk verdeeld onder Nederland (1), Italië (2), Duitsland (3), Australië (4), Nieuw-Zeeland (5), Zweden (6) en tot slot krijgt België 7 punten. De Afrikanen zijn tegenwoordig niet meer te onderschatten en ook Malawi bewijst dat maar weer eens. Acht punten gaan er van Zuid-Afrika naar Malawi, waardoor deze twee landen samen plek drie en vier en beslag nemen. Tien punten gaan er opnieuw naar Noord-Ierland, wat een opmars heeft opgezet zoals die nog nooit is geweest. Vanuit de grijze middenmoot staat de Noord-Ieren plotsklaps op de vijfde stek. Het is echter Frankrijk wat twaalf punten krijgt en waardoor een top-tien notering voor de Fransen een feit is. Christine and The Queens - Christine steijns De Uitslag 1. Frankrijk – 12 punten * 2. Noord-Ierland – 10 punten 3. Malawi – 8 punten 4. België – 7 punten 5. Zweden – 6 punten 6. Nieuw-Zeeland – 5 punten 7. Australië – 4 punten 8. Duitsland – 3 punten 9. Italië – 2 punten 10. Nederland – 1 punt De Stand (Na 20 van de 21 stemmen): 1. Australië (Birds of Tokyo - Anchor Tomas.) - 101 punten ** 2. Ierland (Walking on Cars - Catch Me If You Can Viva La Vida) - 92 punten * 3. Zuid-Afrika (Jeremy Loops - Down South (feat. Motheo Moleko) Djordison) - 86 punten ** 4. Malawi (Dinosaur on the Ark - The very Best/ Esau Mwamwaya himan) - 78 punten ** 5. Noord-Ierland (The Answer - Long Live The Renegades bas2204) – 78 punten * +1 6. België (Arsenal - Black Mountain Zeus) - 75 punten * -1 7. Frankrijk (Christine and The Queens - Christine steijns) - 69 punten * +2 8. Nieuw-Zeeland (Luke Thompson - Keep Rolling On Lars990) - 68 punten ** -1 9. Nederland (Mister and Mississipi - We Only Part To Meet Again 007mark) - 64 punten * -1 10. Duitsland (Revolverheld ft. Marta Jandova - Halt Dich An Mir Fest AaronBardyn) - 55 punten * +1 11. Denemarken (Bjørnskov - Lysår Grote Ree) - 52 punten * -1 12. Italië (Paolo Conte - Via Con Me Platina32) - 52 punten 13. Mongolië (Boerte - Gobi Chiemel) – 44 punten ** -2 14. Finland (Anna Puu - Säännöt Rakkaudelle Chimpa) - 44 punten * 15. Zweden (Loreen - My Heart is Refusing Me jeroenkingma) - 39 punten +2 16. Slowakije (Kristína - V Sieti Ta Mam QuaLyon) - 38 punten * -1 17. Brazilië (Apanhador Só - Cartao Postal Erwin.) - 35 punten -1 18. Verenigde Staten (We Are Harlot - Denial Jeroen.) - 28 punten 19. Turkije (Selda - Yaz Gazeteci Yaz Richarð.) - 21 punten * 20. Noorwegen (Freddy Kallas - Pinne for landet koperij) -15 punten 21. Mauritanië (Noura Mint Seymali - Eguetmar Tijn) - 13 punten * * = Aantal keren twaalf punten (van invloed bij gelijke stand) De volgende keer zullen de stemmen van Zweden bekend gemaakt worden. [spoiler=Mentions:] [MENTION=19010]Tomas.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=26946]AaronBardyn[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=26516]Lars990[/MENTION]; [MENTION=18323]koperij[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=24480]jeroenkingma[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 11 september 2015 Share Geplaatst 11 september 2015 Achja, weer geen punten. Op zich wel tevreden met een plek in de middenmoot met een land als Mongolie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 11 september 2015 Share Geplaatst 11 september 2015 Ik ga weer dalen naar de vijfde plek straks :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 11 september 2015 Share Geplaatst 11 september 2015 Mooie meevaller! Merci! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 11 september 2015 Share Geplaatst 11 september 2015 Zorg ik er voor dat ik dadelijk nog zelf van het podium val :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 11 september 2015 Share Geplaatst 11 september 2015 _O_ Wat een opmars. Bedankt weer voor de punten. Nu hopen dat deze mooie plek in de top vijf behouden blijft in de laatste stemronde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 11 september 2015 Share Geplaatst 11 september 2015 hopelijk houden we de top 10 vast. :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomas. Geplaatst 11 september 2015 Share Geplaatst 11 september 2015 Zorg ik er voor dat ik dadelijk nog zelf van het podium val :-D Krijg ik een puntje van je? :< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 11 september 2015 Share Geplaatst 11 september 2015 Krijg ik een puntje van je? :< Dit waren mijn stemmen al. Zweden alleen nog ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viva La Vida Geplaatst 11 september 2015 Share Geplaatst 11 september 2015 Balen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomas. Geplaatst 12 september 2015 Share Geplaatst 12 september 2015 Dit waren mijn stemmen al. Zweden alleen nog ;) Oops my bad! Thanks voor de punten dan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 12 september 2015 Auteur Share Geplaatst 12 september 2015 Stemronde 21: ------- Inzending van: jeroenkingma Geschiedenis MU Worldsongfestival: Zweden Editie #1: (First Aid Kit - Emmylou Berieee.) - 1e plaats Editie #2: (Shout Out Louds - Blue Ice King XVI) - 10e plaats Editie #3: (Friska Viljor - Arpeggio Rechtsback) - 11e plaats Editie #4: (Goat - Goathead) Tijn) - 11e plaats Editie #5: Afwezig Editie #6: (Den Svenska Björnstammen - Svalkar Vinden Stefanos) - 11e plaats Editie #7: (Imagery By Sound - Darkness Of My Past Platina32) - 22e plaats Editie #8: (Ace Wilder - Busy Doin' Nothin koperij) - 7e plaats Editie #9: Afwezig Editie #10: (Hoffmaestro & Chraa - Young Dad Chiemel) - 10e plaats Editie #11: (Loreen - My Heart is Refusing Me jeroenkingma) - 17e plaats Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: jeroenkingma Editie #1: Afwezig Editie #2: Afwezig Editie #3: Afwezig Editie #4: Afwezig Editie #5: Afwezig Editie #6: Afwezig Editie #7: Afwezig Editie #8: Afwezig Editie #9: Nederland (The Opposites - Slapeloze Nachten) - 19e plaats Editie #10: Verenigde Staten (Skillet - American Noise) - 13e plaats Editie #11: Zweden (Loreen - My Heart is Refusing Me) - 17e plaats Puntendeling: We zijn aangekomen bij de allerlaatste stemronde van editie #11. De meeste beslissingen lijken te zijn gevallen maar nog niks is zeker. Het is nu aan het land van de eerste eindoverwinning ooit om hun punten bekend te maken. De onderste zeven punten worden namens Zweden respectievelijk verdeeld onder Frankrijk (1), Denemarken (2), België (3), Noorwegen (4), Zuid-Afrika (5), Finland (6) en tot slot krijgt Duitsland 7 punten. Acht punten gaan er naar de Slowaken, die er desondanks niet in zijn geslaagd de grijze middenmoot te ontstijgen. Tien punten gaan er alweer (!!) naar de Noord-Ieren. Hiermee eindigt hun bizarre eindsprint op een zeer uitstekende vierde plaats. Het is echter de twaalf punten die het onmogelijke mogelijk maken. Het is ontzettend lullig voor Australië, het land wat deze editie rondes lang in zijn greep hield. Toch denderen de Ieren in de allerlaatste stemrondes alsnog over de Australiërs heen. Hiermee is Australië niet het eerste land wat ooit twee keer wint, maar zijn het de Ieren die de titel van Zuid-Afrika overnemen!! Walking on Cars - Catch Me If You Can Viva La Vida [video=youtube;-VoaHODaqSA] De Uitslag 1. Ierland – 12 punten * 2. Noord-Ierland – 10 punten 3. Slowakije – 8 punten 4. Duitsland – 7 punten 5. Finland – 6 punten 6. Zuid-Afrika – 5 punten 7. Noorwegen – 4 punten 8. België – 3 punten 9. Denemarken – 2 punten 10. Frankrijk – 1 punt De Stand (Na 21 van de 21 stemmen): 1. Ierland (Walking on Cars - Catch Me If You Can Viva La Vida) - 104 punten ** +1 2. Australië (Birds of Tokyo - Anchor Tomas.) - 101 punten ** -1 3. Zuid-Afrika (Jeremy Loops - Down South (feat. Motheo Moleko) Djordison) - 91 punten ** 4. Noord-Ierland (The Answer - Long Live The Renegades bas2204) – 88 punten * +1 5. Malawi (Dinosaur on the Ark - The very Best/ Esau Mwamwaya himan) - 78 punten ** -1 6. België (Arsenal - Black Mountain Zeus) - 78 punten * 7. Frankrijk (Christine and The Queens - Christine steijns) - 70 punten * 8. Nieuw-Zeeland (Luke Thompson - Keep Rolling On Lars990) - 68 punten ** 9. Nederland (Mister and Mississipi - We Only Part To Meet Again 007mark) - 64 punten * 10. Duitsland (Revolverheld ft. Marta Jandova - Halt Dich An Mir Fest AaronBardyn) - 62 punten * 11. Denemarken (Bjørnskov - Lysår Grote Ree) - 54 punten * 12. Italië (Paolo Conte - Via Con Me Platina32) - 52 punten 13. Finland (Anna Puu - Säännöt Rakkaudelle Chimpa) - 50 punten * +1 14. Slowakije (Kristína - V Sieti Ta Mam QuaLyon) - 46 punten * +2 15. Mongolië (Boerte - Gobi Chiemel) – 44 punten ** -2 16. Zweden (Loreen - My Heart is Refusing Me jeroenkingma) - 39 punten -1 17. Brazilië (Apanhador Só - Cartao Postal Erwin.) - 35 punten 18. Verenigde Staten (We Are Harlot - Denial Jeroen.) - 28 punten 19. Turkije (Selda - Yaz Gazeteci Yaz Richarð.) - 21 punten * 20. Noorwegen (Freddy Kallas - Pinne for landet koperij) -19 punten 21. Mauritanië (Noura Mint Seymali - Eguetmar Tijn) - 13 punten * * = Aantal keren twaalf punten (van invloed bij gelijke stand) [spoiler=Mentions:] [MENTION=19010]Tomas.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=26946]AaronBardyn[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=26516]Lars990[/MENTION]; [MENTION=18323]koperij[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=24480]jeroenkingma[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 12 september 2015 Share Geplaatst 12 september 2015 Wow! Wat een verrassing nog! Gefeliciteerd Ierland Zelf mijn eerste podium binnen :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
QuaLyon Geplaatst 12 september 2015 Share Geplaatst 12 september 2015 Toch nog punten. Bedankt!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 12 september 2015 Share Geplaatst 12 september 2015 Voorspelling komt uit... iig nog top 5... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 12 september 2015 Share Geplaatst 12 september 2015 Geweldige eindsprint gemaakt en vierde geëindigd. Top! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 12 september 2015 Share Geplaatst 12 september 2015 15e met Mongolie, kan minder. Twee keer 12 punten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 13 september 2015 Share Geplaatst 13 september 2015 Uiteindelijk 9e geworden. Niet slecht met Nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 13 september 2015 Share Geplaatst 13 september 2015 Gefeliciteerd Ierland! Dacht zelf dat Australië het niet meer kon mislopen, dus wel. Zelf 7e geworden, mixed feelings. Dacht wel dat het hoger kon eindigen, maar waarschijnlijk een (te) bekende plaat gekozen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 13 september 2015 Share Geplaatst 13 september 2015 zelf tevreden met mijn 10e plaats. had liever Australië of Zuid-Afrika zien winnen, maar toch proficiat aan Ierland! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomas. Geplaatst 13 september 2015 Share Geplaatst 13 september 2015 Gefeliciteerd [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; Vraag blijft hoe ik dit in de laatste ronde nog weg kon geven. Wel een terechte winnaar want je stond zeker in mijn top 3! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viva La Vida Geplaatst 13 september 2015 Share Geplaatst 13 september 2015 Holy shit!! Prachtig dit! Jeroen, many much mercis! :D Iedereen weer bedankt voor de punten, de nieuwe muziek en de organisatie! :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 13 september 2015 Share Geplaatst 13 september 2015 (foto: Slobhán Silke) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 14 september 2015 Share Geplaatst 14 september 2015 mooi artikel weer. de eindsprint van Ierland mooi in beeld gebracht. :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten