MetalMichael Geplaatst 18 april 2015 Share Geplaatst 18 april 2015 Metallica en The Police boven de Arctic Monkeys. Ben blij dat jij die muziek-topics normaal gesproken ontwijkt. En jij noemt jezelf muziekkenner? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 april 2015 Share Geplaatst 18 april 2015 Arctic Monkeys boven Metallica en The Police. Snap nu waarom ik die muziek-topics hier normaal gesproken ontwijk. Vind ze alle drie niet heel boeiend. Maar The Police heeft wel aantal toffe nummers gemaakt en de aapjes ook ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 april 2015 Share Geplaatst 18 april 2015 Fijn dat bepaalde namen door zijn, maar sommige afvallers vallen mij dan weer erg tegen. Maakt het misschien wel makkelijker voor de volgende rondes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 18 april 2015 Share Geplaatst 18 april 2015 (bewerkt) Met het oog door de naald Funkablabla door. 3 anderen bands hadden ook 5 punten :cab: Boeit me geen donder. Denk dat ze een van de meest getalenteerde ensembles zijn in de muziekhistorie. Plus dat ze godverdomme lekker ritmische dansmuziek maken. Gelukkig zien de kenners op RYM dat ook in door hun hoge ratings. Al vind ik Slowdive ook nog erg vet. Om in te haken op de rest. The Police is natuurlijk niet heel interessant. Blijft toch vaak erg op de oppervlakte hangen. Denk ook wel dat het bekend is wat ik van Metallica vind. Doe mij dan maar lekker Megadeth of Sepultura in hetzelfde genre. Vind alleen Arctic Monkeys buiten die debuutplaat ook niet zo heel bijzonder. Dus ik kies geen kant. :D 18 april 2015 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 18 april 2015 Share Geplaatst 18 april 2015 En jij noemt jezelf muziekkenner? Nee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 18 april 2015 Share Geplaatst 18 april 2015 Er zijn nog maar een paar bandjes over die mij kunnen bekoren, maar de meeste zijn jammer genoeg weer van die simpele "laten-we-alles-op-de-hele-tel-doen"-bandjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 18 april 2015 Share Geplaatst 18 april 2015 (bewerkt) Slowdive en My Bloody Valentine eruit :cry: De opmerkin,g van Heer Houtman kan ik wel plaatsen, Metallica zijn ferme muzikanten stuk voor stuk, en the Police was toch ook één van de baanbrekers in de vroege '80s. Alleen, ze zijn gewoon beiden mijn 'ding' niet. En de Arctic Monkeys, ach ja, die denken dan wel dat ze groot zijn maar pfft slappe hap op een paar nummers na. Dan vond ik Turner zijn Puppets stukken boeiender. 18 april 2015 bewerkt door Yves Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 april 2015 Share Geplaatst 18 april 2015 Er zijn nog maar een paar bandjes over die mij kunnen bekoren, maar de meeste zijn jammer genoeg weer van die simpele "laten-we-alles-op-de-hele-tel-doen"-bandjes. ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 18 april 2015 Share Geplaatst 18 april 2015 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leroy Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 Metalla en The Police boven de Arctic Monkeys. Ben blij dat jij die muziek-topics normaal gesproken ontwijkt. Dit is wel een hele late 1 april grap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 Is toch amper te vergelijken joh, alle 3 heel ander type bands in een andere tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leroy Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 Ook dat. Maar bands als Metallica en the Police muziektechnisch onder een Arctic Monkeys scharen kan gewoon niet. Don't get me wrong, AM maakt toffe muziek en het is ook zeker goed. Maar the Police en Metallica zijn legendes, alleen al door hun muzikale capaciteiten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 20 april 2015 Auteur Share Geplaatst 20 april 2015 [Ronde 3] Mooi om te zien dat er al diverse discussies gaande zijn, iets wat de komende tijd waarschijnlijk nog veel vaker zal voorkomen. Het is namelijk tijd om weer verder te gaan met de volgende ronde. Van de 192 bands in het begin zijn er nog maar 64 over. Er is geen ruimte meer voor genade, want de knock-outfase is begonnen. Iedereen kan tegen elkaar loten, wat m.b.v. random.org ook is gebeurd. Het kan daardoor zijn dat enkele grote namen het al in deze fase van het toernooi tegen elkaar op moeten nemen. Stemmen De bedoeling is nu een favoriet te kiezen tussen twee bands. Dit door middel van de favoriet dik te markeren. Bijvoorbeeld. Band A - Band B Indien een neutrale stem markeer geen van beide. Probeer alleen te stemmen op bands die je ook echt kent, dit valt niet te controleren, maar ik reken op jullie eerlijkheid. Of je neemt de moeite een aantal nummers van de band te beluisteren of je stemt blanco. Motivatie is vanaf deze ronde verplicht, anders tellen de stemmen niet mee The Cure - The Strokes Pink Floyd - Muse Pixies - Oasis The Smiths - Tame Impala Radiohead - Mumford & Sons Fleetwood Mac - London Grammar Queen - The Black Keys The Rolling Stones - Editors Queens of the Stone Age - Blur The Roots - Neutral Milk Hotel R.E.M. - Soundgarden Kraftwerk - Bloc Party The National - Franz Ferdinand The Beatles - Arctic Monkeys The Smashing Pumpkins - Daft Punk The Beach Boys - dEUS Deel 2 komt over een paar dagen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 Motivatie verplicht? :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 20 april 2015 Auteur Share Geplaatst 20 april 2015 Motivatie verplicht? :cab: Ja, net als vorig jaar ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 The Cure - The Strokes Ken The Cure niet zó goed en The Strokes is gewoon een zeer toffe band, waar ik zeer naar uitkijk om ze te zien op Primavera. Pink Floyd - Muse Close call, maar ik luister PF vaker dan Muse, dus dan gaat daar mijn voorkeur naar uit. Pixies - Oasis Heb meer met Oasis. The Smiths - Tame Impala Radiohead - Mumford & Sons Mumford & Sons had een geniaal debuut, maar werd al snel minder daarna. Om over de laatste singles maar niet te beginnen. Radiohead daarentegen al albums lang op een constant hoog niveau. Fleetwood Mac - London Grammar London Grammar is niks bijzonders. Queen - The Black Keys The Rolling Stones - Editors No doubt. Queens of the Stone Age - Blur The Roots - Neutral Milk Hotel Voor iemand die niet echt een hip-hop luisteraar is, is dit een appeltje eitje. R.E.M. - Soundgarden Heb niks met Soundgarden en R.E.M. is tof. Kraftwerk - Bloc Party The National - Franz Ferdinand The Beatles - Arctic Monkeys :cab: The Smashing Pumpkins - Daft Punk Smashing Pumpkins heeft me nooit echt kunnen overtuigen. The Beach Boys - dEUS 51/49 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bm Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 The Cure - The Strokes Hebben een van de mooiste nummers ooit gemaakt Pink Floyd - Muse Muse heb ik nog nooit voor mijn plezier gedraaid eigenlijk Pixies - Oasis Luister tegenwoordig meer naar Pixies dan Oasis, dat ik eigenlijk nooit meer luister The Smiths - Tame Impala Dat tweede ken ik niet, dat eerste vind ik saai Radiohead - Mumford & Sons Ik vind de blazers bij M&S vaak wel tof, maar Radiohead vind is veel toffer natuurlijk Fleetwood Mac - London Grammar Vind beide erg goed, luister meer naar LG laatste maanden, vind de sfeer die ze neerzetten erg goed Queen - The Black Keys Veel kutter dan Queen ga je niet snel vinden, overdreven bombastisch theater The Rolling Stones - Editors Rolling Stones heb ik nooit de behoefte bij gekregen om eens veel van te gaan luisteren, Editors vind ik niet goed genoeg voor een stem Queens of the Stone Age - Blur Oh, toch iets kutters dan Queen. Josh Homme ;e The Roots - Neutral Milk Hotel NMH sowieso al een van mijn favorieten, tegen iets hiphoppigs natuurlijk helemaal een makkelijke keuze R.E.M. - Soundgarden Ik vind R.E.M. onderschat, goede teksten, prima muziek. Stipe is alleen wel een enge man. Kraftwerk - Bloc Party Zou het beide niet vrijwillig luisteren The National - Franz Ferdinand Ik vind The National erg goed, al jaren. The Beatles - Arctic Monkeys macca <3 The Smashing Pumpkins - Daft Punk Daft Punk nooit spannend gevonden, knip en plak duo The Beach Boys - dEUS Tom Barman, Mauro Pawlowski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 The Cure - The Strokes Moet zeggen dat ik me nog te weinig heb verdiept in the Cure, daarom krijgen Julian Casablancas en co. nu de voorkeur vanwege de geniale eerste twee albums en omdat ze zo ontzettend cool zijn. Pink Floyd - Muse Hoop dat Pink Floyd dit jaar niet wint, dus hup Muse! Pixies - Oasis Vind Oasis de kutste band die er nog tussen zit, dat Pixies maar gewoon door mogen gaan. The Smiths - Tame Impala Tame Impala is heel leuk, maar moeten dit onderlinge duel gewoon afleggen tegen the Smiths. Radiohead - Mumford & Sons Mumford & Sons mogen nog niet eens de veters strikken van Radiohead en komen waarschijnlijk met de slechtste plaat van 2015. Fleetwood Mac - London Grammar London Grammer heeft behalve een knappe zangeres weinig goeds, slaapverwekkende band. Queen - The Black Keys Vind het allebei kut. The Rolling Stones - Editors De muziek van de Stones is weinig origineel, maar hebben toch een drietal hele goede platen afgeleverd back in the days. Editors kunnen dat niet overleggen. Queens of the Stone Age - Blur Makkelijkste keuze van allemaal met Blur als mijn favoriete band. Ook niet zo'n fan van Josh Homme. The Roots - Neutral Milk Hotel Twee hele goede bands, maar doordat NMH meer in mijn straatje ligt krijgen zij mijn stem. R.E.M. - Soundgarden Heb gewoon heel weinig met REM en Soundgarden is de coolste grungeband, makkelijke keuze. Kraftwerk - Bloc Party Zonder Kraftwerk geen elektronische muziek en weten nog steeds een hele goede show neer te zetten. The National - Franz Ferdinand Franz Ferdinand is leuk, maar kan natuurlijk niet tippen aan the National. The Beatles - Arctic Monkeys Arctic Monkeys is de band waar ik mee ben opgegroeid en ben eigenlijk alleen maar fan van Macca. The Smashing Pumpkins - Daft Punk Lastige keuze, maar die geweldige live plaat van Daft Punk brengt hier de beslissing ondanks die beroerde plaat van vorig jaar. The Beach Boys - dEUS dEUS is gewoon heel goed, beste band van de lage landen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 The Cure - The Strokes Beide te weinig geluisterd voor een stem. Pink Floyd - Muse Beide ijzersterk, maar luister vaker naar Muse. Pixies - Oasis Meh. The Smiths - Tame Impala Heerlijk, deze is voor Morrissey en co. Radiohead - Mumford & Sons No-brainer. M&S was leuk, maar wordt al minder. Radiohead blijft geniaal. Fleetwood Mac - London Grammar Rumours, Big Love. Queen - The Black Keys Helemaal niks met Queen. The Rolling Stones - Editors Vroeger miljard keer naar geluisterd. 49/51. Queens of the Stone Age - Blur Pittig. Beide maken heerlijke muziek. Toch heb ik meer met QOTSA. The Roots - Neutral Milk Hotel Moeilijk. R.E.M. - Soundgarden Prima, te weinig werk van Soundgarden geluisterd om een stem te krijgen. Kraftwerk - Bloc Party Beide niet veel boeiend, afgezien van paar FIFA-hitjes. The National - Franz Ferdinand Lastige keuze, maar National wint nipt. The Beatles - Arctic Monkeys Beatles gaan toch winnen en AM is cool. The Smashing Pumpkins - Daft Punk 51/49 The Beach Boys - dEUS Beide nog niet goed genoeg geluisterd om een stem te kunnen uitbrengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 The Cure - The Strokes Pink Floyd - Muse - PF is natuurlijk een legendarische band, maar ik ben er nooit echt fan van geweest. Muse is een van mijn meest geluisterde bands dus voor mij een eitje. Pixies - Oasis The Smiths - Tame Impala Radiohead - Mumford & Sons - M&S hebben leuke nummers maar over de gehele linie is Radiohead een stuk sterker. Fleetwood Mac - London Grammar Queen - The Black Keys The Rolling Stones - Editors - Heb niet zoveel met de Stones (haters gonna hate). Queens of the Stone Age - Blur - 49/51 The Roots - Neutral Milk Hotel - Mijn favoriete hiphopgroep tegen een band die ik wel goed vind maar nooit zoveel heb geluisterd. Eitje. R.E.M. - Soundgarden Kraftwerk - Bloc Party The National - Franz Ferdinand - Misschien wel mijn favoriete band van het moment, dus dan ken een Franz Ferdinand (waar ook niks mee is) daar niet tegen op. The Beatles - Arctic Monkeys The Smashing Pumpkins - Daft Punk - De invloed die Daft Punk in het genre heeft gebracht is te bewonderen. En het is een van mijn favoriete artiesten. The Beach Boys - dEUS Bij de meeste van de duels waar ik niet heb gestemd komt dat omdat ik dan van een van die twee bands maar een paar nummers echt goed ken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 (bewerkt) Motivatie verplicht? :cab: Lijkt me logisch, anders kun je net zo goed geen toernooi organiseren, want dan legt niemand een keuze uit. Is niks aan. The Cure - The Strokes - The Strokes eigenlijk enige band die ik nog nooit geluisterd heb. Dus niet eerlijk om dan te stemmen. Pink Floyd - Muse - Pink Floyd sterke band, aantal baanbrekende albums gemaakt. Dingen als Dark Side of the Moon vind ik niet zo interessant, maar Wish You Were Here is gewoon een fenomenale plaat. Pixies - Oasis - Oasis is een van de kutste bands in de historie. De Gallaghers zijn misselijkmakend en heel die whiney attitude komt in de muziek naar voren. Pixies daarentegen enorm plezierige creatieve muziek. Een van de sterkste songwriting bands die er zijn. The Smiths - Tame Impala - Op dit moment nog wel. Al denk ik dat Tame Impala dit jaar een fenomenale plaat gaat afleveren en zich daarna gaat vestigen als een van de beste bands ooit. Die mannen hebben enorm veel potentieel, maar een echte klassieker hebben ze nog niet afgeleverd. The Smiths wel met Queen is Dead. Als je aan Morissey leert wennen hoor je de voortvloeiende genialiteit. Radiohead - Mumford & Sons - Iedereen die op Mumford & Sons stemt, mag je direct even het stemrecht in deze competitie verder afnemen. Ik heb helemaal niks met Radiohead en kan het echt niet aanhoren, maar je kan gewoonweg niet ontkennen dat zij veel meer met muziek gedaan hebben en veel meer voor de muziek betekend hebben dan een veilig banjobandje dat alleen bekend is door marketing van radiostations. Fleetwood Mac - London Grammar - Battle van de veiligheid. Echter hebben Fleetwood Mac nog wel wat fijne nummers gemaakt en London Grammar niet. Fleetwood Mac heeft oo nog een hoop albums die ik niet gehad heb dus de kans is groot dat er iets tussen zit wat ik wel goed vind. Queen - The Black Keys - Beiden ook niet echt bijzonder. Queen wel paar hele sterke nummers gemaakt, Black Keys blijft toch altijd wel wat veiliger en minder interessant, al is het leuk voor op een feestje om lekker te relaxen, fijne muziek, maar geenszins verheffend. The Rolling Stones - Editors - Editors tja, dat is nou ook niet echt iets bijzonders he. Rolling Stones daarentegen volledig terecht geprezen. Queens of the Stone Age - Blur - Wat een kutloting, allemachtig. Twee van mijn favoriete bands tegen elkaar. Vind Queens of the Stone Age toch net wat spannender, de consistentie die Blur op geen enkel album kan bereiken staat tegenover Songs for the Deaf en ...Like Clockwork. The Roots - Neutral Milk Hotel - Pffffff weer zo'n lastige loting. Met pijn in mijn hart. Vind The Roots geweldige muziek, maar zelfs Rising Down kan niet tippen aan de genialiteit van In the Aeroplane over The Sea. Al hebben The Roots gewoon 10 sterke platen ertegenover staan, ik schaar ze minder als een echte band dan NMH. R.E.M. - Soundgarden - Nooit heel R.E.M. album geluisterd, ken wel wat losse nummers maar dat spreekt me niet aan, dus ga het waarschijnlijk ook niet proberen. Kraftwerk - Bloc Party - Luister vaker Bloc Party, maar wat Kraftwerk heeft gedaan met muziek, die invloed is niet te ontkennen. Autobahn, wat een genialiteit. The National - Franz Ferdinand - Beiden weinig bijzonders, maar bij Franz Ferdinand klinkt iig niet elke plaat hetzelfde The Beatles - Arctic Monkeys - Beiden niet echt mijn favoriete bands. Vind die gasten die alles van The Beatles, ook die onzinnige popnummers van ze de hemel in prijzen maar demagogen, maar het is niet te ontkennen dat ze wat topklasse platen hebben afgeleverd. Arctic Monkeys zijn helemaal de weg kwijt, dat nieuwste album sloeg nergens op. The Smashing Pumpkins - Daft Punk - Beide bands kan ik erg van genieten, maar Smashing Pumpkins benutten emotie in muziek beter. The Beach Boys - dEUS - Beach Boys, als je het over overschatte bands hebt, dat is gewoon Mumford & Sons van de jaren 60. Leuk dat ze de eerste waren die het deden, maar als ik de eerste bent die meuk maakt, maakt dat mij ook geen legende. dEUS zijn wel gewoon heersers. 20 april 2015 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 20 april 2015 Auteur Share Geplaatst 20 april 2015 The Cure - The Strokes Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit naar The Strokes heb geluisterd, dus ik heb een aantal nummertjes van hun vanavond even geprobeerd. Klinkt allemaal wel leuk en aardig, maar het springt er voor mij niet bovenuit. Wellicht dat ze in de toekomst nog kunnen groeien voor mij, maar voor nu is het allemaal niet genoeg. The Cure ben ik het afgelopen jaar meer gaan luisteren en dan zie je dat ze een aantal hele behoorlijke nummers hebben en met A Forest natuurlijk een dijk van een plaat. Pink Floyd - Muse Lastig deze, vooral omdat Muse live zo fucking gruwelijk tof was. Maar Pink Floyd, tja, iets beters bestaat er vrijwel niet. Geen muziek meer maar kunst. Niet voor niets ook titelhouder. Pixies - Oasis Heb met allebei vrij weinig, al vind ik de soloplaten van Noel Gallagher wel erg tof. Maar puur op basis van kwaliteit kies ik voor Pixies, al zal ik naar beide bands niet heel vaak luisteren. The Smiths - Tame Impala Allebei bands die ik op aanraden van Kerft eens heb gehad. Het beviel allebei wel, maar tegelijk kon het me niet direct overtuigen. Stem gaat naar de band die nog het meest is blijven hangen. Radiohead - Mumford & Sons Dat zo'n matig bandje als Mumford & Sons hier staat is al lachwekkend en daar komt nog eens bij dat Radiohead natuurlijk een stel wereldplaten heeft gemaakt. Zal nooit mijn favoriete band worden, maar een aantal goede nummers luisteren zeer lekker weg. Fleetwood Mac - London Grammar London Grammar pas geleden nog een keer gehad, vond dat maar mwoah. Fleetwood Mac zou ik enkel al op stemmen voor Go Your Own Way, wat niet wegneemt dat ik er geen hele albums van zal gaan luisteren op een regenachtige zondagmiddag. Queen - The Black Keys Hele lastige, niet dat ik zo'n Queen fan ben, maar als je zoveel nummers hebt gemaakt die bekend zijn onder het bredere publiek dan ben je een hele grote. The Black Keys hebben echter een streepje voor bij mij en ze staan ook niet voor niets in mijn top 5 meest beluisterde bands. Die laatste plaat was niet best, maar één pareltje (Weight Of Love) maakt de rest van de nummers die ruk zijn weer helemaal goed. Dijk van een plaat. The Rolling Stones - Editors Alleen Gimme Shelter stelt al meer voor dan de complete discografie van de Editors. Neemt niet weg dat ik de Editors uitstekend kan waarderen en live waren ze ook erg tof, maar merk dat ik het laatste jaar steeds minder naar ze luister. Queens of the Stone Age - Blur Blur, wauw. Nooit gedacht toen ik voor het eerst Song 2 hoorde dat er zo'n gruwelijk toffe band achter zou zitten. Staan absoluut bovenaan mijn lijstje van bands die ik nog een keer live wil zien. Gok dat dat dit jaar of volgend jaar wel moet lukken. Qotsa is trouwens ook tof hoor, maar die hebben gewoon pech met de loting. The Roots - Neutral Milk Hotel The Roots is gewoon totaal niet mijn genre qua muziek. Heb van Neutral Milk Hotel ooit een album gehad, maar kon er maar weinig van herinneren. Net nog even teruggeluisterd en het klinkt eigenlijk prima. Misschien in de toekomst nog wat vaker gaan luisteren. R.E.M. - Soundgarden Soundgarden vond ik wel redelijk, maar bepaalde nummers net wat aan de harde kant, niet helemaal mijn ding. De R.E.M. luister ik eigenlijk al jarenlang naar, weliswaar in mate, en kan ik prima verteren. Vooral Automatic for the People is een lekker album. Kraftwerk - Bloc Party Niet echt een voorkeur hierbij. Kraftwerk is wel kwaliteit, maar moet ook bekennen dat behalve Autobahn er weinig nummers zijn die ik vaak heb geluisterd. Datzelfde geldt echter voor Bloc Party, waar Helicopter en Banquet voor mij spaarzame hoogtepunten zijn op platen waar verder wat leuke nummers opstaan. Maar in mijn ogen is dat niet genoeg voor een stem. The National - Franz Ferdinand Had dit een half jaar geleden gevraagd en ik had 100% zeker mijn stem uitgebracht op Franz Ferdinand. The National is voorlopig mijn ontdekking van 2015 (beetje laat, maar goed) en gaan denk ik nog heel hard stijgen op last.fm bij mij. The Beatles - Arctic Monkeys AM staat in mijn top 3 bands op last.fm, maar de invloed van The Beatles in combinatie met een aantal simpele maar heerlijke nummers geven de doorslag. Heb met Arctic Monkeys eigenlijk hetzelfde als wat ik met Editors heb, dat ik ze de laatste tijd stukken minder luister. The Smashing Pumpkins - Daft Punk Dit was mijn ontdekking van 2014, jammer van Daft Punk, maar The Smashing Pumpkins zijn het afgelopen jaar denk ik wel in mijn top 10 favoriete bands terecht gekomen. Kan zowel de rustige nummers als het wat hardere werk erg waarderen, waar ik meestal bij bands maar één deel kan waarderen. Knap. The Beach Boys - dEUS Ken het allebei te weinig om hierover te oordelen. Van de Beach Boys ken ik twee nummers en dEUS staat nog wel op mijn probeerlijst, maar daar kom ik nu niet aan toe. Volgende ronde wellicht meer kans voor één van twee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 The Cure - The Strokes The Strokes amper geluisterd en The Cure al helemaal niet, onthouden me van stemmen Pink Floyd - Muse Muse genoeg geluisterd maar vind het nooit geweldig. Pink Floyd nagenoeg niet geluisterd komende dagen wat meer luisteren en dan hopelijk op ze stemmen. Pixies - Oasis Ken de Pixies te slecht om te stemmen The Smiths - Tame Impala Hier The Smiths nooit geluisterd Radiohead - Mumford & Sons Radio Head haar laatste platen zijn nog steeds tof maar het oudere werk van Radiohead is beter dan alles van Mumford en Sons dat nu voor hun 3e album zelfs gewoon hun Banjo uit de band heeft gegooid :cab: Fleetwood Mac - London Grammar Nog even Fleetwood wat meer luisteren maar denk dat ik wel op ze stem ten koste van London Queen - The Black Keys Ondanks dat Bohemian Raphsody mij de keel uitkomt is Queen sterk genoeg om te winnen. Bicycle , Somebody to Love , Who Wants To Live staan als een huis The Rolling Stones - Editors Sympathy for the Devil, Satisfaction zijn beide al genoeg voor mij om Editors te verslaan. Queens of the Stone Age - Blur Vind ze beide niet geweldig Blur zat in Fifa maar das niet genoeg voor mij om op ze stemmen. The Roots - Neutral Milk Hotel NMH maar 1 album en The Roots altijd goede muziek vinden. R.E.M. - Soundgarden Ken ze beide niet goed genoeg Kraftwerk - Bloc Party wat Chris zegt. En ken gewoon niks van Kraftwerk :cab: The National - Franz Ferdinand Is een top 1/2 band van mij About Today, Fake Empire, Terrible Love, Graceless, Daughters of the Soho Riots , Valjester, allemaal geniale nummers deze band blijft me met elk album weer verbazen fan sinds 2008 ofzo. En nee [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; elk album bij lijkt echt niet op de vorige, in tegen deel The Beatles - Arctic Monkeys Onthoud me van stemmen ken The Beatles niet goed genoeg/te weinig geluisterd The Smashing Pumpkins - Daft Punk Ken Pumpinks te slecht The Beach Boys - dEUS Ken alleen God Only Knows van Beach Boys echt goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 Is toch allemaal zaadloze muziek zonder pit, zonder energie, zonder climaxen, zonder wat dan ook. Leuk voor als je moeite hebt om in slaap te komen, maar meer niet. Weet nog dat ik Boxer ging luisteren na alle reacties van iedereen erover, heb me nog nooit zo bedrogen gevoeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 april 2015 Share Geplaatst 20 april 2015 Is toch allemaal zaadloze muziek zonder pit, zonder energie, zonder climaxen, zonder wat dan ook. Leuk voor als je moeite hebt om in slaap te komen, maar meer niet. Weet nog dat ik Boxer ging luisteren na alle reacties van iedereen erover, heb me nog nooit zo bedrogen gevoeld. Wtf lul jij man. Ze hebben echt wel climaxen en ook energie , lul niet zo slap man. Er zit tering veel emotie in hun nummers en energie. HIER: Hoe kan je serieus beweren dat hier geen pit/energie/climax inzit? ;e Of dit: Deze is nog van VOOR Boxer namelijk Alligator. Hier zit EN pit, EN energie EN climax in. Sea of Love is van de laatste plaat I Should Live in Salt. En deze is van High Violet: En daarnaast is dit een band die bij iedereen groeit naar meerdere luisterbeurten door de dubbele lagen in de teksten en naarmate je vaker luistert wordt steeds beter. Je bent echt koekwous als je in deze 3 nummers geen Pit, energie en climax vindt zitten :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten