Grote Ree Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Ginger Ninja met afstand minste band die er bij zit. :D Hebben 1 singletje uitgebracht dat toevallig door de NOS uitgelicht is. Zelfs de zwakke bands hebben iig nog een album dat redelijk wat bekendheid heeft, maar Ginger Ninja. :D En daar zit in mijn ogen een misvatting. Goede bands hoeven niet per sé bekend te zijn. Sterker nog, ik ken zat pareltjes die totaal niet bekend zijn maar waar ik een grote fan van ben. Als we dan jouw voorgestelde criterium zouden hanteren dan zouden 'bands' (artiesten, hoe je wil) als The Spice Girls en B-Brave ook goed zijn:cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Kan Groundation er nog bij? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 (bewerkt) En daar zit in mijn ogen een misvatting. Goede bands hoeven niet per sé bekend te zijn. Sterker nog, ik ken zat pareltjes die totaal niet bekend zijn maar waar ik een grote fan van ben. Als we dan jouw voorgestelde criterium zouden hanteren dan zouden 'bands' (artiesten, hoe je wil) als The Spice Girls en B-Brave ook goed zijn:cab: Huh? Dat begrijp ik niet. Door welke media zijn die boybands en girl groups geprezen dan? Natuurlijk is het niet de bedoeling om zomaar alles na te praten, maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat een album van hun de moeite waard is, terwijl ik erg diep in het muziekwereldje zit, denk dat ik maar hooguit 10 bands van die hele lijst niet ken. Kijk ik vind bijvoorbeeld Linkin Park ook grotendeels meuk, maar Hybrid Theory is wel een heel polariserend album, met heel veel fans, naast de vele criticasters. En dat goede bands niet per se bekend hoeven te zijn hoef je mij niet te vertellen, want bekendheid is iets dat ik sowieso niet belangrijk vind. Ik neem vaak wel in oogschouw of het geprezen is, door media en mensen die ik serieus neem. 31 maart 2015 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Huh? Dat begrijp ik niet. Door welke media zijn die boybands en girl groups geprezen dan? Natuurlijk is het niet de bedoeling om zomaar alles na te praten, maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat een album van hun de moeite waard is, terwijl ik erg diep in het muziekwereldje zit, denk dat ik maar hooguit 10 bands van die hele lijst niet ken. Kijk ik vind bijvoorbeeld Linkin Park ook grotendeels meuk, maar Hybrid Theory is wel een heel polariserend album, met heel veel fans, naast de vele criticasters. En dat goede bands niet per se bekend hoeven te zijn hoef je mij niet te vertellen, want bekendheid is iets dat ik sowieso niet belangrijk vind. Ik neem vaak wel in oogschouw of het geprezen is, door media en mensen die ik serieus neem. Ah ok, dan had ik je reactie gewoon verkeerd opgevat. Dit verhaal maakt het al een stuk duidelijker voor mij. Eén vraag alleen nog van mijn kant: wat bedoel je in deze context met 'in ogenschouw nemen'? Gebruik je dat in je beoordeling/perceptie van een bepaalde band die je (nog) niet kent of juist bij een band die je al wel kent? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Ah ok, dan had ik je reactie gewoon verkeerd opgevat. Dit verhaal maakt het al een stuk duidelijker voor mij. Eén vraag alleen nog van mijn kant: wat bedoel je in deze context met 'in ogenschouw nemen'? Gebruik je dat in je beoordeling/perceptie van een bepaalde band die je (nog) niet kent of juist bij een band die je al wel kent? Nja niet per se bij het beoordelen van muziek, maar eerder bij het bekijken of het de moeite waard is om te proberen. Als ik bijvoorbeeld een genre wil leren kennen, ga ik eerder een album luisteren van een band die door allerlei media geprezen is dan een stel onbekenden. Wanneer ik echt iets luister dan hecht ik daar weinig waarde aan, vind het wel interessant om andere reviews te lezen, maar buiten dat ik wat punten ontdek waar ik het dan wel of niet mee eens ben ben ik er niet mee bezig en geef ik gewoon mn eigen mening over de muziek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 31 maart 2015 Auteur Share Geplaatst 31 maart 2015 Het is dan eindelijk zover, we gaan beginnen met het stemmen. Met een recordaantal van liefst 192 bands die deelnemen is er een iets andere opzet dan vorig jaar. Dit jaar zullen er namelijk twee rondes zijn met een zogenaamde poulefase, voordat we richting de knockoutfase gaan. De voorgaande jaren bleef dit bij één poulefase, maar gezien het hoge aantal bands wil ik iedereen de tijd geven om ook rustig alles te kunnen proberen. [Ronde 1] Nu zijn het nog 192 bands, maar na deze ronde houden we er nog maar 128 over. Een flinke selectie zal er dus plaatsvinden. De 192 bands zijn onderverdeeld in zestien groepen van twaalf bands. Aan jullie de taak om daaruit maximaal vier favorieten per groep te selecteren (minder mag, meer niet). Uiteindelijk gaan de acht bands met de meeste aantal stemmen per groep door naar de tweede ronde. Bij een gelijkspel geeft het gemiddelde van de twee hoogst gewaardeerde albums van de band volgens de website rateyourmusic.com de doorslag. Waarom wil ik maar maximaal vier bands van jullie terwijl er acht doorgaan? Simpel, om jullie nu alvast te dwingen om een moeilijke keuze te maken. Behalve dat zorgt dit er ook voor dat minder snel dezelfde 8 namen zullen worden genoemd. De loting is gedaan met behulp van random.org en rateyourmusic.com. Net als vorig jaar is er gewerkt met zogenaamde potten om de poules wat gelijkwaardiger te krijgen. Hierbij is gekeken naar het gemiddelde van de twee hoogst gewaardeerde albums op rateyourmusic.com Toch kan het in bepaalde groepen nog steeds lastig zijn om uiteindelijk de keuze te maken. Voor nu; de eerste acht groepen. Let the voting begin! De deadline zal over een dag of 2 a 3 zijn, waarna de andere 8 groepen zullen volgen. Groep 1 Black Sabbath Dead Man's Bones Faithless Fleetwood Mac LCD Soundsystem MGMT Oasis Slint The Walkmen The Who Two Door Cinema Club Uncle Tupelo Groep 2 At the Drive-In Dire Straits Duran Duran Editors Fountains of Wayne Imagine Dragons Jungle Kraftwerk Nick Cave & The Bad Seeds Pearl Jam Talk Talk Wild Beasts Groep 3 AIR Animal Collective Broken Bells Depeche Mode Foals Gorillaz Incubus Neutral Milk Hotel Pavement Queens of the Stone Age The Rolling Stones The Whitest Boy Alive Groep 4 Arcade Fire dEUS Franz Ferdinand Ginger Ninja Johan Joy Division Nine Inch Nails R.E.M. The Dandy Warhols The Verve The XX Vampire Weekend Groep 5 Alt-J Arctic Monkeys Crosby, Stills, Nash & Young Machine Head Nirvana Opeth The Beach Boys The Black Crowes The Mars Volta The National The Streets The Wombats Groep 6 Belle and Sebastian Daft Punk Eels Interpol Linkin Park Manu Chao Metallica New Order Radiohead Royal Blood Stereophonics UB40 Groep 7 Florence + the Machine George Thorogood & The Destroyers Hoobastank Kasabian Parliament-Funkadelic Stevie Ray Vaughan and Double Trouble Sven Hammond Soul Talking Heads The Notwist The Smashing Pumpkins U2 Urban Dance Squad Groep 8 Beirut Di-Rect Elbow Explosions in the Sky Future Islands Golden Earring Junip Led Zeppelin Porcupine Tree Queen The Cure The War on Drugs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joery Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Fleetwood Mac Two Door Cinema Club Groep 2 Dire Straits Editors Nick Cave & The Bad Seeds Pearl Jam Groep 3 Depeche Mode Gorillaz Queens of the Stone Age The Rolling Stones Groep 4 Franz Ferdinand R.E.M. The XX Groep 5 Alt-J Arctic Monkeys Groep 6 Daft Punk Interpol Metallica Radiohead Groep 7 Kasabian Groep 8 Golden Earring Led Zeppelin Queen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Fleetwood Mac LCD Soundsystem MGMT Oasis Groep 2 Dire Straits Editors Wild Beasts Groep 3 Broken Bells Gorillaz Queens of the Stone Age The Rolling Stones Groep 4 Arcade Fire Franz Ferdinand The XX Vampire Weekend Groep 5 Alt-J Arctic Monkeys The Beach Boys Groep 6 Daft Punk Eels Manu Chao Radiohead Groep 7 Florence + the Machine Kasabian Groep 8 Elbow Led Zeppelin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Two Door Cinema Club Groep 2 At The Drive-In Duran Duran Talk Talk Groep 3 Queens Of The Stone Age Groep 4 R.E.M. Groep 5 Nirvana The Mars Volta Groep 6 Daft Punk Linkin Park Metallica Groep 7 Parliament-Funkadelic Groep 8 Golden Earring Led Zeppelin The Cure Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 LCD Soundsystem Oasis The Walkmen The Who Groep 2 Kraftwerk Nick Cave & The Bad Seeds Pearl Jam Wild Beasts Groep 3 Broken Bells Gorillaz Neutral Milk Hotel The Rolling Stones Groep 4 Arcade Fire Franz Ferdinand Joy Division Vampire Weekend Groep 5 Arctic Monkeys Nirvana The Beach Boys The National Groep 6 Belle and Sebastian Interpol New Order Radiohead Groep 7 Florence + the Machine Kasabian U2 Groep 8 Beirut Elbow Led Zeppelin The War on Drugs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nepchinees Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Faithless Fleetwood Mac Oasis Two Door Cinema Club Groep 2 Dire Straits Fountains of Wayne Imagine Dragons Pearl Jam Groep 3 Depeche Mode Gorillaz Queens of the Stone Age The Rolling Stones Groep 4 Franz Ferdinand Joy Division The Verve The XX Groep 5 Alt-J Arctic Monkeys Nirvana The Beach Boys Groep 6 Daft Punk Linkin Park Radiohead UB40 Groep 7 Florence + the Machine Hoobastank Groep 8 Golden Earring Led Zeppelin Queen The Cure Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Fleetwood Mac LCD Soundsystem Oasis The Who Groep 2 Dire Straits Editors Nick Cave & The Bad Seeds Pearl Jam Groep 3 Depeche Mode Foals Gorillaz Queens of the Stone Age Groep 4 Arcade Fire Joy Division R.E.M. The Verve Groep 5 Alt-J Arctic Monkeys Crosby, Stills, Nash & Young The National Groep 6 Belle and Sebastian Interpol Metallica Radiohead Groep 7 Florence + the Machine Kasabian Parliament-Funkadelic The Smashing Pumpkins Groep 8 Future Islands Led Zeppelin Porcupine Tree The War on Drugs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Black Sabbath LCD Soundsystem Slint The Who Groep 2 At the Drive-In Dire Straits Kraftwerk Talk Talk Groep 3 Neutral Milk Hotel Pavement Queens of the Stone Age The Rolling Stones Groep 4 Arcade Fire dEUS Nine Inch Nails The Verve Groep 5 Opeth The Mars Volta Groep 6 Belle and Sebastian Daft Punk Groep 7 Kasabian Parliament-Funkadelic Talking Heads The Smashing Pumpkins Groep 8 Golden Earring Porcupine Tree The Cure The War on Drugs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Broeus Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Faithless Fleetwood Mac Oasis The Who Groep 2 Dire Straits Duran Duran Editors Pearl Jam Groep 3 Depeche Mode Gorillaz Queens of the Stone Age The Rolling Stones Groep 4 Franz Ferdinand Nine Inch Nails R.E.M. The Verve Groep 5 Arctic Monkeys Nirvana The Beach Boys The Wombats Groep 6 Daft Punk Linkin Park Metallica Radiohead Groep 7 Kasabian The Smashing Pumpkins U2 Groep 8 Golden Earring Led Zeppelin Queen The Cure Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Black Sabbath MGMT Oasis Groep 2 Pearl Jam Groep 3 Gorillaz Incubus Queens of the Stone Age Groep 4 Franz Ferdinand R.E.M. The Verve Vampire Weekend Groep 5 Arctic Monkeys Nirvana Groep 6 Manu Chao Metallica Groep 7 The Smashing Pumpkins Groep 8 Ik had Alice in Chains genomineerd maar staat er niet tussen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Ik had Alice in Chains genomineerd maar staat er niet tussen? Voor nu; de eerste acht groepen. Let the voting begin! De deadline zal over een dag of 2 a 3 zijn, waarna de andere 8 groepen zullen volgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Fleetwood Mac LCD Soundsystem Slint Uncle Tupelo Groep 2 Kraftwerk Nick Cave & The Bad Seeds Pearl Jam Groep 3 Gorillaz Neutral Milk Hotel Pavement Queens of the Stone Age Groep 4 dEUS Joy Division The Dandy Warhols The Verve Groep 5 Alt-J Nirvana The Beach Boys The National Groep 6 Belle and Sebastian Daft Punk Eels Radiohead Groep 7 Florence + the Machine Talking Heads The Notwist The Smashing Pumpkins Groep 8 Beirut Future Islands The Cure The War on Drugs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Faithless Fleetwood Mac Oasis Groep 2 Dire Straits Editors Pearl Jam Groep 3 AIR Gorilla's Queens of the Stone Age The Rolling Stones Groep 4 Arcade Fire dEUS R.E.M. The Verve Groep 5 Alt-J Arctic Monkeys Nirvana The Beach Boys Groep 6 (sterke pool) Daft Punk Metallica Radiohead Royal Blood Groep 7 (zwakke pool) U2 Groep 8 Golden Earring Led Zeppelin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 laat maar.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Fleetwood Mac MGMT Oasis The Walkmen Groep 2 Dire Straits Editors Nick Cave & The Bad Seeds Pearl Jam Groep 3 Foals Incubus Queens of the Stone Age The Rolling Stones Groep 4 Arcade Fire Franz Ferdinand Johan The Verve Groep 5 Alt-J Nirvana The Black Crowes The National Groep 6 Interpol Metallica Radiohead Royal Blood Groep 7 Florence + the Machine Kasabian Stevie Ray Vaughan and Double Trouble The Smashing Pumpkins Groep 8 Elbow Led Zeppelin Porcupine Tree The War on Drugs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Faithless Fleetwood Mac Oasis Groep 2 Dire Straits Editors Pearl Jam Groep 3 AIR Gorilla's Queens of the Stone Age The Rolling Stones Groep 4 Arcade Fire dEUS R.E.M. The Verve Groep 5 Alt-J Arctic Monkeys Nirvana The Beach Boys Groep 6 (sterke pool) Daft Punk Metallica Radiohead Royal Blood Groep 7 (zwakke pool) U2 Groep 8 Golden Earring Led Zeppelin Ga dan maar gauw Parliament en Funkadelic luisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Ga dan maar gauw Parliament en Funkadelic luisteren. Zegt me inderdaad niks. Ga zeker wat van het spul hier luisteren, maar vind dat ik het in principe wel meer dan een paar dagen moet kennen om er op te stemmen. Nog specifieke nummers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 (bewerkt) Zegt me inderdaad niks. Ga zeker wat van het spul hier luisteren, maar vind dat ik het in principe wel meer dan een paar dagen moet kennen om er op te stemmen. Nog specifieke nummers? JOKn33-q4Ao SkBHwY5xVCc 2 namen, 2 muziekstijlen, maar is 1 band, zelfde leden. :P Maggot Brain is echt een essential, die tweede is gewoon een prima representatie van de Funky stijl van Parliament. Lekkere dansmuziek. Afgelopen zomer onder leiding van de legendarische George Clinton live gezien in Paradiso. Cadeautje voor mn pa. :D 31 maart 2015 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Groep 1 Dead Man's Bones Faithless Fleetwood Mac MGMT Groep 2 Dire Straits Jungle Nick Cave & The Bad Seeds Wild Beasts Groep 3 Animal Collective Foals Gorillaz Neutral Milk Hotel Groep 4 Arcade Fire Joy Division The XX Vampire Weekend Groep 5 Alt-J The Beach Boys The National The Streets Groep 6 Belle and Sebastian Daft Punk Eels Radiohead Groep 7 Florence + the Machine Hoobastank Kasabian Talking Heads Groep 8 Beirut Explosions in the Sky Led Zeppelin The War on Drugs Was eigenlijk overal wel behoorlijk makkelijk kiezen ;c :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 31 maart 2015 Share Geplaatst 31 maart 2015 Had toch wel iets meer liefde voor Pavement verwacht :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten