MisterX Geplaatst 7 mei 2017 Share Geplaatst 7 mei 2017 Ming was leuk om de nieuwe mechanics te zien, maar niet voor een echte game. Dat had ik ook wel verwacht. Ik moet zeggen dat ik wel een leuk idee hebt voor een nieuwe game. Onder welke religieus group valt Nahuatl? Is dat ook onder Pagan, of zijn de mesoamerican religions hun eigen groep? Ik hoop dat het onder Pagan valt, want dan zou mijn plan moeten werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 8 mei 2017 Share Geplaatst 8 mei 2017 Ming was leuk om de nieuwe mechanics te zien, maar niet voor een echte game. Dat had ik ook wel verwacht. Ik moet zeggen dat ik wel een leuk idee hebt voor een nieuwe game. Onder welke religieus group valt Nahuatl? Is dat ook onder Pagan, of zijn de mesoamerican religions hun eigen groep? Ik hoop dat het onder Pagan valt, want dan zou mijn plan moeten werken. Nahuatl is pagan, ja. Staat gewoon op de wiki. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 mei 2017 Share Geplaatst 8 mei 2017 (bewerkt) Nahuatl is pagan, ja. Staat gewoon op de wiki. Ik vond de wiki onduidelijk. Die zegt eerst alle pagan religies, en dan is er een kopje meso american religions. Vandaar ook mijn vraag. Nu jij het bevestigd hebt, geloof ik het wel. 8 mei 2017 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 mei 2017 Share Geplaatst 9 mei 2017 Voor de liefhebbers trouwens mijn idee: Starten als Aztecs met twee achievements als doel: Ten eerste Sunset Invasion. Die ligt nogal voor de hand, lijkt mij. De tweede: Mare Nostrum. Roman Empire vormen als Aztecs. Roman Empire kan gevormd worden door Christian en Pagan nations. Ik ben dus van plan om Pagan te blijven en niet naar Christian te switchen. Die doelstelling lijkt me een stuk lastiger en ik heb geen idee hoe haalbaar die is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 9 mei 2017 Share Geplaatst 9 mei 2017 Ik wilde ook aan Sunset Invasion beginnen, zag ik dat ik El Dorado niet heb, dus dat Nahuatl geen specifieke mechanics heeft. Jammer, want dat lijkt me nou echt een leuke uitdaging. Nu bezig met Byzantium. Basileus heb ik al, ik ga ook voor Mare Nostrum. Ben al verreweg het sterkste land, maar Frankrijk en Aragon (heeft bijna heel Spanje overgenomen) zijn allies, dus dat is nog wel even pittig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 9 mei 2017 Share Geplaatst 9 mei 2017 Hier stond ie vanavond even kort aan. Na een handvol restarts met Engeland eindelijk de goede omstandigheden voor een succesvolle oorlog om Maine en de PU over France. Uiteraard achteraf weer een coalitie tegen me waar ook mn allies Aragon en Austria opeens in gingen. Was weer feest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 10 mei 2017 Share Geplaatst 10 mei 2017 (bewerkt) Was een gamepje met Mongolia begonnen, start is vrij traag omdat je overlord Oirat een stuk sterker is aan het begin dan jou Doel is in ieder geval om het nieuw toegevoegde land Yuan te vormen: :< :< :< Je moet een paar provincies vrij diep in Ming pakken daarvoor. Maar ff kijken wat ik eerst ga doen, denk eerst ff Nogai en Chagatai opdoeken. Denk dat ik daarna voor bankruptcy kies om van mijn leningen af te komen, kan ik in die tussentijd ook mooit wat states maken want dat schiet ook niet echt op tot nu toe 10 mei 2017 bewerkt door ForzaUtreg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 10 mei 2017 Share Geplaatst 10 mei 2017 Wat gebeurd er als je voor bankruptcy kiest? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 mei 2017 Share Geplaatst 10 mei 2017 Wat gebeurd er als je voor bankruptcy kiest? Dan ga je bankrupt ;c Nieuwe feature, kan alleen voor DLC zijn, dat er zelf voor kunt kiezen om bankrupt te gaan ipv dat je moet wachten totdat de game vind dat je bankrupt bent. Verder gebeuren gewoon dezelfde dingen als bij een normale bankrupt te. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 10 mei 2017 Share Geplaatst 10 mei 2017 Wat gebeurd er als je voor bankruptcy kiest? Al weet ik niet in hoeverre dit nog actueel is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 mei 2017 Share Geplaatst 10 mei 2017 Ziet er up to date uit. De duur van 5 jaar is redelijk nieuw. Was eerst eigenlijk altijd 10 jaar dacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 10 mei 2017 Share Geplaatst 10 mei 2017 Je kan dus 5 jaar niks doen, daar komt het op neer? zeker nog een grote kans dat je wordt aangevallen omdat je flink bent verzwakt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 mei 2017 Share Geplaatst 10 mei 2017 Daar komt het wel op neer. Je bent van de schulden af, maar kunt 5 jaar niets echt iets doen en je hebt veel kans om aangevallen te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 10 mei 2017 Share Geplaatst 10 mei 2017 Met een Prussia ofzo en een paar military ideas/policies is die -50% morale nog geen eens een heel erg probleem volgens mij :D Ach, ben nog Tributary van Ming en heb alliance met de Ottomans, dus als iemand mij wil aanvallen heb ik twee goede buddies :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 mei 2017 Share Geplaatst 10 mei 2017 Volgens mij worden alle allience verbroken als je op de knop duwt. Dus zeg maar dag tegen de Ottomans. Dat is wel een verschil tussen normale bankruptcy en de button. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 10 mei 2017 Share Geplaatst 10 mei 2017 Volgens mij worden alle allience verbroken als je op de knop duwt. Dus zeg maar dag tegen de Ottomans. Dat is wel een verschil tussen normale bankruptcy en de button. Hmm, zal vanavond wel even checken, backupje maken van de save en dan testen :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 mei 2017 Share Geplaatst 11 mei 2017 In theorie heb ik een mooie exploit uitgedacht. vanavond maar eens in de praktijk testen. Daarna zal ik jullie ook op de hoogte brengen. De exploit ligt een beetje in het straatje van de max absolutism exploit, maar dan iets anders. Die kennen jullie toch wel? Als mijn idee werkt, zal ik hem daarna wel aan jullie uitleggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 mei 2017 Share Geplaatst 11 mei 2017 Goh, de exploit lijkt te werken met het volgende resultaat: - No coring costs - No overextension - No AE Oftewel: Verover wat je wilt, het levert toch geen overextension op. Je hebt geen admin power nodig om iets te coren, dus dat is ook geen gelimiteerde factor meer. En coalities kunnen niet ontstaan, omdat je peacedeals geen AE opleveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 11 mei 2017 Share Geplaatst 11 mei 2017 Klinkt goed! Ga het gelijk proberen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 11 mei 2017 Share Geplaatst 11 mei 2017 Hmm, zal vanavond wel even checken, backupje maken van de save en dan testen :D Het breekt niet je alliances, wel krijg je een -50 relations penalty Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 mei 2017 Share Geplaatst 11 mei 2017 Goh, de exploit lijkt te werken met het volgende resultaat: - No coring costs - No overextension - No AE Oftewel: Verover wat je wilt, het levert toch geen overextension op. Je hebt geen admin power nodig om iets te coren, dus dat is ook geen gelimiteerde factor meer. En coalities kunnen niet ontstaan, omdat je peacedeals geen AE opleveren. Top, alleen zeg je niet hoe t werkt. En als je dat wel gaat doen, doe dat maar in een spoiler ajb :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 mei 2017 Share Geplaatst 12 mei 2017 Top, alleen zeg je niet hoe t werkt. En als je dat wel gaat doen, doe dat maar in een spoiler ajb :) Whoops uitleg vergeten. Mijn excuses Zal het vanavond doen. In spoiler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 12 mei 2017 Share Geplaatst 12 mei 2017 Komt een nieuw stukje aan: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/europa-universalis-iv-to-get-immersion-pack-third-rome.1020999/ En de Mandate update is die de moeite om aan te schaffen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 mei 2017 Share Geplaatst 12 mei 2017 Top, alleen zeg je niet hoe t werkt. En als je dat wel gaat doen, doe dat maar in een spoiler ajb :) [spoiler=uitleg]Het is de exploit om 165 absolutism te komen, met Yuan ideas (+5% admin effiency). Dan kom je in totaal op 101% admin effiency uit. En dat resulteert in de dingen die ik eerder noemde. Als je de 165 absolutism exploit wilt weten, moet je maar even googlen ofzo. Dan vind je hem vast wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 12 mei 2017 Share Geplaatst 12 mei 2017 Dacht dat ze admin eff inmiddels hadden gecapped? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten