Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

Ming was leuk om de nieuwe mechanics te zien, maar niet voor een echte game. Dat had ik ook wel verwacht. Ik moet zeggen dat ik wel een leuk idee hebt voor een nieuwe game. Onder welke religieus group valt Nahuatl? Is dat ook onder Pagan, of zijn de mesoamerican religions hun eigen groep? Ik hoop dat het onder Pagan valt, want dan zou mijn plan moeten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ming was leuk om de nieuwe mechanics te zien, maar niet voor een echte game. Dat had ik ook wel verwacht. Ik moet zeggen dat ik wel een leuk idee hebt voor een nieuwe game. Onder welke religieus group valt Nahuatl? Is dat ook onder Pagan, of zijn de mesoamerican religions hun eigen groep? Ik hoop dat het onder Pagan valt, want dan zou mijn plan moeten werken.

Nahuatl is pagan, ja. Staat gewoon op de wiki.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nahuatl is pagan, ja. Staat gewoon op de wiki.

Ik vond de wiki onduidelijk. Die zegt eerst alle pagan religies, en dan is er een kopje meso american religions. Vandaar ook mijn vraag.

Nu jij het bevestigd hebt, geloof ik het wel.

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de liefhebbers trouwens mijn idee: Starten als Aztecs met twee achievements als doel: Ten eerste Sunset Invasion. Die ligt nogal voor de hand, lijkt mij. De tweede: Mare Nostrum. Roman Empire vormen als Aztecs. Roman Empire kan gevormd worden door Christian en Pagan nations. Ik ben dus van plan om Pagan te blijven en niet naar Christian te switchen. Die doelstelling lijkt me een stuk lastiger en ik heb geen idee hoe haalbaar die is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde ook aan Sunset Invasion beginnen, zag ik dat ik El Dorado niet heb, dus dat Nahuatl geen specifieke mechanics heeft. Jammer, want dat lijkt me nou echt een leuke uitdaging.

Nu bezig met Byzantium. Basileus heb ik al, ik ga ook voor Mare Nostrum. Ben al verreweg het sterkste land, maar Frankrijk en Aragon (heeft bijna heel Spanje overgenomen) zijn allies, dus dat is nog wel even pittig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier stond ie vanavond even kort aan. Na een handvol restarts met Engeland eindelijk de goede omstandigheden voor een succesvolle oorlog om Maine en de PU over France. Uiteraard achteraf weer een coalitie tegen me waar ook mn allies Aragon en Austria opeens in gingen. Was weer feest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was een gamepje met Mongolia begonnen, start is vrij traag omdat je overlord Oirat een stuk sterker is aan het begin dan jou

5913141d240c2-eu4_1.png

Doel is in ieder geval om het nieuw toegevoegde land Yuan te vormen:

5913145b0d5f2-Naamloos.png

:< :< :<

5913146c3e333-eu4_2.png

5913147d9601b-eu4_3.png

Je moet een paar provincies vrij diep in Ming pakken daarvoor. Maar ff kijken wat ik eerst ga doen, denk eerst ff Nogai en Chagatai opdoeken. Denk dat ik daarna voor bankruptcy kies om van mijn leningen af te komen, kan ik in die tussentijd ook mooit wat states maken want dat schiet ook niet echt op tot nu toe

bewerkt door ForzaUtreg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gebeurd er als je voor bankruptcy kiest?

Dan ga je bankrupt ;c

Nieuwe feature, kan alleen voor DLC zijn, dat er zelf voor kunt kiezen om bankrupt te gaan ipv dat je moet wachten totdat de game vind dat je bankrupt bent. Verder gebeuren gewoon dezelfde dingen als bij een normale bankrupt te.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een Prussia ofzo en een paar military ideas/policies is die -50% morale nog geen eens een heel erg probleem volgens mij :D Ach, ben nog Tributary van Ming en heb alliance met de Ottomans, dus als iemand mij wil aanvallen heb ik twee goede buddies :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij worden alle allience verbroken als je op de knop duwt. Dus zeg maar dag tegen de Ottomans. Dat is wel een verschil tussen normale bankruptcy en de button.
Hmm, zal vanavond wel even checken, backupje maken van de save en dan testen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In theorie heb ik een mooie exploit uitgedacht. vanavond maar eens in de praktijk testen. Daarna zal ik jullie ook op de hoogte brengen. De exploit ligt een beetje in het straatje van de max absolutism exploit, maar dan iets anders. Die kennen jullie toch wel? Als mijn idee werkt, zal ik hem daarna wel aan jullie uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, de exploit lijkt te werken met het volgende resultaat:

- No coring costs

- No overextension

- No AE

Oftewel: Verover wat je wilt, het levert toch geen overextension op. Je hebt geen admin power nodig om iets te coren, dus dat is ook geen gelimiteerde factor meer. En coalities kunnen niet ontstaan, omdat je peacedeals geen AE opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, de exploit lijkt te werken met het volgende resultaat:

- No coring costs

- No overextension

- No AE

Oftewel: Verover wat je wilt, het levert toch geen overextension op. Je hebt geen admin power nodig om iets te coren, dus dat is ook geen gelimiteerde factor meer. En coalities kunnen niet ontstaan, omdat je peacedeals geen AE opleveren.

Top, alleen zeg je niet hoe t werkt.

En als je dat wel gaat doen, doe dat maar in een spoiler ajb :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top, alleen zeg je niet hoe t werkt.

En als je dat wel gaat doen, doe dat maar in een spoiler ajb :)

[spoiler=uitleg]Het is de exploit om 165 absolutism te komen, met Yuan ideas (+5% admin effiency). Dan kom je in totaal op 101% admin effiency uit. En dat resulteert in de dingen die ik eerder noemde. Als je de 165 absolutism exploit wilt weten, moet je maar even googlen ofzo. Dan vind je hem vast wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites