Roprop Geplaatst 9 januari 2017 Share Geplaatst 9 januari 2017 Either way lijkt t me geen bal aan ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 januari 2017 Share Geplaatst 9 januari 2017 Ik zei niet voor niets: gewoon niet leuk meer. Bij dat soort dingen heb ik vaak het idee: je weet je, dus je gebruikt het. Maar dan is de game niet meer leuk. Niet voor niets al een tijd niet meer gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 9 januari 2017 Share Geplaatst 9 januari 2017 Die monarch points en shit door files van je ironman save aan te passen gok ik? Net zoals je op die manier 999 shock generals kan spawnen etc? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 januari 2017 Share Geplaatst 9 januari 2017 Deels is kutten met custom nations voordat je een game start. Maar de rest is gewoon ingame. Meestal moet je er maar net opkomen. Hier postte toch ook iemand een link naar iemand die via een omweg een gare ottomans wist te krijgen met -93% coring cost? Meestal gaat het om dat soort shit. En ik heb wel eens begrepen dat er vroeger meer dingen gebeurde als je heel snel vaak klikt. Daar zou ddrjake wel eens gebruik van gemaakt hebben. Zoiets bestaat ook blijkbaar nog. Het gaat om dat soort dingen allemaal. Niet om editten van de savegame. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 10 januari 2017 Share Geplaatst 10 januari 2017 Deels is kutten met custom nations voordat je een game start. Maar de rest is gewoon ingame. Meestal moet je er maar net opkomen. Hier postte toch ook iemand een link naar iemand die via een omweg een gare ottomans wist te krijgen met -93% coring cost? Meestal gaat het om dat soort shit. En ik heb wel eens begrepen dat er vroeger meer dingen gebeurde als je heel snel vaak klikt. Daar zou ddrjake wel eens gebruik van gemaakt hebben. Zoiets bestaat ook blijkbaar nog. Het gaat om dat soort dingen allemaal. Niet om editten van de savegame. Ja, ik postte dat van die -93% CC, dat van die provincies toevoegen bij het HRE op de autosave dag (het snelle klikken waardoor je veel IA kreeg) had ik inderdaad al gelezen ja :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 10 januari 2017 Share Geplaatst 10 januari 2017 Ja, ik postte dat van die -93% CC, dat van die provincies toevoegen bij het HRE op de autosave dag (het snelle klikken waardoor je veel IA kreeg) had ik inderdaad al gelezen ja :D Vroeg wakker of vroeg slapen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 26 januari 2017 Share Geplaatst 26 januari 2017 Ik las over de nieuwe uitbreidingen dat ze de game in 4 tijdsperiodes willen opdelen. Ieder met hun eigen bonussen. Ik ben wel erg benieuwd wat de invloed daarvan al worden op de game. Of dat het spelen van latere tijdstippen interessanter maakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 27 januari 2017 Share Geplaatst 27 januari 2017 Laatste paar dagen weer een beetje mee bezig. Iemand nog suggesties voor een leuke game (niveautje beginner ;c)? Castile al eens gehad, was wel geinig. Had Portugal als vassal volgens mij en was gaan colonizen. Zullen nog wel screens in dit topic staan ergens. Kan nu ook een andere kant op gaan ermee, maar weet niet wat. Ander land lijkt me ook wel eens leuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wasp Geplaatst 27 januari 2017 Share Geplaatst 27 januari 2017 Een elector in de Holy Roman Empire is altijd wel tof, zeker als je niet direct de grootste pakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 27 januari 2017 Share Geplaatst 27 januari 2017 Geen idee wat je ervaring is. Het voorstel van wasp is wel leuk. Als beginneling zou ik echter wel een van de grotere pakken. De HRE is zeker voor een eerste keer best ingewikkeld, denk ik. Expansion is ook lastiger door verhoorde AE. Voor een beginneling is Poland ook wel leuk denk ik. Met de free Union over lithuania start je sterk. Maar je hebt t rechts de HRE, onder je de ottomans en links de Russen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 28 januari 2017 Share Geplaatst 28 januari 2017 Totaal geen kaas gegeten van het HRE, dus dat is op zn minst leerzaam. Zal me vanavond nog eens verder inlezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 januari 2017 Share Geplaatst 28 januari 2017 Ik was gisteren iets moe. Ik had wel door dat er iets niet klopte, maar kon niet meer uitvogelen wat er nu niet klopte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 28 januari 2017 Share Geplaatst 28 januari 2017 Ik heb Denemarken wel eens gespeeld, maar dat is heel lang geleden, toen Zweden ook nog vanaf seconde 1 independence wou en je dus minstens 2 keer een oorlog met die gasten hebt totdat je Noorwegen hebt geintegreerd. In de late-game kun je nog wel een stukje komen in de HRE, maar echt een ideaal land om groot mee te worden is het niet. Brandenburg en Poland zou ik aanraden voor een toffe game voor een beginner. Je hebt dan zeker wel met de HRE en alle religieuze dingen daaro te maken, maar ook genoeg kansen om buiten de HRE te expanden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 31 januari 2017 Share Geplaatst 31 januari 2017 Toch maar weer ff met Castile begonnen. Na al die updates ff inkomen met bekend volk. Dacht ff leuk te zijn en een alliance + marriage met Frankijk te doen. Houdt die ruler van ze er opeens mee op. Zitten ze in een PU met me. Hongarije vindt van niet. Here we go. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 31 januari 2017 Share Geplaatst 31 januari 2017 Gefeliciteerd met het winnen van je game @Magikarp ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 31 januari 2017 Share Geplaatst 31 januari 2017 Ben wel benieuwd naar 1.20 met al die Asian focused stuff en die ages. East Asia krijgt nu ook een soort van HRE achtig iets dacht ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 31 januari 2017 Share Geplaatst 31 januari 2017 [quote name='PJHoutman']Gefeliciteerd met het winnen van je game @Magikarp ;c[/QUOTE] Huhu :D heb Portugal als vassal dus die laat ik lekker koloniseren. Maargoed, France nu wel 100% liberty desire. Hoop niet dat ze een onafhankelijkheidsoorlog gaan beginnen want dan ben ik eraf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 januari 2017 Share Geplaatst 31 januari 2017 Improve relations. En zorg dat je ze wat bezig houdt met wat wars. Laat ze maar hun geld / manpower verspillen. Zullen vast wel wat aangrenzende landen zijn, die tijdens een oorlog France willen gaan siegen. Dan komen ze wel in actie, om hun eigen land te verdedigen. En zorg voor wat goede allies, dan durven ze vast en zeker geen war te starten. En ik denk dat het handig is als je steeds een truce hebt met je rivals, zodat zij France niet kunnen supporten om independence war te starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 31 januari 2017 Share Geplaatst 31 januari 2017 (bewerkt) Ook wel handig om geen loans/schulden te hebben en probeer goede rulers te houden met meer dan 3 punten op alles zodat je geen negative events krijgt die de relations/Liberty Desire met je PU's verneuken 31 januari 2017 bewerkt door ForzaUtreg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 31 januari 2017 Share Geplaatst 31 januari 2017 (bewerkt) Improve relations. En zorg dat je ze wat bezig houdt met wat wars. Laat ze maar hun geld / manpower verspillen. Zullen vast wel wat aangrenzende landen zijn, die tijdens een oorlog France willen gaan siegen. Dan komen ze wel in actie, om hun eigen land te verdedigen. En zorg voor wat goede allies, dan durven ze vast en zeker geen war te starten. En ik denk dat het handig is als je steeds een truce hebt met je rivals, zodat zij France niet kunnen supporten om independence war te starten. Kan (nog) niet declaren tegen de landen die aan Frankrijk liggen. Fabricate claim kan helaas ook niet omdat ik er zelf niet aan grens. Zal wel ff wat relaties verbeteren met landen als Austria en Engeland want verder is er niks interessants qua ally. Ook wel handig om geen loans/schulden te hebben en probeer goede rulers te houden met meer dan 3 punten op alles zodat je geen negative events krijgt die de relations/Liberty Desire met je PU's verneuken Staat genoteerd. Geen flauw idee hoe, maar desire is nu 41%. Kan dat zijn omdat ik Austria net als ally heb gepakt? ;c 31 januari 2017 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 31 januari 2017 Share Geplaatst 31 januari 2017 Krijg het niet geregeld met mn economie. Maakte prima winst, tot Napels was geannexeerd. Had verwacht dan juist extra taxes enzo te innen :cab: tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 1 februari 2017 Share Geplaatst 1 februari 2017 Waar geef je veel geld aan uit? Forts disbanden of monthballen, army maintance helemaal naar 0 schuiven als je niet in oorlog bent. Goed kijken hoeveel geld je uitgeeft aan corruption, gaat geloof ik, als je corruption hebt, direct op de maximale uitgave staan. Zorgen dat je geen loans hebt, want interest. Om meer geld binnen te krijgen naar je trade kijken, je home trade node (Sevilla) beschermen met schepen en als je power over hebt (admin of diplo) in de development van provincies steken en als je teveel geld buildings bouwen die geld opleveren. Dit zijn een paar dingen die zo ineens in me opkomen. Als Spanje moet je makkelijk geld verdienen met trade, zorg dat je bij het koloniseren kijkt naar provincies die center of trade zijn of trade bonussen geven. Kun je zien bij de provincies op de trade map. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 1 februari 2017 Share Geplaatst 1 februari 2017 (bewerkt) Forts mothball ik altijd ja, army maintenance altijd op 0 tenzij rebellen of oorlog uiteraard. Loans heb ik ook niet. Die schepen trouwens, als ik ze in wil zetten zie ik hoeveel het me oplevert. Is elke keer verlies. Kost meer om mn nodes te beschermen dan dat er daardoor meer gepakt wordt. Ging hiervoor ook prima, tot ik Napels erbij kreeg. Spontaan van +10-13 naar -2. Zit ook niet over mn forcelimits met hun legers erbij. 1 februari 2017 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 1 februari 2017 Share Geplaatst 1 februari 2017 Screentje van je rijk en je financiën? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 1 februari 2017 Share Geplaatst 1 februari 2017 (bewerkt) Screentje van je rijk en je financiën? Heb het probleem al gevonden :-D inflatie was vrij hoog. Wordt dat ook beinvloed door het integraten van PU's? Anders vind ik het alsnog wel een beetje gek dat ik van +10 opeens ziek ver omlaag val. Ander vraagje. Die states zijn nieuw voor me, heeft dat zin? 1 februari 2017 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten