Sanel Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 :pray: :pray: :pray: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Morocco weg, Mameluks gedecimeerd. Castile heeft net een zware oorlog gehad tegen Aragon, dus we gaan ervoor. Heb France en de Ottomans als allies vs Castile, Portugal en Scotland. What could possibly go wrong? [MENTION=6528]RikH 013[/MENTION]; Gewesternized trouwens, redelijk pijnloos. Slechts 12 events waarvan drie keer -30 army en navy tradition, wat toch niet zo superbelangrijk is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Eerste oorlog was een redelijk succes. Algarve gepakt op Portugal (niet nodig, maar kan ik wel Andalucia mee vormen later), en vijf provincies van Castile incl. La Mancha (goudproductie). Enige nadeel is dat Frankrijk als een gek naar het zuiden trok en daar Sevilla, Granada, Gibraltar en Cadiz siegede voor ik genoeg troepen over kon zetten. Kon die provincies niet vragen dus. Maarja, dan nog maar een oorlogje straks, veel heb ik van Castile niet meer te duchten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Gister begonnen met Castille en ziek goed begin gehad, Eerst oorlog met Marokko en Granada had alles gesieged maar Portugal had 1 provincie maar vassallisen kon wel, Vlak daarna nog iberian wedding en de mediterraanse kust van Marokko afgepakt samen met Portugal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Europa Universalis IV & CK II #2 Lekker hoor. Maar breid je voor op een boze Frankrijk. Die verandert binnenkort zijn grenzen naar Madrid-Berlijn. Hopen dat je Austria als ally hebt. [MENTION=550]PJ[/MENTION]; geen dynamische provincie namen? :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Blob wordt in toom gehouden door burgundy en Brittany, ik heb ook rm met burgundy en ze hebben nu die weak claim heir. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Lekker hoor. Maar breid je voor op een boze Frankrijk. Die verandert binnenkort zijn grenzen naar Madrid-Berlijn. Hopen dat je Austria als ally hebt. [MENTION=550]PJ[/MENTION]; geen dynamische provincie namen? :( Goh, heb dat normaal aan staan. Geen idee eigenlijk waarom dat nu uit staat. Maar bon, zal 't straks weer aanzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Goh, heb dat normaal aan staan. Geen idee eigenlijk waarom dat nu uit staat. Maar bon, zal 't straks weer aanzetten. Beetje jammer dit PJ, speel eens met Marokko. Dan is het zoveel leuker om te lezen hoe je het allemaal voor mekaar krijgt. :mrg: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Aragon en Napels zijn PU. Plan is om te koloniseren in Afrika/New world. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Beetje jammer dit PJ, speel eens met Marokko. Dan is het zoveel leuker om te lezen hoe je het allemaal voor mekaar krijgt. :mrg: Zodra Paradox een achievement met Marokko maakt zijn ze aan de beurt :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Ik denk dat ik een van die nieuwe landen in Afrika nu maar eens ga proberen. Als daar ten minste een leuke achievement voor is. Of anders die met Kongo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Ik denk dat ik een van die nieuwe landen in Afrika nu maar eens ga proberen. Als daar ten minste een leuke achievement voor is. Of anders die met Kongo. Kuban Cigars, maar die is makkelijk. Kilwa (Queen of Mercury) blijft ook leuk. Kongo zat ik zelf aan te denken voor mijn volgende run, dus doe die maar niet :D Al zou ik een game met Semien (enige Jewish provincie, kan je releasen) of een van de Coptic landen ook wel vet vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 21 april 2016 Share Geplaatst 21 april 2016 Nice! [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; Granada -> Andalusia 1580. Castille en Portugal bestaan niet meer. Voor zover ik weet zijn France, Great Britain, Aragon en ik de enige colonizers die over zijn. De eerste drie zitten allemaal in de Americas. Algiers is mijn vassal en heeft een gedeelte van Morocco gecored. Heb ook nog Sus gereleased en vassalized. Fuck dem berber coring costs. Plan is om Indonesie voor mezelf te hebben en dan al die trade te pushen via Zanzibar -> Cape -> Ivory Coast -> Sevilla Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 21 april 2016 Share Geplaatst 21 april 2016 (bewerkt) Nou, daar zijn we dan. Uiteindelijk slechts één oorlog tegen Aragon nodig gehad en een tegen Castile om die laatste paar provincies te pakken. Ook maar Andalusia gevormd. Zal waarsch niet meer verder gaan met deze game, maar toch leuk om nog even te doen. :) En speciaal voor [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; Had dynamic province names wel aanstaan, maar blijkbaar was er voor Tunis niets geprogrammeerd. Toen we Andalusia werden was het in één keer gepiept. 21 april 2016 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 21 april 2016 Share Geplaatst 21 april 2016 Fuck dem berber coring costs. Je betaalt wel meer dip Power bij integratie. Ook daar geniet je van de Berber traditions. Het is dus maar wat je liever hebt. Met een beetje geluk worden de meeste van deze provinces gezien als distance overseas. In dat geval wordt de kosten voor coring wel lager, maar de kosten voor integratie niet. Het is dus maar net wat je graag wilt. In mijn WC heb ik al die Berber provinces aan een vassal gegeven, laatste hre decision genomen en hop, gratis onder mijn controle. Zelfde voor bijvoorbeeld de caucausus, daar heb je ook extra coring costs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 21 april 2016 Share Geplaatst 21 april 2016 Je betaalt wel meer dip Power bij integratie. Ook daar geniet je van de Berber traditions. Het is dus maar wat je liever hebt. Met een beetje geluk worden de meeste van deze provinces gezien als distance overseas. In dat geval wordt de kosten voor coring wel lager, maar de kosten voor integratie niet. Het is dus maar net wat je graag wilt. In mijn WC heb ik al die Berber provinces aan een vassal gegeven, laatste hre decision genomen en hop, gratis onder mijn controle. Zelfde voor bijvoorbeeld de caucausus, daar heb je ook extra coring costs. Goed om te weten. Over het algemeen vind ik admin power waardevoller dus maakt niet uit. Voor Granada zijn de meeste provinces in Morocco en de rest van Noord-Afrika geen distant overseas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 21 april 2016 Share Geplaatst 21 april 2016 Ik snap er niks meer van. Commonwealth verklaart de oorlog aan Haiti, terwijl ze helemaal niks hadden met Spanje. Ik siege hele Middenlandse Zee, maar omdat we niet over schepen beschikken om de oceaan over te steken, verliezen we de oorlog. ;x Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 22 april 2016 Share Geplaatst 22 april 2016 Screentjes zeggen vaak meer dan woorden. Heb je screen van situatie? Het duurde wat langer, maar goed hier zijn de screens. Als je meer nodig hebt moet je het maar laten weten. Btw Frankrijk en Oostenrijk hebben nu geen alliance omdat we net een war hebben gehad. Zo lang dit zo blijft ziet het er overigens heel anders uit dan als ze de alliance weer terug krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 22 april 2016 Share Geplaatst 22 april 2016 Als dit je progressie tot nu toe is, heb ik er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Je moet nog best wel heel veel veroveren. Natuurlijk gaat het later makkelijker, omdat je zelf sterker bent, en coring ook minder ADM kost etc. Maar ik had rond deze tijd wel meer progressie verwacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 22 april 2016 Share Geplaatst 22 april 2016 Al te lang niet in Italië gespeeld, dus we gaan deze eens proberen: Belangrijkste is dat ik niet Tuscany/Italy of iets anders mag vormen, tag moet Lucca blijven. Eens kijken hoe groen we Europa kunnen gaan verven :) Misschien kan ik deze ook combineren met Master of India, even kijken hoe makkelijk het gaat. Eerst maar eens overleven :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 22 april 2016 Share Geplaatst 22 april 2016 Ik ga vanavond ook een nieuwe leuke challenge proberen. Misschien weer eens buiten Europa kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 22 april 2016 Share Geplaatst 22 april 2016 Spanje onder PU met Haiti, geweldig. Haiti opm? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 22 april 2016 Share Geplaatst 22 april 2016 Spanje onder PU met Haiti, geweldig. Haiti opm? Nee, zeker niet. Hebben vrijwel de meeste eilanden in dat gebied. Spanje begon net een independence war, die ze verloren. ;x Haiti heeft ook de meeste schepen van alle landen haha. Brengt me op een idee. Iberia en de punt van de laars groen verven. :D Napels heeft zich ook al vrij gevochten nadat ze geannexeerd werden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 24 april 2016 Share Geplaatst 24 april 2016 (bewerkt) Goh, na wat beginnerstips van [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; ook maar weer eens de draad opgepakt met dit spel, snapte er nooit ene reet van. Begonnen met Engeland, nu in 1503 ofzo, na een mislukte oorlog tegen Schotland nu wel raak dat ze hun alliance met Frankrijk verbreken, makkelijk de rest van Schotland opslurpen zo dus :D Kreeg net ook Britanny onder een PU al was Hongarije daar niet zo blij mee. Gelukkig maken mijn allies Polen (+Lithuania onder hun PU) en Austria gehakt van ze dus hoef zelf niks te doen :D Best tevreden so far voor een eerste keer 24 april 2016 bewerkt door ForzaUtreg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 25 april 2016 Share Geplaatst 25 april 2016 Die rode sliert bij de Timurids, is dat Georgia? : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten