Niels Geplaatst 28 april 2014 Share Geplaatst 28 april 2014 http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3632133/2014/04/11/Enthousiasme-over-tv-serie-Fargo-Zelfde-sfeer-en-zwarte-humor-als-filmklassieker.dhtml http://www.imdb.com/title/tt2802850/?ref_=fn_al_tt_1 Nette gemeenschap De wereld die in 1996 zo goed werd geschreven, is in de televisieserie ook succesvol neergezet. De personages spreken allemaal dat typische half-Amerikaanse Canadees dat zo kenmerkend is voor Minnesota, die noordelijke sneeuwrijke staat die dient als de achtergrond voor Fargo. Ze doen het zelfs zo goed, met name de Brit Freeman, dat het op een gegeven moment tot een neurose kan leiden. Binnen dat rurale onnozele klimaat is het extreme geweld in de serie dan ook gerust een anomalie te noemen. Het hoort niet thuis in zo’n nette gemeenschap. Dat contrast is een van de redenen waarom de serie en de film zo goed werken. Laten we ook niet vergeten dat acteurs Thornton (The Man Who Wasn’t There), Freeman (The Hobbit), Colin Hanks (King Kong), Bob Odenkirk (Nebraska) en Keith Carradine (The Duellists) stuk voor stuk topwerk leveren. TV is in, na Woody Harrelson en Matthew McConaughey in True Detective krijgen we wederom een product voorgeschoteld,waar grote sterren hun namen aan verbinden Conclusie De Amerikaanse recensies liegen er niet om. Fargo is vermakelijk, pikant, goed geschreven en heeft die zeldzame sfeer uit de originele film volledig overgenomen. Nog negen afleveringen staat het publiek te wachten, waarin verwondering en verbazing vast centraal zullen staan. (bron: http://www.moviescene.nl/p/155222/fargo_-_eerste_indruk) Hier was volgens mij nog geen topic over. Ga er deze week aan beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 28 april 2014 Auteur Share Geplaatst 28 april 2014 http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3632133/2014/04/11/Enthousiasme-over-tv-serie-Fargo-Zelfde-sfeer-en-zwarte-humor-als-filmklassieker.dhtml http://www.imdb.com/title/tt2802850/?ref_=fn_al_tt_1 Nette gemeenschap De wereld die in 1996 zo goed werd geschreven, is in de televisieserie ook succesvol neergezet. De personages spreken allemaal dat typische half-Amerikaanse Canadees dat zo kenmerkend is voor Minnesota, die noordelijke sneeuwrijke staat die dient als de achtergrond voor Fargo. Ze doen het zelfs zo goed, met name de Brit Freeman, dat het op een gegeven moment tot een neurose kan leiden. Binnen dat rurale onnozele klimaat is het extreme geweld in de serie dan ook gerust een anomalie te noemen. Het hoort niet thuis in zo’n nette gemeenschap. Dat contrast is een van de redenen waarom de serie en de film zo goed werken. Laten we ook niet vergeten dat acteurs Thornton (The Man Who Wasn’t There), Freeman (The Hobbit), Colin Hanks (King Kong), Bob Odenkirk (Nebraska) en Keith Carradine (The Duellists) stuk voor stuk topwerk leveren. TV is in, na Woody Harrelson en Matthew McConaughey in True Detective krijgen we wederom een product voorgeschoteld,waar grote sterren hun namen aan verbinden Conclusie De Amerikaanse recensies liegen er niet om. Fargo is vermakelijk, pikant, goed geschreven en heeft die zeldzame sfeer uit de originele film volledig overgenomen. Nog negen afleveringen staat het publiek te wachten, waarin verwondering en verbazing vast centraal zullen staan. (bron: http://www.moviescene.nl/p/155222/fargo_-_eerste_indruk) Hier was volgens mij nog geen topic over. Ga er deze week aan beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kloppie Geplaatst 28 april 2014 Share Geplaatst 28 april 2014 Zag hem gisteren ook voorbij komen op tv, heb hem nu ook in de download staan. Ben benieuwd :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 28 april 2014 Share Geplaatst 28 april 2014 Die is eerste aflevering. :| Hele brute serie hoor, nu al. :< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 28 april 2014 Share Geplaatst 28 april 2014 Ik wil dit ook wel gaan kijken ja, lijkt me een wel een leuke serie . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 28 april 2014 Share Geplaatst 28 april 2014 Eerste twee afleveringen al gezien. Tof begin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 28 april 2014 Share Geplaatst 28 april 2014 Ga deze zeker volgen als er wat meer eps uit zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinolero Geplaatst 30 april 2014 Share Geplaatst 30 april 2014 Zag hiervan dat hij beschikbaar was op Netflix. Aangezien ik momenteel nog bezig ben met andere serie deze sowieso even op de watchlist zetten gezien bovenstaande reacties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 6 mei 2014 Auteur Share Geplaatst 6 mei 2014 Zag hiervan dat hij beschikbaar was op Netflix. Aangezien ik momenteel nog bezig ben met andere serie deze sowieso even op de watchlist zetten gezien bovenstaande reacties. Ja, is net als House of Cards een netflix-serie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 30 mei 2014 Share Geplaatst 30 mei 2014 Deze avond de twee eerste afleveringen bekeken bij een vriend thuis. Stemde in met kijken omdat ik de film ooit had gezien. Noujah het is in ieder geval niet saai. Voel overigens totaal geen connectie/verbondenheid met wie dan ook van de karakters, maar de sfeer van het dorpje spreekt me tot op zekere hoogte redelijk aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 1 juni 2014 Share Geplaatst 1 juni 2014 Aflevering 7 nu ook gezien, tjah boeiend hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 19 juni 2014 Share Geplaatst 19 juni 2014 Wauw, wat een einde. Kan zeker tippen aan True Detective dit :< Enorme aanrader. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 21 juni 2014 Share Geplaatst 21 juni 2014 Hoho. Net aan begonnen. Eerste ep al lekker hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank. Geplaatst 24 juni 2014 Share Geplaatst 24 juni 2014 Helft gezien, erg vet hoor: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 26 juni 2014 Share Geplaatst 26 juni 2014 Hoho. Net aan begonnen. Eerste ep al lekker hoor. Helft gezien, erg vet hoor:< Ja die hele sfeer hebben ze goed over genomen van de film idd :) Ben ook nog halverwege, sinds het WK geen één aflevering meer kunnen kijken helaas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinolero Geplaatst 26 juni 2014 Share Geplaatst 26 juni 2014 Ja die hele sfeer hebben ze goed over genomen van de film idd :) Ben ook nog halverwege, sinds het WK geen één aflevering meer kunnen kijken helaas Heb de film niet gezien, maar is het een pré om de film eerst te zien voordat je begint aan de serie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 26 juni 2014 Share Geplaatst 26 juni 2014 Heb de film niet gezien, maar is het een pré om de film eerst te zien voordat je begint aan de serie? Euh nee, weet eerlijk gezegd vrij weinig meer van die hele film (alleen de setting (dorpsgevoek, kleine community, sneeuw) en de sfeer) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 26 juni 2014 Share Geplaatst 26 juni 2014 Ik wist eerst niet eens dat er een film van was. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 26 juni 2014 Share Geplaatst 26 juni 2014 Stelletje cultuurbarbaren. :Ox Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 27 juni 2014 Share Geplaatst 27 juni 2014 (bewerkt) ;e ;e ;e ;e ;e [spoiler=finale] "Just don't go out there. I can't make her go to another funeral." Een halve minuut later: oh hey de rode auto waarin ik de man zag die me al 3413x bedreigd heeft en waar ik m'n vrouw zojuist voor heb gewaarschuwd, laat ik ff als Indiana Jones op onderzoek uitgaan!!!!!! Oh, de logica jongens, de logica. Het was dan wel om te kijken of het hem wel was, maar als je zo 'voorzichtig' bent, dan doe je dat ook niet. En dan ga je al helemaal dat huis niet in. Zo. Klaar. Teleurstellend gevoel overheerst wel. Wel een aantal zieke momenten, sfeer is prima, maar het is het (voor mij) toch niet helemaal. Wellicht ook te hoge verwachtingen (cijfer op IMDB, geeeeeen idee waar dat op gebaseerd is... + iemand hier die zei dat het einde kan tippen aan dat van True Detective). Maar buiten dat is het een leuke serie. Niet meer dan dat. 27 juni 2014 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 4 juli 2014 Auteur Share Geplaatst 4 juli 2014 Meh, dat had ik liever niet gelezen. Ben nu bij aflevering 6, en heb een beetje hetzelfde gevoel als jou. Zitten goede dingen in, en het is zeker leuk genoeg om even af te kijken, maar ik had er veel meer van verwacht tot nu toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 29 oktober 2014 Share Geplaatst 29 oktober 2014 Net de pilot gezien. Dit smaakt naar meer. : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 oktober 2014 Share Geplaatst 30 oktober 2014 Dit is dus in principe hetzelfde als de film? Film kon ik zeker waarderen, maar om nou een serie te gaan kijken met dezelfde verhaallijn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 30 oktober 2014 Share Geplaatst 30 oktober 2014 Nou het is wel wat anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 30 oktober 2014 Share Geplaatst 30 oktober 2014 (bewerkt) Nou het seizoen is klaar. Hele gave serie, alleen het einde vind ik wat minder. Edit; Dit was zo mooi he. :-D Totaal ander type ineens. 30 oktober 2014 bewerkt door Justin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten