Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

True Detective

Gast Kokkie

Aanbevolen berichten

Hehe zat ook juist te kijken dat niemand hier gepost had. Net afgekeken dus, vond zeker vorige aflevering heel sterk, mooie afsluiter ook vandaag. Als ik het met seizoen 1 moet vergelijken scoort dat nog wat beter, vond het mysterieuze aan s1 een groot pluspunt, was nu minder het geval.

Moet ook wel zeggen dat ik het einde van s2 wel beter vind dan 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 432
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Acht afleveringen. (y)

[spoiler=Laatste aflevering S2]Vond het jammer dat het zo werd afgesloten. Het hele seizoen zit je te kijken naar één grote clusterfuck van verschillende belangen die dan niet worden opgelost, maar dat men gewoon vlucht of doodgaat. De rol van de Venezolaanse mensensmokkelaars vond ik ook opmerkelijk. Een simpele serveersters met minder dan twee zinnen in de serie die ineens de boel op sleeptouw neemt. Jammer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie zijn allemaal gestopt met kijken ofzo? :cab:

Toch wel een erg sterk seizoen. Veel bevredigender einde ook dat seizoen één. Overall was het iets minder, maar niet veel. Gewoon weer een heerlijk seizoen, dus. Snap de negatieve kritieken niet zo.

Mee eens ja. Seizoen 1 kon voor een heel groot gedeelte teren op het stukje mysterie, seizoen 2 graaft wat dieper in de rotte kant van de mens. Beide seizoen qua sfeer erg sterk: camera, setting en vooral muziek (:love:) waren allemaal erg sterk. Prima seizoen.

Negatieve reacties had ik bij voorbaat al verwacht (heb er alleen nog niets van meegekregen, tot nu toe heb ik me geheel afzijdig gehouden van alles). Het eerste seizoen was erg sterk, ik denk dat men dan toch automatisch nog op net iets meer hoopt. Of juist het tegenovergestelde; mensen waren vooraf al sceptisch. Denk dat zulke vooroordelen of verwachtingen niet altijd even makkelijk van je af te schudden zijn. Mijn verwachtingspatroon is toch wel ingelost dit seizoen, het was zelfs nog ietsje beter dan ik had verwacht/gehoopt.

bewerkt door vinnypassy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

True Detective

'Overdreven kritisch'. Niet alles hoeft 100% realistisch te zijn, maar ook niet alles hoeft overdreven nep te zijn. Haalt mn plezier weg. Als je met z'n 5en tegelijk in de lach schiet in zo'n scene zit er wat mis daar. Heb een iets kritischer blik dan jij blijkbaar, zal lastig te accepteren zijn merk ik. Mening had ik niet klaar zonder een kans te geven, mening had ik over ep 1 na ep 1, over ep 2 na ep 2, enz. En dan een algeheel beeld tot nu toe inderdaad. Vond het tegenvallen. Dat 'vergelijken met seizoen 1' is ook uit de lucht gegrepen, doe ikzelf in ieder geval niet. Zie dat wel vaker terugkomen bij de (laten we het ff zo noemen) 'voorstanders', maar dat zie ik eigenlijk nauwelijks tot niet terugkomen bij de andere users.

Ben zelf nog bij ep 5 volgens mij, dus ik heb alleen nog wat gezegd over het beeld van de eerste vier afleveringen. Volgende week ff de rest erdoorheen knallen. Laat me graag verrassen.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week ook maar het volledige seizoen gekeken, en nu net klaar met de finale.

Qua thematiek vond ik het minder intrigerend dan het vorige seizoen, maar die echt donkere, typische TD sfeer was wel weer lekker aanwezig. Dit keer ook iets meer verschillende plotjes die door elkaar lopen, een aantal daarvan waar ik het toch jammer vond dat er iets te weinig diepgang was (naar mijn gevoel althans). Ik vond de eerste 4 eps sterk, ep 5 de minste van het hele seizoen, 6 was weer beter, 7 was heel sterk. De finale.. hmz. Ik vond hem misschien iets te lang, en er zaten imo een aantal dingetjes in die wat geforceerd waren en niet helemaal nodig. Maar de manier waarop het concludeert, en daar ben ik het eens met Hans, is wel meer bevredigend dan bij S1. [tekst]Ray die zijn aura van mislukking tot op het einde meedraagt en sterft zonder dat hij dat bericht nog aan z'n zoon kan afleveren, Frank die ervoor kiest om te sterven op z'n eigen voorwaarden in tegenstelling tot het overleven zonder zn geld. Iets wat me wel niet helemaal goed staat, is de rol van Rachel McAdams. En nee, niet om de reden dat je denkt :D Ja ik zag er tegenop omdat ik totaal geen fan ben van haar, maar ik heb zowaar voor het eerst haar echt weten te apprecieren in een rol. Vond haar een hele sterk personage neerzetten, en dan was het een tikje teleurstellend dat zo'n sterk vrouwelijk personage de laatste 2 afleveringen opeens nogal opzij gezet wordt en de show wordt gestolen door Farrell/Vaughn. Toch iets waar ik me niet helemaal kan in vinden.[/tekst] Overall ben ik zeker tevreden, vond het weer een sterk seizoen, al heb ik ergens in m'n achterhoofd het idee dat er nog meer uit te halen viel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Damn. De laatste 4 afleveringen in een zit afgekeken. Fantastisch seizoen. En dan de twee laatste afleveringen, verdomme wat een spanning. Colin Farrell erg sterk. Vaughn ook overtuigend in z'n badass rol. Hoop dat ie zich vaker laat zien in serieuze rollen dan in alle onzin waaraan ie heeft meegedaan. McAdams meh. Die Woordrugh was ook een sterke. Ben vooral benieuwd wat het volgende seizoen brengt en welke acteurs een rol spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sluit ik me bij aan, heerlijke aflevering toch weer. Had na aflevering twee al een vermoeden dat Kitsch/Woodrugh [tekst]een homo was die in de knoei zat met z'n seksualiteit, wordt dus nu een beetje bevestigd[/tekst]. Kitsch doet het trouwens echt heel goed. Kan wel eens een opstapje zijn dit naar meer serieuze rollen.

Edit- Oh, dat begin trouwens met Elvis en dat licht. Leek wel alsof David Lynch in de regiestoel zat :D

Even een kleine quote voor die Hanse, ik moest precies aan Lynch denken bij die scene :D ben inmiddels bij episode 6 (ge-nie-ten), heb lekker gewacht tot alles gemaakt was :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie zijn allemaal gestopt met kijken ofzo? :cab:

Toch wel een erg sterk seizoen. Veel bevredigender einde ook dat seizoen één. Overall was het iets minder, maar niet veel. Gewoon weer een heerlijk seizoen, dus. Snap de negatieve kritieken niet zo.

Ik was daadwerkelijk gestopt met kijken. Andere series hadden even een hogere prioriteit. Deze week de laatste vier afleveringen gezien. Ik moet zeggen dat de tweede helft van het seizoen wel iets beter was, maar als nog vind ik het een teleurstellend seizoen. En dat zit hem vooral in het script dat van een beduidend mindere kwaliteit was dan het eerste seizoen. Ik heb vooral het gevoel dat de schrijver te veel elementen toe heeft willen voegen om een 'complex' plot te creëren. Dit terwijl hij beter de focus op de samenhang van die elementen had kunnen leggen. Hopelijk is seizoen 3 beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites