Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

True Detective

Gast Kokkie

Aanbevolen berichten

Alleen, wie of wat is nu eigenlijk de Yellow King? :D

[spoiler=Yellow King]Volgens mij is Erroll Childress gewoon de Yellow King. Op het eind zie je toch dat ze in Carcosa zitten, en zoals het verhaal ons verteld is de Yellow King degene die 'heerst' over de stad Carcosa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 432
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[spoiler=Yellow King]Volgens mij is Erroll Childress gewoon de Yellow King. Op het eind zie je toch dat ze in Carcosa zitten, en zoals het verhaal ons verteld is de Yellow King degene die 'heerst' over de stad Carcosa.

[spoiler=.]Lijkt me wat stug eigenlijk. Die kerel die enkele afleveringen terug zelfmoord pleegde in de gevangenis nadat hij over de Yellow King was begonnen tegen Rust, had er zo'n grote schrik voor dat hij dus bereid was om zelfmoord te plegen, volgens mij moet het dan toch gaan om een prominent figuur - zijnde ofwel Tuttle ofwel de (toen hij nog leefde) detective Childress, zij moeten gewoon, alle logica in acht nemend, aan het hoofd gestaan hebben van die cult

Denk dat die ruine op het einde van deze aflevering (als dat Carcosa voor moet stellen) wel werd gebruikt door eerdere figuren en niet alleen de man met de littekens

Maarja, vragen waar geen antwoord meer op zal komen helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=1]Of dit is de Yellow King, gewoon een niet-bestaand figuur/idee dat aanbeden wordt, een soort God ahw

TjEDI7J.jpg

[spoiler=2]Manly tears were shed btw toen Rust in huilen uitbarstte nadat ie over z'n dochter en z'n coma vertelde

Fantastisch geacteerd ook, beter krijgt deze show facking veel Emmy awards

[spoiler=3]Al met al BRILJANTE serie, fantastische diepte, personages, acteerprestaties, settings, muziek, alles

En Rust in de Carcosa tunnels was een van de spannendste dingen die ik in een show gezien heb

[spoiler=4]YnP02Lv.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan is het nu de bedoeling dat er een op zichzelf staand seizoen 2 komt.

Can you tell me anything at all about season 2?

Nic Pizzolatto: Okay. This is really early, but I'll tell you (it's about) hard women, bad men and the secret occult history of the United States transportation system.

Read more at http://www.hitfix.com/whats-alan-watching/true-detective-creator-nic-pizzolatto-looks-back-on-season-1#Fs8A6iaQa7tpaeCx.99

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stukje geschreven er over.

Is spoilervrij :)

Nic Pizzolatto had in 2011 ooit twee episodes voor The Killing US geschreven.

Nu zal hij serie boeken in gaan als de maker/schrijver van True Detective.

True Detective vertelt het verhaal van Detective Marty Hart (Woody Harrelson) en Detective Rust Cohle (Matthew McConaughey) die in Louisiana USA 17 jaar lang op zoek zijn naar een serie moordenaar.

Het is niet eens zozeer de whodunnit die deze serie zo bijzonder maakt maar de geweldige dialogen tussen Marty en Rust die compleet van elkaar verschillen. Rust is een einzelganger die vrijwel geen vrienden maakt en niet geloofd in de goedheid van mensen. Marty is een familyman die geobsebeerd is met drank en vrouwen en die alleen maar liegt tegen zijn eigen vrouw.

Samen zijn ze een perfect duo. Hun dialogen en actweerk is van de bovenste plank. Ook de soundtrack van True Detective is werkelijk geweldig. T Bone Burnett (die tot mijn complete verrassing zie ik nu blank is en niet zwart) levert op dat front een geweldige prestatie.

De openingstheme is al geweldig maar elke episode eindigt ook met een prachtig nummer.

Alle dialogen, de spanning , de soundtrack, het acteerwerk, de sfeer , de onderhuise spanningen maken dit eerste seizoen van True Detective tot dusver absolute hoogtepunt van 2014 qua tv series.

Seizoen 2 zal uit een gehele nieuwe cast bestaan en verhaallijn. De vraag is of Nic Pizzolatto zichzelf nu niet inmense druk op heeft gelegd, maar ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt.

Absolute hoogtepunt van seizoen 1 was wat mij betreft de laatste 15 tot 6 minuten van E4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier gezien gisteravond, inmiddels wel alles op een rijtje. Enige verwachting die ik had gisteravond was dat mijn mind volledig blown zou zijn. Hoe of wat, geen idee. Eerlijk gezegd is dat niet gebeurd, maar dat is totaal niet erg. Ik heb zelden (nooit?) met zo'n kloppend hart naar een film of serie zitten kijken als bij [tekst]die achtervolging door Carcosa[/tekst], echt ontzettend vet gedaan. Sowieso de hele setting van dat huis en zo, en die [tekst]vriendin/zus/whatchamacallit[/tekst], het was zo'n opeenstapeling van screwed upness dat dat op zich al voor een climax zorgde. Uiteindelijk zijn er nog een hoop openstaande vragen ja [tekst](de rol van Marty's dochter bijvoorbeeld, en al die verborgen hints, etc)[/tekst] maar hoe je het ook went of keert, dit is allemaal wel zo in te vullen dat het naadloos aansluit op het verhaal. En dan na het [tekst]"einde"[/tekst] nog die scènes in [tekst]het ziekenhuis[/tekst] om dan af te sluiten met een briljante quote.

“Well, once there was only dark. You ask me, the light’s winning.”

Echt hoor, een perfect compleet plaatje. Pure klasse, en hulde voor alles en iedereen die hier aan meegewerkt heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben hem nu dus weer aan het kijken met m'n vriendin, en zie allemaal 'nieuwe' dingen voorbijkomen die ik gemist heb, of die pas ergens op slaan als je het verhaal al kent :< Vooral dat laatste maakt het toch dat ik het steeds beter ga vinden, manman.

Noem er is een paar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noem er is een paar?

Gister 'zag' ik 3 dingen. [spoiler=.] De eerste had ik me niet gerealiseerd, en nadat ik er meer over na ging denken zegt het ook niks, maargoed: de Spaghetti-man werd dus 'ondervraagd' op dat veldje van die school, waar Rust in ep06 in z'n eigen onderzoekje opeens naar binnen ging en dus al die tak-beeldjes vond. Maar zoals ik zei, zegt niet zoveel omdat die vent dus onderhoud op heel veel locaties deed.

De ander: In 2002, toen Rust die 'assist' had, en die vent opeens begon over The Yellow King. Die had dus zelfmoord gepleegd in z'n cel. De 2 agenten die hem ophaalden en terugbrachten naar z'n cel heetten en Childress. Voor zover ik me kan herinneren was dat de eerste keer dat die naam genoemd werd. Klein detail, maar zet je toch weer aan het denken, misschien was het Ted Childress (geen idee of dat al bevestigd was), of dat Ted Childress in een andere functie zat --> en die agent er dus óók nog wat mee te maken had.

(of ik let 2x niet op en is Childress al vaker langsgekomen en zegt dit he-le-maal niks huhuhu :D )

Verder natuurlijk Charlie Lange, die in die isoleercel (was het?) eigenlijk het hele plot vertelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites