Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Carapaz heeft gewoon geen team. Roglic een enorm sterke. Zonder Kuss had Roglic serieus veel kunnen verliezen op Carapaz en Carthy op de l'Angliru. Laat staan wanneer zij nog een Kuss hadden gehad. Helaas wint ditmaal hoogstwaarschijnlijk dan toch het sterkste team het van de sterkste renner. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kunnen jullie hier eigenlijk voor Roglic zijn? 100% dat als hij bij Astana, Bahrain of INEOS had gereden jullie (en het Wielerflits en Thijs Zonnekoning-gepeupel inclusief) hem allang hadden gehaat, dopinggeruchten hadden opgebracht, et cetera.

Blijft gewoon een ontzettend laffe wieltjesplakker met zero goede teksten en persoonlijkheid. En Jumbo is nu ook gewoon het nieuwe INEOS qua koersstrategie, maar dan nóg saaier. Froome ook alsnog veel offensiever, veel eerder aanvallen en de rest versmachten dan Roglic. Dat is haast een sprinter. Laatste 200m.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Zeus:

Hoe kunnen jullie hier eigenlijk voor Roglic zijn? 100% dat als hij bij Astana, Bahrain of INEOS had gereden jullie (en het Wielerflits en Thijs Zonnekoning-gepeupel inclusief) hem allang hadden gehaat, dopinggeruchten hadden opgebracht, et cetera.

Blijft gewoon een ontzettend laffe wieltjesplakker met zero goede teksten en persoonlijkheid. En Jumbo is nu ook gewoon het nieuwe INEOS qua koersstrategie, maar dan nóg saaier. Froome ook alsnog veel offensiever, veel eerder aanvallen en de rest versmachten dan Roglic. Dat is haast een sprinter. Laatste 200m.

Dat eerste zou zomaar eens kunnen kloppen, maar wat is daar mis mee? Kijk al sinds jaar en dag en ben  vanaf de Rabobanktijd fan/volger van die ploeg. Vind altijd mooi als ze winnen. Toch een stukje chauvinisme.

Ben overigens ook fan van Feyenoord en kijk vrijwel alle wedstrijden, terwijl het ook niet de meest spectaculaire spelers heeft. Is dan niet ineens dan ik voor een andere ploeg ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij staat Roglic op één en niet Jumbo, want Jumbo staat 2e in het ploegenklassement. Roglic gaat gewoon als snelste de kilometers afleggen en dan ben je toch echt de beste renner. Zo simpel is het.

Edit: Dan was Bernal vorig jaar ook niet beste renner in de Tour als jij het zo formuleert en Wiggins ook niet toen hij de Tour won en Froome ook niet. Want zij reden voor toen voor Sky en dat was de beste ploeg toendertijd.

bewerkt door delichris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei delichris:

Volgens mij staat Roglic op één en niet Jumbo, want Jumbo staat 2e in het ploegenklassement. Roglic gaat gewoon als snelste de kilometers afleggen en dan ben je toch echt de beste renner. Zo simpel is het.

Edit: Dan was Bernal vorig jaar ook niet beste renner in de Tour als jij het zo formuleert en Wiggins ook niet toen hij de Tour won en Froome ook niet. Want zij reden voor toen voor Sky en dat was de beste ploeg toendertijd.

Kom op, dit is toch wel erg kortzichtig. Heb je de zware bergritten wel gekeken? Vandaag en l'Angliru? Het team om de renners heen hebben daarin een hele grote rol gespeeld. Als het andersom was geweest en Carapaz had die Jumbo-trein gehad, had hij na die twee ritten minimaal twee minuten gepakt op éénling Roglic. Misschien wel drie of meer. Carapaz was beter, maar reed zonder enige hulp tegen iemand met een geweldig team.

Inderdaad doe je professioneel wielrennen in een team, dus de zege is ook gewoon legitiem, maar als je het hebt over de beste renner (de beste individuele prestatie) dan kan je er niet om heen dat Roglic in de zwaarste bergritten door de mand viel en zowel Carapaz als Carthy beter waren. Dan kan je het hebben over een tijdrit en wat sprintjes omhoog elders, maar in een gelijk deelnemersveld (man tegen man) verliest Roglic bergop de Vuelta en moet hij nog zijn best doen voor het podium.

Verder heeft hij natuurlijk ook wel geluk dat het na achttien etappes klaar is. Met nog twee bergritten was het kaarsje naar Roglic gewoontes misschien nog wel helemaal uit gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan hadden er nog twee of drie vlakke etappes worden ingepland om de sprinters een kans te geven. Aan het eind won gewoon de beste renner in de koers en dat is in dit geval Roglic. Wel mooi dat je op mijn tweede deel niet reageert. Want daar lees je dat jou mening al niet meer kan. Is niet erg hoor. We hebben gewoon een verschil van mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dikke onzin, want Froome en Bernal waren bergop gewoon de beste. Het verschil in ploeg met andere concurrenten was ook niet zó groot als nu. Je blijft zeggen dat Roglic de beste renner was, maar dan heb je toch echt met oogkleppen op naar de twee zwaarste bergritten gekeken. Beetje Trumpiaans dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zeus:

Dat is dikke onzin, want Froome en Bernal waren bergop gewoon de beste. Het verschil in ploeg met andere concurrenten was ook niet zó groot als nu. Je blijft zeggen dat Roglic de beste renner was, maar dan heb je toch echt met oogkleppen op naar de twee zwaarste bergritten gekeken. Beetje Trumpiaans dit.

Froome en Bernal waren de beste bergop door een sterk Sky team dat weet iedereen. En Roglic staat toch eerste dan ben je toch ook de beste? Heeft niets met Trumpiaans te maken. Het is gewoon een feit. De beste renner wint zo simpel is het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, dit heeft geen zin. Froome en Bernal de beste door hun team.. Bergop is een vrij eerlijke strijd. Als je de laatste man bent die nog kan volgen én nog kan versnellen, ben je automatisch ook de beste bergop. Of je team het nou in ging leiden of niet. Verder ben je klaarblijkelijk ook niet in staat om objectief naar een bergetappe te kijken. Jij vond Roglic het beste op de l'Angliru en op La Covatilla, dan is het wel een beetje over met je alternatieve feiten (en dat is Trump ten voeten uit, ja). Prima als je fan bent, maar hou het dan gewoon lekker oppervlakkig ipv dit gespeel met de waarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Zeus:

Goed, dit heeft geen zin. Froome en Bernal de beste door hun team.. Bergop is een vrij eerlijke strijd. Als je de laatste man bent die nog kan volgen én nog kan versnellen, ben je automatisch ook de beste bergop. Of je team het nou in ging leiden of niet. Verder ben je klaarblijkelijk ook niet in staat om objectief naar een bergetappe te kijken. Jij vond Roglic het beste op de l'Angliru en op La Covatilla, dan is het wel een beetje over met je alternatieve feiten (en dat is Trump ten voeten uit, ja). Prima als je fan bent, maar hou het dan gewoon lekker oppervlakkig ipv dit gespeel met de waarheid.

Waar heb ik gezegd dat Roglic de beste was op de l'Angliru en op La Covatilla? Ik heb gezegd dat Roglic de beste in de koers is. Bergop was hij misschien niet de beste, maar met de tijdrit was hij de beste. Dus overall is hij de beste zo simpel is het. Carapaz is misschien wel de beste renner bergop in deze Vuelta, maar niet de beste overall. 

En de mannen van Sporza zeiden het net zelf ook dat Roglic de terechte winnaar was. 

bewerkt door delichris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerder kon je dat niet toegeven anders. Roglic heeft bergop vooral geluk gehad dat hij een goede ploeg heeft. Carapaz was in zijn ééntje. Als dat anders was geweest, had de schade veel groter uitgelopen. Minuten mogelijk. Dat maakt voor mij Carapaz individueel gezien de beste renner. In een gelijk deelnemersveld (man tegen man) had hij hoogstwaarschijnlijk ruimschoots gewonnen. Carthy acht ik zelfs dan nog hoger dan Roglic. Maakt verder niet uit, maar individueel gezien is Roglic dus imo zeker niet de beste ronderenner. Ook niet omdat hij een tijdrit wint of sprintjes omhoog. In zware bergritten worden doorgaans de grootste verschillen gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb aldoor gezegd dat Roglic de beste renner in de koers was dus toegeven is voor mij niet aan de orde. Iets anders heb ik niet gezegd. Je gaat nu dingen verzinnen vriend. En Carapaz was niet in zijn eentje hoor alleen Ineos kon gewoon niet mee in de bergen. Als je Sporza hebt gekeken net was een hele mooie uitleg over dat Roglic de terechte winnaar is en de beste renner is in deze Vuelta. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus was Carapaz in isolatie bergop wanneer het er toedeed. Constant. Roglic had zijn ploeg om een man tegen man-strijd uit te stellen. Op de l'Angliru had hij Kuss die de schade kon beperken voor hem. Zonder die ploeg had Roglic bergop gewoon minuten verloren en dus de Vuelta. Maar goed, je blijft ontzettend ignorant, dus erg veel zin heeft dit niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee jij zegt iets over mij wat ik totaal niet gezegd heb. Je weet ook donders goed dat Roglic de beste renner overall is. De Vuelta is niet alleen maar bergop. Jij zegt dat Carapaz de beste renner is in deze Vuelta en dat is gewoon niet het geval. Ik had ook al eerder aangegeven dat we een verschil van mening hebben, maar jij ging door om puur je gelijk te halen en die heb je gewoon niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat boeit niet. Grote rondes worden doorgaans beslist in zware bergritten, mits de verschillen groot genoeg zijn. Dat was het geval. Carapaz en Carthy waren beduidend sterker dan Roglic, maar door zijn team (uitstellen man tegen man, Kuss in steun) viel de schade mee. Anders had de kans groot geweest dat het verschil opgelopen was tot minuten en had Carapaz (of Carthy) de Vuelta gewonnen. Had je dan Roglic dan nog steeds de beste individuele renner gevonden? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik niet over oordelen, want je weet niet hoe hij dan ging koersen. Zoals het gisteren naar uit zag was hij niet de beste bergop. Maar zoals ik al eerder aangaf gaat de Vuelta niet alleen maar bergop en is Roglic de beste overall. Jij blijft maar hameren op de bergritten en daar wordt vaak een ronde beslist alleen nu niet. Ik stop deze discussie omdat jij maar blijft hameren op de bergetappes en daar draait het niet alleen maar om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites