Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Je kunt tegendraads zijn wat je wil [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION];, maar Voeckler is gewoon een minzaam mens.

min·zaam (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: minzamer, overtreffende trap: minzaamst) 1vriendelijk, m.n. tegen iem. van lagere rang: een minzaam knikje

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wat moet je daar van zeggen. Die lijst met namen richt zich absoluut niet alleen op Astana en georganiseerd gebruik in een ploeg zal bewezen moeten worden om de licentie niet toe te kennen. Daarvoor weten wij inhoudelijk nog te weinig, behalve wat headlines van de Gazetta. Als Katsusha en Lampre de licentie behouden valt er tegen Astana ook niets te doen. Alleen komt het de geloofwaardigheid van de sport weer niet ten goede. Daar zouden de overige ploegen eens een standpunt in moeten nemen als de UCI het niet kan/wil doen. Sowieso blijft Astana grote geldschieter in een relatief nieuwe markt voor het wielrennen, dat zal ook wel meehelpen. Ik blijf Vino overigens gewoon een oude boef vinden en die ploeg hoeft van mij niet meer.

bewerkt door Djordison
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat plaatje had ik nog niet gezien. Eigenlijk veel te zwaar imo. 250km met 4x een klim van 1e categorie.

Je moet je ook niet teveel fixeren op die 1e categorie. Organisatoren gebruiken daar nogal eens verschillende criteria voor om dat te bepalen.

Een zwaar kampioenschap, mij lijkt het wel eens leuk. Moeten ze wel beetje koers maken natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, een van de zwaarste en meest bergachtige parcoursen die ik mij kan herinneren (iig werd dat zo voorsteld) werd Museeuw wereldkampioen. Geeft een goed idee van hoe je dat moet wegen.

Het zwaarste dat ik me kan herinneren was in Colombia.

Sowieso maken de renners de koers natuurlijk. Kijk naar naar bijvoorbeeld het wk dat Gilbert won in Valkenburg. Best zwaar parcours en vervolgens reden ze met gesloten peloton naar de laatste keer Cauberg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zwaarste dat ik me kan herinneren was in Colombia.

Sowieso maken de renners de koers natuurlijk. Kijk naar naar bijvoorbeeld het wk dat Gilbert won in Valkenburg. Best zwaar parcours en vervolgens reden ze met gesloten peloton naar de laatste keer Cauberg.

Dat is sowieso inherent aan hedendaagse wielrennen, de serieuze kanshebbers komen pas in de diepe finale op een slotklim in actie, als ze al los weten te komen. Dat is niet alleen met WK's, maar ook met de klassiekers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites