Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

GeoGuessr

jaccopsv

Aanbevolen berichten

Die van JanVertonghen dan ook maar ff snel doen, heb ik ze gehad ;c.

Voor degenen die niks te doen hebben, Mijn vakantiefoto's

Laatste is btw een panoramafoto, kan je dus niet lopen. Was wel een vette vakantie daar dus ben benieuwd of jullie hem kunnen vinden. Oh, en 2 moet je eigenlijk doen zonder opzoeken. Veel succes dan ;c

[spoiler=27270 pnt]

1. Was niet heel moeilijk om er in de buurt te komen, maar de exacte locatie kreeg ik niet voor elkaar. 1,544 km - 6350 pnt

2. Weer in de buurt, maar weer anderhalve kilometer verkeerd geklikt ;c - 1,53 km - 6351 pnt

3. Tsja, grote stad altijd moeilijk. 14,53 km - 5435 pnt

4. Kwam in de buurt. Zat er 264 meter vandaan - 6456 pnt

5. Oei. Verkeerd landje. 269,183km er vandaan, valt dus nog mee, haha. - 2678 pnt.

bewerkt door neva
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat plekjes waar ik op vakantie ben geweest huhu

Plaats is bij de eerste al makkelijk te vinden maar ach als je zo wil winnen he bahbah rij maar gewoon vooruit ipv achteruit. De tweede is een leuk stadje, aanrader voor iedereen die daar eens in de buurt is.

Oh ben nog een bazenplek vergeten :( Ligt bij de eerste in de buurt. Ook een aanrader trouwens, die streek.

[spoiler=28220 punten]

1. Stiekem toch achteruit gereden, maar plaatsnaam zei me niet zoveel. Aan de hand van de wegen en de bergen er om heen de juiste streek weten te vinden, toen maar naar de wegnummers gekeken. Duurde een kwartiertje, maar de beloning: 1,376 km - 6479 punten

2. Al gauw gevonden rond welke grote stad het ongeveer moest zijn. Plaatsnaam (of wat ik als plaatsnaam vermoedde) ook snel gevonden. Daarna was het een kwestie van de kaart doorzoeken: 502 meter, 6437 punten

3. Weer heel snel kunnen traceren waar het 'ongeveer' moest zijn. Kreeg het niet voor elkaar, heb het op goed geluk gedaan (al kon ik er nooit meer dan 10 km van af zitten): 2,751 km, 6252 punten

4. Met dank aan de plaatsnaam verderop. Twee jaar geleden gefietst in die omgeving, maar kreeg het net niet helemaal lekker voor mekaar nu. Vlaggetje neergedonderd waar ik dacht dat het ongeveer zou zijn: 4,436 km - 6121 punten

5. Had ik meer moeite mee. Uiteindelijk dus ook op het verkeerde eiland, haha. 124,769 km - 3046 punten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste is btw een panoramafoto, kan je dus niet lopen. Was wel een vette vakantie daar dus ben benieuwd of jullie hem kunnen vinden. Oh, en 2 moet je eigenlijk doen zonder opzoeken. Veel succes dan ;c

1. Vrij duidelijk waar ik op de kaart ongeveer moest zijn. Kort zoeken leverde een plaatsnaam op, die ik ook al snel had gevonden. Stukje terug, nog wat zoeken. 1.266 km from the correct location and gave 6373 points.

2. Land snel duidelijk. Zag ook wat plaatsnamen, maar had geeeeeeeen idee waar ik in godsnaam ongeveer moest zijn. Tot ik een bekende naam tegenkwam. Gebied een stuk kleiner dus, maarjaahahahaaaaa. Zag op de kaart in eerste instantie geen enkele naam die ik op de streetview ook zag, maar na 5 min zoeken zag ik opeens wat (d) ingezoomd. Locatie bepaald. 0.133 km from the correct location and gave 6468 points

3. Ook hier land direct duidelijk. Stukje gezocht, kwam wat plaatsnamen tegen die me niets zeiden. Ging de andere kant op, had het idee dat daar een grote weg zou zijn met wat grotere plaatsnamen, tot ik plots om de andere weghelft kwam en een wel héél bekende naam zag. Bij het inzoomen zag ik direct 1 van de onbekendere namen. Wat verder ingezoomd, snel duidelijk allemaal. Aan de hand van een bepaald ding erg makkelijk de locatie bepaald, zag er nog wel wat vanaf. 0.343 km from the correct location and gave 6450 points.

4. Ja, zag het aan de gebouwen al. Deze plek ken ik. Heel goed. Maarja, waar zijn we dan precies? Kon al snel de zoekrange drastisch verkleinen. Heb me 10 min doodgezocht, draaide om, en zag opeens iets. Hoe kon ik dat missen? :-D Nouja, niet dat het me echt hielp, ik wist al dat ik daar was. Uiteindelijk opgegeven. 0.796 km from the correct location and gave 6412 points

5. Een panoramafoto. Ik zie crocs. Zou dat een hint kunnen zijn? Misschien... Had een ingeving, ben daar maar op af gegaan, wist het verder ook niet. Zat in ieder geval in het goede land. 256.529 km from the correct location and gave 2696 points

28399

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, wtf..

[spoiler=k*t]

1. Kwam er geen wijs uit, zag ergens Cambridge Bay staan, dus heb op een weg langs het water in Cambridge (UK) geklikt. Moest dus op een heel ander continent wezen ;e 5242.033 km - 1419 punten

2. Zat 'in de buurt'. Kwam er echt totaal niet uit en maar iets op de zuidpool aangeklikt -> 4965.461 km - 1471 punten

3. Ja leuk, 'Midway Island', maar geen idee waar dat is. Met google zouden ze allemaal stukje makkelijker gaan btw. Maar goed, uiteindelijk lukraak wat aangeklikt en meer dan twaalfduizend kilometer er vandaan. 213 puntjes

4. Ook niet de moeite waard om uit te leggen, 11115 km - 344 punten

5. Deze was wel wat makkelijker, maar kreeg de exacte locatie niet te pakken. Uiteindelijk nog te ver er van af: 0,645 km, 6425 punten.

eindstand 9872 punten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er eentje voor jullie gemaakt. Kijken wie de meeste punten scoort. Paar leuke plekjes uitgekozen.

klik

1. Voorspelbare locatie huhu. Mja toch ver er vanaf. 2179.427 km from the correct location and gave 1922 points

2. Vrij makkelijk te bepalen waar je zit. Had alleen geen zin om het precies te doen. 4.477 km from the correct location and gave 6118 points

3. Ik dacht serieus even aan Madurodam :-D :-D Mja. Tsja. Nee. Continent was te doen. 3148.558 km from the correct location and gave 1773 points

4. Zat in het juiste land... 2676.168 km from the correct location and gave 1845 points

5. Klikte maar op het land wat ik als eerst dacht. 341.475 km from the correct location and gave 2587 points

14245

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er eentje voor jullie gemaakt. Kijken wie de meeste punten scoort. Paar leuke plekjes uitgekozen.

klik

[spoiler=16635 punten]

1. Best lastig, ware het niet dat ik dit ken. Jammergenoeg niet de exacte plek, maar ik kwam (voor zo'n groot gebied gezien) relatief in de buurt: 511.991 km / 2429 punten

2. Aan de hand van het wegnummer en het tankstation heel snel en heel makkelijk gevonden. Uiteindelijk net een hectometerpaaltje te ver: 175 meter / 6466 punten

3. Ik wist op welk eiland ik moest zijn, maar niet waar. Was heel moeilijk zoeken, kwam uiteindelijk redelijk in de buurt, puur op de gok. 96.691 km / 3248 punten

4. Wist snel het land te achterhalen en dankzij de bergen wist ik de radius enigszins te verkleinen. Uiteindelijk gegokt en verloren: 1085.231 km / 2152 punten

5. Hier kwam ik dan echt niet uit. Het land had ik in principe, maar ja, schiet je niet veel mee op. Gestemd op forumfavoriet San Marino: 643.448 km / 2340 punten

Niet heel verkeerd, totaal van 16635. Normaal niet tevreden mee, maar hij was echt zwaar.

Een moeilijke gemaakt, al moet er eentje wel te doen zijn, en de laatste is een vakantieplekje. Let's do this!

Link werkt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=16635 punten]

1. Best lastig, ware het niet dat ik dit ken. Jammergenoeg niet de exacte plek, maar ik kwam (voor zo'n groot gebied gezien) relatief in de buurt: 511.991 km / 2429 punten

2. Aan de hand van het wegnummer en het tankstation heel snel en heel makkelijk gevonden. Uiteindelijk net een hectometerpaaltje te ver: 175 meter / 6466 punten

3. Ik wist op welk eiland ik moest zijn, maar niet waar. Was heel moeilijk zoeken, kwam uiteindelijk redelijk in de buurt, puur op de gok. 96.691 km / 3248 punten

4. Wist snel het land te achterhalen en dankzij de bergen wist ik de radius enigszins te verkleinen. Uiteindelijk gegokt en verloren: 1085.231 km / 2152 punten

5. Hier kwam ik dan echt niet uit. Het land had ik in principe, maar ja, schiet je niet veel mee op. Gestemd op forumfavoriet San Marino: 643.448 km / 2340 punten

Niet heel verkeerd, totaal van 16635. Normaal niet tevreden mee, maar hij was echt zwaar.

Link werkt niet.

Werkt niet. ;)

Nu wel ;) !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=16732]De Beul[/MENTION];

Ben echt bagger in dit soort spellen, ja.

[spoiler=11467...]

1. Koos redelijk random voor Ierland. Tja, je moet wat. 2144 punten waard.

2. Na eventjes rondkijken kwam ik erachter waar het was. De precieze locatie wist ik alleen niet. 2355 puntjes dus.

3. Na een eindje lopen kwam ik een busje tegen met Bogeikov (met een streepje door de o) Dan is de keuze snel gemaakt, ja. Zat alsnog in het verkeerde land, ja. :D Het was wel 2316 punten waard,

4. Fritüre... Oostenrijk? Tja... 2259

5. Wat op die busjes stond klonk nog al Turks. Zuid-Turkije was dus 2426 punten waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een moeilijke gemaakt, al moet er eentje wel te doen zijn, en de laatste is een vakantieplekje.

Let's do this!

[spoiler=19629 punten]

1. Land snel gevonden, locatie niet. Gegokt op een groot groen deel op de kaart. 178,469 km / 2844 punten

2. Ook hier het land snel gevonden, met dank aan de borden langs de weg (zag een bord met plaatsnaam van een zware aardbeving jaren geleden). Uiteindelijk toch echt ver ernaast, navigeren gaat niet lekker nog. 223.512 km / 2749 punten

3. Heel snel gevonden, scheelde uiteindelijk 2,445 kilometer / 6277 punten

4. Kwam al snel in de buurt (hoopte ik). Het zag er Belgisch/Duits/Frans uit, dus ik hoopte ergens rond het stukje grens Belgie-Duitsland wat in het zuiden ligt. Daar een stuk groen aangeklikt en uiteindelijk: 9.461 km / 5759 punten

5. Tsja, Arabische letters, redelijk goed ontwikkeld, dicht bij de zee. Echt geen flauw idee, gegaan voor Oman, 1733.792 kilometer, leverde exact 2000 punten op -> verkeerde zee dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=klik]

1. Niet heel duidelijk waar ik precies zat, maar wel in de juiste plaats. Mooi vierkant stuk gras gevonden, dus dacht dat dat wel stadion zou zijn. Maar helaas. 1.271 km er naast.

2. Een beetje verkeerde kant op geleid. Ik wist eindelijk een beetje waar ik was. Weg met wegnummer, aan de hand van kaart bepaald waar het zou kunnen zijn. En precies het juiste stukje over het hoofd gezien. 22.587 er naast is echter nog niet slecht.

3. Beetje gezocht. Zag uiteindelijk San Marino op de borden staan. Al herkende ik Rimini als eerste. Maar kon in de buurt nergens een goede weg vinden ofzo. Mijn oog viel toevallig op het nationaal stadion van San Marino. Op hoop van zege. 0.016 km. Jeej, en toen wist ik ook weer ik op dat moment was.

4. Twijfelde tussen paar locaties. O.a. de juist. Beetje in het midden gaan zitten. 8.96 km er naast. Niet slecht.

5. Onleesbare plaatsnaambordjes en geen andere plaatsnamen. Water aan de westkant. In IJsland. Lijkt me niet in de hoofdstad. Geen tijd om verder te zoeken. Maar ergens aan de westkust gedropt. Bleek ik in het Noorden te zijn. Was al bang voor zoiets. Bij ieder bobbeltje zou ik kunnen wezen, dus ja. Wel snel in het Noorden wat plekken bekeken, maar leek me niet dat die het waren. Juiste niet bekeken. Dus ja. uiteindelijk iets van 250 km er vanaf.

26318

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION];

[spoiler=klik]

1. Ik zag een bordje met de plaatsnaam, dus ik ging maar naar [...] en keek daar even naar een groen stukje. Jammer genoeg zat ik er best ver vanaf.

2. Na een rondje om het stadion zag ik 'n mannetje met een bezem. Hij klonk nogal Deens, tja. :D

3. Ik kwam bij een bordje Rimini San Marino, dus ik plaatste mijn pijltje maar op de A14 tussen Rimini en San Marino. Viel best tegen.

4. Zag al gauw het Jack Brownswood-bordje en het stadion. Werd er niet veel wijzer uit dus gooide 'm maar in Derby.

5. Keek even om mij heen en wist gelijk dat het in het land [...] was. Tot mijn verbazing zat ik er wel heel erg dichtbij.

22406 punten dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=test]1. Plaats was redelijk snel achterhaald. In Italië, aan de grens met Oostenrijk en Slovenië. Vervolgens nog wat andere plaatsen en een wegnummer en je bent binnen. Binnen de plaats was het lastig om goed te bepalen waar je zat. Uiteindelijk op goed geluk ergens neer gezet wat wel zou kunnen: Your guess was 0.127 km from the correct location and gave 6468 points.

2. Erg lastig. Veel rondgelopen over paden die erg smal waren. Ik kwam al wel snel Weston in. Maar dat is echt een gehucht. Uiteindelijk kwam ik een wegwijsbordje tegen, maar niet leesbare plaatsnaam. Maar die kant op gegaan, leek me de kant van de bewoonde wereld. Uiteindelijk kwam ik op een redelijke weg tegen met normale bebording. Daardoor kreeg ik een hoop plaatsen en wat wegnummers. Tijd om de Engelse kaart te onderzoeken. Want sommige namen zeiden me wel iets. Ook Weston dook op, en dus was de keus gemakkelijk. Ik koos een van de toegangswegen. Helaas de verkeerde. Achteraf had ik beter terug kunnen gaan naar het beginpunt en a.d.h.v. de windroos de locatie moeten kiezen... Maar ja, het is een gehucht. Nu zit ik er ook maar een paar honderd meter naast. Your guess was 0.353 km from the correct location and gave 6449 points.

3. Londen op het bord maakt de zoektocht redelijk eenvoudig. Al was het moeilijker dan ik dacht. Je zit namelijk ergens in de buitenwijken van Londen, en niet echt buiten Londen. Met veel moeite toch de goede straat gevonden. Nou ja, die is heeeeeeeeeeeeeeel lang. En je moest blijkbaar erg ver in zoomen voordat je de mac pas kunt zien. Niet helemaal op de goede plek gaan staan daardoor... Your guess was 0.615 km from the correct location and gave 6427 points.

4. Ergens in Parijs, maar was te lui om verder te zoeken. Your guess was 5.504 km from the correct location and gave 6040 points.

5. Eerste gedachte ging naar Bratislava. Vond het alleen vreemd dat je dan daar een panoramafoto van koos, want daar is ook gewoon google maps. Oostenrijk niet. Maar ja, had geen idee welke plaats ik daar zou moeten kiezen. Dus toch maar in Bratislava gezet, ook al zag ik wel dat dat onjuist was. Wist niets beters. Bleek idd om een Oostenrijkse plaats te gaan. De vlaggetjes leken trouwens op de Poolse vlag...

Your guess was 304.974 km from the correct location and gave 2630 points.

28014

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=28944 punten]

1. Makkie, stad gevonden, club gevonden, stadion gevonden. Minuutje. 0,004 km / 6479 pnt

2. Plaats snel gevonden, stadion duurde wat langer. Net niet helemaal lekker uitgekomen. 0,166 km / 6465

3. Dacht het stadion snel te hebben gevonden, zat er uiteindelijk toch ver vanaf. 5,333 km / 6053

4. Ook hier te snel door gewild. 1,045 km / 6391

5. Lastig, zag snel dat ik in het noorden zat en op een van de "fjordur"-plaatsen gedrukt. 71,683 km / 3556

Niet slecht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MisterX, netjes hoor. Eerste was niet zo moeilijk inderdaad, vrij bekend ook. Twee was inderdaad een gehucht ;c. Dit jaar daar doorgebracht, zat wel een heel rustig vakantiepark, echt heerlijk daar en schitterende omgeving, leek aan de kust net een tropisch eiland. 4 had je even om het hoekje moeten kijken :P. En 5 kan ik me voorstellen datje die niet goed kan vinden.

[spoiler=Nick]

1. Waar ik ongeveer was wist ik wel. Je kunt weinig bewegen en om je heen is het sneeuw. Uiteindelijk gegokt op het continent dat ik dacht: 22,326 km.

2: Simpel: 5,155 km.

3: Land snel achterhaalt, gelukkig stond op dat bordje beneden ook wat Engels. Daardoor een eind in de goede richting gekomen, maar wel lastig om hem exact te vinden: 47,032 km.

4: Heel stuk een kant op gereden, maar kon daar niks vinden. Uiteindelijk besloten terug te gaan en de andere kant op te gaan, toen het land en plaats zo gevonden: 6,879 km.

5: Aan de hand van een bordje direct het juiste eiland gevonden. Daar gegokt: 2,747 km.

Totaal: 27347

[spoiler=debeul]

1: Lange weg, dan zit er maar één ding op: doorklikken tot je een bordje tegenkomt. En dat bordje kwam er gelukkig. Land zodoende achterhaald, maar verder dan dat kwam ik niet: 116 km.

2: Land had ik zo, maar dan. Lastig, al had ik wel een idee. Daar maar op gegokt, en bleek te kloppen: 1,385 km.

3: Maar gaan klikken tot ik bordjes tegenkwam. Dacht wel in de goede richting, maar toen ik de borden gevonden had was ie niet meer zoe moeilijk: 1,587 km.

4: Niet al te moeilijk, aan de hand van de taal die ik zag en het feit dat je daar amper Streetview hebt wist ik al snel welk land het dan moest zijn. Toen een camping gevonden en toen was die plek ook zo gevonden: 1 meter :)

5: Weer gaan klikken en bord met vreemde tekens gevonden. Wel met vertaling maar daar werd ik niet veel wijzer van. Dacht dat het Thaise tekens waren dus daar maar iets gekozen. Maar niet dus: 6862,899 km.

Die laatste heeft hem verpest :(. Totaal: 23375 pnt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MisterX, netjes hoor. Eerste was niet zo moeilijk inderdaad, vrij bekend ook. Twee was inderdaad een gehucht ;c. Dit jaar daar doorgebracht, zat wel een heel rustig vakantiepark, echt heerlijk daar en schitterende omgeving, leek aan de kust net een tropisch eiland. 4 had je even om het hoekje moeten kijken :P. En 5 kan ik me voorstellen datje die niet goed kan vinden.

Ben nog nooit in Parijs geweest, en zo goed ken ik het ook weer niet. Dus vond het al knap dat ik heel snel gevonden had dat het om Parijs ging. Totaal niet de moeite genomen om verder te kijken. Anders kwam ik wel dichterbij uit. 't was meer de luiigheid van mijn kant ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een moeilijke gemaakt, al moet er eentje wel te doen zijn, en de laatste is een vakantieplekje.

Let's do this!

[spoiler=Route]1. Ik kan twee kanten op. Ik besluit noordelijk te gaan en kom al snel Skogranes tegen. Klinkt Scandinavisch, maar het zegt me niet zoveel. Ik vervolg mijn route tot ik bij een rotonde kom. Daar kom ik de naam Laugarvatn tegen, wat bevestigt dat ik het noordelijk moet zoeken. Bij de rotonde staat een bord me een website met .is erachter. Dat doet me vermoeden dat ik in IJsland ben. Als ik inzoom zie ik de witte wegenbordjes op de kaart. Al snel stuit ik op de naam Laugarvatn. Verder inzoomen brengt me bij de juiste rotonde. Dan is het nog even goed kijken welke weg ik moet hebben. Helaas drop ik een flink stuk te noordelijk. 0,781 km - 6413p

2. Mount Cook doet me vermoeden dat ik in Nieuw Zeeland ben. Als ik de naam Christchurch tegenkom op een bord bij de kruising, weet ik genoeg. Met behulp van de wegennummers zit ik binnen no time op de juiste plek. 0,018 km - 6478p

3. De Sontbrug herken ik direct. Even goed om me heen kijken en ik kom redelijk dicht in de buurt. 0,168 km - 6465p

4. Eerste indruk is de Ardennen. Ik stuit op een Duitstalig bord, dus wellicht in de grensstreek ervan. Camping Hohenbusch. Als ik bij de kruising met de snelweg kom, besef ik op welke weg ik moet wezen. Helaas klik ik ter hoogte van de verkeerde afslag. 0,456 km - 6441p

5. Ik zie verderop borden hangen, dus maar even kijkje nemen. Hmm, Arabisch. Dat schiet niet op. Gelukkig staan de wegennummers op een bepaalde manier afgebeeld. Speurend in het Midden-Oosten zie ik dat dit type gebruikt wordt in Noord-Israël. Weg 70 wordt snel gespot. In de buurt van de afrit naar 6 plant ik mijn vlag, maar ik sta toch 4km van de juiste plek vandaan. 3,932km - 6160p

31957 punten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klik

[spoiler=klik]1. Dat je hierheen op vakantie bent gegaan... Lijkt me Noord of Zuidpool. Maar de Zuidpool geprobeerd.

Your guess was 627.44 km from the correct location and gave 2350 points.

2. Blijkt opeens in Nederland te zijn :D Afsluitdijk. Verkeerde 'eilandje' gepakt. Your guess was 10.712 km from the correct location and gave 5675 points.

3. Ergens in Japan. Duidelijk... Your guess was 1409.534 km from the correct location and gave 2067 points.

4. Versleten 60 km / a borden met nog een tekst er onder... Uiteindelijk uitgekomen op ergens in Chili.

Your guess was 95.925 km from the correct location and gave 3256 points.

5. kon niets vinden en doolde wat door een stadje. Taal spreek ik niet. Ik gokte op een Kroatië, maar bleek Italië te zijn.

Your guess was 538.552 km from the correct location and gave 2409 points.

15757

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe

Even een hele simpele gemaakt, niet opzoeken dus :P

1. 0.202 km from the correct location and gave 6462 points

2. 0.094 km from the correct location and gave 6471 points

3. 0.007 km from the correct location and gave 6479 points

4. 0.022 km from the correct location and gave 6477 points

5. 0.074 km from the correct location and gave 6473 points

32362

Niet moeilijk maar wel een leuke