Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hip-Hop

Richarð.

Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei Rensationeel.:

Wat nou drumloze beats

Benny de goat, check Tana Talk 3

Ten eerste, die teksten die altijd maar over t zelfde lijken te gaan, zijn straight wackness imho. Alles uit de Griselda-hoek blijf ik ver bij vandaan. Ten tweede: als Benny the GOAT is ben ik het jongste actieve member op MU! Ik vind het kut, en zal me altijd tegen die bagger verzetten. Wat nou Westside Gunn met zijn domme, irritante stem. Benny is dan iig nog een van de weinige die technisch goed spit... Hij en Ka! Maar Ka is wel de ergste in het geval van de drumloze beats...

bewerkt door frietsaus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bekend met mijn liefde voor Hip Hop weet dat iK Eminem afschuwelijk vind... Maar dat nieuwe album heeft een paar redelijk bangende tracks... Eindelijk eens fatsoenlijke productie! En dan de diss naar Lord Jamar, ik vind hem lekker (H)

Edit: begrijp me niet verkeerd, tevel trap-achtige en andere kutproducties op tracks... Maar de standout tracks zijn best nice... Ga hem sowieso niet coppen, daar waar ik vanmiddag nog even twijfelde. Waarom fuckt die gast altijd met die kutproducties...

bewerkt door frietsaus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Zeus:

Dit album valt buiten mijn zone, of om het beter te omschrijven: nooit van gehoord. Ga het checken, altijd interessant om nieuwe dingen te leren kennen... Zeker op het gebied van Hip Hop! Ik ben niet heel hoopvol, daar ik Tech n9ne bij de guest features zie, toch hoop ik me te laten verrassen. Staat op Spotify, dus even overbrugging naar de CL-uitzending!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Zeus:

Wat is er mis met Tech N9ne?

Ik hou niet van die chopper-stijl van spitten. Productie is zonder hart/gevoel. Maar ik ben een bevooroordeelde Old School/Golden Era-nostalgische Hip Hop-head... Dus, dat zegt niet alles. Ken best wat mensen die het dope vinden. Heb het album geprobeerd, maar productie en flow stootte me dusdanig af dat ik het af heb gezet. Niet mijn kopje koffie. Lyrics do matter, maar niet ten koste van alles...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei frietsaus:

@Sophomore waarom post je zo weinig nog hier? Deze jongen moet wel op de hoogte blijven van de laatste foute tracks!!

Er wordt überhaupt weinig gepost, dus dan post je zelf automatisch ook wat minder.

Ben overigens ook niet maar zo goed op de hoogte, toen ik elk moment van de dag de blogs afstruinde. Nu doe ik dat een keertje per week en dan mis je nog wel wat. 

Deze track is wel blijven hangen de afgelopen maand. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-2-2020 om 19:54 zei frietsaus:

Ik hou niet van die chopper-stijl van spitten. Productie is zonder hart/gevoel. Maar ik ben een bevooroordeelde Old School/Golden Era-nostalgische Hip Hop-head... Dus, dat zegt niet alles. Ken best wat mensen die het dope vinden. Heb het album geprobeerd, maar productie en flow stootte me dusdanig af dat ik het af heb gezet. Niet mijn kopje koffie. Lyrics do matter, maar niet ten koste van alles...

Gevoelloos valt toch wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Zeus:

Gevoelloos valt toch wel mee.

Beste Zeus, ik heb je hoog zitten qua veel dingen maar Hip Hop lijkt me niet jouw specialiteit als ik hier op af ga. Ik bedoel juist dit soort producties als ik het heb over zonder gevoel... Het gaat niet om de teksten, ik ga me daar niet eens in verdiepen. Veel MC's rappen over gevoelige zaken... Dat kan altijd nog in combinatie met kutproductie zonder gevoel. Neem bijvoorbeeld een Tom MacDonald, ik vind het afschuwelijk! Rappen doet hij wel met passie, maar de producties trek ik echt niet... Zelfde als Tech N9ne, die te electronisch klinkende stijl met die vreselijke flow trek ik echt niet. Je bent echt niet beter als je 3000 woorden in een minuut rapt! Ik ben een purist in mijn Hip Hop, net zoals jij dat bij voetbal bent... Tenminste, ik zie je er niet voor aan om een willekeurige KKD-wedstrijd te bekijken/bezoeken. Ik zou er al iets minder moeite mee hebben daar ik Feyenoord (niet actief meer) support. Ieder zijn meug houden we het maar op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Sophomore:

Er wordt überhaupt weinig gepost, dus dan post je zelf automatisch ook wat minder.

Ben overigens ook niet maar zo goed op de hoogte, toen ik elk moment van de dag de blogs afstruinde. Nu doe ik dat een keertje per week en dan mis je nog wel wat. 

Deze track is wel blijven hangen de afgelopen maand. 

Die productie, ja... Ik begrijp nu die mensen die vroeger toen ik 20 was zeiden: "vroeger was alles beter". Dat geldt voor veel dingen in mijn geval: muziek, kleding, normen en waarden (vooral bij de jeugd ver te zoeken) om het nog maar niet te hebben over de Wereldleiders die we tegenwoordig hebben. Ja rond 1940 was die besnorde man er, maar die laat ik even buiten beschouwing. Putin, Kim-Yung Un (of hoe de fuck je die lelijke platbakkes zijn naam ook schrijft), Trump, Johnson en dan mogen we in Nederland blij zijn dat die engnek van een Baudet niet aan de macht is!

Maar goed, ik dwaal af... Qua muziek gaat het er echt niet op vooruit imho... De mensen hier weten het, ik ben een oudgediende hier en überhaupt het oudste actieve lid (qua leeftijd). Ik begin het aan veel dingen te merken waaronder ook in muziek (in mijn geval voor het overgrote deel Hip Hop). De producties van tegenwoordig zijn te kut voor woorden. Sample-based tracks is bijna ondoenbaar omdat sample-clearance bijna onmogelijk is sinds 97/98. Dat is ook waar er een enorme kwaliteitsafname ontstaan is imho in Hip Hop. De drumloze producties van tegenwoordig en iedereen die ineens op die bandwagon springt, ik vind het niks. En dan worden er hier een paar tracks van dergelijke lui gepompt maar dan een keer met redelijk, tot goede productie... Maakt de rappers niet beter imho, aangezien hun topicrange behoorlijk smal is en behoorlijk kut.

Ik sluit even af met een video die ik al eerder heb gepost. DMC die zegt wat hij ervan vindt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei frietsaus:

Beste Zeus, ik heb je hoog zitten qua veel dingen maar Hip Hop lijkt me niet jouw specialiteit als ik hier op af ga. Ik bedoel juist dit soort producties als ik het heb over zonder gevoel... Het gaat niet om de teksten, ik ga me daar niet eens in verdiepen. Veel MC's rappen over gevoelige zaken... Dat kan altijd nog in combinatie met kutproductie zonder gevoel. Neem bijvoorbeeld een Tom MacDonald, ik vind het afschuwelijk! Rappen doet hij wel met passie, maar de producties trek ik echt niet... Zelfde als Tech N9ne, die te electronisch klinkende stijl met die vreselijke flow trek ik echt niet. Je bent echt niet beter als je 3000 woorden in een minuut rapt! Ik ben een purist in mijn Hip Hop, net zoals jij dat bij voetbal bent... Tenminste, ik zie je er niet voor aan om een willekeurige KKD-wedstrijd te bekijken/bezoeken. Ik zou er al iets minder moeite mee hebben daar ik Feyenoord (niet actief meer) support. Ieder zijn meug houden we het maar op!

Vind dat uit deze twee nummers juist enige oprechtheid blijkt. Dat hele snelle rappen valt hier ook wel mee, zeker in die tweede. Ik ben niet per definitie een fan van rapmuziek, ook niet per definitie van hiphop. Ik heb selectieve kenmerken die bij mij voorop staan bij het beoordelen van muziek, grotendeels los van genres. Hetgeen mij aan Tech N9ne wel aantrekt is het donkere randje dat er aan zit. Dat resulteert ook vaak in best wel originele producties. De zelfverzekerdheid, de urgentie, het donkere, bijna duivelse tintje en de 'boosheid' zijn factoren die ik wel apprecieer. Als het verder over gevoel of emotie gaat, tja, daarvoor kom ik doorgaans niet uit bij hiphop muziek. Wat natuurlijk voor iedereen anders kan zijn. 

Ben wel benieuwd of je iets uit het volgende oké zou vinden. Niet alle vier pure hiphop waarschijnlijk, maar toch zeker op z'n minst invloeden. 

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Roots pak je uitgerekend

9 uur geleden zei Zeus:

Vind dat uit deze twee nummers juist enige oprechtheid blijkt. Dat hele snelle rappen valt hier ook wel mee, zeker in die tweede. Ik ben niet per definitie een fan van rapmuziek, ook niet per definitie van hiphop. Ik heb selectieve kenmerken die bij mij voorop staan bij het beoordelen van muziek, grotendeels los van genres. Hetgeen mij aan Tech N9ne wel aantrekt is het donkere randje dat er aan zit. Dat resulteert ook vaak in best wel originele producties. De zelfverzekerdheid, de urgentie, het donkere, bijna duivelse tintje en de 'boosheid' zijn factoren die ik wel apprecieer. Als het verder over gevoel of emotie gaat, tja, daarvoor kom ik doorgaans niet uit bij hiphop muziek. Wat natuurlijk voor iedereen anders kan zijn. 

Ben wel benieuwd of je iets uit het volgende oké zou vinden. Niet alle vier pure hiphop waarschijnlijk, maar toch zeker op z'n minst invloeden. 

Van The Roots pak je uitgerekend dat nummer, dat vind ik dan wel jammer. The Roots is een zware ok, ook dit nummer. Dat The Internet vind ik niets met Hip Hop te maken en heeft bij 1:53 dat irritante hi-hatje erin wat voor mij echt een kenmerk is van de soort producties die ik niet trek. Overall is het een leuk nummer maar het heeft op het outro geen fuck met Hip Hop te maken. Ik luister btw niet alleen Hip Hop, en ik wilde met gevoel in de productie eigenlijk meer zeggen dat het niet te kunstmatig moet klinken... Wat het bij Tech N9ne eigenlijk altijd doet. Bank & Steelz zou ik best kunnen luisteren en klinkt best ok, maar heeft mijns inziens ook niet veel raakvlakken met Hip Hop, al wordt er wel in gerapt . Het klinkt allemaal wel catchy en de productie is wat somber doch gladjes... Ik vind het een dikke prima! Maar goed, als je mij wilt testen kun je dat beter doen met pure Hip Hop. Mijn specialiteit ligt daar en ik ben ook qua muziek totaal niet allround qua kennis van de materie. Die 4de track krijg ik spontaan oorrot van als Hip Hop-purist...Autotune en de verschrikkelijke productie maken het echt onverdraagbaar!

Als je een voorbeeld wilt van een wat Hip Hop-tracks met een productie met hart erin (wat natuurlijk voor een groot deel ook komt doordat er toen toffe samples werden gebruikt) en die tegelijkertijd teksten hebben die ergens over gaan, zou je deze 3 eens even kunnen checken (geen moet natuurlijk!). Waarom zeg ik teksten die ergens over gaan? Er rust een enorm stigma op Hip Hop dat het alleen over drugs & bitches zou gaan. Ik weet dat jij niet zo smalgeestig bent, maar je zult ze de kost moeten geven... En daar er hier misschien meer mensen komen in de toekomst wilde ik het wel even hier neergooien. Als 4de heb ik nog een heerlijk nummer wat dik in de charts heeft gestaan erbij gedaan waarbij het met name de tekst is die het voor me doet. Productie spreekt me daar ook aan, maar dat terzijde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites