Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Hip-Hop

Richarð.

Recommended Posts

Ja natuurlijk wordt er door sommige rappers het verkeerde voorbeeld gegeven. Zal het filmpje gaan checken, maar heb nu ff niet in de mood voor moralistisch gezeur als ik eerlijk ben.

Het is helemaal geen moralistisch gezeur in de zin zoals jij denkt, maar je hebt je oordeel al klaar. Beter kijk je niet dan lijkt me...

[YOUTUBE]Uh7l8dx-h8M[/YOUTUBE]

Edited by MrMHB

Interessante video hoor Friet. Wat ik er tegenin zou willen brengen is dat het niet de taak is van artiesten om de kids op te voeden. Al ligt dat bij hip-hop natuurlijk wel anders.

Kippenvel. Ook hoe hij deze track doet in die video van Denny, mooi. Lijkt in deze track het één en ander af te sluiten, al zitten er misschien op andere tracks toch wel weer verborgen boodschappen in lyrics/video dat het minder gaat.

UFWXjJvT1AQ

De afgelopen dagen non-stop Mac Miller geluisterd. WMWTSO vond ik altijd al een tof album, maar stond mij bij dat er een flink aantal fillers op stonden, maar echt een heel sterk album.

Edited by Sophomore

De pedante friet zal jullie 10 tracks geven die dit jaar allemaal zijn gereleased... Kijk maar of er iets bijzit!

[YOUTUBE]B_nGOVSA4hE[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]XIJ06e9GnMY[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]QyVOp7FlQVk[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]6WJYmrQlqfo[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]GFrbQfnMFto[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]bT-eJvYxN6E[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]NjYI5Vk-d0o[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]yFQyw0d4MR8[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]CYROBnLDE-g[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]tQt7rAtlhVk[/YOUTUBE]

Godfather Don zijn 1 7" met status in de originele versie en de remix, en er is nog een 12" met 2 nieuwe nummers en een volledig album met allemaal remixes en ik weet niet zeker of er ook iets nieuws tussen staat...

Edit... Even een fotootje van de friet zijn persoonlijke files:

WsOcmOk.jpg

Edited by MrMHB

Begrijp dat het een nieuwe mix is van oude nummers? Klinkt in ieder geval fijn (heb de digitale versie gevonden).

Van alle nummers die ik was vergeten van Mac Miller bij het checken van zijn discography, is deze mij het meest bijgebleven. Kende het nummer eigenlijk nauwelijks, omdat ik Rapsody in het begin niet echt waardeerde (wat nu geheel anders is).

Wilde nog even mijn hiphop playlist met 1200+ nummers droppen. Het is overwegend boombap maar heeft eigenlijk alles van classics tot onbekendere tot guilty pleasures. Bijna dagelijks wel nieuwe nummers erop te vinden.

https://open.spotify.com/user/1160394317/playlist/52wXgrtenhaMZSmpYEeDnm?si=WNIrB8qnTuKAhYQaqns1GA

Edited by Rensationeel.

@Sophomore, als je in een speciale Discord-groep voor downloads en shit wilt moet je maar even roepen. Ze regelen daar 99 vd 100 keer het nummer, album of single die je zoekt... Stuur dan even een PM. Ik ben helemaal mad van meerdere projecten die al uit zijn gekomen dit jaar, even een paar tracks:

Edited by MrMHB
  • Like 1

Over de vorige video:

Masta Ace lijdt al 13 jaar aan MS, en deze track is een concept-track die fantastisch is tekstueel gezien, ik vind het geheel ook precies passen. Pharoahe Monche is net als Ace een OG die al een tijdje meeloopt in de HipHop-scene en beeldt zich uit als de ziekte MS, Masta Ace rapt erover als zijnde de patiënt (wat hij ook is)... Wist niet waar dit te plaatsen, maar dus toch maar in Hip Hop-topic gedaan... Hoort niet in een topic als ik luister nu met deze achtergrond...er is ook video waarin meer wordt verteld over het album wat vorig jaar uitkwam van Ace met Marco Polo en zijn strijd met MS.

TE FUCKING DOPE!

De video met de uitleg: