Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Hip-Hop

Richarð.

Recommended Posts

@Sophomore: je kent mijn antipathie tegen dat soort rappers, toch? Dat gifje is gewoon een dolletje. Maar het is gewoon niet mijn ding. Ik zal eens wat nummers posten van albums die dit jaar uitkwamen... Check het maar als je wilt, en anders staan ze er voor mijn plezier dan toch! [youtube]rOQ-ABWn1b4[/youtube] [youtube]OW1qIYK1KQ0[/youtube] [YOUTUBE]km8BTVXeGCc[/YOUTUBE] [YOUTUBE]yiglweDUtT4[/YOUTUBE] Ik ben dan wel geen fan Diet Ghost maar deze track is knalhard ondanks zijn bijdrage en hij komt hier absoluut dope! [YOUTUBE]rCGaOFJB7fQ[/YOUTUBE] [YOUTUBE]q4e0nxftPpI[/YOUTUBE] [YOUTUBE]40LOfKcwFFw[/YOUTUBE]

In het verlengde daarvan @MrMHB , kwam deze stelling tegen: "Hip Hop is too obsessed with the legends" Zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar het neemt wel een zeer prominente plaats in binnen dit genre. Weet eigenlijk te weinig van andere genre's, maar misschien heeft het te maken met het feit dat hip-hop nog niet zo lang bestaat (40 jaar?). Rock bands worden toch ook niet continu vergeleken met de eerste rock bands ter wereld? Terwijl ik dat bij hip-hop juist wel het idee heb ("het is niet zoals pietje en jantje in '85 deden")

[quote name='Sophomore']In het verlengde daarvan @MrMHB , kwam deze stelling tegen: "Hip Hop is too obsessed with the legends" Zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar het neemt wel een zeer prominente plaats in binnen dit genre. Weet eigenlijk te weinig van andere genre's, maar misschien heeft het te maken met het feit dat hip-hop nog niet zo lang bestaat (40 jaar?). Rock bands worden toch ook niet continu vergeleken met de eerste rock bands ter wereld? Terwijl ik dat bij hip-hop juist wel het idee heb ("het is niet zoals pietje en jantje in '85 deden") [/QUOTE] Yo @Sophomore, andere genres maken ook niet de ontwikkeling door die HipHop meemaakt/heeft gemaakt . Ik bedoel, ik ga even mijn grote vriend 2x quoten om eens te laten zien wat de staat was een aantal jaren geleden al: "Now for the last couple of months, things been real quiet Cause I ain't heard shit worth buyin" En: Ninety percent of the shit that rappers kick is subject matter-less Not original, but blasphemous, just a bunch of the same characters Shootin the same videos, it's embarassin Usin the same formulas to have a hit Usin the same actors and actresses, same shit different laxative En je zou voor de gein bijvoorbeeld dit YT-Kanaal moeten checken van een 18(?)-jarige gozer die oudere HipHop ontdekt en checkt: [url]https://www.youtube.com/channel/UCuLJexSbWCVdg6shThPARvg[/url] Die ziet iig het verschil, ik bedoel...je hebt genoeg dope shit tegenwoordig, en het is ook maar net waar je voorkeur ligt. In ieder geval vind ik ook dat er nog genoeg dope shit uitkomt. Best veel zelfs, maar ik als BoomBap-fanatic en persoon die heel erg op de teksten is ben niet zo vaak meer superenthousiast. Dat Black Thought EP'tje is dan weer superdope! Het zou idd ook een generatiekloof van mij uit kunnen zijn, maar ik postte hier laatst meerdere links van dope tracks die dit jaar gereleased zijn... Ik ben dan wel een oudere head, maar zo bitter dat ik alles van tevoren afschiet, nee nog net niet. En ik vond die diss van Pusha T wel dope eigenlijk, alleen bepaalde dingen haal je er niet bij. En nu is het zo dat J Prince met allemaal verklaringen komt van Drake had dit en dat klaar wat Pusha zijn carriere had beeindigd. Maar de enige carriere die ten einde loopt is die van Drake (eindelijk). En te slechte pogingen van toy mc's uit die stal of iig affilitated om Push te proberen te dissen. Pusha is iemand die in de 90's groot werd en zich niet laat wegzetten door Drake en zijn team van Ghostwriters. Gerechtigheid hoor, ook al was het behoorlijk laag bij vlagen. Ik lees veel over HipHop en natuurlijk is mijn mening/idee niet het enige, het is echter wel die van mij. Maar om een lang verhaal kort te maken: HipHop maakt een soort van Revival door met bepaalde new-school artiesten en voor mij is (een van) de vaandeldrager(s): Roc Marciano, die er regelmatig dope releases eruit gooit. Maar er zijn veel nieuwe dope artiesten... Je zou bijvoorbeeld eens mijn mapje met 2018 releases moeten zien :D Genoeg geleuter...tijd voor wat muziek (niet zeuren over views, dit is wat populair is van de hedendaagse 'underground' HipHop): [youtube]x2dC4bLeK_k[/youtube] [youtube]AxTLh_2NM_Q[/youtube] [youtube]Lgsu1CfcNuQ[/youtube] Btw: Ik denk dat sowieso iedereen van iedereen die HipHop op het hart draagt kan leren. Ik kan van jou leren, en vice versa. En het is ook maar hoe je er tegenaan kijkt. Ik sta echt open voor nieuwe dingen, en luister ook veel. Alleen het zegt wel veel dat voor mij het hoogtepunt van het jaar een EP van 5 tracks is van 'oudgediende' Black Thought.

Ik heb het andere head van de MU-family niets zien posten zaterdag. Ik vroeg me af of @Sophomore weet/wist wat er die dag was, anders helpt google je wel. Ik beuk hier wat verschillende soort Hip Hop nummers (of die er direct of indirect over gaan) neer (11, waarom dat nummer??)...You'll get the message, ik gooi ze expres niet in een spoiler omdat alleen jij en ik hier kijken.... [YOUTUBE]qERA67X594Y[/YOUTUBE] [YOUTUBE]rVCgVA7zS2c[/YOUTUBE] [YOUTUBE]TrUERC2Zk64[/YOUTUBE] [YOUTUBE]oiusDE0KND8[/YOUTUBE] [YOUTUBE]RzyaaMUCpWs[/YOUTUBE] [YOUTUBE]7WY-L-4stoE[/YOUTUBE] [YOUTUBE]GOM96dqJwks[/YOUTUBE] [YOUTUBE]MYf5FXyoa-A[/YOUTUBE] [YOUTUBE]RLVlmm4HqfM[/YOUTUBE] [YOUTUBE]eK2ajkJ8RUE[/YOUTUBE] [YOUTUBE]PnOdp622-c0[/YOUTUBE] Edited by MrMHB

RIP Mac Miller

Tja, spelen met drugs en dan krijg je dat. En dit is iets wat verklaarbaar is door wat er mis is met het grootste deel van de nieuwe generatie populaire rappers: Praten over drugs, drugs gebruiken elkaar stimuleren hierin. Weet je, vroeger gebruikte ze ook van alles en nog wat en je ziet tegenwoordig heel wat Golden Era MC's sterven (sommige daardoor) of er verneukt uit zien. Het verkeerde voorbeeld wordt gegeven door dit soort figuren, die trend wordt alleen maar erger volgens mij. Kijk dit filmpje maar en zoek zelf naar het stuk waarin dit ter sprake komt. Als je er zin in hebt. En alle andere enthousiaste mensen in dit topic natuurlijk:

[YOUTUBE]QPRmFJ_U8Ug[/YOUTUBE]

Ja natuurlijk wordt er door sommige rappers het verkeerde voorbeeld gegeven. Zal het filmpje gaan checken, maar heb nu ff niet in de mood voor moralistisch gezeur als ik eerlijk ben.

[YOUTUBE]Gfq-qcwo_78[/YOUTUBE]

Zijn discography aan het terugluisteren en dit nummer heb ik echt al heel lang niet meer gehoord.