Scifo Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 (bewerkt) :-D:-D:-D Ja hoor, we horen het ene, maar eigenlijk is het iets heel anders. GENIUS. Sowieso onzin, Kanye lyrically still very sharp noemen :cab: Volgens mij is ie dat nooit geweest en moest ie geholpen worden met z'n teksten door Lupe Fiasco. Dat je het een goed album vindt is een ding, maar niet doen alsof het allemaal heel diep is met allerlei achterliggende gedachtes en shit. Tja, tegenwoordig kan je geen album meer uitbrengen zonder dat er één of andere nerd met hipster bril vanachter z'n apple laptopje een exegese van 14 pagina's over schrijft inderdaad :cab: Op Rap Genius ook vaak, zeer handige site voor lyrics, maar sommige dingen daarop slaan echt nergens op. Dit gezegd zijnde heb ik na een luisterbeurt of 6, 7 wel besloten dat ik Yeezus goed vind. Hij brengt 2 oude muziekliefdes, rap en electro, van mij bij elkaar ;c De minimal, industrial techno sound was ik wel direct fan van. Productie is gewoon vakwerk (al mag ik dat blijkbaar niet meer zeggen ;c ), ik weet wal dat het een beetje een holle zin is, maar hoevaak heb je niet dat je een album luistert dat echt een rommeltje is? Dat heb ik bij dit album allerminst, alles hangt strak aan elkaar, behalve bij Bound 2 heb ik zo'n beetje gevoel dat ze zomaar wat samples bij elkaar hebben gegooid, maar het stoort me bij het nummer niet echt. Past ook totaal niet bij de rest van de plaat, maar dat kan dan weer de bedoeling zijn als ik sommige reacties op oa. reddit lees. Vind het natuurlijk niet allemaal omfgwowzorzzz. 10 nummers op niveau van de eerste 4 tracks, dan had ik m'n broekje pas echt op de enkels gehangen. Zoals ik al zei zakt het na New Slaves wat mij betreft wat in. Het album is volgens Kanye en entourage ook wel zeer snel snel in elkaar geflanst, en hoewel je daar muzikaal naar mijn bescheiden mening niet echt iets van merkt, is het qua lyrics natuurlijk wel duidelijk merkbaar. Veel lines die gewoon op automatische piloot gedropt zijn, en hoewel de plaat het niet écht van moet hebben, had het wel een meerwaarde geweest. Ook op dit gebied hoor je toch een flink verschil tussen eerste en tweede deel van de plaat. Om te concluderen: ik vind de eerste 4 nummers top en Bound 2 is ook goed, de rest is een beetje meh. Overall dus degelijk tot goed. Pfff toch ook 3 volle alinea's getypt, gelukkig heb ik nog geen hipster bril en ook geen macbook :S 16 juni 2013 bewerkt door Scifo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc. Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 Hip hop en electro. :B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 Met een sausje van progrock als dat het beter maakt voor je ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 Nou ik heb ook geen bril, noch een Macbook maar ik wil wel even mijn mening geven: Dat eerste nummer bijvoorbeeld, wtf is dat? Met zo'n gek minimalistisch bliepje, klinkt net als een Atari Pong remake. Doet gewoon pijn aan mijn oren. Verder is Kanye gewoon lyricaal totaal niet sterk op het album. Dat mag ik zeggen ja. Vergelijk het met College Dropout, dat deed ik gisteren. Kanye toonde daar zijn visies, gaf een heleboel maatschappijkritiek en had bovenal veel humor. Wat is daar van over? Nu rapt hij een beetje over zijn dick en maakt hij seksgrappen. Het is zo'n verschil. Van de frisse soulfulle productie tot van die gekke bliepjes en donkere minimalistische Industrial productie. Kijk, dat heeft slechts te maken met voorkeuren, maar heel het album vind ik ongeïnspireerd overkomen. Heb wel College Dropout opnieuw erg leren waarderen, nu ik weet hoe het ook had kunnen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 [MENTION=8505]Scifo[/MENTION]; Eerste 4 nummers zijn deels geproduced door Daft Punk eh, kan ook een verschil zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manager Mitchell Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 Vind em wel nice tot nu toe. Vind die productie juist vet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 Op Jay-Z z'n album komen waarschijnlijk o.a. Nas & Raekwon. Lekker hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 (bewerkt) Nou ik heb ook geen bril, noch een Macbook maar ik wil wel even mijn mening geven: Dat eerste nummer bijvoorbeeld, wtf is dat? Met zo'n gek minimalistisch bliepje, klinkt net als een Atari Pong remake. Doet gewoon pijn aan mijn oren. Verder is Kanye gewoon lyricaal totaal niet sterk op het album. Dat mag ik zeggen ja. Vergelijk het met College Dropout, dat deed ik gisteren. Kanye toonde daar zijn visies, gaf een heleboel maatschappijkritiek en had bovenal veel humor. Wat is daar van over? Nu rapt hij een beetje over zijn dick en maakt hij seksgrappen. Het is zo'n verschil. Van de frisse soulfulle productie tot van die gekke bliepjes en donkere minimalistische Industrial productie. Kijk, dat heeft slechts te maken met voorkeuren, maar heel het album vind ik ongeïnspireerd overkomen. Heb wel College Dropout opnieuw erg leren waarderen, nu ik weet hoe het ook had kunnen zijn. Sommige nummers van Kraftwerk lijken ook op een remake van een arcade kast game soundtrack, maakt het er niet minder geniaal op. Maarja zoals je zegt zijn dat voorkeuren, je moet er van houden om het met een huizenhoog cliché te zeggen :cab: Over de lyrics geef ik je zoals ik al zei gelijk, met een kleine nuance dat de lyrics op een album zoals dit niet zo een grote invloed hebben als op een doorsnee HipHop album. Maar dat mag geen excuus zijn voor sommige teksten die allicht gewoon ter plekke bedacht zijn en jammer genoeg een heel hoog auto-pilote gehalte hebben. Daar ik het album absoluut niet ongeïnspireerd vind overkomen, in tegendeel zelfs, is dat met de meerderheid van de teksten jammer genoeg wel het geval. En ik vrees dat we van Kanye niet veel humor meer moeten verwachten. Mensen met zo'n ego hebben al wel eens de neiging om alles serieus te nemen, het Louis Van Gaal syndroom ;c [MENTION=8505]Scifo[/MENTION]; Eerste 4 nummers zijn deels geproduced door Daft Punk eh, kan ook een verschil zijn. Ja ik had al zo'n vermoeden. Daft Punk heeft beter werk geleverd op dit album dan op hun eigen plaat ;c Deze kwam ik trouwens tegen op reddit :-D [YOUTUBE]S0en3F0Hia4[/YOUTUBE] 16 juni 2013 bewerkt door Scifo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 Ja Kraftwerk vind ik dan ook helemaal niks. :P Mja, ik vond dan weer de nieuwe Daft Punk een zeer goede plaat. Mja misschien ben ik wel iets te veel van de oude school dat ik gewoon de funk-invloeden erg vet vind enzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 16 juni 2013 Share Geplaatst 16 juni 2013 [YOUTUBE]D7K_8eqj_J4[/YOUTUBE] getver Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 18 juni 2013 Share Geplaatst 18 juni 2013 (bewerkt) Yeezus, Watchin' the Movie "Born Sinner" with the Sound Off 7VsPWfNByto Echte hip-hop, tis er nog ;c 03m1dbIdVqU BiNIifSHpSU nAvxXwThUzM Deze nog maar eens :< qtl0yebLXz4 MnlggbElDLA Wat de fak, ziet die Bas van J. Cole er zo uit? Is net Rick Ross HipHopDX maakt zichzelf nog minder geloofwaardig door Yeezus 4 1/2 * te geven en Born Sinner 4*. Had eerder beide 4* gedaan ofso 18 juni 2013 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 18 juni 2013 Share Geplaatst 18 juni 2013 Nah, Yeezus > Born Sinner Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 19 juni 2013 Share Geplaatst 19 juni 2013 Cdtje van Kanye beetje snel beluisterd maar gare beats man :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R.I.O` Geplaatst 19 juni 2013 Share Geplaatst 19 juni 2013 Alleen Bound vind ik echt goed van dat Yeezus album. Die opener alleen al, gadverdamme. Verdere spaarzame hoogtepunten zijn de Justin Vernon features en de sample op Blood on the leaves. Vind Chief Keef zijn bijdrage nog niet eens tegenvallen, terwijl ik normaal geen nummer van die gast af kan luisteren. Dat toetertje na iedere zin verkloot die trackt wel vind ik, alhoewel de zang wel weer leuk is. Bij het begin van Guilt Trip moet ik meteen denken aan Kendrick Lamar - The art of peer pressure, hadden anderen dit ook? Van Mac Miller heb ik alleen die Jay Elec track en Red Dot Music gehoord, waren beide goed. Born Sinner ook nog niet geluisterd. Het El-P en Killer Mike album dat 28 juni gratis verschijnt lijkt me vele malen beter worden dan bovenstaande projecten. Het artwork alleen is al retestrak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 juni 2013 Share Geplaatst 19 juni 2013 (bewerkt) Vns-81egipQ Mac Miller: "I haven't even heard it. Sike, I've heard most of it. Incredible. It's really good. I'm not saying shit about it because it's not my album. All I'm saying is Q put together an incredible album. It's the best album to come out on TDE ever." Bron: http://www.complex.com/music/2013/06/mac-millers-25-favorite-albums/ Gaat over het komende album van ScHoolboy Q 19 juni 2013 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Giroud Geplaatst 19 juni 2013 Share Geplaatst 19 juni 2013 Komt er een nieuwe van ScHoolboy Q??? HEERLIJK _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teemong. Geplaatst 19 juni 2013 Share Geplaatst 19 juni 2013 Bij het begin van Guilt Trip moet ik meteen denken aan Kendrick Lamar - The art of peer pressure, hadden anderen dit ook? Hehe, same here. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teemong. Geplaatst 19 juni 2013 Share Geplaatst 19 juni 2013 http://www.xxlmag.com/rap-music/bangers/2013/06/mathematics-ft-ghostface-killah-inspectah-deck-method-man-raekwon-4-horsemen/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 19 juni 2013 Share Geplaatst 19 juni 2013 [YOUTUBE]_nHLg25_QPs[/YOUTUBE] amen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 19 juni 2013 Share Geplaatst 19 juni 2013 4 Horseman was toch altijd Canibus, Ras Kass, Killah Priest en Kurupt? :S Nja dit is ook goed hoor, op GZA na mijn favoriete Wu-soldiers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 19 juni 2013 Share Geplaatst 19 juni 2013 (bewerkt) Er is maar een Four Horsemen album, en dat is: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Four_Horsemen_(album) edit: Iemand dat nieuwe OC & AG album gechecked? 19 juni 2013 bewerkt door MrMHB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 20 juni 2013 Share Geplaatst 20 juni 2013 Ik ben dus helemaal geen hiphop luisteraar (op wat nederhop na toen ik 16 was), dus ik weet niet of het terecht is dat ik hem een baas vind.. maar Danny Brown _O_ Lekkere lines hoor, zit redelijk vaak met een glimlach zo van aighht aiighht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RockStarrr Geplaatst 20 juni 2013 Share Geplaatst 20 juni 2013 Dat Kanye album vind ik echt helemaal niks zeg, na een aantal x beluisteren direct weer verwijderen. Ik ben overigens ook niet echt een Kanye fan ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 20 juni 2013 Share Geplaatst 20 juni 2013 Ik ben dus helemaal geen hiphop luisteraar (op wat nederhop na toen ik 16 was), dus ik weet niet of het terecht is dat ik hem een baas vind.. maar Danny Brown _O_ Lekkere lines hoor, zit redelijk vaak met een glimlach zo van aighht aiighht. Ja? Dat is juist een MC waar ik niet zoveel mee heb, aantal leuke tracks en als featuring ook wel oké. Heb vooral moeite om hem te verstaan en het project dat ik van hem heb gecheckt (XXX) vond ik niet veel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 20 juni 2013 Share Geplaatst 20 juni 2013 Ja? Dat is juist een MC waar ik niet zoveel mee heb, aantal leuke tracks en als featuring ook wel oké. Heb vooral moeite om hem te verstaan en het project dat ik van hem heb gecheckt (XXX) vond ik niet veel.Je moet dan ook the hybrid checken, aap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten