Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Radio 2 Top 2000

Kweekie

Aanbevolen berichten

Ik drop eventjes de top 20 van de Snob 2000 hiero. Verrassender en geen pleurisliedjes als Ne Me Quitte Pas en Abba-meuk.

1. (2) Nick Cave & The Bad Seeds – Jubilee Street (2013)
2. (7) Buffalo Tom – Taillights Fade (1992)
3. (8) The Sound – Winning (1981)
4. (10) Bettie Serveert – Palomine (1992)
5. (5) The National – Bloodbuzz Ohio (2010)
6. (6) The Beatles – Abbey Road Medley: You Never Give Me Your Money/Sun King/Mean Mr. Mustard/Polythene Pam/She Came In Through The Bathroom Window/Golden Slumbers/Carry That Weight/The End (1969)
7. (27) Steven Wilson – The Raven That Refused To Sing (2013)
8. (4) Band Of Horses – The Funeral (2006)
9. (36) Johan – Day Is Done (2001)
10. (19) The National – Fake Empire (2007)
11. (20) Genesis – Supper’s Ready (1972)
12. (30) Echo & The Bunnymen – The Killing Moon (1985)
13. (9) Fontaines D.C. – Boys In The Better Land (2019)
14. (15) Nick Cave & The Bad Seeds – The Mercy Seat (1988)
15. (17) 16 Horsepower – Black Soul Choir (1995)
16. (28) Pixies – Debaser (1989)
17. (11) David Bowie – Station To Station (1976)
18. (54) Tool – Sober (1991)
19. (56) Sonic Youth – Teen Age Riot (1988)
20. (13) dEUS – Suds & Soda (1994)

bewerkt door Bolderbast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bas huijsmans:

Dit is wel mooi hoor. Fiets hartstikke dronken naar huis en zet mijn eigen muziek op via Spotify. Stan van Eminem speelt zich af. Ben thuis en zet even de top 2000 op en hoor de laatste melodieën van Stan van Eminem. Heerlijk nummer en dit maakt de top 2000 ook zo mooi voor mij

Je weet zeker dat je niet met dronken harses de top 2000 aan het luisteren was op de fiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bas huijsmans:

Dit is wel mooi hoor. Fiets hartstikke dronken naar huis en zet mijn eigen muziek op via Spotify. Stan van Eminem speelt zich af. Ben thuis en zet even de top 2000 op en hoor de laatste melodieën van Stan van Eminem. Heerlijk nummer en dit maakt de top 2000 ook zo mooi voor mij

Pff, dan heb jij het nog goed getimed. Ik was op de fiets de Top 2000 aan het luisteren en toen kwam een collectie windgeluiden van 20+ minuten. En dan durven boomers op X te zeggen dat de nummers van Bankzitters niks met muziek te maken hebben. Laten we eerst dat Echoes uit de lijst tyfen en daarna kunnen we praten over Bankzitters, Jason Paige, Taylor Swift, Michael Jackson, Ede Staal, Herman Berkien en Dorus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben doorgaans te druk op oudjaarsdag om veel Top 2000 te luisteren, maar heb vandaag wat meer tijd om het aan te zetten. Have you ever seen the rain klinkt weer ouderwets goed. Zometeen ook nog Mr. Brightside voor de liefhebbers. Mooie muziekdag zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Bolderbast:

Ik drop eventjes de top 20 van de Snob 2000 hiero. Verrassender en geen pleurisliedjes als Ne Me Quitte Pas en Abba-meuk.

1. (2) Nick Cave & The Bad Seeds – Jubilee Street (2013)
2. (7) Buffalo Tom – Taillights Fade (1992)
3. (8) The Sound – Winning (1981)
4. (10) Bettie Serveert – Palomine (1992)
5. (5) The National – Bloodbuzz Ohio (2010)
6. (6) The Beatles – Abbey Road Medley: You Never Give Me Your Money/Sun King/Mean Mr. Mustard/Polythene Pam/She Came In Through The Bathroom Window/Golden Slumbers/Carry That Weight/The End (1969)
7. (27) Steven Wilson – The Raven That Refused To Sing (2013)
8. (4) Band Of Horses – The Funeral (2006)
9. (36) Johan – Day Is Done (2001)
10. (19) The National – Fake Empire (2007)
11. (20) Genesis – Supper’s Ready (1972)
12. (30) Echo & The Bunnymen – The Killing Moon (1985)
13. (9) Fontaines D.C. – Boys In The Better Land (2019)
14. (15) Nick Cave & The Bad Seeds – The Mercy Seat (1988)
15. (17) 16 Horsepower – Black Soul Choir (1995)
16. (28) Pixies – Debaser (1989)
17. (11) David Bowie – Station To Station (1976)
18. (54) Tool – Sober (1991)
19. (56) Sonic Youth – Teen Age Riot (1988)
20. (13) dEUS – Suds & Soda (1994)

Oprecht hele mooie lijst maar er zijn zoveel betere nummers dan Bloodbuzz Ohio van The National, maar jij hebt niks met ze op Fake Empire na;c:mmm:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei delichris:

Het valt me vooral dit jaar heel erg op dat er heel veel rocknummers zijn. En dan vooral in het laatste deel van de Top2000.

Dat is niet iets van dit jaar volgens mij. De 30e is bijvoorbeeld 's avonds altijd een walhalla voor rockfans met dit jaar in die uren KISS, Bon Jovi, Guns N' Roses, Led Zeppelin, Nightwish, Iron Maiden, Volbeat, Motörhead, Metallica, nog een keer Led Zeppelin, Evanescence, Slayer en natuurlijk Marco Schuitmaker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Tim':

Dat is niet iets van dit jaar volgens mij. De 30e is bijvoorbeeld 's avonds altijd een walhalla voor rockfans met dit jaar in die uren KISS, Bon Jovi, Guns N' Roses, Led Zeppelin, Nightwish, Iron Maiden, Volbeat, Motörhead, Metallica, nog een keer Led Zeppelin, Evanescence, Slayer en natuurlijk Marco Schuitmaker.

Het valt mij juist dit jaar heel erg op. Komt misschien ook door mijn eigen lijst. Dan let je er meer op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bas huijsmans:

Is dit voor het nummer of heb je zelf de sympathie?

Dat eerste sowieso en voor dat tweede geldt wat de grote Gijs Staverman zei over een onderbouwing van een stemmer: een beetje sympathie voor de duivel mag, want hij doet ook maar gewoon zijn werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Urbeto:

Iron Sky - Paolo Nutini. Beter wordt het vandaag niet. Of nouja, tot nummer 7 van de lijst dan. :classic_love:

Oke oke goeie keuze zou Matthijs van Nieuwkerk zeggen.

Net even zitten janken bij Papa van Stef Bos. Mijn stiefvader die niet mijn vader is, maar toch wel mijn vader is en ik steeds meer op hem begint te lijken. Ook mijn vrouw moest huilen, maar zij mist haar vader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Tim':

spitting-out-drink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites