Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

In concert!

Richarð.

Aanbevolen berichten

Nou, heb nog voor mezelf en een andere fanboy 2 kaartjes kunnen regelen in Essen (net over de grens). Betere plaatsen dan ik had gereserveerd in Carré en nog een paar dagen eerder ook. Wel ietsjes verder rijden (ritje van 2½ uur). Alleen jammer dat twee van onze groep zijn afgehaakt omdat het te ver/duur werd. In ieder geval wel erg blij dat het nog gelukt is, had niet nog eens 5 jaar willen wachten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt, had het met deze gozer ook eens over gehad om gewoon naar Amerika te gaan als er geen Europa-tour zou komen:D Dan is Duitsland wel prima aan te rijden... Sufjan Stevens is voor mij samen met Muse jaarlijks de hofleverancier van mijn top 100, en zeker nu met dit album is missen geen optie... All time favourite

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze tour had ik ook voor geen goud willen missen, nee. Die setlist. :<

1. Redford (For Yia-Yia & Pappou)
  2. Death With Dignity
  3. Should Have Known Better
  4. Drawn to the Blood
  5. All of Me Wants All of You
  6. Eugene
  7. John My Beloved
  8. The Only Thing
  9. Fourth of July
  10. No Shade in the Shadow of the Cross
  11. Carrie & Lowell
  12. The Owl and the Tanager
  13. To Be Alone With You
  14. For the Widows in Paradise, For the Fatherless in Ypsilanti
  15. In the Devil's Territory
  16. Sister
  17. Blue Bucket of Gold

Encore:
  18. Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois
  19. The Dress Looks Nice on You
  20. John Wayne Gacy, Jr.
  21. Chicago

:love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 juli naar Mumford and Sons (ook al schijnt het nieuwe album niet tof te zijn) als afstudeercadeau voor mn vriendin, hopelijk nog kaartjes voor Foo Fighters voor in oktober ofzo binnenhalen (was in kwartier uitverkocht :cab:) en volgend jaar waarschijnlijk naar Imagine Dragons (d) zal voor de meesten hier wel te mainstream zijn huhu, maar heb er wel zin in :) laatste concert was Maroon 5, toen ik 16 was ofzo :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen naar Godspeed in 't Paard van Troje :love: Nooit geweest, dus ben erg benieuwd maar vooral natuurlijk naar 2 uur durende show mét visuals :< En 18 mei overigens Nils Frahm in de Doornroosje, ook nooit geweest.

Moet helaas Godspeed vanavond in Paradiso aan me voorbij laten gaan, gelukkig zal het niet de laatste keer zijn geweest dat ze in Nederland spelen. Roosje is een ontzettend fijne zaal en ook al pal naast het station, dus dat is echt super handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen naar Godspeed in 't Paard van Troje :love: Nooit geweest, dus ben erg benieuwd maar vooral natuurlijk naar 2 uur durende show mét visuals :< En 18 mei overigens Nils Frahm in de Doornroosje, ook nooit geweest.

Wat een concert jongens, nooit meegemaakt dit. Stond vooraan tegen het podium, één voor één kwamen ze op en begonnen een beetje aan hun eigen riedeltje, hetgeen vervolgens culmineerde in een twee uur durende muziekshow die slechts een keer of drie onderbroken werd voor een adempauze. Twee uur lang volledig weggeblazen. Je kent de muziek van de plaat en weet ongeveer wat je kan verwachten maar toch blijft het bijzonder. Sophie Trudeau die begint met een mistroostig viooldeuntje, aanzwellende gitaren, méér en méér bastonen en dan een volledige uitbarsting van muzikaal geweld die zo overdonderend is dat je elke keer opnieuw dat geweldige gevoel bekruipt helemaal weggedragen te worden door een muur van geluid. Denk daar dan ook nog de heerlijke beelden op de achtergrond erbij, die overgaan van post-apocalyptisch aandoende landschappen tot abstracte schetsen, overgoten met een sepia-achtig filter en er gaat zo'n berg nostalgie en verwoestende kracht van uit dat je niets anders kunt dan twee uur lang jezelf verliezen in het geheel. Setlist was overigens niet verrassend maar daarom niet minder sterk. Het begon met het livestuk Hope Drone, dan volgde er een nieuw nummer dat niet op de nieuwe plaat stond. Dat ging over in Mladic waarna er nog een nieuw nummer volgde en dan de melancholische klanken van Moya. Vervolgens werd er afgesloten met een integrale uitvoering van Asunder, Sweet and Other Distress en na een goede twee uur verlieten de heren (en dame) net als bij de opkomst één voor één het podium, ons achterlatend in een wervelstorm van gitaargeluiden die nog zeker vijf minuten bleef aanhouden totdat er eindelijk iemand de knopjes kwam uitdraaien. Enkel tijdens het afgaan was er wat contact met het publiek in de vorm van een klein zwaaitje als bedankje, verder liet men de muziek voor zich spreken. Heb enorm genoten zoals jullie misschien wel aanvoelen.

Oja, zo'n muzikaal geweld kunnen neerzetten maar dan wel gewoon een spraakfragment instarten vanaf je iPhone :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Black Milk dus, wauw. Echt wauw. Ik ben compleet weggeblazen.

Melkweg Kleine Zaal, wij waren er direct bij opening van de deuren, compleet onverwacht aangezien we problemen hadden het te vinden nu het Museumplein compleet afgesloten was en we nog rustig wilden eten. Mja begon met een kwartet uit Nederland genaamd Fata, begon met de dj en een zanger en ik dacht van huh wat is dit dan, mja toen gingen ze gewoon lekker knallen, niet al te hoog niveau lyricaal maar het beukte lekker, vergelijkbaar met Nouveau Riche zou ik zeggen. Het wisselen tussen de sets ging echt zwaar snel, soundchecks waren binnen enkele minuten gedaan en dat zette al de sfeer voor de hele avond, echt magnifiek. Daarna kwam AB met zijn band, ik kende AB vaag van de features die hij heeft op Black Milk zijn albums en daar zingt hij sterk, maar ik had totaal niet verwacht wat we zouden krijgen, het was namelijk een zieke Funk-show. Net alsof ze wisten dat Funk mijn favoriete genre geworden is en het ging los, het publiek was ook geweldig met een Afroboy met Jay Dee shirt naast me die al vanaf minuut een begon te dansen en te springen en begon ik lekker maar mee te doen. Heerlijk man, het stroomde binnen no time vol en iedereen had het enorm naar zijn zin. AB zijn act stond als een huis, met een geweldige bassist die ook bij de hoofdact zou blijven staan en een drummer die enorm veel plezier had in wat hij deed, enorme big smile, wat een geniale vent. Nog een lekkere cover van Stevie Wonder's 'Superstition' in een eigen jasje, was echt ziek hard dansen man, fantastisch.

En dan heb je zo'n fantastische show gehad, dan is de act waarvoor je komt niet eens begonnen. Zoals vermeld keerden na een hele korte smoothe soundcheck AB en de bassist terug met een nieuwe drummer en begonnen met een geweldige freestyle, er werd een nummertje van Black Milk zacht afgespeeld en daarna gewoon minutenlang een instrumentale track nagespeeld, met enorm virtuoos instrumentenspel. Net op het moment dat je niet meer naar de deur kijkt om te kijken waar Black Milk blijft en op de drummer zijn geweldige spel focust, komt die het podium opgerend. Het eerste wat hij deed was de man in het publiek met het Jay Dee shirt prijzen en vervolgens begon hij de eerste paar nummers van zijn nieuwe album te spelen, ik dacht voor een moment dat hij het hele album integraal zou gaan spelen, tot hij opeens stopte na What It's Worth en zijn liefde voor Amsterdam uitlegde, waarna hij zei 'We're going through the whole catalog tonight', wat luid toegejuicht werd. Hij noemde nog even alle albums op waar veruit het meeste gejuicht werd bij Tronic, en volledig terecht. Wat vervolgens kwam was een mastodont van een liveshow, met alle nummers die je ook maar hoopte dat ze langs zouden komen, in een compleet ander jasje, met geïmproviseerde solo's tussendoor en vaak wat ingekort zodat hij langs iedereen zijn favorieten kon gaan. Heb nog nooit iemand zo creatief zijn nummers op een andere manier zien uitvoeren. Hij nam ook uitbundig de tijd voor de interactie met het publiek, gaf een hoop uitleg tussendoor wanneer hij nummers aankondigde. Bijna direct aan het begin kwam de eerste crowdpleaser met banger 'Black and Brown'. Helaas deed hij Danny Brown zijn verse niet, maar kan het wel begrijpen uit respect voor hem. Hij had echt een enorm vette groovy versie van 'Detroit's New Dance Show' wat inderdaad tot een gigantische dansvloer leidde, waar die heel sneaky opvolgde met een bijna Tech N9ne achtige uitvoering van Bounce qua snelheid. Volgden nog allerlei nummers, tot die op een gegeven moment aankondigde dat hij het laatste nummer zou spelen. Naast me werd iemand helemaal gek omdat die nog niet zo heel lang bezig was. Vervolgens speelde hij nog 7 nummers ofzo, waaronder als afsluiters 'Deadly Medley' en 'Losing Out' waar vooral bij het tweede nummer een hele groep naast me volledig uit zijn dak ging, nou die kans laat ik niet liggen dus ik sprong ook lekker mee alsof we op een trampoline stonden.

Daarna bedankte hij iedereen en vertrok, ik vroeg me nog af of er een toegift kwam omdat hij letterlijk alles wat ik verwachtte gespeeld had. Vervolgens kwam die zonder sweater aan weer terug op het podium, zelfs zijn band was een beetje verbaasd. Hij bood zijn excuses nog aan, aan de liveband dat hij wel in zijn t-shirt kon staan en de band er niet de kans voor kreeg, wat tot veel hilariteit leidde. Ondertussen waren om me heen mensen aan het schreeuwen voor toegiftnummers, bij 9 vd 10 concerten geeft de performer er geen gehoor aan. Maar Black Milk niet, hij zei 'I'm hearing The Matrix here? I'm hearing Sound of the Alarm there? Fuck it, we're gonna do both, not one but both.' Ik wist niet wat ik hoorde man, The Matrix is een van de beste platen ooit en ik dacht altijd dat het een beetje een underappreciated nummer was, maar het is blijkbaar een fan favorite want hij speelde hem en iedereen ging compleet uit zijn dak, heb het nog nooit zo meegemaakt. Tijdens het nummer nog even handje geschud met de beste man. :D Daarna dus 'Sound of the Alarm'. Die kon de drummer blijkbaar niet eens, maar toch gingen ze hem spelen, hoe vet is dat dan. Alles voor je publiek. :D Wat een geweldige show man, heb nog nooit zoveel dynamiek en interactie gezien. Op het eind kondigde hij nog aan dat hij graag met iedereen op de foto wil en handtekeningen wil zetten, iets waar ik graag gebruik van maakte, zie fotoboek.

Wat een bescheiden kerel trouwens ook, stond in de rij te wachten, hij heeft me denk ik 3 keer een hand gegeven. Ik vertelde hem nog dat ik het toch echt de 'best show ever' vond en dat ik er de volgende keer weer bij zou zijn, nadat hij mijn maat (mijn telefoon was leeg) zag prutsen met de selfiecam vroeg die een van zijn maatjes om even een foto te maken, geweldig man. Veruit de beste Hip-Hop artiest van het moment, op alle vlakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh genoten van je verhaal @The Kerfts; Had ik ook wel bij willen zijn, al ken ik 'em lang niet zo goed als jij

Morgen trouwens naar J. Cole in de HMH. Derde keer dat ik 'em live ga zien, maar kijk er erg naar uit. Zag dat hij in de States bij zijn toer af en toe 2014 FHD in zijn geheel deed, lijkt me ook wel wat.

Ohjah oa Cozz in het voorprogramma, goh next best

Link naar opmerking
Deel via andere websites