Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

In concert!

Richarð.

Aanbevolen berichten

Denk dat ik deze zomer maar weer eens naar Daan ga. Is wel al de vierde keer dan, maar is op de beste concertlocatie die er is (Openluchttheater, waar ik ook o.a. Sigur Ros, Explosions it Sky en Midlake heb gezien), ik kan er naartoe wandelen, en de optredens zijn toch altijd wat anders qua bezetting en sound. En Isolde natuurlijk <3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister naar een heerlijk optreden van 65daysofstatic geweest.:<

Tijdens hun eerste set speelden ze hun volledige eerste album The Fall of Math en bij de tweede set juist meer nummers van hun laatste album met Radio Protector als heerlijke afsluiter. Mooi om te zien hoe ze zijn veranderd van meer de harde post-rock/math-rock, naar veel meer invloeden van electronic en ambient. Ik kan dat laatste album ook steeds meer waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

James Holden was echt ontzettend gaaf vanavond in het Muziekgebouw, voegt live gewoon een extra dimensie aan the Inheritors door een drummer en saxofonist mee te nemen. Was wel wat aan de korte kant met pak 'em beet een uurtje dat hij gedraaid heeft, was wel een beetje zonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Swans komt eind september naar de Ancienne Belgique en Paradiso met de nieuwe plaat To Be Kind op zak, uitstekend nieuws. Vorig jaar mee kennis gemaakt op Best Kept Secret, wil er nu ook wel een losse show van zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zondagavond Future Islands gekeken in de Vooruit in Gent.

Weet niet of iemand ze kent, maar is niet zo'n grote band die afgelopen maanden pas echt doorgebroken zijn heb ik het idee. Een vriend stuurde me paar maand geleden een optreden van hen op Letterman waarbij de zanger echt fucking geniale dance moves had :-D Daarna meteen tickets besteld en pas later hun muziek geluisterd. Bleek het nog erg goed te vinden ook. Fantastisch optreden gezien, enorm veel energie en heerlijk publiek.

Na het optreden nog even een babbeltje gemaakt met de zanger in de rookruimte en goeie vriend van me hem nog wat nederwiet cadeau gedaan omdat hij vroeg of iemand wat gras had ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren dus naar Slint geweest. Voorprogramma was Rape Blossoms, bandje uit Gent. Niet echt vergelijkbaar met Slint, eerder wat post-punkachtig. Begon een beetje mak, maar werd steeds beter om de set af te sluiten met een geweldige climax. Al bij al een fijne opener dus. Slint zelf was meer dan prima. Stond erg gaaf opgesteld, met de band centraal en Brian McMahan uiterst links, een kwartslag gedraaid, met z'n gezicht naar de band toe ipv naar het publiek. Het zorgde ervoor dat z'n vertellingen-want dat zijn het toch meer dan echte zangpartijen-eerder een aanvulling leken op de muziek dan echt een deel ervan. Klinkt niet echt positief, maar zo bedoel ik het wel. Hoogtepunten waren het breekbare Washer (scheelde niet veel of ik had tranen in de ogen), een geweldige intieme uitvoering van Don, Aman en uiteraard Good Morning, Captain waar alle remmen los gingen. Enige kritiek? Mja, eigenlijk wel. 'Tweez' en 'Spiderland' zijn toch twee totaal andere platen. Niet dat het echt stoorde dat er 'Tweez'-nummers gespeeld werden, maar de afwisseling tussen de twee platen was een beetje vreemd, alsof je constant van de ene emotie naar de andere moest switchen.Eerst 'Tweez' volledig spelen en dan een integrale uitvoering 'Spiderland' had ik persoonlijk aangenamer gevonden denk ik, al mis je dan natuurlijk wel de opwinding van niet te weten wat er gaat komen, en dan de eerste noten van een nummer horen en losgaan. Maar al bij al een heel fijne avond gehad, ook nog even voor de belachelijk lage prijs van €15 een 'Spiderland'-shirt meegenomen. Yay!

Vandaag staan ze in Utrecht, mensen die gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ook wel getwijfeld om te gaan, maar Slint moet je in een donker hol zien en niet in een zaal waar je door de ramen uitzicht op fucking Utrecht hebt. Komt de komende jaren vast wel een keer goed op Primavera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites