Bm Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Zoveel als er muziek gemaakt wordt, zoveel worden er ook films en documentaires gemaakt over de muziek. Heb jij een goede muziekfilm gezien, of ben je op zoek naar een goede muziekfilm? Bespreek en vraag het hier. Ook tips en reviews zijn van harte welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bm Geplaatst 17 juli 2011 Auteur Share Geplaatst 17 juli 2011 Zoveel als er muziek gemaakt wordt, zoveel worden er ook films en documentaires gemaakt over de muziek. Heb jij een goede muziekfilm gezien, of ben je op zoek naar een goede muziekfilm? Bespreek en vraag het hier. Ook tips en reviews zijn van harte welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 The Beatles - A Hard Day's Night is een tof en luchtig filmpje. Je ziet gewoon (als je fan bent) je helden als kwajongens lol met elkaar trappen en hoe ze de problemen van het aanstaande sterrendom ondervinden. De Magical Mystery Tour van The Beatles en The Wall van Pink Floyd vond ik allebei zeer vaag en wat surrealistisch, niet precies mijn kopje thee. It Might Get Loud met Jack White, Jimmy Page en The Edge is wel een aanrader. De drie invloedrijke gitaristen praten daarin samen over muziek en jammen wat met elkaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Walk the Line _O_ Uitstekende film met een fenomenale Phoenix als Johnny Cash (zie ava), een beetje de reden waarom ik nu een fan van hem ben. Ik mis alleen Almost Famous nog tussen de films die bovenaan staan, heerlijke 70's film met dito muziek. En uiteraard de docu Heima over Sigur Rós, registratie van liveconcerten op prachtige melancholische locaties door IJsland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manager Mitchell Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Berlin Calling. Ook nice, wel minder met muziek te maken, maar het is er wel belangrijk. Met Paul Kalkbrenner in de hoofdrol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Step up :P High school musical :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Cult. Maar om wat meer in te gaan op wat denk ik je bedoeling is met het topic: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tommyboy82 Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Tenacious D Ruled gewoon, echt nen bangelijk lache film als je houd van dan soort humor _O_ Berlin Callin ben ik nu aant binnenhalen ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goodfella Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 _O__O__O__O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Wat Rich zegt. Verder: Spinal Tap: "This one goes to eleven" Control: briljant geschoten, erg grauwe film over Ian Curtis (van Joy Division voor de cultuurbarbaren) Some Kind Of Monster: Heel erg eerlijke docu, Metallica in tijden van crisis. Niks gecensureerd, alle ruzies, alle meningsverschillen. Geweldig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 - I'm not there. (Bob Dylan) - Under great white northern lights (The White Stripes) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Under great white northern lights zou ik juist afraden. Ik vond het eigenlijk heel vervelend om hem te kijken. Meg die geen woord zegt en haast onder dwang lijkt te performen. Beetje een verstoorde relatie tussen die twee, muzikaal viel er nou ook niet echt veel te beleven, losse fragmenten. Geen complete liedjes. Nee, viel mij tegen. Of tegen, het is mijn soort film niet. Want juist de stilte en de vaagheid kan een kracht voor velen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 En ik raad I'm Not There juist af. Chaotisch, in elkaar gepuzzelde scène's die niet echt te volgen zijn. Muziek is uiteraard wel goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Ik heb een paar jaar terug een niet zo'n oude film over een rockbandje gezien, een niet echt bestaande overigens. Zat ook wel een aardige dosis humor in, alleen ben ik zo slecht in films onthouden dat ik er verder weinig nog van weet :cab: wel jammer, was echt een leuke film. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Ik heb een paar jaar terug een niet zo'n oude film over een rockbandje gezien, een niet echt bestaande overigens. Zat ook wel een aardige dosis humor in, alleen ben ik zo slecht in films onthouden dat ik er verder weinig nog van weet :cab: wel jammer, was echt een leuke film. Ging het over een klas kinderen? Dan is het de film die Michael postte: School of Rock. The Boat That Rocked / Pirate Radio misschien, maar dat ging niet over een band. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Under great white northern lights zou ik juist afraden. Ik vond het eigenlijk heel vervelend om hem te kijken. Meg die geen woord zegt en haast onder dwang lijkt te performen. Beetje een verstoorde relatie tussen die twee, muzikaal viel er nou ook niet echt veel te beleven, losse fragmenten. Geen complete liedjes. Nee, viel mij tegen. Of tegen, het is mijn soort film niet. Want juist de stilte en de vaagheid kan een kracht voor velen zijn. En ik raad I'm Not There juist af. Chaotisch, in elkaar gepuzzelde scène's die niet echt te volgen zijn. Muziek is uiteraard wel goed. Hmm oke, heb ze allebei hier liggen, maar nog niet gezien. Dit motiveert ook niet echt :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Once. [YOUTUBE]k8mtXwtapX4[/YOUTUBE] @Petterson: heb de film ook pas ontvangen en ga hem van de week toch zien, krijgt ook wel een aantal positieve recensies waar ik wel wat waarde aan hecht. Al zorgt Staralfurs mening er wel voor dat ik wat sceptischer ben geworden. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Sorry Vince, maar wat is er met de youtubefilmpjes? Komen die uit een muziekfilm ofzo?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Ja, de titel staat erboven: Once. ;) Schitterende 'musical', enorme aanrader. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 24 Hour Party People is een bazenfilm. _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bm Geplaatst 17 juli 2011 Auteur Share Geplaatst 17 juli 2011 24 Hour Party People is een bazenfilm. _O_ Mee eens. Samen met Control mijn favoriete muziek films. Zojuist Once binnengehaald. Vanavond lekker lijken.:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 When You're Strange staat hier nog niet. Docu over The Doors. Ben hem nu aan het kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LARIOTS Geplaatst 17 juli 2011 Share Geplaatst 17 juli 2011 Wat een heerlijke docu's!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 5 februari 2013 Share Geplaatst 5 februari 2013 Kickje van bijna 2 jaar. Deze documentaire, gemaakt door Dave Grohl, gaan over de historische Sound City Studios in Los Angeles. In deze studio hebben enkele topartiesten hun album geproduceerd, waaronder: Neil Young, Fleetwood Mac, Tom Petty, Santana, Nirvana, Arctic Monkeys, Queens of the Stone Age, Death Cab for Cutie, Wolfmother, Metallica, Nine Inch Nails, Foo Fighters, Johnny Cash, Red Hot Chili Peppers en Rage Against the Machine. Hier is de trailer van de film. Ziet er erg vet uit. :< HQoOfiLz1G4&hd=1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten