Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Muziekfilms

Bm

Aanbevolen berichten

qoygjc.png

Zoveel als er muziek gemaakt wordt, zoveel worden er ook films en documentaires gemaakt over de muziek. Heb jij een goede muziekfilm gezien, of ben je op zoek naar een goede muziekfilm? Bespreek en vraag het hier. Ook tips en reviews zijn van harte welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

qoygjc.png

Zoveel als er muziek gemaakt wordt, zoveel worden er ook films en documentaires gemaakt over de muziek. Heb jij een goede muziekfilm gezien, of ben je op zoek naar een goede muziekfilm? Bespreek en vraag het hier. Ook tips en reviews zijn van harte welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Beatles - A Hard Day's Night is een tof en luchtig filmpje. Je ziet gewoon (als je fan bent) je helden als kwajongens lol met elkaar trappen en hoe ze de problemen van het aanstaande sterrendom ondervinden.

De Magical Mystery Tour van The Beatles en The Wall van Pink Floyd vond ik allebei zeer vaag en wat surrealistisch, niet precies mijn kopje thee.

It Might Get Loud met Jack White, Jimmy Page en The Edge is wel een aanrader. De drie invloedrijke gitaristen praten daarin samen over muziek en jammen wat met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walk the Line _O_ Uitstekende film met een fenomenale Phoenix als Johnny Cash (zie ava), een beetje de reden waarom ik nu een fan van hem ben.

Ik mis alleen Almost Famous nog tussen de films die bovenaan staan, heerlijke 70's film met dito muziek.

En uiteraard de docu Heima over Sigur Rós, registratie van liveconcerten op prachtige melancholische locaties door IJsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Rich zegt. Verder:

Spinal Tap: "This one goes to eleven"

Control: briljant geschoten, erg grauwe film over Ian Curtis (van Joy Division voor de cultuurbarbaren)

Some Kind Of Monster: Heel erg eerlijke docu, Metallica in tijden van crisis. Niks gecensureerd, alle ruzies, alle meningsverschillen. Geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Under great white northern lights zou ik juist afraden. Ik vond het eigenlijk heel vervelend om hem te kijken. Meg die geen woord zegt en haast onder dwang lijkt te performen. Beetje een verstoorde relatie tussen die twee, muzikaal viel er nou ook niet echt veel te beleven, losse fragmenten. Geen complete liedjes. Nee, viel mij tegen. Of tegen, het is mijn soort film niet. Want juist de stilte en de vaagheid kan een kracht voor velen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar jaar terug een niet zo'n oude film over een rockbandje gezien, een niet echt bestaande overigens. Zat ook wel een aardige dosis humor in, alleen ben ik zo slecht in films onthouden dat ik er verder weinig nog van weet :cab: wel jammer, was echt een leuke film.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar jaar terug een niet zo'n oude film over een rockbandje gezien, een niet echt bestaande overigens. Zat ook wel een aardige dosis humor in, alleen ben ik zo slecht in films onthouden dat ik er verder weinig nog van weet :cab: wel jammer, was echt een leuke film.

Ging het over een klas kinderen? Dan is het de film die Michael postte: School of Rock.

The Boat That Rocked / Pirate Radio misschien, maar dat ging niet over een band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Under great white northern lights zou ik juist afraden. Ik vond het eigenlijk heel vervelend om hem te kijken. Meg die geen woord zegt en haast onder dwang lijkt te performen. Beetje een verstoorde relatie tussen die twee, muzikaal viel er nou ook niet echt veel te beleven, losse fragmenten. Geen complete liedjes. Nee, viel mij tegen. Of tegen, het is mijn soort film niet. Want juist de stilte en de vaagheid kan een kracht voor velen zijn.

En ik raad I'm Not There juist af. Chaotisch, in elkaar gepuzzelde scène's die niet echt te volgen zijn. Muziek is uiteraard wel goed.

Hmm oke, heb ze allebei hier liggen, maar nog niet gezien. Dit motiveert ook niet echt :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kickje van bijna 2 jaar. Deze documentaire, gemaakt door Dave Grohl, gaan over de historische Sound City Studios in Los Angeles. In deze studio hebben enkele topartiesten hun album geproduceerd, waaronder:

Neil Young, Fleetwood Mac, Tom Petty, Santana, Nirvana, Arctic Monkeys, Queens of the Stone Age, Death Cab for Cutie, Wolfmother, Metallica, Nine Inch Nails, Foo Fighters, Johnny Cash, Red Hot Chili Peppers en Rage Against the Machine.

Hier is de trailer van de film. Ziet er erg vet uit. :<

HQoOfiLz1G4&hd=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites