Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Breaking Bad

Rexcoder

Aanbevolen berichten

Ik heb in vogelvlucht S05 afgezien. Erg sterk seizoen, waar ik S01 t/m S04 wel goed vond, maar niet uitzonderlijk. Het technische aspect is denk ik wel fenomenaal: de opbouw van de eerste naar de (op een na) laatste aflevering is verschrikkelijk sterk. Alleen... Ik weet niet wat het is, maar ik mis iets aan de serie om net zo lovend te zijn als heel veel anderen. Het zijn denk ik net die toevalligheden of het karikaturale (ik had soms het gevoel dat ik naar een comic zat te kijken) dat mij iets tegenstaat. De sterkste serie van het moment is voor mij nog altijd Mad Men, maar die spreekt een minder groot publiek aan zoals hier op het forum te merken is, en het sterke daarvan is dat het áltijd geloofwaardig en realistisch is. Breaking Bad tart af en toe de wetten der realisme (weer dat karikaturale) en dat staat me dan denk ik iets tegen, zoiets zoek ik niet in een serie. Qua ontwikkeling van het personage snap ik de vaak gemaakte link met The Sopranos en Mad Men trouwens wel, die was erg indrukwekkend. Maar misschien is het wel zo dat het hier erg lineair gaat en ik het gedrag van Walt op een gegeven moment verwierp, hoewel ik het juist altijd erg waardeer als een protagonist zich op een dergelijke manier ontwikkelt.

Anyway. S05 was dus erg sterk. De laatste aflevering vond ik een kleine sof en was dan weer zoiets dat me licht tegenstaat: het was een soort goedmakertje, waarbij Walt probeert in het reine te komen. Was wat mij betreft niet nodig: hij was gewoon een klootzak, klaar. Het zorgt er wat mij betreft voor dat het geen 9 maar een 9- wordt. Pas plaatste iemand een infographic over de beoordelingen van de afleveringen per seizoen van BB: iedere keer werd het iets beter. Het laatste seizoen is daarbij uitzonderlijk, de seizoenen ervoor erg goed. De rust van deze serie is een verademing, het zorgde ervoor elke aflevering voorbij vloog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 675
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hele tijd geleden begonnen aan de serie en bij begin seizoen 5 verloor ik m'n interesse, dus echt maanden niet mee verder gegaan. Laatste paar dagen er alsnog voor gaan zitten en damn, WAT een einde zeg _O_ Wel heel onverwacht en zaten ook dingen tussen die ik het liefst anders had gezien (omdat ik een teer hartje heb ;c) maar damn.. Blij dat ik 'm nu afgekeken heb!

Link naar opmerking
Deel via andere websites