Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-series #3

Vegas

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

The Wire is dan ook vrij a-typisch in het verhaalvertellen. Geen gekke plottwists of, emotionele achtbanen die voor binding met de personages zorgen, of andere bekende trucjes, maar maatschappelijk relevante onderwerpen als de basis. Dat is ff doorbijten als je dat niet gewend bent, ja, helemaal omdat die maatschappelijke relevantie vaak voor de kijker niet het belangrijkste is tijdens het kijken van een tv-serie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde inderdaad, maar bon. Ik heb al een tijdje besloten niet meer de arrogante zak uit te hangen dus ga er verder niks over zeggen.

Zelf begonnen met Boardwalk Empire. Heb al twee afleveringen gezien maar Buscemi is nog steeds niet dood :S Zit er toch een groot verschil tussen film en series.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde inderdaad, maar bon. Ik heb al een tijdje besloten niet meer de arrogante zak uit te hangen dus ga er verder niks over zeggen.

Zelf begonnen met Boardwalk Empire. Heb al twee afleveringen gezien maar Buscemi is nog steeds niet dood :S Zit er toch een groot verschil tussen film en series.

(d) jeej Hans. Buscemi speelt wel lekker imo, prima hoofdpersoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier mensen die Luther kijken of hebben gezien? Pas de eerste paar afleveringen gezien, maar vind het een heerlijke serie. Plot niet altijd even sterk, maar ik vind het dan ook voornamelijk een acteerserie; Idris Elba is geweldig namelijk. Vooral de scenes tussen hem en Ruth Wilson zijn ontzettend sterk en doen een beetje denken aan die tussen Sherlock en Moriarty. Sowieso heeft de serie wel wat van Sherlock weg, hoewel het niet zó goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier mensen die Luther kijken of hebben gezien? Pas de eerste paar afleveringen gezien, maar vind het een heerlijke serie. Plot niet altijd even sterk, maar ik vind het dan ook voornamelijk een acteerserie; Idris Elba is geweldig namelijk. Vooral de scenes tussen hem en Ruth Wilson zijn ontzettend sterk en doen een beetje denken aan die tussen Sherlock en Moriarty. Sowieso heeft de serie wel wat van Sherlock weg, hoewel het niet zó goed is.

Jep, vond hem ook zeer goed, seizoen 1 en 3 zijn echt fenomenaal, 2 is wel even doorbijten, maar zeker de moeite waard.

Zelf begonnen met The League op aanraden van Roprop en Thijs. Mooi man, lekker korte afleveringen, korte runtime, die heb ik binnen no time afgekeken. Heerlijk hoog tempo droge grappen afvuren. :D

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je zeker dat t een serie is? Heb de film namelijk wel gezien en die is vrij goed, maar een serie?

Oeh dat zou ook kunnen haha, beetje een faaltje van me dan

Jep, vond hem ook zeer goed, seizoen 1 en 3 zijn echt fenomenaal, 2 is wel even doorbijten, maar zeker de moeite waard.

Zelf begonnen met The League op aanraden van Roprop en Thijs. Mooi man, lekker korte afleveringen, korte runtime, die heb ik binnen no time afgekeken. Heerlijk hoog tempo droge grappen afvuren. :D

Jaman, The League is ook fucking goed. Vind het qua humor wel een beetje op Weeds lijken, ook heel droog met gewoon fucking rare dingen die gebeuren en allebei in de suburbs.

bewerkt door De Stroot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg fijne serie ja, maar helaas zo kort. Seizoen 2 was inderdaad wel iets minder en ook de eerste 2 afleveringen van seizoen 3 vond ik niet geweldig, hoewel het in het laatste seizoen visueel wel beter werd. Laatste twee afleveringen zijn dan wel weer geweldig. De afleveringen waarin Ruth Wilson zit zijn trouwens ook wel een stuk beter dan waar ze niet aanwezig is. Elba mag dan wel de baas van de serie zijn, maar zij is ook ontzettend goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het weekend begonnen met Breaking Bad :D ondanks dat het de hype in mijn ogen (nog niet) naleeft, vind ik het ergens toch ook wel weer rete vet. :D ben inmiddels aanbeland in S02E06.

Ik heb net het eerste seizoen binnengehaald, dus ben benieuwd of het de hoge verwachtingen kan inlossen.

Zelf heb ik net het eerste seizoen van The Legend of Korra afgekeken. Ik weet het niet, als je deze serie van dezelfde makers vergelijkt met het verhaal van Aang, ziet het er maar platjes uit.

Vooral het soapgedoe (verliefdheid, klefheid, minder aandacht aan echte waarden) kwam me tegen het einde stilaan de strot uit. Hier ga ik dus mee passen, ondanks dat de animatie wederom gruwelijk was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net het eerste seizoen binnengehaald, dus ben benieuwd of het de hoge verwachtingen kan inlossen.

Zelf heb ik net het eerste seizoen van The Legend of Korra afgekeken. Ik weet het niet, als je deze serie van dezelfde makers vergelijkt met het verhaal van Aang, ziet het er maar platjes uit.

Vooral het soapgedoe (verliefdheid, klefheid, minder aandacht aan echte waarden) kwam me tegen het einde stilaan de strot uit. Hier ga ik dus mee passen, ondanks dat de animatie wederom gruwelijk was.

Nou ik zit momenteel halverwege seizoen 3, maar vind het toch wel echt vet nu hoor :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik zit momenteel halverwege seizoen 3, maar vind het toch wel echt vet nu hoor :D.

Kan zeker zijn. Maar ik ga me even toespitsen op andere reeksen die misschien meer m'n aandacht verdienen. Ik heb namelijk X-Files, Game of Thrones, The Sopranos, Mad Men, Breaking Bad nog niet bekeken.

Shame on me, i know :wall:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Soprano's ga jij sowieso goed vinden Jordi

Ik ben bang van niet juist, hekel aan mafia gedoe, veel te veel afleveringen ook. :P

Ik ga wel lekker zoeken, beetje zoiets als Death Note lijkt me cool, hoeft dan geen anime te zijn natuurlijk. Maar duister, ziekelijk, psychologisch, spannend is allemaal wel een vereiste. Dat je echt denkt wat de fuck.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites