Kami Geplaatst 19 maart 2022 Share Geplaatst 19 maart 2022 Laatste twee loopjes van deze week het tempo eens opgedreven. Eens 9k aan 5min10/km en vandaag een 8k aan 5min/km (met wat hellingen er in). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 29 maart 2022 Share Geplaatst 29 maart 2022 Laatste wedstrijd en laatste keer hardlopen was 7 november 2021. Gisteren weer een klein rustig rondje gelopen, net geen 3 km in rond de 17 minuten. Alles piepte en kraakte maar de basis is er gelukkig nog. Nu maar eens goed nadenken over wat voor schema ik wil gaan volgen en wat mijn doelen worden dit jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 maart 2022 Share Geplaatst 29 maart 2022 Lekker vrevie. Rustig opbouwen met een schema klinkt als een verstandige route Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 30 maart 2022 Share Geplaatst 30 maart 2022 Zelf probeer ik nu de frequentie van lopen wat omhoog te gooien. Van 1x per week naar 2x per week. Ben dinsdagochtend altijd vrij, dus dat moment probeer ik nu te pakken om even lekker te lopen. En dan een moment in het weekend erbij proberen te pakken. Mijn vrouw moet met regelmaat een dag werken in het weekend, dus dat is soms nogwel puzzelen. Vorige week dinsdag 15km gelopen. Afgelopen zondag in de namiddag toch nog even kunnen gaan voor 10Km en gister ochtend een 6KM gedaan. En dan hopelijk aanstaande zondag dan weer een 10 doen als het in de planning past. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 5 april 2022 Share Geplaatst 5 april 2022 Ik heb de laatste weken iets heel vreemds. Ik kan geen lekker tempo vinden dat niet 4:30 p/km (hou ik niet vol) of 6:00 p/km (te traag) is. Het stoort nog niet heel erg, maar hierdoor wordt het wat meer een soort intervaltraining. En dit moet er wel uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 5 april 2022 Share Geplaatst 5 april 2022 6 uur geleden zei Lenstra: Ik heb de laatste weken iets heel vreemds. Ik kan geen lekker tempo vinden dat niet 4:30 p/km (hou ik niet vol) of 6:00 p/km (te traag) is. Het stoort nog niet heel erg, maar hierdoor wordt het wat meer een soort intervaltraining. En dit moet er wel uit. Is een min en max hartslag instellen op je horloge dan geen goed idee. Dan heb je iig een stabiele factor tijdens je loop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 5 april 2022 Share Geplaatst 5 april 2022 1 uur geleden zei NicoHaak: Is een min en max hartslag instellen op je horloge dan geen goed idee. Dan heb je iig een stabiele factor tijdens je loop. Goede tip. Kreeg van een collega de tip om te kijken naar stapcadans als dat op mijn horloge kan (weet ik nog niet). Dan kun je daar ook mee spelen. Gaan we mee aan de slag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 10 april 2022 Share Geplaatst 10 april 2022 Nageeye wint de Rotterdamse marathon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 10 april 2022 Share Geplaatst 10 april 2022 14 minuten geleden zei 007mark: Nageeye wint de Rotterdamse marathon Prima tijd ook! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 april 2022 Share Geplaatst 28 april 2022 Vandaag een dag gehad met alleen maar zoom meetings en erna nog ergens aan gewerkt wat maar geen voortgang boekte. Dus besloot om mijn kop te legen en met rap tempo een 5km te lopen. Dat ging goed want liep 4.14 per km gemiddeld en dat is voor mij een meer dan prima tijd. Heeft voldoening. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 1 mei 2022 Share Geplaatst 1 mei 2022 Vanmiddag mijn grootste ronde sinds de marathon in 2014 gelopen: 17km op gemiddeld 5:02min/km. Lekker rustig van start gegaan met een rondje strand met een vriend van me. Hij vond het na 10km mooi maar er zat bij mij nog wat in het vaatje dus nog een kleine bosronde er aan geplakt. Qua conditie ging het prima, maar merkte wel dat de kuitjes het na 15km zwaar kregen. Komt denk door het gebrek aan lange rondes die ik loop. Doe de laatste weken twee rondes in de week van zo'n 8-11km met een ronde van 14km vorige zondag als uitschieter. Ga er geen gewoonte van maken denk ik. 20km in de week verdeeld over twee loopsessies is prima en zo hou ik het goed op peil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 mei 2022 Share Geplaatst 1 mei 2022 10 minuten geleden zei Beppu: Vanmiddag mijn grootste ronde sinds de marathon in 2014 gelopen: 17km op gemiddeld 5:02min/km. Lekker rustig van start gegaan met een rondje strand met een vriend van me. Hij vond het na 10km mooi maar er zat bij mij nog wat in het vaatje dus nog een kleine bosronde er aan geplakt. Qua conditie ging het prima, maar merkte wel dat de kuitjes het na 15km zwaar kregen. Komt denk door het gebrek aan lange rondes die ik loop. Doe de laatste weken twee rondes in de week van zo'n 8-11km met een ronde van 14km vorige zondag als uitschieter. Ga er geen gewoonte van maken denk ik. 20km in de week verdeeld over twee loopsessies is prima en zo hou ik het goed op peil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 19 juni 2022 Share Geplaatst 19 juni 2022 Klein beetje uit de hand gelopen rondje. Laatste paar kilometer leek nergens meer op qua techniek en rondetijden. Km of 14 is eigenlijk wel de max voor me merk ik, daarna is het puur uitlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 23 juni 2022 Share Geplaatst 23 juni 2022 Nette tijd man! Op 7-2-2022 om 17:26 zei Thierryvane: Hardlooptijgers! Ik ben 1,5 maand geleden begonnen met hardlopen om wat fitter te worden naast het voetbal. Ben begonnen met 2/3 kilometer op tempo (rond 4:30 per kilometer) en ben nu in een vrij relaxed tempo (rond 5:30 per kilometer) de 5 aan het rennen. Wil dit rustig opbouwen om zo die 5 kilometer steeds sneller te kunnen lopen. Vervelende is dat ik de laatste tijd mijn schenen begin te voelen na een paar kilometer. Simpele zoektocht op Google kom ik uit bij shin splints. Hebben jullie hier tips voor? Heb goed schoeisel van Nike, daar ligt het denk ik niet aan. Heb hier ook nog nooit last van gehad en heb eerder hardgelopen. Er zal ongetwijfeld al iets staan over deze 'blessure', maar kon het zo snel niet vinden. Inmiddels geen last meer van mijn shin splints. Loopanalyse laten maken en liep gewoon volledig verkeerd. Beetje finetunen en inmiddels drie keer per week aan 't hollen. Gaat steeds beter/sneller. Nu aan 't uitbouwen richting de 10 kilometer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 23 juni 2022 Share Geplaatst 23 juni 2022 41 minuten geleden zei Thierryvane: Nette tijd man! Inmiddels geen last meer van mijn shin splints. Loopanalyse laten maken en liep gewoon volledig verkeerd. Beetje finetunen en inmiddels drie keer per week aan 't hollen. Gaat steeds beter/sneller. Nu aan 't uitbouwen richting de 10 kilometer. Zo lekker man. Helemaal die laatste km nog de snelste van alle km. Moest je zeker aan het infuus met dit weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 23 juni 2022 Share Geplaatst 23 juni 2022 Acht liter zweet verloren maar wel heerlijk met dat zonnetje. Probeer die laatste kilometer, zeker bij 5 km, altijd volle bak te gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 23 juni 2022 Share Geplaatst 23 juni 2022 Korfbalseizoen is afgelopen, dus in de tussentijd fit blijven door beetje te gaan hardlopen. Dinsdag 5km gedaan in 26m07. Vandaar 3km in 17m21. Totaal niet geforceerd, want had dus nog spierpijn haha. Merk dat basisconditie er wel is, maar dat heel eeg wennen is. Zo anders dan constant kleine sprintjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 juni 2022 Share Geplaatst 26 juni 2022 Weer een rondje van 5km gedaan. Deze keer wat langzamer, in 27m18. Zag alleen wel op min horloge dat ik geen enkel moment in de maximale hartslagzone heb gerend. Dat is positief denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 29 juni 2022 Share Geplaatst 29 juni 2022 Gister 8km in exact 44m Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 juni 2022 Share Geplaatst 29 juni 2022 Lekker Markie. Hier maandag even gaan lopen weer. Was wat weken terug ziek en erna ook nog niet echt de energie. Maar had een beetje stress (oa werk), dus toch maar ff blokje om gedaan van 5km en direct mijn hoofd weer een stuk frisser. Echt heerlijke manier om te kunnen schakelen. Ga zelf toewerken naar wat wedstrijdjes in september en oktober. Hoop in de zomermaanden wel genoeg te trainen, ondanks de hitte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 29 juni 2022 Share Geplaatst 29 juni 2022 1 uur geleden zei 007mark: Gister 8km in exact 44m Lekker man! Hoe vaak per week ga je lopen? Zit hier nu op drie keer per week. Vaak de maandag/dinsdag, donderdag en één dag in het weekend. Lopen met het werk op 2 oktober de Singelloop voor KWF (10 kilometer), dus samen met collega's gaan trainen. Beviel goed en dus vaker alleen de hort op. Nu op 86,4 kilometer in 1,5 maand tijd. https://www.strava.com/athletes/29504966 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 29 juni 2022 Share Geplaatst 29 juni 2022 22 minuten geleden zei NicoHaak: Lekker Markie. Hier maandag even gaan lopen weer. Was wat weken terug ziek en erna ook nog niet echt de energie. Maar had een beetje stress (oa werk), dus toch maar ff blokje om gedaan van 5km en direct mijn hoofd weer een stuk frisser. Echt heerlijke manier om te kunnen schakelen. Ga zelf toewerken naar wat wedstrijdjes in september en oktober. Hoop in de zomermaanden wel genoeg te trainen, ondanks de hitte. Goed bezig kerel. Ook leuk om wedstrijdjes te doen. Zelf nog aan het twijfelen om misschien de Dam tot Dam na jaaaaren weer te doen. Gaat zo'n beetje langs mijn huis ook En voor een week later heeft mijn huisgenoot zich ingeschreven voor halve marathon van Amsterdam. Twijfel heel erg, want dat is wel moeilijk lang. 13 minuten geleden zei Thierryvane: Lekker man! Hoe vaak per week ga je lopen? Zit hier nu op drie keer per week. Vaak de maandag/dinsdag, donderdag en één dag in het weekend. Lopen met het werk op 2 oktober de Singelloop voor KWF (10 kilometer), dus samen met collega's gaan trainen. Beviel goed en dus vaker alleen de hort op. Nu op 86,4 kilometer in 1,5 maand tijd. https://www.strava.com/athletes/29504966 Ben van plan om 3x in de week vol te houden totdat korfbal weer begint. Dus hele zomer door, tot half augustus. Omdat met korfbal normaal ook dinsdag en donderdag train en zaterdag wedstrijd heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 juni 2022 Share Geplaatst 29 juni 2022 Thier je hebt een volgverzoek van me ontvangen, want ik gebruik ook strava Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 30 juni 2022 Share Geplaatst 30 juni 2022 Lekker bezig heren! Gaat hier ook nog als een tiet. 20km per week vooralsnog prima vol te houden, op één week na vanwege verhuizing. Dat dal in de Strava grafiek is me wel een doorn in 't oog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 juli 2022 Share Geplaatst 3 juli 2022 Ik ga 100k stappen aantikken, sinds vrijdag tot en met vandaag, hier op Down the Rabbit Hole 🔥👍❤️ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten