Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Willem II

Joost_10

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 1,7k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Your Voice: Een waardig kampioen!

Geschreven door Jasper Smulders

maandag, 02 mei 2011 15:38

Nee, ik heb het niet over Ajax in het jaar 2004. Ik heb het niet over PSV in het jaar 2008, dat trouwens nog nooit een waardig kampioen is geweest. En nee, ik heb het ook niet over de club die gemaakt is en omhoog gehouden is door geld van bankklanten met een crimineel als ex-eigenaar. Ik heb het over de kampioen van vorig jaar, en de aanstaande kampioen. Een waardig kampioen!

Een club dat door de jaren heen in ieder geval bij mij heel wat sympathie heeft verkregen. Een club waaraan wij wellicht zelfs een voorbeeld moeten nemen. Met capabele mensen op de juiste posities en met een goed en herkenbaar beleid kunnen tijden veranderen. Waar zij een kleine 10 jaar geleden nog op de rand van de afgrond balanceerde, is FC Twente momenteel de club dat een uithangbord voor heel Nederland is.

Een uithangbord dat werknemers op haar loonlijst heeft staan die met respect over de tegenstander praten. Waar we 2 weken geleden nog te maken kregen met de misplaatste arrogantie van Gert-jan Verbeek die zich voor en na de wedstrijd Willem II - AZ respectloos uitliet over de club Willem II, en daarmee indirect, maar misschien wel direct ook de werknemers en de supporters van Willem II beledigde, deed FC Twente-trainer Michel Preud'homme wat er van hem verwacht wordt: Respect tonen voor het spel, maar wellicht nog belangrijker; Respect tonen voor de tegenstander.

Geen denigrerende teksten, geen sneer over gebeurtenissen bij de club. Enkel en alleen netjes antwoorden op een journalistieke vraag: ‘Willem II zal er met al haar enthousiasme en mogelijkheden voor gaan strijden. Ze hebben tegen AZ een heel goede wedstrijd gespeeld en daarom zullen wij als team scherp moeten zijn. Willem II heeft niets te verliezen, terwijl onze positie op de ranglijst ervoor zorgt dat we voor de winst gaan. Het zal een wedstrijd worden tussen twee ploegen die alles gaan geven’. Aldus Preud’homme.

Hier kan menig trainer een voorbeeld aan nemen, en dan doel ik vooral op Gert-jan Verbeek. Net zoals dat menig supporter gerust een voorbeeld mag nemen aan de doorsnee Twente-supporter. Ik schrijf dit stuk niet om een club de hemel in te prijzen. Ik schrijf dit stuk omdat hetgeen dat gisteren is gebeurd mij over 10 jaar nog steeds kippenvel zal bezorgen.

Je staat stijf onderaan, je bent hondstrouw aan je club, en de wedstrijd waarin degradatie zeker zou kunnen worden heb je zo goed als zeker verloren. Het is namelijk minuut 75 van de wedstrijd FC Twente – Willem II op een zonnige lentezondag in de Grolsch Veste. Een goed gevuld uitvak, dat hun club tot de laatste snik zal steunen, begint te zingen: ‘Sta op voor Willem II’.

Een groot deel van 24.000 Twentenaren staat op en begint te klappen. Ik schrijf deze zin met een rilling die begint bij mijn tenen tot aan het bovenste puntje van mijn lichaam. Een rilling die ongeveer 10 seconde aanhoudt. Voor dit gebaar heb ik, en ik denk vele met mij maar 1 woord voor klaarliggen:

RESPECT! Respect voor de supporters van een club waarvan ik hoop dat ze over 2 weken de titel prolongeren in de Arena!

CVGqDtTjdX0

(y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naja van Twente verwacht ik het ook wel mocht het zo slecht gaan, ik hoop alleen dat dat never nooit gaat gebeuren :cab: Alhoewel je er dan wel achterkomt aan welke supporters je wat hebt. Maat van me bijv zei laatst: we gaan voorlopig ook niet meer naar Twente, het spel lijkt nergens meer op. Dan denk ik echt verhuis naar Catalonië en blijf er aub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andreas Lasnik blijft mogelijk in de Eredivisie spelen. De Willem II'er is transfervrij na dit seizoen door de degradatie van de club. NAC Breda, de grote concurrent, heeft interesse getoond. Dat weet BN/De Stem te melden.

:-D Denk dat het gelul is aangezien Willem II de volgende wedstrijd naar NAC moet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe, eindelijk krijgen we dan toch dat respect van de rest van Nederland over het feit dat we het hele seizoen al laten zien fantastische supporters te zijn. Van stilburg en stillem2 is al een aantal jaar geen sprake meer. Jammer dat mensen dat nu pas in gaan zien, nu we eigenlijk alleen maar in het nieuws/media komen uit soort van medelijden, terwijl wij onze club het hele jaar al onvoorwaardelijk steunen. Op Heracles thuis (2-6 tegen 10 man) en Excelsior uit (4-0) na dan, maar zelfs VVV thuis (1-4) gingen de spelers met applaus van het veld.

Het blijft alleen jammer dat de rest van NL nu pas in ziet dat wij gewoon goede supporters zijn, ook in slechte tijden. Liever met deze fantastische medesupporters in de JL met leuke uitwedstrijden met de trein of in ieder geval eigen vervoer, dan op bezoek in een sfeerloos AZ stadion, Euroborg, Unive stadion, Parkstad Limburg stadion, etc. Gloryhunters zijn het daar. Onze tijd komt nog wel. Zeker als ik zie dat Willem II juist nu steeds meer gaat leven in Tilburg, juist nu het sportief en financieel niet goed gaat met de club.

Nee, ik vind het helemaal niet zo'n ramp, die degradatie. Het voordeel is dat we het al maanden (in feiten jaren) aan zagen komen. En ik zal jullie zeggen, ik vond Twente uit de leukste uitwedstrijd van het seizoen. Lekker met de trein naar Enschede, pilsje d'r bij, heerlijk. Hopelijk gaan zulke reisjes er volgend jaar vaker komen, al waren Excelsior uit, VVV uit, DGS uit, Grunn uit, Vitesse uit en Heracles uit ook goed te doen.

Nogmaals hulde aan het Twente publiek. Hadden gewoon respect voor ons als supporters, die de tweede helft de sfeer maakten in de Grolsch Veste door middel van gezang met de nodige zelfspot ("En we gaan met z'n alle naar Veendam/Den Bosch", "Jupiler League ole ole", "Wij staan onderaan, ja wij staan onderaan", enz.) en de spandoeken ('Volgend jaar worden wij kampioen' en 'Vaarwel beenham', vanwege het gemis van de onwijs lekker broodjes beenham). Zo kan het ook! In tegenstelling tot dat klappertjespubliek van AZ dat bij ons in het uitvak zo'n 10x van zich lieten horen, waarvan 8x "Jupiler League ole ole" en 1x het welbekende "Iedereen kan voetballen behalve Willem II".

Andersom en het is geen gelul, maar hoop dat hij niet komt.

Jaloers dat wij wel een speler hebben die zowel in de topscorersklassement als het assistklassement staat? Denk dat jullie hem uitstekend kunnen gebruiken, ware het niet dat het sneu is voor Lasnik dat hij daarmee een tweede seizoen onderin de Eredivisie bivakkeren aan gaat. Als het over 2 weken tegen zit, eindigen jullie nog op plek 15 ook. Moet je nagaan wat dat wordt als de betere spelers vertrekken (Penders, Amoah, Gorter, enz.). We zien jullie over 2 jaar wel weer. Of het gaat langer duren als wij volgend seizoen meteen promoveren en jullie degraderen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je hem wel eens spelen? Verdedigend vind ik hem echt zo matig. Hij valt alleen op, omdat hij iedere vrije trap en corner neemt.

Ik zie hem wel eens spelen idd en voetballend is het gewoon een prima speler verdedigend doet hij niet veel maar dan moet je een jongen hebben die het vuile werk opknapt. Ik bedoel wat is dat tegenwoordig man een aanvallende middenvelder / buitenspeler hoort tegenwoordig ook goed kunnen te verdedigen.

Kijk wie het post, het is die idioot die geen verstand van voetbal heeft....

Jij bent echt zo zielig he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe, eindelijk krijgen we dan toch dat respect van de rest van Nederland over het feit dat we het hele seizoen al laten zien fantastische supporters te zijn. Van stilburg en stillem2 is al een aantal jaar geen sprake meer. Jammer dat mensen dat nu pas in gaan zien, nu we eigenlijk alleen maar in het nieuws/media komen uit soort van medelijden, terwijl wij onze club het hele jaar al onvoorwaardelijk steunen. Op Heracles thuis (2-6 tegen 10 man) en Excelsior uit (4-0) na dan, maar zelfs VVV thuis (1-4) gingen de spelers met applaus van het veld.

Het blijft alleen jammer dat de rest van NL nu pas in ziet dat wij gewoon goede supporters zijn, ook in slechte tijden. Liever met deze fantastische medesupporters in de JL met leuke uitwedstrijden met de trein of in ieder geval eigen vervoer, dan op bezoek in een sfeerloos AZ stadion, Euroborg, Unive stadion, Parkstad Limburg stadion, etc. Gloryhunters zijn het daar. Onze tijd komt nog wel. Zeker als ik zie dat Willem II juist nu steeds meer gaat leven in Tilburg, juist nu het sportief en financieel niet goed gaat met de club.

Nee, ik vind het helemaal niet zo'n ramp, die degradatie. Het voordeel is dat we het al maanden (in feiten jaren) aan zagen komen. En ik zal jullie zeggen, ik vond Twente uit de leukste uitwedstrijd van het seizoen. Lekker met de trein naar Enschede, pilsje d'r bij, heerlijk. Hopelijk gaan zulke reisjes er volgend jaar vaker komen, al waren Excelsior uit, VVV uit, DGS uit, Grunn uit, Vitesse uit en Heracles uit ook goed te doen.

Nogmaals hulde aan het Twente publiek. Hadden gewoon respect voor ons als supporters, die de tweede helft de sfeer maakten in de Grolsch Veste door middel van gezang met de nodige zelfspot ("En we gaan met z'n alle naar Veendam/Den Bosch", "Jupiler League ole ole", "Wij staan onderaan, ja wij staan onderaan", enz.) en de spandoeken ('Volgend jaar worden wij kampioen' en 'Vaarwel beenham', vanwege het gemis van de onwijs lekker broodjes beenham). Zo kan het ook! In tegenstelling tot dat klappertjespubliek van AZ dat bij ons in het uitvak zo'n 10x van zich lieten horen, waarvan 8x "Jupiler League ole ole" en 1x het welbekende "Iedereen kan voetballen behalve Willem II".

Jaloers dat wij wel een speler hebben die zowel in de topscorersklassement als het assistklassement staat? Denk dat jullie hem uitstekend kunnen gebruiken, ware het niet dat het sneu is voor Lasnik dat hij daarmee een tweede seizoen onderin de Eredivisie bivakkeren aan gaat. Als het over 2 weken tegen zit, eindigen jullie nog op plek 15 ook. Moet je nagaan wat dat wordt als de betere spelers vertrekken (Penders, Amoah, Gorter, enz.). We zien jullie over 2 jaar wel weer. Of het gaat langer duren als wij volgend seizoen meteen promoveren en jullie degraderen...

Vrij vervoer zal 't weinig worden hoor. Wij hebben dit seizoen maar 1x vrij vervoer gehad:S

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de laatste tijd ook maar een paar keer in dit topic ben geweest, wist je dat ik hoopte dat Willem II niet zou degraderen. Puur voor het behoudt van de derby. Dat zijn gewoon de mooiste wedstrijden van het jaar. Jij hebt dat dus blijkbaar niet en ik vind het dan ook een beetje jammer en makkelijk dat je nu volledig tegen mij tekeer gaat. En dat alleen omdat ik zeg dat ik liever niet heb dat Lasnik naar NAC komt?

Maar speciaal voor jou wil ik het nog wel even uitleggen hoor. Bij NAC bestaat de selectie uit 3 groepen; de jongeren, de ouderen en de groep met Leonardo. Van wat ik gehoord heb is Lasnik nogal op zijn eigen prestaties gericht en vindt hij het na een doelpunt leuker voor zichzelf dan voor de club. Ik hoop dus dat Leo vertrekt en dat de sfeer binnen onze spelersgroep weer wat beter wordt. En in mijn ogen kunnen we Lasnik daar niet bij gebruiken.

Nogmaals, omdat het dus blijkbaar voor sommige mensen nog een beetje onduidelijk was; no offence tegen Willem II en ik hoop dat jullie snel weer promoveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke niks tegen zijn voetbalkwaliteiten dus :)

En volgens mij is Lasnik ook al weer niet zo erg als Leo nooit in negatieve nieuws gekomen toch die lasnik?

Trouwens wie zitten meer in de groep van Leonardo of alleen hij zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Lasnik volgens mij toch een paar keer arrogant zien juichen? En ook helemaal blij met zichzelf omdat 'ie een penalty had gescoord enzo.;c Of was hij dat niet? Dan neem ik me woorden terug.

En die groepjes waren in de krant niet mooi ingedeeld ofzo, maar ik denk dat je aan namen als Koenders en Jenner moet denken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo niet?

Prima speler

Serieus ja ? Die jongen heeft een beetje overzicht en een goed linkerbeen. Verder is ie traag als stront en verdedigd ie nauwelijks mee. En ja, voor een aanvallende middenvelder is het ook belangrijk dat je je man niet zomaar laat lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Lasnik volgens mij toch een paar keer arrogant zien juichen? En ook helemaal blij met zichzelf omdat 'ie een penalty had gescoord enzo.;c Of was hij dat niet? Dan neem ik me woorden terug.

En die groepjes waren in de krant niet mooi ingedeeld ofzo, maar ik denk dat je aan namen als Koenders en Jenner moet denken...

Jah dat wel maar ik bedoel hij mag best arrogant juichen maar echt gedrag problemen in de groep heb ik niet gehoord ofzo. Jenner was duidelijk maar Koenders had ik niet verwacht :P Maar kan serieus niemand anders denk je nog goed opschieten met Leo?

Serieus ja ? Die jongen heeft een beetje overzicht en een goed linkerbeen. Verder is ie traag als stront en verdedigd ie nauwelijks mee. En ja, voor een aanvallende middenvelder is het ook belangrijk dat je je man niet zomaar laat lopen.

Het is de beste speler van jullie en de enige die ook uitblonk en zijn cijfers 9 goals en 10 assist liegen er niet om en vooral voor de nummer 18 is dat een geweldige prestatie plus als je 37 keer hebt gescoord en 19 daarvan heeft Lasnik er een aandeel in. Dat is gewoon grote klasse aangezien jullie maar 3 keer hebben gewonnen dit seizoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites