Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Willem II

Joost_10

Recommended Posts

• Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Roda JC heeft met Bart Biemans een opvolger in huis gehaald voor de onlangs vertrokken Davy de Fauw. De Limburgse club strikte de 23-jarige verdediger voor twee seizoenen met een optie voor nog een jaar. De Belg komt transfervrij over van Willem II.

Vandaag oefenwedstrijd tegen het Brabants Dagblad Klasbakkenteam met 8-0 gewonnen. Het BD team bestaat uit spelers van hoofd- en eersteklassers uit Brabant. Best netjes dus! Ook oud Willem II-er Geoffrey Prommayon speelde mee met het team. Speelde 10 jaar geleden nog Champions League met Willem II.

Gravenbeek wil prominente rol bij minstens elf goals

TILBURG - In de voorbereiding was Giovanni Gravenbeek een van de betere Willem II'ers.

Ook in de eerste competitiewedstrijd, uit tegen Veendam (1-3), was hij belangrijk met een aandeel in twee treffers. Het waren beide keren acties voorafgaand aan de assist. De teller staat wat dat betreft dus op nul, maar daar gaat wat Gravenbeek betreft snel verandering in komen.

"Ik wil minimaal zes a zeven assists geven dit seizoen. En ik wil vijf doelpunten maken. Tot nu toe heb ik niet gescoord in het betaalde voetbal. Dat frustreert me."

In het Brabants Dagblad van vrijdag een uitgebreid interview met Giovanni Gravenbeek.

Baas

Financieel herstel zet door

De KNVB heeft Willem II medegedeeld dat de club bij de meest recente meting voldoende punten heeft gescoord om in aanmerking te komen voor indeling in categorie 2 van het financieel rankingsysteem. Dat gebeurde op basis van de begroting voor het seizoen 2011-2012 die de club dit voorjaar bij de bond inleverde.

Dat Willem II nu toch nog tot de categorie 1-clubs behoort, heeft te maken met de reglementen die voorschrijven dat een club minimaal tweemaal achtereen voldoende punten moet scoren, om een categorie te promoveren.

Algemeen directeur Marco Faber is blij met het goede nieuws uit Zeist. ‘Het toont aan dat we op de goede weg zijn. Als we bij het volgende meetmoment opnieuw voldoende punten scoren, worden we overgeheveld naar categorie 2 en behoren dan niet langer tot de clubs die onder streng toezicht van de bond staan. Zonder vooruit te lopen op zaken, zie ik die toekomst rooskleurig tegemoet. Het volgende meetmoment dit najaar is namelijk gebaseerd op de jaarcijfers van het afgelopen voetbalseizoen. Die zijn weliswaar nog niet definitief vastgesteld maar de laatste prognoses lieten een positief resultaat zien.’

‘Mijn voorgangers hebben goed werk verricht om de financiële zaken bij Willem II weer op orde te krijgen. Aan mij nu de taak om Willem II verder te loodsen naar de veilige categorie 3’, aldus de nieuwe algemeen directeur die sinds 1 juli in functie is.

(Bron: willem-ii.nl)

Gaat weer lekker rond de club. Tegen Go Ahead waren er 10.000 mensen, Veendam uit 400 enkomende wedstrijd tegen Dordrecht gaan er 600 mensen mee. Het aantal begrote seizoenskaarten is ook al gehaald en dan staat er ook nog eens een goede selectie.