Dorgath Geplaatst 25 februari 2010 Share Geplaatst 25 februari 2010 Trouwens de vijandigheid tussen Heerenveen en Groningen moet ook niet overschat worden hoor. Als je naar Heerenveen-uit gaat is het gewoon op vrij vervoer en loop je voor de wedstrijd tussen de Heerenveensupporters. Kon toen ook nog gewoon normaal een praatje maken met Heerenveen-fans. Verder heb ik mijn mening al in het transfernieuwstopic gegeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pa+rick Geplaatst 25 februari 2010 Share Geplaatst 25 februari 2010 Idd, de vijandigheid is een beetje overtrokken. Er is wel wat rivaliteit maar meer een gezonde. En wat ik al zei: zo'n idiote keus vind ik het niet: FC Groningen heeft al lang en breed een opvolger voor Jans, Heerenveen zit voorlopig nog met een interim en richting de supporters van Hveen willen ook duidelijkheid over volgend seizoen. Komt bij dat FC Groningen ook, nadat het bekend is geworden, heeft gewonnen dus het valt wel wat mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 25 februari 2010 Share Geplaatst 25 februari 2010 Trouwens de vijandigheid tussen Heerenveen en Groningen moet ook niet overschat worden hoor. Als je naar Heerenveen-uit gaat is het gewoon op vrij vervoer en loop je voor de wedstrijd tussen de Heerenveensupporters. Kon toen ook nog gewoon normaal een praatje maken met Heerenveen-fans. Verder heb ik mijn mening al in het transfernieuwstopic gegeven. klopt was met ajax zo, heerlijk. zo hoort voetbal te zijn maarja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 25 februari 2010 Share Geplaatst 25 februari 2010 Ach Jans wil naar een andere omgeving en komt dan uit bij Heerenveen. In mijn ogen een prima club voor Jans. Heerenveen speelt toch jaar in, jaar uit Europees voetbal. Maar Groningen heeft veel te danken aan Ron Jans. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petert Geplaatst 28 februari 2010 Share Geplaatst 28 februari 2010 Het wordt toch nog leuk nu! Daar istie al! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petert Geplaatst 28 februari 2010 Share Geplaatst 28 februari 2010 Ongelofelijk! Het wordt weer weggegeven, niet te geloven. Wat mij betreft schaffen ze die blessure tijd af bij Groningen, gaat te vaak mis door domme dingen. Vlaar had gewoon niet mogen scoren, hij had op de grond moeten liggen door een overtreding. Niet netjes maar professioneel, het kost je dan een kaart, nu een punt. Willen we toch nog naar boven kijken moet dat gewoon. Dit is gewoon zo zuur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcFR Geplaatst 28 februari 2010 Share Geplaatst 28 februari 2010 Lucius :D _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 28 februari 2010 Share Geplaatst 28 februari 2010 Zeker zuur voor Groningen, als Zonneveld blijft staan ipv in komt vliegen, dan heeft Vlaar minder ruimte om überhaupt te schieten. Gelijkspel was wel het minste wat Groningen verdiende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petert Geplaatst 28 februari 2010 Share Geplaatst 28 februari 2010 Zeker zuur voor Groningen, als Zonneveld blijft staan ipv in komt vliegen, dan heeft Vlaar minder ruimte om überhaupt te schieten. Gelijkspel was wel het minste wat Groningen verdiende. Als Zonneveld nou gewoon terug gaat naar Eindhoven hebben wij hier geen last meer van hem:m: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 28 februari 2010 Share Geplaatst 28 februari 2010 argh die vieze moffen scoren altied in de laatste minuut :@ Welke moffen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LosMerengues Geplaatst 28 februari 2010 Share Geplaatst 28 februari 2010 Toch een vermakelijke tweede helft gezien met opportunistisch voetbal van Groningen. Jammer dat Zonneveld zo snel op het middenveld zo'n tackle maakt. Hij had Vlaar het zoveel moeilijker kunnen maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Setzzie. Geplaatst 3 maart 2010 Share Geplaatst 3 maart 2010 Hehe, hoe de supportersite dinsdag reageerde op het vertrek van Jans. Wat een boefje die Ron Jans! Gaat na dit seizoen zomaar naar de rivaal 60 kilometer verderop. Wisselen is niet zijn sterkste punt blijkt maar weer, want echt chique ten opzichte van FC Groningen is deze stap niet. Zeker niet als je eerder hebt aangegeven - twee keer zelfs - die stap niet te willen maken. De gevoelige overstap zal dus wel wat stof op doen waaien, denkt Jans. Dat denken wij ook. Maar omdat wij niet de beroerdste zijn, gaan we Ron helpen om z'n draai te vinden in Friesland. De mensen daar praten toch nét iets anders dan in Groningen en het zal voor Ron nog een hele opgave worden om dat moeilijke taaltje onder de knie te krijgen. Daarom presenteren we speciaal voor de oud-trainer van FC Groningen een lesje Fries, met handige woorden en nuttige zinnen, die ongetwijfeld spoedig van pas zullen komen. Dit alles overzichtelijk gerangschikt per onderwerp, zodat Ron zich snel in elke situatie kan redden: Prestaties van het elftal Verliezen : Ferlieze Degraderen : Degradearje Grapjasserij : Grapjeierij Middelvinger : Midsfingersein Heeft sc Heerenveen nou alweer verloren? : Had sc Hearrenfean alwer ferlern? Nee, 4 punten uit 20 wedstrijden is niet veel, maar het komt allemaal goed. : Nee hear, fjouwer pûnten út tweintich wetstriden is net safolle, maer it komt allegearre wol goed. Onze keeper is wel een prutser zeg. : Us kyper is wol in griemer. Dat kan gebeuren, met 7-1 verliezen. : Dat kin barren, mei sân-ien ferlieze. Natuurlijk staan wij nog achter de trainer... : Fansels, steane wy efter de trainer... Ik heb mijn middelvinger helemaal niet opgestoken! : Ik ha myn midsfingersein hielendal net omhegens stutsen! Zal ik nog een grapje maken op de persconferentie, of is de stemming daar niet naar? : Sil ik dochs in grapke meitsje op é parsekonferinsje, of soe it sin dêr net nei wêze? Rondom het veld Toeschouwers : Taskôgers Koffiekan : Kofjekanne Wie zijn eigenlijk die zingende kleuters achter het doel? : Wa binne eins dy sjongende beukers efter it doel? Wie is eigenlijk die tweeling met die Beerenburg? : Wa is eins dy twilling mei dy Bearenboarch? Verkoopt u ook spuuglelijke poncho's? : Ferkeapje jo ek poncho's mei pompeblêden? Mag ik ook een zwaaivlaggetje? : Mei ik ek in flage hawwe om mei te wiuwen? Goh, het lijkt hier net Thialf. : Nou, it liket hjir krekt Thialf. Tellen bij thuiswedstrijden 0-1 : Nul-Ien 0-2 : Nul-Twa 0-3 : Nul-Trije 0-4 : Nul-Fjouwer 0-5 : Nul-Viif Tellen bij uitwedstrijden 6-0 : Seis-Nul 7-0 : Sân-Nul 8-0 : Acht-Nul 9-0 : Njoggen-Nul 10-0 : Tsien-Nul Tot zover deze beknopte les Fries, maar de leerstof kan natuurlijk wel uitgebreid worden. Heb je nog aanvullingen voor Ron, dan kun je die in de comments kwijt en dan zullen we proberen je de correcte Friese vertaling te leveren. Daarbij mogen authentieke Friezen, al dan niet in bezit van gebreide trui of poncho, uiteraard assisteren. Schelden en beledigen is niet leuk, die suggesties komen niet in aanmerking voor de vertaalservice en zullen worden verwijderd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 3 maart 2010 Share Geplaatst 3 maart 2010 zeker wel nice. alleen ik begrijp zijn overstap als trainer wel. Heerenveen doet het over het algemeen een stuk beter, financiel denk ook een stuk sterker, grotere naam in buitenland.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martijn Geplaatst 4 maart 2010 Share Geplaatst 4 maart 2010 Lucius been gebroken, balen voor hem en ook voor Groningen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dorgath Geplaatst 4 maart 2010 Share Geplaatst 4 maart 2010 In duel met Bacuna. Verrassend zeg :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trecka Geplaatst 4 maart 2010 Share Geplaatst 4 maart 2010 Ik raad die Ron aan beter op het Fries te oefenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petert Geplaatst 4 maart 2010 Share Geplaatst 4 maart 2010 Bacuna loopt momenteel te veel naast zen schoenen, hij doet rare dingen op het veld en nu ook al op de trainingsvelden. Het wordt tijd dat hij even een stapje terug gaat doen, want het elftal draait niet op hem, en wil hij dat bereiken moet hij rustige stappen maken. Danny Holla heeft dat gedaan bij Zwolle en maakte goede stappen en is nu een belangrijke factor. Zoiets kan ik ook voor hem aanraden. Moet zeggen dat ik die les fries wel geniaal vind, hoop dat hij er ook wat mee gaat doen:D We krijgen ook eindelijk een nieuw veld, na de wedstrijd tegen VVV hebben ze twee weken de tijd om het veld te herstellen. Wat zeker niet verkeerd is, de meeste amateurvelden zijn nog beter dan dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dorgath Geplaatst 4 maart 2010 Share Geplaatst 4 maart 2010 Over Bacuna nog. Ken zo'n meid die bij hem in de klas zit. Voordat hij een contract had getekend was het altijd een hele sociale jongen die met iedereen een praatje maakte maar tegenwoordig negeert hij gewoon iedereen op zijn school. Dat menneke moet inderdaad oppassen want op deze manier wordt het niks met hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Captain Geplaatst 4 maart 2010 Share Geplaatst 4 maart 2010 Dat kan ik half bevestigen, daarvoor was het ook al een arrogant mannetje die over de vloer liep alsof hij 50 cent was. Hij heeft ook geen vrienden op school, die gast is overal alleen en ik heb hem nog nooit wat horen zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petert Geplaatst 4 maart 2010 Share Geplaatst 4 maart 2010 Haha, herkenbaar dit hoor. Heb ook met klasgenoot van hem gepraat die zei precies hetzelfde. Verder kwam ik hem ook een keer tegen in de stad, wou hij in een taxi stappen maar dat mocht of kon niet, weet ik niet precies. Zegt hij tegen die taxi piloot; 'En wat als ik Bacuna ben dan!?' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teklehaymanot Geplaatst 4 maart 2010 Share Geplaatst 4 maart 2010 In duel met Bacuna. Verrassend zeg :cab: Ik dacht echt precies hetzelfde. Die kerel is niet helemaal 100 als het om duels gaat. Volgens mij is hij sowieso niet helemaal 100 :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dorgath Geplaatst 4 maart 2010 Share Geplaatst 4 maart 2010 Dat kan ik half bevestigen, daarvoor was het ook al een arrogant mannetje die over de vloer liep alsof hij 50 cent was. Hij heeft ook geen vrienden op school, die gast is overal alleen en ik heb hem nog nooit wat horen zeggen. Ja ik weet het niet. Verhaal heb ik ook alleen maar van andere gehoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LosMerengues Geplaatst 4 maart 2010 Share Geplaatst 4 maart 2010 Bacuna is sowieso wel een arrogant ventje. Ken hem wel een beetje en heb vaak met hem gevoetbald. Voelde zich altijd groter dan de rest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Setzzie. Geplaatst 5 maart 2010 Share Geplaatst 5 maart 2010 Ach, Bacuna is sowieso een loser. Leuk voetballertje hoor, maar als je 1 keer zegt; ''Je bent goed'' dan loopt ie al naast z'n schoenen. Lekker naar Zwolle sturen. Daarbij was het vroeger ook een irritant mannetje in het veld, naschoppen etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartuz Geplaatst 7 maart 2010 Share Geplaatst 7 maart 2010 Ach, het is gewoon zonde dat zo'n ventje nog niet om kan gaan met de faam. Voetballen kan ie wel, hij valt door dit gedrag vast nog wel een keer keihard op z'n neus. Dan heeft ie niemand meer zowat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten