Laki Geplaatst 27 november 2021 Share Geplaatst 27 november 2021 (bewerkt) Een week na het optreden blijft yeule op 1 staan. Buscabulla is wel mijn "go-to-chillmode muziek" van het moment. Ook weer in een MBV-bui de laatste tijd. Iglooghost heeft een leuk album. En Cocteau Twins, daar luister ik geregeld naar natuurlijk. City Moon van Love Spirals Downwards is zo een mooi nummer ook! Qua genres zijn het weer de usual suspects. Dat is eigenlijk al (bijna) een heel jaar zo... Op het einde van het jaar staan shoegaze, electronic, dream pop, synthpop en vermoedelijk experimental in de top 5. Verder af en toe eens chillwave, electropop, indie, alternative, psychedelic of post-punk, maar het zijn echt - wat ik ook doe - altijd dezelfde tags die terugkeren. Tenzij dat ik me echt forceer om naar andere muziek te luisteren. Desondanks luister ik een stuk gevarieerder (en ook uitgebreider) dan voorgaande jaren, en is er veel veranderd tegenover vroeger, alleen zijn de genres die ik leuk vind toch wat vastgeroest. Maar binnen die genres valt er eigenlijk nog gigantisch veel te ontdekken, wat ook wel de reden daarvoor zal zijn. Van de laatste 6 maand de meeste tags. 27 november 2021 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 december 2021 Share Geplaatst 3 december 2021 November. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 4 december 2021 Share Geplaatst 4 december 2021 (bewerkt) November voor mij Albums Nummers 4 december 2021 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 4 december 2021 Share Geplaatst 4 december 2021 Puur uit interesse: wat is de meerwaarde hier precies van? En is het niet lastig om dit te verbinden met YT/Spotify? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 4 december 2021 Share Geplaatst 4 december 2021 1 minuut geleden zei Socrates: Puur uit interesse: wat is de meerwaarde hier precies van? En is het niet lastig om dit te verbinden met YT/Spotify? Een echte meerwaarde heeft het niet echt. Het is gewoon leuk om te zien waar je naar luistert. Ik merk wel dat het soms foutjes maakt. Bijvoorbeeld dat het een liedje niet scrobbelt (ondanks dat ik het heb afgespeeld) als ik op het einde van een liedje stop soms of een liedje wel scrobbelt dat ik niet geluisterd heb omdat ik Spotify afsluit bijvoorbeeld. Maar dat gebeurt eigenlijk niet zoveel. Wel gebeurt het soms eens dat hij niet meer wil scrobblen, maar dan moet ik reconnecten (en alle scrobbles uit het verleden worden dan toch nog toegevoegd). Maar met Spotify werkt het wel goed. Je gaat dus naar je icoontje rechtsvanboven, dan naar settings, dan naar applications en dan verbind je met Spotify Scrobbling, want dat is de beste. Die trackt je desktop, mobiel of waar je ook jouw account van Spotify gebruikt. Dat is een scrobble die goed is. Er staan daar andere bij, maar die gebruik ik niet meer. Andere zijn meestal niet zo goed, maar als je wat opzoekwerk vindt, zijn er manieren om het met YT te doen werken. Maar dat vereist meer opzoekwerk, en dat zijn niet altijd scrobbles die goed werken (vaak te veel scrobblen (dubbel, driedubbel, vierdubbel, of na 2 seconden beluisteren al scrobblen). Met last.fm kun je net zoals Spotify ook tools gebruiken (die wel niet door dezelfde ontwikkelaars kunnen gebruikt worden), maar je kan met de gegevens wel iets doen. Verder kan het je een idee geven waar je naar luistert, welke genres enzovoort. Na langere tijd v. gebruik is dat wel eens interessant. Het is gewoon leuk. De site werkt wel niet super en wordt nauwelijks nog bijgehouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 4 december 2021 Share Geplaatst 4 december 2021 (bewerkt) Wat ook handig is op last.fm @Socrates, is de statistieken per artiest. Je kan vergelijken met anderen. Laten we als voorbeeld Tame Impala nemen - een groep waar meerderen hier liefhebber zijn. Ik heb 688 keren naar TI geluisterd, en ik heb 85 mensen die ik volg op last.fm die minstens naar 1 TI liedje geluisterd hebben. Ik weet niet wie van wie is. Ik heb ook wel wat mensen die ik internationaal volg, maar het merendeel is toch wel Belg of Nederlander (1,4,5,6,8,9, 13 en 14). Daarvan zijn 4, 8, 13 en 14 leden van dit forum. Bij veel andere artiesten waar ik favoriet van heb zie ik minder scrobbles van mensen uit de Benelux staan, en meer internationaal gerichte mensen die ik volg. Dit is dan weer de albums waar IK het meest naar luister, en dit is een verrassing. Ik zou altijd zeggen dat ik het meest naar Currents luister. Maar The Slow Rush heeft dat al voorbijgestoken (en het album zelf heb ik nog niet frequent beluister). Ik ben gewoon enorm fan van enkele nummers, één die ik al beluisterde voor het album uitkwam. Het album zelf heb ik maar 1 of 2 keer beluisterd. Lonerism heb ik dan opvallend weinig beluisterd. En dit zijn dan weer de nummers waar ik het meest naar luister. Dit is bijvoorbeeld van Erwin. Lonerism is het album waar hij het meeste naar geluisterd heeft. Dit is van Justinvdk. Dit is dan weer meer gericht naar de laatste twee albums. Enkele nummers die ik bijvoorbeeld niet ken: Is it True, Love/Paranoia, Breathe Deeper. De rest ken ik wel min of meer, de één al wat meer dan de ander. En dit is van Martijn. Die is dan weer fan van Lonerism. Eens spieken bij anderen kan wel helpen om bijvoorbeeld te kijken of je iets gemist hebt, en het kan handig zijn als je min of meer "dezelfde smaken hebt" of gewoon uit interesse waar iemand naar luistert. Of bij te houden waar je zelf naar luistert. Let er ook op dat je soms meer "albumluisteraars" hebt. Ik ben dan weer meer een singebeluisteraar. Ik probeer wel "albums" te luisteren. Maar meestal luister ik los naar nummers, en blijf ik dan vaak wel bij nummers die ik ken, en geleidelijk aan ken ik dan weer meer nummers, maar dat kost tijd, en van bepaalde groepen zijn het toch specifieke singles waar ik naar blijf terugkeren. Mijn aandachtspanne is ook niet lang genoeg voor een album te luisteren, dus daarom dat ik dat niet voortdurend doe, maar wel af en toe - eigenlijk als middel - om nieuwe muziek te leren kennen. Maar los nieuwe nummers luisteren werkt eigenlijk iets beter. Ik raak ook minder snel een goed nummer beu dan de meeste mensen. Maar soms legt mijn onbewustzijn toch vaak dezelfde nummers op - ook al heb ik veel playlisten met nieuwe muziek. En van de gelegenheid ook wat andere nummers van The Slow Rush eens opgelegd die ik niet of nauwelijks kende (en waar bvb. Justin fan van is). 4 december 2021 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 10 december 2021 Share Geplaatst 10 december 2021 (bewerkt) Omdat ik me afvroeg naar welk Nederlandstalig nummer ik het meest heb geluisterd, ben ik daar eens op zoek naar gegaan, omdat ik het antwoord niet kende. Blijkt dat het Artis van Spinvis was met 5 keer beluisterd... op de 1400ste plaats. Ik hoor wel soms wat nederlandstalig op de radio, maar eigenlijk moet ik toegeven dat het niet gebeurt dat ik een nederlandstalig nummer goed vind. Nou is de muziek die ik hoor vaak oubollig, maar in de stijlen en genres die ik tof vind, heb ik nog nooit een goed Nederlandstalig nummer gehoord. De meer gewaardeerde Vlaamse groepen zingen in het engels. In mijn top 100 meest beluisterde nummers aller tijden staan nochtans wel Russische, Spaanstalige, Koreaanse en Japanse nummers. Ook meer Franse nummers die ik goed vind, maar niet in de top 100 maar bon. Als je Sigur Ros als IJslands kan rekenen, dan zal ik ook meer IJslandstalige muziek beluisteren. Maar verder heeft Scandinavie hetzelfde probleem als hier, dat het voornamelijk toch in het Engels is. Engels luister ik het meest. Spaans, Koreaans en Japans zullen voor plaats 2 strijden. En Frans en Russisch voor plaats 5. Portugees wellicht dan op 7 (of IJslands). Italiaanstalige muziek luister ik ook nooit voor één of andere reden. Chinese muziek is maar 1-2 groepen, dus zal onder Nederlands blijven steken maar wellicht wel boven Italiaans en ook Duits. Ik kan me geen Duitstalige muziek herinneren. Dus wellicht zoiets 1. Engels 2. Koreaans (denk ik) 3. Japans (of op 2) 4. Spaans 5. Frans 6. Russischs 7. Portugees 8. IJslands (anders Nederlands) 9. Nederlands 10. Mandorijn Chinees 10 december 2021 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 11 december 2021 Share Geplaatst 11 december 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 18 december 2021 Share Geplaatst 18 december 2021 deze week Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 januari 2022 Share Geplaatst 2 januari 2022 December. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 3 januari 2022 Share Geplaatst 3 januari 2022 Voor afgelopen week Voor afgelopen jaar Ik denk dat dit de eerste keer ooit is dat electronic niet het topgenre is. Dream Pop heeft het van de troon gestoot. Drie grote blokken, dat was de trend van het jaar wel: dream pop, electronic & shoegaze. De artiesten van het jaar (voor mij). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 3 januari 2022 Share Geplaatst 3 januari 2022 Relatief weinig geluisterd in december, mede door de Top 2000 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 5 januari 2022 Share Geplaatst 5 januari 2022 Wave overzicht van 2021 per maand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 25 januari 2022 Share Geplaatst 25 januari 2022 Update van mijn last.fm kaart. 91 landen ingekleurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 26 januari 2022 Share Geplaatst 26 januari 2022 Ook weer een keer gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 28 januari 2022 Share Geplaatst 28 januari 2022 Ik heb dit ergens gevonden, in een discord tool. Ik weet niet of alles klopt, ik kan me niet herinneren naar zoveel hip hop artiesten geluisterd te hebben. Maar bon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 februari 2022 Share Geplaatst 1 februari 2022 Januari. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 1 februari 2022 Share Geplaatst 1 februari 2022 (bewerkt) Januari. 1 februari 2022 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 februari 2022 Share Geplaatst 6 februari 2022 ARTISTS SCROBBLED 213 Layout:List view Share… Rank Avatar Artist name Options Scrobbles 1 The National 55 scrobbles 2 HVOB 32 3 Sam Cooke 19 4 The xx 16 5 Beverly Glenn-Copeland 15 6 Low 14 7 Andrew Bird 11 8 Hot Chip 11 9 Phoebe Bridgers 11 10 Radiohead Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 19 februari 2022 Share Geplaatst 19 februari 2022 Voor deze week. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 26 februari 2022 Share Geplaatst 26 februari 2022 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 februari 2022 Share Geplaatst 26 februari 2022 1 HVOB 117 scrobbles 2 Caribou 16 3 Nina Simone 15 4 The Cure 14 5 Foals 10 6 The Cats 9 7 Gidge 8 8 Warpaint 8 9 Otis Redding 7 10 Sam Cooke More 7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 2 maart 2022 Share Geplaatst 2 maart 2022 Voor februari. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 15 maart 2022 Share Geplaatst 15 maart 2022 (bewerkt) 2022 tot dusver 15 maart 2022 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 maart 2022 Share Geplaatst 20 maart 2022 ARTISTS SCROBBLED 106 Layout:List view Share… Rank Avatar Artist name Options Scrobbles 1 Sigur Rós 15 scrobbles 2 The Naked and Famous 14 3 Cat Power 12 4 HVOB 12 5 Depeche Mode 11 6 Destroyer 10 7 Damien Jurado 7 8 Peter Bjorn and John 7 9 Pulp 7 10 Andrew Bird 6 11 The xx 6 12 Creedence Clearwater Revival 5 13 Daryl Hall & John Oates 5 14 Nick Mulvey 5 15 The Beatles 5 16 The War on Drugs 5 17 Winnetka Bowling League 5 18 Caribou 4 19 David Bowie 4 20 Foals More 4 laatste 7 dagen boven vs laatste 90 dagen onder: ARTISTS SCROBBLED 692 Layout:List view Share… Rank Avatar Artist name Options Scrobbles 1 HVOB 279 scrobbles 2 Andrew Bird 174 3 The National 151 4 Nancy Sinatra 124 5 The Naked and Famous 117 6 Gidge 100 7 Cat Power 88 8 Phoebe Bridgers 88 9 Nina Simone 81 10 gabriels 80 11 Foals 75 12 Sam Cooke 75 13 The War on Drugs 74 14 David Bowie 67 15 The xx 67 16 Damien Jurado 63 17 Arcade Fire 60 18 Destroyer 58 19 Joy Division 58 20 The Clash More 56 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten