Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Ja ik wil gaan korfballen.

Nee, was gewoon nieuwsgierig hoe de cultuur in deze sport is. Ken niemand die het speelt. Vandaar. Gewoon nieuwsgierigheid.

Aaah vandaar, vind de cultuur bij korfbal vele male beter dan bij voetbal. Vroeger toen ik op voetbal zat was het naar mijn idee altijd een beetje haantjes gedrag, niks voor mij. Misschien dat het bij korfbal minder is omdat je gemengd bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat wel klopt. Maar zal ook wel weer per team verschillen bij voetbal. Merkte het zelf wel in de jeugd altijd als ik bij een selectieteam speelde. Dan had je dat macho/haantjes gedoe wel heel erg. Maar lagere teams wel wat minder.

Maar ben daar zelf ook niet van. Is voor mij ook 1 van de grote redenen geweest om te bedanken voor de selectie toen ik in de C selectie kwam. Verloor toen direct het spelplezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschilt natuurlijk heel erg per club, grootste club van Nederland is denk ik PKC met zo'n +/- 1000 leden, waarvan de helft uitspeelt. Zij hebben ook niet zoveel kleedkamers maar wat mij opvalt (want ik heb vroeger gevoetbald) is dat er op jongere leeftijd bijna niet gedoucht wordt op de club, wat bij voetbal wel is. Daarnaast worden er maar hooguit 2 wedstrijden tegelijk gespeeld en dan heb je genoeg aan 4 kleedkamers, 2 voor thuis teams en 2 voor uit teams. Zo komt het wel eens vaker voor dat ik bij uitwedstrijden met een andere club in de kleedkamer zit. Maar dit geldt alleen voor het veld, in de zaal kan er maar 1 wedstrijd tegelijk gespeeld worden.

Over dat gemengd douchen dat komt wel eens voor inderdaad heb het zelf nog nooit gedaan maar heb van een aantal clubs wel gehoord dat het eens gebeurd en dat is dan inderdaad bij een kampioenschap. Maar dat zijn dan meestal ook weer bij van die typische clubs..

Een club als pkc heeft 2 zalen, dus ook in de zaal zijn er twee wedstrijden. Zo zijn er wel meer clubs met meerdere zalen. Ik zou er zo nog een aantal op kunnen noemen. Maar dat zijn wel de grote clubs over het algemeen. Die hebben ook meer kleedkamers. Ik zit in ieder geval zelden met een tegenstander in de kleedkamer.

Morgen 2e wedstrijd van seizoen met eigen team. De rest ging niet door....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een club als pkc heeft 2 zalen, dus ook in de zaal zijn er twee wedstrijden. Zo zijn er wel meer clubs met meerdere zalen. Ik zou er zo nog een aantal op kunnen noemen. Maar dat zijn wel de grote clubs over het algemeen. Die hebben ook meer kleedkamers. Ik zit in ieder geval zelden met een tegenstander in de kleedkamer.

Morgen 2e wedstrijd van seizoen met eigen team. De rest ging niet door....

Ja, maar het aantal clubs die twee zalen hebben is vele malen minder dan twee velden. Voor een iets kleinere dan gemiddelde club is 1 zaal ook meer dan genoeg omdat je in de zaal 's avonds kan spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag het veldseizoen toch succesvol afgesloten met een overwinning en tegen een leuke tegenstander. Die wil ik in de zaal best wel nog eens tegen komen.

Ik ben wel benieuwd naar de zaal. De site van de bond is nogal onduidelijk over de indeling. Bij de xls bestanden met indeling per regio heb ik gewoon een poule van 7. Als ik vervolgens per vereniging naar de stand ga zoeken, kom ik op een poule van 5 uit (wat ik een raar getal vind).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom heet het Spaanse team Catalonië bij het WK?

Omdat in Spanje korfbal alleen wordt uitgeoefend in de omgeving van Catalonië. Hebben het best goed gedaan tegen België, België heeft in drie wedstrijden 160 doelpunten weten te scoren en tegen Catalonië maar 24. Jammer dat ze er dan zelf maar 12 scoren.

Volg je het een beetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, in de zin van: Ik volg alles.

Ik heb vroeger in de klas gezeten met iemand die het Nederlands Team gehaald heeft, Bart-Jan Scheenstra (ofzoiets)

Oh nice, hij is volgens mij nu trainer bij de korfballeague club LDODK. Neem aan dat je dan ook op de hoogte bent dat de finale aankomende zondag wordt uitgezonden op de NOS als Nederland er in zit. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh nice, hij is volgens mij nu trainer bij de korfballeague club LDODK. Neem aan dat je dan ook op de hoogte bent dat de finale aankomende zondag wordt uitgezonden op de NOS als Nederland er in zit. :)

Er zijn twee dingen zeker op deze wereld: Je gaat dood en Nederland wint het WK Korfbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens in de zoveel tijd heb je de pech maar een halfje te mogen spelen en voor mij was dat dit weekend... Moet zeggen dat ik het gezien de tegenstanders geen eens erg vond. Zaten alleen maar te duwen en trekken. En als je dan uit speelt, heb je natuurlijk een scheidsrechter die dat prima vindt. Misschien moeten we voor de thuiswedstrijd maar iemand uit ons eigen team aanstellen als scheidsrechter, hadden we bedacht...

Uiteindelijk onnodig ruim verloren. Op zich wel een lekkere tweede helft gespeeld, ondanks dat de wedstrijd toen eigenlijk al wel beslist was. Ik moet zeggen dat ik vooral verdedigend goed in de wedstrijd zat. Lekker de aanval van de tegenpartij ontregelen. Aanvallend alleen niet echt iets kunnen forceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites