Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Hoe bedoel je, door maar om de dag te kunnen? @Rensationeel;

3x per week full body is voldoende met als beginner. Dit vind ik een goede routine: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=159678631 (Fierce 5 Novice Routine).

Dan heb je een dag A en een dag B. Als je gewoon 3 dagen per week inpland/inplanned(????), trainingen duren maar een uurtje, kun je gewoon flexibel zijn. Kan ma/wo/vr zijn, of ma/do/za, of di/do/zo, of ma/wo/za, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe bedoel je, door maar om de dag te kunnen? @Rensationeel;

3x per week full body is voldoende met als beginner. Dit vind ik een goede routine: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=159678631 (Fierce 5 Novice Routine).

Dan heb je een dag A en een dag B. Als je gewoon 3 dagen per week inpland/inplanned(????), trainingen duren maar een uurtje, kun je gewoon flexibel zijn. Kan ma/wo/vr zijn, of ma/do/za, of di/do/zo, of ma/wo/za, etc.

Nou SS heeft ingebouwd dat je dus 1 dag traint, 1 dag rust en dan daarna traint met 2.5 kg er bovenop (met elke training squats). Kan dus nooit 2x achter elkaar. Als ik ma-wo-vrij niet redt moet ik al op zaterdag ochtend en dat vind ik drama. Zou t ook chill vinden als t zo uit komt om ma-di-wo te gaan oid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan altijd een split doen, push/pull/legs, en gewoon zo vaak mogelijk gaan als je kan.

Dan doe je bv maandag push, dinsdag pull, woensdag legs, en als je dan nog een keer kan die week (bv vrijdag), doe je vrijdag weer push. Ga je die maandag daarna weer verder met pull. Snappie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even wat gelezen in dit topic. Echter niet alles. Ik heb een vraag.

Als ik specifiek voor de voetbal wil fitnessen. Dus o.a. het sterker maken van mijn beenspieren. Ik wil echter ook afvallen om begin volgend seizoen helemaal fit aan het seizoen te beginnen. Wat is dan makkelijk? Op massa trainen? Kracht/uithoudingsvermogen? Waar moet ik op letten met eten? Ik wil namelijk zo'n 15KG kwijt raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even wat gelezen in dit topic. Echter niet alles. Ik heb een vraag.

Als ik specifiek voor de voetbal wil fitnessen. Dus o.a. het sterker maken van mijn beenspieren. Ik wil echter ook afvallen om begin volgend seizoen helemaal fit aan het seizoen te beginnen. Wat is dan makkelijk? Op massa trainen? Kracht/uithoudingsvermogen? Waar moet ik op letten met eten? Ik wil namelijk zo'n 15KG kwijt raken.

Uurtje krachttraining met daarna cardio, maar afvallen gaat veel sneller door je voeding aan te passen. Bereken hoeveel calorieën je lichaam per dag verbruikt(http://iifym.com/tdee-calculator/, dit is niet 100% accuraat, maar stuurt je in ieder geval de goede kant op) en ga hier 500 calorieën onder zitten. Je kan dit erg makkelijk bijhouden met een app als MyFitnessPal. Voor krachttraining zou ik een trainingschema pakken waarbij je de grote lifts(Squat, Deadlift, Bench Press, Overhead press) in 5 setjes van 5 herhalingen doet. [MENTION=22548]Rensationeel.[/MENTION]; kan je hier wel een linkje van sturen want hij doet het zelf ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=158406513

Gebruikte zelf deze. Enorm goed schema. Progressie in lichtjaren. Zelf heb ik door fysieke ongemakken en een slappe mentaliteit mijn motivatie verloren. Als ik doorging was ik 2x zo ver geweest :cab:. Nu opzoek naar wat flexibelers wat wat meer aansluit.

Weet niet of dit schema werkt bij afvallen aangezien je hierbij elke keer 2.5kg omhoog gaat. Staan wel enkele comments over in dat topic.

Push/pull/legs klinkt wel goed [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];. Ergens een voorbeeld? Heb nog niet de kennis in pacht om zelf iets in elkaar te zetten ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet echt eerlijk gezegd. Je kunt eventueel de opzet hiervan gebruiken: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=162916931&page=1

Maar is wel ontworpen voor lifters die al wat verder zijn. Zal dus niet optimaal zijn maar je kunt er natuurlijk nog steeds prima progressie mee boeken.

Als beginner moet je je iig richten op de grote oefeningen, de compounds, dus squat, deadlift, bench press, evt overhead press, bent-over row, etc. En dan wat lager in reps (bv 3x5, of 5x5). Kun je eventueel aanvullen met wat isolatie oefeningen (zoals curls, tricep oefeningen, etc), maar belangrijk is eerst dat je gewoon sterk wordt op die oefeningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor school moet ik een krachttraining circuit gericht op krachtuithoudingsvermogen maken. Nu heb ik geen verstand van fitness oefening hiervoor. Zou iemand mij kunnen helpen met vijf oefeningen bedenken die achter elkaar aan kan worden uitgevoerd?

[MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; [MENTION=22548]Rensationeel.[/MENTION]; [MENTION=14987]joostmakaay[/MENTION];

EDIT: Ik heb er al vijf.

Heb alleen nu een andere vraag.

Hoe kom ik er achter of ik meer fast twitch vezels of juist meer slow twitch vezels heb? [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];

bewerkt door N4z4reno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil m'n beenspieren en m'n buikspieren meer gaan trainen. Iemand die hier goede methodes/toestellen voor kent zonder dat ik naarmate sportschool hoef ?

Benen zijn volgens mij best lastig om thuis te trainen, misschien een optie om een squat rek te halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meh, dat is meer tijdverspilling fan dat je er echt iets aan hebt. Buikspieroefeningen kan je nog enigzins thuis doen, maar als je benen wil trainen zul je echt iets van tegenstand (gewicht) moeten hebben.

Onzin, je kunt alles op lichaamsgewicht trainen, echter zul je dan misschien niet 'massa' krijgen maar spier-uithoudingsvermogen. Als je je beenspieren wilt trainen kan dat uitstekend met lunges en squats. Je kunt ook gaan oefenen met 'pistol squats' of box jumps. Voor blessuregevoelige mensen is het sowieso een aanrader om niet meteen vol gewicht te gebruiken bij oefeningen zoals lunges en squats, omdat je vaak denkt: er kan wel meer gewicht bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onzin, je kunt alles op lichaamsgewicht trainen, echter zul je dan misschien niet 'massa' krijgen maar spier-uithoudingsvermogen. Als je je beenspieren wilt trainen kan dat uitstekend met lunges en squats. Je kunt ook gaan oefenen met 'pistol squats' of box jumps. Voor blessuregevoelige mensen is het sowieso een aanrader om niet meteen vol gewicht te gebruiken bij oefeningen zoals lunges en squats, omdat je vaak denkt: er kan wel meer gewicht bij.

Het is gewoon tijdverneuking om 100x een squat te gaan doen met lichaamsgewicht, het enige wat je eraan zal winnen is wat massa en spier uithoudingsvermogen. En aangezien hij zijn beenspieren wilt trainen lijkt het me dat het om het kracht aspect gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan alles zo zwaar maken als je wil ook zonder of met weinig gewicht, als je normaliter dumbbell curls doet met 25kg(in setjes van 3x10) en je gaat ze nu met een licht gewicht van bijvoorbeeld 12kg doen ja dan heb je weinig moeite met 3x10 en in toename is kracht totaal niet te vergelijken met wanneer je die van 25 kg pakt. Echter als je 3x100 reps doet met die dumbbell van 12kg dan voel je je armen(biceps) ook wel serieus hoor, je traint dan alleen niet op pure kracht, het is dus net wat je wil, die halve bodybuilders volgespoten met troep pakken ook weinig gewicht maar doen vooral veel herhalingen, ik train zelf op kracht en niet om er opgeblazen uit te zien(overigens komen de goede vormen vanzelf wel als je een tijdje bezig bent).

Dit zelfde verhaal geld dus voor squaten, 3x10 zonder gewicht stelt niks voor, 3x100 word al een heel stuk zwaarder, maja als je puur op kracht wil trainen is een barbell met wat gewicht toch wel erg welkom.

Overigens is het wel erg goed om te varieren qua reps en sets, ik wissel zelfs dagelijk af, de ene dag pak ik 3x10, de andere 3x6 en de andere keer 3x15, zo varieer je dus wat betreft training op pure kracht(3x6) en uithoudingsvermogen(3x15) waardoor je je spieren blijft prikkelen en wat de groei en krachttoename ten goede komt.

bewerkt door aat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben een maandje of 4 gestopt geweest met voetbal en heb sinds gisteren weer voor het eerst getraind. In de tussentijd heb ik een aardig dik 'buikje' gekregen en ben wat aangekomen, maar ik zie er voor de rest niet echt dik uit ofzo. Nu wilde ik graag weten hoe ik het best dat 'buikvet' kan verliezen d.m.v. thuisoefeningen, dus niet naar de sportschool oid. Het liefst zie ik dit natuurlijk op redelijke korte termijn gebeuren :-D [MENTION=1329]aat[/MENTION]; [MENTION=295]Oldskool[/MENTION]; ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben een maandje of 4 gestopt geweest met voetbal en heb sinds gisteren weer voor het eerst getraind. In de tussentijd heb ik een aardig dik 'buikje' gekregen en ben wat aangekomen, maar ik zie er voor de rest niet echt dik uit ofzo. Nu wilde ik graag weten hoe ik het best dat 'buikvet' kan verliezen d.m.v. thuisoefeningen, dus niet naar de sportschool oid. Het liefst zie ik dit natuurlijk op redelijke korte termijn gebeuren :-D [MENTION=1329]aat[/MENTION]; [MENTION=295]Oldskool[/MENTION]; ?

Je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Als jij aankomt wordt jij blijkbaar dikker op je buik, verschilt per mens maar bij mannen is het vaak op de buik. Wat je moet doen is dus of minder eten (minder calorieen naar binnen werken) of meer bewegen (om meer calorieen te verbranden). Dus sport meer of eet minder (Y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt niet plaatselijk vet verbranden. Als jij aankomt wordt jij blijkbaar dikker op je buik, verschilt per mens maar bij mannen is het vaak op de buik. Wat je moet doen is dus of minder eten (minder calorieen naar binnen werken) of meer bewegen (om meer calorieen te verbranden). Dus sport meer of eet minder (Y)

Wat en hoeveel ik eet heb ik al aangepast. Ik vroeg me eigenlijk af wat ik naast het voetbal (train 2x per week) kan doen om dat proces eventueel te versnellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat en hoeveel ik eet heb ik al aangepast. Ik vroeg me eigenlijk af wat ik naast het voetbal (train 2x per week) kan doen om dat proces eventueel te versnellen?

Normaliter zou ik zeggen ga naar de sportschool, je gaf echter aan dit liever niet te doen. Je kunt zelf thuis buikspieroefeningen doen, hiermee verlies je geen buikvet maar kunnen je wel zorgen dat je buikspieren sterker worden en wat meer definitie krijgen en daarnaast zou je nog 1 a 2x per week kunnen gaan hardlopen(hiermee werk je aan je uithoudingsvermogen wat ook voor je voetbal altijd lekker is en je werkt aan je ververbranding). En wat Oldskool al zei goed op je voeding letten en de lekkere snacks en vette sauzen laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites