Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hockey Topic

Gast Vdb.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 197
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nouja je doet alsof het niks is om in een WK-finale te staan.. Lijkt me logisch dat je het dan niet echt een leuke sport vind.. Ik zou het vreemd vinden mocht je toen met de voetbal ook zo aan het reageren zijn, omdat je voetbal wel een leuke sport vind..

Achja ik ga me nest in, het is over en uit :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speel bij Oss, in het pittoreske Brabant. Train op dinsdag ook nog mee bij EMHC. Voor mij is het wel duidelijk waarom er uit de regio Eindhoven vrij veel hockeykwaliteit vandaan komt. De manier waarop trainingen daar aan worden gepakt bevalt me wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kampong-aanvaller Lotte Bant speelt volgend jaar bij Pinoké, zo meldt de Amsterdamse club aan hockey.nl. Bant, de vice-captain van de Utrechtse ploeg. scoorde dit seizoen een keer voor Kampong.

Vorig seizoen trof de 27-jarige spits drie keer doel.

Bant is de eerste nieuwkomer bij de Steekneuzen. In een eerder stadium werd bekend dat het Australische trio Jackie McRae, Nicole Arrold en Fiona Johnson volgend seizoen niet terugkeren bij de club uit het Amsterdamse Bos.

Hou totaal niet van Hockey maar lees net dat me nichtje (Lotte bant) naar een volgens mij wel grote hockey club gaat.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even uppen want de Belgen (Red Lions) staan op 13 minuten van de OS Londen! Daarnet in een paar minuten teruggekomen tot 2-2 tegen de Spanjaarden. Komaan Belgen, nog 13 minuten volhouden!

Edit: 3-2, prachtige goal van Dekeyser! Nog 8 minuten volhouden, en dan is de OS binnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die trainer spoort niet. Zelfde als je tegen Robben en Sneijder zegt dat je ze niet meer nodig hebt. :cab:

De Nooijer en Taekema vallen af voor Oranje

Teun de Nooijer en Taeke Taekema zijn uit Oranje gezet. De routiniers gaan niet mee op trainingsstage naar Spanje en Australië en deelname aan de Olympische Spelen is voor beide spelers uiterst onzeker geworden. Bondscoach Paul van Ass heeft dit vandaag tijdens een persconferentie in Amsterdam bekendgemaakt.

'Natuurlijk besef ik dat Teun en Taeke heel veel ervaring hebben en bijzonder veel hebben betekend voor het Nederlandse hockey,' laat Van Ass weten. 'Er moet echter ruimte worden gecreëerd in het team om andere spelers te laten groeien en te laten opstaan. Ik wil terug naar de energie van afgelopen zomer. Op de Olympische Spelen wil ik beschikken over het best mogelijke team en dat zijn niet automatisch de beste achttien spelers.'

De Nooijer is met 445 interlands, waarin hij 217 keer scoorde, recordinternational van Nederland. De middenvelder van Bloemendaal maakte in juni 1994 zijn debuut in Oranje en werd in zijn lange, internationale loopbaan drie keer uitgeroepen tot 's werelds beste speler. Na de laatste Champions Trophy werd hij voor de vijfde keer gekozen in het FIH All Stars Team.

Taekema, die zijn eerste interland speelde in januari 2000 en goed is voor 220 doelpunten in 240 caps, was tijdens diezelfde Trophy nog aanvoerder van de Nederlandse ploeg. Vlak voor het toernooi in Auckland nam hij de band van De Nooijer over.

Seve van Ass, keeper Sam van der Ven en Melchior Looijen hoeven hun koffers ook niet te pakken. Laren-verdediger Looijen maakt niet langer deel uit van de olympische trainingsgroep, aanvaller Seve van Ass en keeper Van der Ven (beiden HGC) voegen zich in maart weer bij deze selectie.

Marcel Balkestein maakt zijn rentree bij Oranje. De verdediger van Oranje-Zwart is hersteld van de zware achillespeesblessure die hij afgelopen zomer opliep en waardoor hij het EK en de Champions Trophy aan zich voorbij moest laten gaan.

Ook Eby Kessing is terug bij de Nederlandse ploeg. De middenvelder van Bloemendaal kampte geruime tijd met een hardnekkige liesblessure, maar is weer fit genoeg om mee te gaan op trainingsstage.

De Nederlandse ploeg vertrekt maandag 16 janu ari naar Spanje, waar het tot 25 januari verblijft. Daarna is Oranje een paar dagen terug in Nederland, om vervolgens op 31 januari voor drie weken naar Australië af te reizen. Down under wordt onder meer geoefend tegen het gastland en Argentinië.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd, en aangezien Weusthof ook iedere strafcorner erin jaagt en qua veldspel beter is, tja logisch. Wel een apart moment daarentegen, je bent je toch al zeker 2 jaar aan het voorbereiden op de Spelen, dan kan je mijn inziens maar tot ong. een jaar van tevoren je selectie echt drastisch gaan aanpassen. Je kan nog altijd wel mensen af laten vallen en in laten stromen, maar dat is niet echt netjes met gevestigde namen als Taekema en De Nooijer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites