Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Wat voor blessure had je Steijns?

Ik stop na dit seizoen met voetbal en wil een stuk meer gaan fietsen :)

Sinds Mei had ik last van een fistel in mijn bilnaad. Deze is toen in augustus verwijderd, maar wond groeide niet dicht. Probeerde wel tussentijds te gaan fietsen, maar motivatie en helingsproces speelde niet mee. Steeds weekje wel en dan weer paar weken niet. Nu gelukkig blessurevrij verklaard dus mag weer gaan. Nu even wat recht gaan zetten. Ben wel weer gemotiveerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net weer een lekkere tocht gemaakt.

282p20l.png

Laatste keer dat ik zo lang op de fiets heb gezeten was de Elfstedentocht vorig jaar juni. Maar genieten zeg, weer was lekker. Bij Geulle eerst de Slingerberg op, dan de Snijdersberg af (fuck wat stijl) en vervolgens weer de Schieversberg op, en dan nog de Kloosterberg en Kruisberg. En verderop nog de Sweikhuizerberg, die is ook altijd fijn. Waande me een ware heuvelaar. Overigens niet op het gemiddelde letten, we reden op mountainbikes en met een aantal ongetrainde 50+'ers.

bewerkt door Wokulski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemiddelde zegt niks. Wattage per kg :LO:

Hoeveel is veel dan? Ik houd me daar echt totaal niet mee bezig hè ;c Ik klim op die fiets en als ik eraf kom hoop ik dat ik een mooie tocht gemaakt heb. En neem niet aan dat een app als Strava dat soort dingen doelgericht kan meten puur en alleen op basis van gps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker rondje trouwens.

Was een proletengrapje. Wattage alleen belangrijk voor diegene die prof rijden of erg serieus bezig zijn ;c Train zelf gewoon op hartslag en dat vind ik al meer dan zat. Gemiddeldes bekijken heb ik gelukkig afgeleerd. 90% van de tijd zit je tegen een orkaanwind in te rijden.

Tevens alleen te meten met wattage meters die 1000+ kosten

Hehe ik dacht al. Nouja ik weet alleen dat ik normaal zelf rond de 27 gemiddeld rijd op de racefiets, dat verschil merk je gewoon wel duidelijk met wanneer je met zo'n groep gaat fietsen. Zie het ook niet echt als trainen, daarvoor ben ik er niet serieus genoeg mee bezig. Maar gewoon lekker fietsen blijft toch een van de mooiste dingen die er zijn.

Dan hebben die 50+'ers wel een sterke rug :D

:huhu: woordje vergeten

bewerkt door Wokulski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ben je geweest dans?

Hier mn Strava van gister. De heuvelrug. Meteen ff een Instagram test om te zien hoe het werkt :cab:

https://www.strava.com/activities/264837192

Rondje Apeldoorn, Ugchelen, Terwolde, Teuge, de Vecht gepakt. Ben conditioneel nog niet top. Vooral komende maand flink wat km's gaan maken.

Hoe gaat het bij jou? Volgens mij knal je al ruim een maand of niet? Lekker man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.strava.com/activities/280323230

Gisteren voor het eerst sinds hele lange tijd nog eens meer dan 100 kilometer gefietst, Volta Limburg Classic. Hele mooie route, wel zwaar met (zeker in België) constant op en af. De magere voorbereiding (ook door het weer) van slechts iets meer dan 100 kilometer zal ook niet geholpen hebben. Maar al met al nog redelijk fris aan de finish in Eijsden gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn thuiswedstrijd :) Vorig jaar ook helemaal kapot gegaan bij de 150 km... Gisteren niet meegedaan, vond het te vroeg in het seizoen

Huh, jij reed toch ook zei je? Mooie omgeving rond Blegny, echt geen meter vlak daar.

Les Waides was echt killing na dik 100 kilometer, gelukkig had ik die al eens omhoog gereden en wist ik (in tegenstelling tot vele anderen) wat er na de afdaling ging komen.

bewerkt door Le Saux
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh, jij reed toch ook zei je? Mooie omgeving rond Blegny, echt geen meter vlak daar.

Les Waides was echt killing na dik 100 kilometer, gelukkig had ik die al eens omhoog gereden en wist ik (in tegenstelling tot vele anderen) wat er na de afdaling ging komen.

Ik zou ook eerst rijden ja, maar besloten om niet te doen. Kon de 150 dit jaar niet aan, weinig getraind en afgelopen blessure speelde daarin mee. Moet eerst op niveau komen. Vooral als ik zie dat de personen waar ik normaal mee fiets echt hebben doorgetrokken. https://www.strava.com/activities/280342252

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.strava.com/activities/287082582

Mooi ritje gemaakt gisteren, inmiddels traditie geworden voor mij om op de vrijdag voor de Amstel een kleine 'recon' te gaan doen d.m.v. de finale te rijden (Eyserbos, Fromberg, Keut & Cauberg). Eigen telefoon kapot, dus bovenstaande Strava is van kameraad die mee was. Speciale momenten waren toch wel de afdaling richting de Fromberg in het wiel van Sebastian Langeveld en TJ Slagter, voorbij geraasd worden door Dan Martin op de Keutenberg en zij aan zij met Michael Matthews de Cauberg opfietsen. Als een kind in een snoepwinkel, zal deze dag niet gauw meer vergeten.

1628nd2.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste ritje van het jaar gemaakt, altijd lekker. Wind was net iets te hard, vooral omdat ik die op het laatste deel vol tegen had. Kilometerteller kapot, gewoon lekker fietsen dus zonder naar snelheid/afstand te kijken. Erg lekker eigenlijk. Net de route op Strava uitgetekend, heb er zo'n 45 kilometer op zitten. Nam wel ergens een afslag te vroeg waardoor het rondje een stuk korter werd, maar dat is voor een volgende keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker rondtrappen zonder KM teller is idd het meest ontspannen :) Zelf wel een nieuwe km teller, maar nog niet geinstalleerd. Dus doe nu hetzelfde. Na half jaar geen sport nu twee keer gefietst. Elke keer wanneer de dochter een middagdutje deed en de vrouw thuis was. Vorige week 20KM en nu 25KM. Elke keer 5 KM erbij is het plan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites